המסך המפוצל

הישרדות, עונה 18, פרק 5

הפרק שודר ביום חמישי, 12/3/09. כולל ספוילרים.

מאת: okok4

פורסם: 13-03-2009
16 תגובות

I just love it when a perfect plan comes together. It\'s so much fun

(טאג\', פרק 5)


פאן אינדיד.  המצב סבבה אגוזים מבחינתה של טאג\': הפרק נפתח במציאת אליל החסינות השני. טאג\' מחליטה שהמחבוא המוצלח ביותר לאליל הוא בתוך כיסו של סטיבן והוא מצידו גומל לה ב\"תיאורטית האליל עכשיו שלי\".

ג\'לאפו זוכים באתגר הפרס וזורקים לאקסייל שוב את ברנדון, שמצידו בוחר את סטיבן כבן לוויה. חושיו המחודדים של טייסון מריחים פה איזו קומבינה. נחזור לזה בהמשך.



מכתבים מהבית הם כמו חטיפת סוכרייה מפיו של עולל – זה תמיד נגמר בדמעות. שבועיים וחצי הם לא ראו את אמא, סניף-סניף, מזל שהפרס כלל נייר טואלט.  הפרס הזה חשף נדבך מעניין באינטראקצית השבט: אנחנו הצופים מקבלים מנה גדושה של טאג\' מידי שבוע; השבט שלה הרבה הרבה פחות. והם לא מתים עליה שם, מסתבר. עדיין בג\'אלפו, סנדי מספרת לספנסר על חלום שחלמה; משהו פרודייאני על החבר שלה, חתונה וסלסה. הוא מצידו חושף שאינו מתכוון להתחתן בקרוב; אולי בגלל שבפלורידה אסור לגברים להתחתן אחד עם השני? אבל רגע, יותר מידי דקות לספנסר, וגם נדמה כאילו רוצים שנתחיל לחבב אותו פתאום; בהישרדות (ארה\"ב) יש לזה משמעות אחת – ביי ביי ספנסר.

באתגר החסינות ממחזרת ההפקה אתגר מבערך כל עונה בעבר: מטקת-רשת, כדור, לתפוס. ג\'אלפו מתחילים טוב אך מאבדים מומנטום וגם חצי שן קדמית של ג\'יי.פי בדרך להפסד חסינות נוסף. החבר\'ה חוזרים לטאג\'-מאהל וטאג\' כנראה מבינה שהאדישות שלה כלפי השבט עלולה לעלות לה ביוקר. היא צועקת קצת, עושה פרצופים זועמים ודואגת שכולם ידעו שמה שהכי חשוב לדעתה זה האחדות והחוזק של שבט ג\'אלפו. כן, ברור, בגלל זה כרתת ברית עם חצי מטמבירה. נראה כי ההצגה שלה עובדת יפה על כולם, חוץ מעל בן בריתה הנאמן סטיבן:

\"I am better served by Taj going home without the Idol\"

אז מי עומד לעוף הפעם? ספסנר כרמזיי העורך או טאג\'? נראה שלספנסר עצמו ברורה התשובה. והוא אפילו לא טורח לעשות כלום בנידון:  אם אתה משתתף בתוכנית ואחד המתחרים שלך אומר לך שאתה עומד לעוף, ללכת לשכב על ערסל זה לא בדיוק הדבר ההגיוני לעשות. ספנסר יכול לפנות לטאג\', להגיד לה שהיא הבאה אחריו; אולי לנסות לגרור את סטיבן גם פנימה; ומה עם מניפולציות על סנדי? היא בלונדינית פור גאד סייק. ואם גם זה לא עובד כמוצא אחרון הדבר שני חרוזים לנוצה של חיה רנדומלית ואמור לכולם \"ראו! יש לי אליל\". זה עבד יפה בגאבון.

טוב, נו. אז העיפו את ספנסר. לא ממש אכפת לי.


האם לטפיר אכפת מספנסר?


נחזור למתמודדים יותר מעניינים. כמו ברנדון: הניצחון של טמבירה דחה את הפוטש הפוטנציאלי נגדו. דחה, לא ביטל. הוא נמצא במצב שביר למדי. בפגישה הראשונה שלו ושל טאג\' באקסייל הם החליטו על טקטיקה חכמה – בשובו של כל אחד מהם לשבטו הם יגידו שהאחר מצא הרמז בנוגע לאליל. הבעיה הראשונה תצוץ כאשר לאקסייל יגיעו שני מתמודדים אחרים, אשר יגלו חיש מהר את השקר הכפול, והרי ברור שלשקר מהסוג הזה יש מניע אחד – להסוות ברית סודית. אז מצד אחד הברית צריכה למנוע כל הזמן מגורמים זרים גישה לאקסייל ומצד שני – ברור שקצת מוזר שאותם ארבעה יסתובבו שם ברוטציה ואף אחד לא יחשוד בדבר.  טייסון כבר הבין מה מתרחש. האם גם לג\'ו וג\'יי.טי ירד האסימון בקרוב?

הפרק הבא יהיה כנראה הפרק האחרון לפני האיחוד. הפסד של ג\'אלפו מהווה בעיה רצינית עבור טאג\'; ג\'יי.טי וג\'ו ישמחו להשליך אותה מהשבט. הלך הרוח של סידני לא ברור ונוכח משפטי הסמי-בגידה של סטיבן, גם עליו לא יהיה חכם לסמוך בעיניים עצומות. או פתוחות.

ייתכן ועל מנת לשמור על הברית הסודית יהיה נבון להקריב את אחד מאלילי החסינות כבר בשלב הזה. במקרה שטמבירה יפסידו באתגר החסינות - ברנדון, סיירה וארין יצביעו לקואוץ\'. דבי, טייסון וקואוץ\' יצביעו לברנדון. תיקו. לברנדון יש אליל; ביי קואוץ\'.
במידה וג\'אלפו יפסידו – ג\'יי.טי, ג\'ו וסידני מצביעים לטאג\'. אולי גם סטיבן (על מנת לא לחשוף את הברית בניהם). טאג\' מצביעה לג\'ו (כפי שכבר עשתה בשבוע שעבר). לטאג\' יש אליל; ביי ג\'ו.

בכל מקרה, לאיחוד יגיעו עשרה שורדים. הברית הסודית של ברנדון-טאג\'-סיירה-סטיבן תוכל לפעול מיידת רק באם תצרף משתתף נוסף. הימור שלי – ארין. במיוחד אם קואוץ\' יגיע לאיחוד; היא תשמח להעיף אותו בהזדמנות הראשונה.


ציון: 8.5

שבוע הבא חופש. הפרק הבא ישודר ביום רביעי ה-25.3 .