המסך המפוצל

24, עונה 7, פרק 18

הפרק שודר ב-HOT3 ביום חמישי, 16/4/09. ספוילרים חמורים לפרק

מאת: איתן גשם

פורסם: 20-04-2009
9 תגובות

אז רגע - האיש שחשבנו שהוא מת, חזר כ\"רע\", אבל בעצם היה טוב, ובדיוק כשחשבנו שהוא עומד למות התברר שבעצם הוא רע?


הנה הגיע לו הטוויסט הגדול של העונה. בדרך כלל, \"24\" שומרת של העונה לסביבות הפרקים ה-18-19, את הטוויסט הגדול של העונה, זה שמתניע את העלילה לקראת הישורת האחרונה ועושה את ה\"שוק פקטור\".


האמת? האפשרות שטוני הוא בעצם מניאק כל הזמן הזה כבר עלתה לא מעט בשיחות שלי עם חברים על העונה. ודווקא בפרק הזה עם המהלך ההירואי של טוני כבר באמת השתכנעתי שהאפשרות נראית בלתי הגיונית לחלוטין. הכותבים הצליחו להפתיע לא רק בטוויסט אלא בעיקר בעיתוי שלו ובדרך שבה הוא נעשה. אהבתי מאוד את הבחירה לבצע זאת כך שהם גורמים לנו לחשוש לחייו של טוני עם הטרוריסט נמצא מאחוריו ועומד לירות לו בגב, אבל משום מה משתהה... עד הגילוי הגדול. זה היה מבריק. הבעיה היחידה ברגע הזה היא שהדמות ש\"הוקרבה\" לצורך הגילוי לא היתה מספיק חשובה וכזו שאכפת לנו ממנה כדי ליצור את האפקט הגדול. תארו לעצמכם שטוני היה הורג את ביל ביוקנן, למשל, ואומר לו \"סורי, ביל...\". זה היה מדהים.


הפרק עצמו היה ממש מצוין. הוא שילב יפה בין האקשן בתחילתו, לדרמה החזקה באמצעו ולאקשן המחודש והטוויסט הגדול בסיומו. קו העלילה של ג\'ק שנחשף לחומר המסוכן ועכשיו נאבק על חייו בהחלט מעניין, ייצר כמה סצנות מרגשות (במיוחד שיחת הטלפון עם הנשיאה והסצנה עם קים) והוציא מקיפר סאתרלנד רגעי משחק מצוינים. יוצרי הסדרה הצליחו הפעם בתחום שבו הם פחות חזקים: לצייר את דמותו של ג\'ק כיותר אנושית ופחות ככזו ש\"צריכה להציל את העולם\", ולכמה רגעים אפילו הרגשתי שלא אכפת לי מה קורה מסביב, כי ג\'ק חשוב יותר - אירוע די נדיר בסדרה.


וההישג הכי גדול של הפרק: קים לא היתה מעצבנת! הסצנה שלה עם ג\'ק היתה אולי הטובה ביותר בהשתתפותה. כן, זה היה קצת קיטשי, אבל בנסיבות שנוצרו ע\"י העלילה זה נראה בהחלט הגיוני. קצת פחות אהבתי את הקטע של \"קים היא בעצם זו שחיפשה את ג\'ק בלי קשר לעניין\", אבל זה שיפר את מפלס הדרמה, אז זה פחות הפריע לי.


אפרופו קים, שמתי לב שטוני שמע את שמה (כשעוד חשבנו שהוא מהטובים) ושאל את לארי אם הוא שמע נכון. יש לי הרגשה שהוא הולך להכניס אותה למשוואה, וסביר להניח שהיא תמצא את עצמה בצרה, כדי שיהיה לג\'ק על מה להילחם בשעות האחרונות. קים בצרה? וואו, זה יהיה קונספט גאוני! נו, שיהיה...


ומילה נוספת לסיום לגבי הטוויסט של טוני - אין ספק שהוא השיג את האפקט שלו, אבל כדאי מאוד שבפרק הבא יינתנו הסברים לגבי כל העניין הזה, כי יש הרבה \"חורים\" שצריך למצוא להם פתרונות הגיוניים (ולפי הראיונות שהעניק השחקן קרלוס ברנרד שמגלם את טוני, הרעיון שטוני יתגלה כאחד מהרעים היה ידוע לכותבים עוד לפני שהעונה החלה).


בסה\"כ פרק מצוין ששיקף את מגמת החזרה לחיים של הסדרה בעונה הזו והצליח לשלב בין כל המרכיבים שהפכו את הסדרה למה שהיא. ציון: 9.5.