המסך המפוצל

אבודים, עונה 5, פרקים 1-2

הפרקים \"Because You Left\" ו\"The Lie\", שודרו אמש, יום רביעי, 21/1/09 וישודרו בשבת הקרובה ב-HOT3. ספוילרים לפרקים גם בתמונות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 22-01-2009
30 תגובות

איזה כיף שהם חזרו.


מדהים איך היכולות של האי זולגות גם אל המציאות שלנו - כך פרק כפול של קרוב לשעה וחצי חלף כל כך מהר, שהיה נדמה לי שחלפה בקושי רבע שעה.


פרק פתיחת עונה (כפול) מצוין ועמוס, שהכיל במינון מדויק את כל האלמנטים שאני כל כך אוהב בסדרה הזאת - הרבה מאוד מיסתורין, התקדמות יפה של העלילה ושימוש נכון בכל הדמויות. מעברי הזמן שקורים על האי מסקרנים מאוד, והופכים את הנוכחים על האי לפרנואידים אפילו יותר משהיו עד כה - ובצדק - ודמות משנה שמעולם לא פגשנו עד כה מוצאת את מותה בצורה מעולה (\"בחיים לא נצליח להשיג אש!\"). העובדה שדניאל יודע הרבה מאוד על ההתנהגות של האי מעניינת, ויותר מזה, מעניין לדעת אם הוא באמת צודק, ואכן אי אפשר לשנות את מה שכבר התרחש.


בגזרת לוק, עסקים כרגיל, והוא שוב צריך להבין לבד מה קורה סביבו. אהבתי את העובדה שהכדור שהוא חוטף, מאלץ אותו שוב להתמודד עם הרגליים שלו - מוטיב חוזר בכל הנוגע לדמותו. השיחה שלו עם ריצ\'רד היתה מרתקת והסצנה שבה הוא הורג את תוקפי ג\'ולייט וסויר היתה מצוינת.



גם מחוץ לאי העסקים מעניינים, כשבן מנסה לגייס את כל מי שיצא מהאי, ולא ממש הולך לו. אהבתי מאוד את התגובה של הארלי לקראת סיום הפרק, כשהוא מעדיף להסגיר את עצמו מלהיענות להצעתו של בן לעזור לו, אפילו שקשה לו להמשיך עם השקר. ואם כבר הארלי, אהבתי מאוד את הצורה שבה הוא מסכם עבור אמו את אירועי ארבע העונות הקודמות בקצת פחות מדקה - קטע מצוין.


אצל סאן וקייט העסקים מתנהלים אמנם על אש מעט נמוכה, אבל בכל זאת מסקרן לדעת מי האנשים שיודעים את האמת על ארון. יש לי חשד שמדובר באנשיו של בן. ואם כבר בן, הרי שסיום הפרק, שבו מתברר שנותרו לו רק 70 שעות להשיג את כולם, היה פשוט מעולה. שהאל יעזור לנו. ציון: 10.