המסך המפוצל

איך פגשתי את אמא, עונה 4, פרק 5

הפרק \"Shelter Island\" שודר ביום שני האחרון, 20/10/08. ספוילרים לפרק

מאת: איתן גשם

פורסם: 26-10-2008
21 תגובות
מאז שדמותה של סטלה הוצגה, לא מעט אנשים סברו שיש אפשרות שזוהי ה"אמא" המפורסמת. באופן אישי, אני חשבתי שהם טועים. בעיקר כי זה לא הרגיש נכון ומתאים, למרות שבפרק הראשון שבו הופיעה הדמות היתה לה כימיה נפלאה עם טד, ונראה היה שזו תהיה דמות משמעותית בחייו. אבל עושה רושם שמאז אותו פרק, הכותבים לא ממש ידעו מה לעשות איתה, והדמות הפכה לטרחנית ומעיקה משהו, כמו גם העלילות הקשורות בה. גם סיפור ה"חתונה" המתהווה של טד וסטלה לא ממש הלהיב ונראה די מאולץ.

לכן, התוצאה הסופית של הפרק הזה ממש לא גרמה לי אכזבה. דווקא ההפך. ובכל זאת, הטוויסט עם טוני האקס של סטלה בסיום הפרק הצליח להפתיע אותי, וזה אומר שהכותבים הצליחו שוב למצוא דרך על מנת לעשות את אחד מהטריקים שבו הם מצטיינים במיוחד: להסיח את דעתנו מהעיקר ע"י התמקדות בטפל.

השאלה אם אקסים יכולים להיות נוכחים בחתונה בלי ליצור מצבים מביכים / מוזרים היא שאלה שעולה לא פעם בסדרות טלוויזיה, אבל כמו תמיד "איך פגשתי" הצליחה להתמודד עם העניין בלי לגלוש יותר מדי לקלישאות, ובדרך מתוחכמת יחסית.

למרות זאת, הפרק עצמו היה רחוק משלמות, בעיקר כי סטלה שוב עצבנה וטד התנהג בצורה מגוחכת לעתים. ובכל זאת, אהבתי את העלילה של בארני ששוב מוצא עצמו מתחבט בין הזהות שלו כחובב נשים סדרתי לרגשות העזים שלו כלפי רובין. ושוב, כשנדמה לנו שהוא עומד להשתנות, הבארני הישן מגיע ומזכיר לנו שהוא עדיין לא בשל ליחסים עם רובין. ועדיין, מעניין מאוד לראות שרובין מגיעה אליו כשהיא זקוקה למישהו לידה ואפילו עם שתייה, ומעניין לא פחות שהנוכחות של אישה אחרת הפריעה לה, למרות שהיא מכירה את בארני וכביכול לא אמורה לצפות למשהו אחר. אני אוהב את הכיוון שאליו מתפתחת העלילה של שני אלה, והקטעים של רובין ביפן ממש הצחיקו אותי.

שלושה עניינים נוספים:
א. הקטע של הלוח של בארני והנוסחאות שלו היה פשוט היסטרי, וממש קלאסי לסדרה הזו.

ב. אם בארני שוכב גם עם אחות של סטלה וגם עם הבחורה שבחדר שלו (כפי שרואים בסוף) - זה אומר שהוא מקבל את החגורה (מתחילת עונה 3)?

ג. אהבתי את הדרך שבה הוצגה הסיטואציה הדמיונית של מפגש בין רובין לבין סטלה מנקודת המבט של כל אחת מהן שהביעה את חוסר הביטחון של שתיהן בצורה יפה ומשעשעת.

בסך הכל הכותבים עשו בשכל כשסגרו את הסיפור של סטלה בזמן, רגע לפני שהפך לממש מעיק, ובדרך ראויה למדי. ועדיין, למעט הסיפור של בארני ורובין, העלילות האחרות לא היו מספיק מעניינות, והסדרה זקוקה לשיפור בתחום הזה. ציון: 8.