המסך המפוצל

על טבעי, עונה 4, פרק 18

הפרק \"The Monster at the End of this Book\" שודר ביום חמישי, 2/4/09. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: הדס שמע

פורסם: 11-04-2009
10 תגובות

הפרק ה-18 של \"על טבעי\" הוא פרק ה\"מטא\" של הסדרה. בתחילתו של הפרק סם ודין נכנסים לחנות קומיקס ומתחזים, כהרגלם, לסוכני FBI. הם מופתעים לשמוע שבעל החנות חושב שהם לארפרים באמצע משחק תפקידים, ומגלים סדרת ספרים (שהוגלתה ל\"פינת המציאות\") בשם \"סופרנטורל\". הספרים מדוייקים להפליא, ומתארים את קורותיהם של האחים מן הפרק הראשון של הסדרה ועד לסוף העונה השלישית (כשדין הלך לגיהנום והמו\"לית פשטה את הרגל). כאן מזועזעים דין וסם לגלות באינטרנט את נפלאות הסלאש - סם/דין. \"הם יודעים שאנחנו אחים, נכון?\" שואל דין בזעזוע. \"לא נראה שזה משנה,\" עונה לו סם. וכך זוכים המעריצים של \"סופרנטורל\" להיות הראשונים שצילקו נפשית את גיבוריהם לנצח נצחים. אחרי פגישה עם המו\"לית/מעריצה סם ודין מצליחים להשיג את כתובתו של המחבר, קרבר אדלונד (שם עט המורכב משמותיהם האחרונים של שניים מן התסריטאים של הסדרה). שמו האמיתי של אדלונד הוא צ\'אק, והוא בורך (או יותר נכון, קולל) בחזיונות של האחים. סם ודין משכנעים את צ\'אק שהם, אכן, אנשים אמיתיים וצ\'אק מקריא להם את הפרק החדש: לילית עומדת להגיע (בגוף של שיננית), וסם והיא ישכבו, ב\"תשוקה דמונית לוהטת\". אחרי שסם ודין נוכחים לגלות כי כל מה שצ\'אק כותב אכן מתגשם, דין וסם מתעמתים, ודין אומר לסם שהוא יודע כיצד הרג את אליסטייר וסם חושב, לרגע, שדין יודע על ההתמכרות שלו לדם שדי (מסופק באדיבותה של רובי). סם מחליט להישאר בחדר המוטל ולפגוש את לילית, בתקווה שיוכל להרוג אותה, ודין חוזר לצ\'אק בחיפוש נואש אחרי דרך להציל את סם. בנקודה הזו מופיע קסטיאל, אומר לצ\'אק שהוא מעריץ את עבודתו, ומכריז שהוא נביא, וכי סדרת הספרים שלו תיקרא בעתיד \"הגוספל של ווינצ\'סטר\" (\"הברית החדשה-חדשה\", לפי דין). דין מבקש את עזרתו של קסטיאל בהצלה של סם. קסטיאל עונה לו שהנבואה חייבת להתגשם. דין מתעקש, וקסטיאל מסביר מדוע הוא אינו יכול לעשות דבר - נביאים מוגנים על ידי ארכי-מלאכים ואם יהיו בחדר עם, למשל, שד, אותו ארכי-מלאך יהרוס את השד. דין, לא בחור טיפש, מבין את הרמז ומביא את צ\'אק לחדר המוטל שלו ושל סם.


סם, בינתיים, הסכים להצעתה של לילית. מסתבר, היא אומרת במרירות, שהיא לא תשרוד את האפוקליפסה הממשמשת ובאה. היא מסכימה להפסיק ולנסות לשחרר את לוציפר מכלאו, בתנאי שסם ודין ימותו (\"פרס ניחומים\"). סם מסכים, ולילית דורשת שהם יחתמו את העסקה בסקס. סם מעמיד פנים על מנת לנצל את ההזדמנות ולנסות להרוג את לילית בסכין הורג-הכל של רובי. הוא נכשל, ולילית חוטפת את הסכין. כשהמצב נראה נואש, מגיעים דין וצ\'אק, והחדר מתחיל לרעוד. דין מזהיר את לילית שאם לא תעזוב, היא תושמד, ולילית פוערת את פיה של השיננית ויוצאת בדמות עשן שחור.



הפרק מסתיים מבחינת האחים בשיחה באימפאלה, כאשר סם אומר שלילית צדקה בדבר אחד - היא לא תשרוד את האפוקליפסה - הוא מתכוון לוודא זאת. מבחינת צ\'אק הפרק מסתיים עם חיזיון נוסף, שלאחריו הוא פוגש את המלאך זכריה  מן הפרק הקודם. זכריה מזהיר את צ\'אק שלא לגלות לסם ודין את מה שראה, או שיאלץ \"לעצור אותו\". בתגובה לאיום בהתאבדות של צ\'אק, זכריה אומר, בנונשלנטיות, שהם פשוט יחזירו אותו לחיים.


בסך-הכל, זה היה פרק מהנה, שילוב מוצלח של הומור וקידום של העלילה המרכזית. פניהם של סם ודין לנוכח הסלאש היו בלתי נשכחים. סם וצ\'אק שוחחו על ההתמכרות של סם לדם שדי, כשסם הגן על החלטתו, וצ\'אק (כמו המעריצים) תהה האם מניעיו של סם הם באמת כה טהורים כפי שסם היה רוצה שיהיו. דמותו של קסטיאל ממשיכה להתפתח והוא מגלה ניצוצות אנושיות - הוא אומר לצ\'אק שהוא מעריץ את עבודתו בעודו מרים את אחד הספרים בחרדת קודש. הוא משיב לדין \"היית צריך לראות את לוק\" כשדין תוהה איך בחור כמו צ\'אק (אלכוהוליסט בפוטנציה שכותב בחלוק, תחתוני בוקסר וגופייה) הוא נביא, והרמז שלו באשר לנביאים וארכי-מלאכים מציל את סם מלילית. סם ודין עשו כביסה הפרק - מה שעשו כבר באלפי פאנפיקים, אבל מעולם לא בסדרה. המו\"לית התלוננה שכולם רוצים לקרוא על \"ד\"ר סקסי\" - רמז ל\"האנטומיה של גריי\", שמשודרת בארה\"ב מול \"על טבעי\" ומצליחה פי כמה.


פרטי טריוויה: השחקנית בתפקיד המו\"לית היתה גם אשתו של העו\"ד המת ב\"החשודים המיידיים\" (עונה 2, פרק 7), ולבשה סוודר זהה! האם הכותבים רצו שהמעריצים יבחינו? קרוב לוודאי (תודה ל-Oxoniensis על התמונות).  המעריצה שדין מצטט היא מעריצה חיה וקיימת, שנהגה לכתוב בפורום של \"על טבעי\" ב-Television without Pity. ציון: 9.5.