המסך המפוצל

הישרדות, עונה 18, פרק 9

הפרק שודר ביום חמישי, 16/4/09. כולל ספוילרים.

מאת: okok4

פורסם: 18-04-2009
13 תגובות


לאחר האנטי-קליימקס של פרק 8 (הפציעה של ג\'ו אילצה אותו לעזוב את המשחק ומכיוון ש CBS מחוייבת למינימום פרקים בוטלה מועצת השבט וההדחה) הגיח פרק 9 ואיתו הצפייה לראות ידו של מי תהיה על העליונה - צוות טייסון-קואוץ\' או צוות ברנדון. רגע, צוות ברנדון? משום מה ברנדון נרדם בשמירה. הוא השאיר את הברית עם טאג\'-סטיבן-סיירה על להבה כה קטנה שהוא לא שם לב שמספיקה נשיפה קטנה אחת בשביל שכל עמלו יתפוגג כאילו לא היה כלל. ובזמן שברנדון נוחר צמד החמד קואוץ\'-טייסון (שדומה בצורה חשודה מאוד לחיידק מ\"החיים\") מתקתקים עבודה; כבר בפרק הקודם השניים עבדו חזק על ג\'יי.טי וסטיבן במטרה ליצור ברית איתנה במיוחד: קואוץ\'-טייסון-דבי-סטיבן-ג\'יי.טי-איירין. מה איירין עושה שם אני לא ממש מבין, ובאופן כללי לא ברור לי מה מעשיה במשחק, אבל שיהיה. היעד של הברית ברור - ברנדון. ואחריו סיירה וטאג\'. הכל כבר היה מוכן בפרק הקודם, כולל תוכנית גיבוי למקרה שברנדון ישלוף את האליל אך עזיבתו של ג\'ו העבירה את כל התוכניות למצב הולד זמני. הציפייה היתה שברנדון יבין במהרה את מצב הביש לו הוא נקלע ויפעל בהתאם; וכך גם היה, רק שמסיבה כלשהי הוא לא הבין את המשוואה כמו שצריך. לאורך כל פרק 9 הוא מתהלך בשלווה מוחלטת, חושב שתוכנית הבליינדסייד שהוא זומם מול קואוץ\' עומדת להתממש בצורה חלקה, הרי יש לו את טאג\', סיירה, סטיבן וג\'יי.טי, מה כבר יכול להשתבש?

מועצת השבט מגיעה וקואוץ\' - שסיפר לנו בתחילת הפרק מעשייה מעניינת על שבט קניבלים שגרר אותו לכפר נידח ותכנן לאכול לו את הישבן - רגוע מאוד. ובצדק, הרי סטיבן וג\'יי.טי אמרו לו שהם איתו נגד ברנדון, או מקסימום סיירה אם האליל ישלף. ובכל זאת משהו נראה כאן לא בסדר; קואוץ\' מתנהג בזחיחות יתר, הוא אמנם תמיד היה בטוח בעצמו אבל בכל זאת, אין שום חשש? ג\'ף שואל למי יש אליל וכולם אומרים \"לא לי\" חוץ מברנדון שאומר \"לי דווקא יש\". לא ברור למה. כולם מצביעים. שני קולות לקואוץ\', שלושה לסיירה שעומדת לפרוץ בבכי וארבעה קולות לברנדון, שעוזב את המשחק עם פרצוף המום במיוחד.  בדיקת ההצבעה בסוף מבהירה מדוע קואוץ\' היה כל כך שלוו - טאג\' הצביעה נגד ברנדון. רגע, מה, מאיפה זה בא? כנראה מאחורי הקלעים התחולל דיאלוג כלשהו בין קואוץ\'-טייסון לטאג\' שעורכי התוכנית העדיפו לשאיר על רצפת חדר העריכה בשביל לא להרוס את הבליינסייד. הבליינדסייד לצופים, הכוונה. כל הפרק נבנה לקראת ההדחה של קואוץ\' והנה הכניסו לנו בהפוכה. וכל הכבוד להם על זה.
אז מדוע טאג\' בגדה ככה בברנדון? אולי בגלל שהיא הבינה שאין שום טעם ללכת איתו עד הגמר, שם במועצת השבט האחרונה הוא ינאם יפה ויפזר חיוכים לכולם בדרך למיליון. הרי עדיף לשבת שם ליד קואוץ\' השנוא או טייסון עם פרצוף החיידק הערמומי שלו. מה גם שבסופו של דבר ההצבעה שלה לא היתה גורלית, הרי סטיבן וג\'יי.טי אף הם דבקו בברית טייסון-קואוץ\', אז אם כבר להעיף מישהו, חשבה טאג\', לפחות שזה יהיה מתמודד עם אליל (מה שאומר שמכניסים למשחק אליל נוסף, מספר 2 פוטנציאלי בשבילה).



אז מה יהיה הלאה? גורלה של סיירה נחרץ והיא כנראה תעוף כבר בשבוע הבא. אז נשארנו עם קואוץ\', טייסון, דבי, איירין, סטיבן, ג\'יי.טי וטאג\'. במצב הזה יש פוטנציאל התאגדות של איירין, סטיבן, ג\'יי.טי וטאג\' נגד עריצותם של קואוץ\' וטייסון. ארבעתם יעדיפו להשליך את ג\'יי.טי חביב המושבעים מהמשחק כך שנותרנו עם שלישית גמר מעניינת של איריין, סטיבן וטאג\'. אבל כמובן שבשלבים האחרונים החסינות האישית משחקת תפקיד מרכזי בהדחות וטייסון התגלה כמתמודד חזק במיוחד שילחם על כל שרשרת נוצות. ואם בכל זאת צריך להמר על המיליונר החדש, אלך על ג\'יי.טי.

הימורים שלכם?

ציון לפרק: 10 (על הבליינדסייד לצופים).