המסך המפוצל

נקמת סבו של צביקה פיק

סיכום השבוע ב\"הישרדות איי הפנינה\"

מאת: איימס

פורסם: 17-03-2009
6 תגובות

כמה תובנות מאוחרות על \"הישרדות\":


1. משימות השבוע היה בסימן \"רע לנו ובא לנו למות\", וההזדהות שלנו עם השורדים היתה גדולה. התחלנו עם משימת החזרת המודחים. קיבלנו סיפור על פיראט ואחר כך שאלו את המודחים שאלות על הסיפור. מי שענה נכון זכה לעמוד על קובייה. מירית התלבטה בין תשובה 2 ו-3, גיא עזר לה, ומירית זכתה על חודו של קול. מירית חוזרת למשחק. היא הודחה אחרונה ובלית ברירה (נניח), ועכשיו היא חוזרת ומעניין לראות אם היא תנצל את החזרה שלה כדי, נגיד, לשחק את המשחק, או שתוסיף לומר \"כפרה\" ותו לא. כמובן שהיא חזרה עם חסינות, למה לא, אז תוכנית השורדים מושמדת, ועליהם להדיח אחד משלהם.


2. השבט המאוחד מזכיר לי את מה שאני אוהבת ב\"הישרדות\". אם היה נראה כאילו נבנתה פה עוד ברית בלתי ניתנת להתרה (כמו בריתם של איגור, עידן ודיוה), שהפעם מבוססת על הקסם של עידן והאיומים של איגור, הקלפים שוב נטרפים ומראים לנו שבאיחוד, הכל יכול לקרות. כי כשפתאום כל האופציות פתוחות אפשר לומר לא. או לומר כן ואז להצביע לא, זה יותר נפוץ ואף יותר שימושי.


3. אופיר הבין השבוע, אחרי חודש של משחק, שהוא לא יוכל להמשיך עוד הרבה זמן בתור סוליסט. וואלה? עכשיו הוא גילה? בשביל מישהו שמתנהג כאילו הוא מבין משהו במשחק, ואפילו הנדס יופי של הדחה, פתאום הוא מגלה בורות גמורה. אי אפשר לנצח לבד ב\"הישרדות\". אנשים יעדיפו להצביע למי שהם שונאים מאשר למי שהם אדישים כלפיו, אם זו הבחירה.


4. עוד מאופיר: השיחה המשעשעת של השבוע היתה שיחת הגישושים שלו ושל אריק, הנחש מהשבט השכן:
אריק: אני לא יודע איך לאכול את אופיר (זה מה שהיא אמרה!)
אופיר: שמתי בפניו את כל החבילה (זה מה שהוא אמר!)


5. משימת החסינות היא משימה נעימה. להיות כלואים בכלוב מים שהמפלס שלו אט אט עולה. הפרשנות של גי\"ז לא רק עשתה את המשחק (\"המים מגיעים להם לקצה הסנטר. המים הגיעו כבר לשפה התחתונה. המים הגיעו לשפה העליונה. המים נוגעים בקצה האף של אופיר. המים הגיעו לקצה האוזן של אפרת\", וכן הלאה וכן הלאה), אלא גם עזרו לגלות בעד מי גי\"ז הרובוט (עידן יורק מים: \"עידן נראה שלו. מוציא מים מהפה\". אריק יורק מים: \"אריק נלחץ, מוציא מים מהפה\"). הפרשנות עושה את המשחק: עידן הוא גבר רגוע, אריק היסטרי. גם פרשנות השורדים עצמם מעניינת (עידן: \"החלטתי לתת לאיתי את המשימה\". אנסטסיה: \"פרשתי כי עוד לא הגיע הזמן שידעו כמה אני חזקה\"). אפרופו חסינות: מישהו יודע למה מירית התמודדה?


6. אל אי המתים נשלחו מירית ואריק, שם ביקש אריק ממירית שלא תדיח אותו, והשניים התחרו מי יכול להרים את היד יותר זמן. מירית.


7. אל רשימת החוקים ההזויים של \"הישרדות\" מצטרפת עכשיו \"זכות הוטו\". מי שעונד את צמיד הוטו יכול לבטל את קולו של אחד השורדים. זה דווקא חוק מעניין, כי צריך להכיר טוב טוב את הבריתות כדי לדעת את מי לפסול. השבוע, לדוגמא, אופיר עשה חיקוי כל כך טוב של מישהו שבברית של עידן, שאיתי, זוכה זכות הוטו, הטיל וטו על הצבעתו.


8. לעולם אל תתעסק עם אישה. נקודה. גם אל תתעסקי. אפרת הגזימה עם הערות \"סבא של צביקה פיק נראה יותר צעיר\" על בן זוגה המאמם האורס של נטע-לי, ומצאה את עצמה מחוץ למשחק בתמורה. לא היה פה משחק יפה או אפילו מעניין. נטע-לי התעצבנה, כולם נזכרו שוואלה, אפרת בלתי נסבלת, והדיחו אותה. מה שהיה מעניין לראות היה שעשו את זה בצורה הכי לא מתוחכמת שאפשר, ועכשיו אפרת תהיה מושבעת, והשורדים האחרונים יהיו תלויים בקולה (בין היתר).