המסך המפוצל

הממיר 4/1/09

פתיחת עונה שניה של מסכים, המיתוג מחדש של HOT, וגם: הישרדות, גיבורים, גווין וסטייסי ודקסטר

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 04-01-2009
1088 תגובות
10. "גיבורים".

9. "גווין וסטייסי" שוב הצליחה להיות דרמטית וקומית בו-זמנית ולעשות את זה מצוין עם סמית'י שנעלם וכשמוצאים אותו והוא מגלה שחיפשו אותו בדוכן המזון המהיר, השאלה הראשונה שלו היא מה הביאו לו לאכול. ועם הסיפור על הבחור שמת כשניסה לזייף את מותו. ועם האהבה ההגיונית להפליא של ברין לג'יימס בלאנט. והסיום שבו סטייסי נותרת סוף סוף לבד בחדרה החדש, והמבט העצוב שעל פניה. מצוין.

8. העונה השניה של "מסכים" נפתחת הערב, והודות ל-Max Movies, יצא לי לצפות בפרק הפתיחה כבר במהלך סוף השבוע. מבלי להיכנס ליותר מדי ספוילרים, אספר ששלושה מהסיפורים נפתחים בפרק הזה, וגרמו אצלי להרבה סקרנות לגבי ההמשך. לשניים מהסיפורים אמנם יש התחלות קצת בנאליות, אבל שניהם טומנים בחובם פרט אחד קטן (או יותר) שיכול להוות רמז לבאות, והסיפור השלישי יצר אצלי עניין גדול יותר. רף הציפיות שלי, שממילא היה גבוה, בעקבות העונה הראשונה המצוינת, עלה אף יותר.

8. "דקסטר".



7. "הישרדות: גבון"

1. צופי yes, ראיתם "מדיום"? ברכות - זה הפרק האחרון שצופי yes יראו אי-פעם בסדרה הזאת. צופי HOT, ראיתם גם אתם? ברכות גם לכם, ב-HOT החליטו לעצור את שידור העונה הזאת באמצעה, כדי להעלות אותה שוב, מההתחלה, במשבצת השידור שבמקור היתה השידור החוזר לשידור שברביעי. מבולבלים? חכו, זה עוד לא הכל.

1. ההחלטות של HOT ושל yes למתג מחדש את ערוצי הסדרות שלהם יצרו כמה וכמה דברים שנעים בין ה"מבלבל" ל"מעצבן". ראשית, העובדה שסדרות מסוימות (כמו "מדיום") שבעבר שודרו גם לצופי yes, ישודרו מעתה רק ב-HOT. אם "מדיום" היא לא סדרה "נחשבת", חכו שצופי yes יגלו שאין להם יותר את "האוס" ואת "המשרד", למשל. אבל גם זה עוד לא הכל.

1. ב-yes אוהבים לעיתים להביא עונות מתקדמות של סדרות ותיקות שלא שודרו אצלם. כך עשו עם "אברווד" בזמנו, כשטלעד נעלמה ממפת הטלוויזיה, ו"גאלו" את העונה השלישית מהלימבו שבה היתה מצויה. עכשיו החליטו להביא שם את "ניפ/טאק", שזה סבבה, אבל החליטו להתחיל דווקא מהעונה השלישית. למה? רשת כבר שידרו את ארבע העונות הראשונות בצורה מסודרת (פחות או יותר), אז או שאתם מביאים את כל הסדרה מההתחלה, או שאתם מביאים עונות מתקדמות יותר מאלו שכבר שודרו כאן. להחליט על שידור מהאמצע, זה לא לכאן ולא לכאן.

1. עצוב לי שערוץ Star World סיים את שידוריו, אבל מכעיס אותי ש-HOT לא עשו דבר כדי למנוע זאת. "חברת Star World הודיעה באופן חד צדדי על הפסקת שידורי הערוץ ב-HOT בתחילת חודש דצמבר 2008. הפסקת השידורים מצד ערוץ Star World מהווה הפרת חוזה מול HOT. HOT עשתה ועושה מאמצים להשאיר את הערוץ כולל פנייה לאפיקים משפטיים. HOT עובדת בימים אלה על תכנים חלופיים עבור לקוחותיה במקום ערוץ Star World", כך לפחות היתה ההודעה הרשמית. אישית, לא קראתי דבר במשך החודש החולף על נקיטת אמצעים משפטיים. האם זה בגלל ש-HOT מעלים ערוץ חדש? עוד ערוץ שירד הוא AXN. הערוץ החדש, Hot Zone, ישודר בדיגיטלי בלבד ובתוספת תשלום. מקומם (Mr. Wings).

בשולי הממיר
אל "איליי סטון" הגיעה לא אחרת מהשותפה השלישית של משרד עורכי הדין, קתי סיגל (פגי באנדי, לילה מ"פיוצ'רמה"). עוד התארח בפרק: גלן מורשאוור, ארון פירס מ"24".