המסך המפוצל

נותרו חמישה

סיכום השבוע החולף ב\"הישרדות10\"

מאת: איימס

פורסם: 03-05-2009
17 תגובות

בשלב זה של המשחק, לכל שורד מטרה כפולה: מחד, עליהם להגיע לגמר עם היריבים שהכי קל לנצח. מאידך, הם רוצים שכמה שיותר מושבעים יהיו לטובתם, מה שאומר שכל יריב קשה שהודח בצורה מלוכלכת, חייב עדיין להיות איכשהו בצד שלך. זה אומר שקשה מאוד להגיע לגמר בעמדת כח, והרבה יותר נפוץ להגיע עם מישהו שלכלך יותר, או פשוט לנסות לא לעשות רוח ולרכב על גבו של אחר.


נותרו חמישה:


מירית: כוהנת התעופה מתחת לרדאר. לא עשתה דבר לאורך משחק שלם, מלבד לומר כפרה ומאמי יותר פעמים משאוכל לזכור. האסטרטגיה שלה הסתכמה ב\"אני לא משקרת\", ואכן, בשבוע שעבר, ערב הדחתו של איגור, הלכה וסיפרה לו על התוכנית להדחתו, בזמן שבני בריתה הם מתכנני התוכנית.


מבלי לומר שקר אחד אפשר להגיע רחוק עם המושבעים, כך שהשורדים כולם צריכים להיות מאוד חכמים ולא לתת לה להגיע למעמד שבו היא יכולה לטעון אל מול המושבעים, שם תוכל לא להגיד דבר פרט ל\'מאמי\' ו\'כפרה\', מה שכנראה יקנה לה את הניצחון.


יותר מזה – מירית הודחה כבר מהמשחק וחזרה, ואפשר תיאורטית להדיח אותה תחת הטיעון \"מגיע לכל השאר יותר\", כי שחקו משחק טוב יותר.


בכל מקרה, מירית היא אחד הדברים המשעממים בהשרדות 20, שאריות מלאות סיליקון דאשתקד מהשרדות 10, מועמדת להנחיית תוכנית הבוקר של ליה ונעמה.


יואב: אם מירית משעממת, יואב לא קיים. בשבוע שעבר כבר הגיע תורו, לא היה יותר מדי ספק בעניין. בן בריתו האחרון הודח, והוא עדיין לא נקף אצבע כדי לנסות לשמור על מקומו במשחק. היתה זו מירית, ברגע נדיר של הכרה בעובדה שהיא צריכה גם לשאת את משקלה מעת לעת (בעקבות הוראה מפורשת מאמה, שהגיע לביקור בפרק הקודם), שהצילה את חייו (בעיקר משום ששמה מחשבה בראשו של אריק. אילולא אריק לא היה קורה דבר). אם היה זה תלוי ביואב, הוא היה כבר עם ג\'קי בלונדון, מפטפט את עצמו למוות.


הוא לא עשה שום דבר במשחק הזה, כל הברית שלו הודחה ויושבת חזק במושבעים, ושורד צריך להיות טמבל רציני כדי לקחת אותו עוד צעד אחד קדימה (בניגוד לאופיר, שחרף אופיו הבוגדני [או בעצם בזכותו] הוא נכס יקר ערך לכל אחד שרוצה לנצח בגמר. אופיר, מטבע הדברים והמשחק של שאר השורדים, אינו כבר איתנו).


איתי: בטוח שהוא מנהל את המשחק. הוא בטוח שהוא בונה את כל האסטרטגיות ותכנן את כל המהלכים, והצליח להנדס את כל המתמודדים האחרים כך שנותר ללא רבב. הוא לא בגד באיש, הוא לא שיקר כמעט מעולם, אבל ההתנהלות שלו היא כן של טמבל לא מזיק, אבל אם מה שהוא אומר נכון, יכול להיות שהוא השורד המבריק ביותר – כי אפילו למצלמה הוא לא מספר את כל העלילות שלו. מהסיבה הזו הוא פרטנר מאוד גרוע לגמר, כי הוא יכול לספר לכולם איך שיחק משחק מבריק ועדיין לא פגע באיש. עם פרופיל המושבעים הנוכחי – זה עשוי לעבוד עבורו. חוץ מזה שהוא חזק מאוד וזכה במלאנתלפים פרסים, ובהשרדות20, בה מקדשים כח על פני מח, זה הקלף המנצח שלו.


אריק: אריק, הו אריק. המתמודד היחיד שכנראה ראה השרדות, משחק את המשחק החברתי ככל יכולתו, אבל בעיקר תוקע סכינים בגב להנאתו. מספר המהלכים שהוא הנדס רבים מספור, הוא היה מאחורי כל הדחה, והדיח באופן אישי כל אחד מהמושבעים. זו מתנה אמיתית להגיע איתו לסוף, אם כי, מצד שני, חרף השקרים והסכינים שלו, הוא שיחק את המשחק. לא קיבל עזרה מאף אחד, לא בא כבן עשירים מפונק (ע\"ע מנו הספן), סיפר סיפור אישי קורע לב, ובסך הכל נראה כמו מישהו שהתואר של השורד האחרון מתאים לו. ואם מישהו ילכלך עליו, הוא יכול לשלוף את ה-Gay card.


נטע-לי: הבחורה שאכלה את דרכה לחמשת האחרונים.  בין ביס לביס היא גם קשרה את עצמה חזק מאוד לאריק, וזו כנראה המעלה העיקרית שלה. לא ברור איך, אבל הדוקטור כרוך אחריה. כמובן שיש בכך לא מעט אסטרטגיה. נטע-לי היתה בברית בשלב זה או אחר עם כל אחד מהמושבעים, וכתוצאה מכך מסוכסכת קשות עם כל אחד ואחד מהם. מלבד אופיר, שכאמור הודח כבר במפתיע, היא כנראה השותפה האידיאלית להגיע איתה לגמר, כי אם אריק עשה הכל עם סטייל וקסם, היא בעיקר עצבנה את כולם. אם מישהו יצביע עבורה זה יהיה כדי לעצבן מישהו אחר, לא כי הוא חושב שמגיע לה (מלבד אנסטסיה, אולי, יצור חסר אופי או תועלת בפני עצמה).



נטע-לי בולסת


כך הגענו לפרק של השבוע. נותרנו עם שני אנשים שמשחקים באמת (נטע-לי ואריק), עוד אחד שמספר שהוא משחק (איתי), ושני נספחים פעילים (מירית, שמתרוצצת ומגלה לכולם את התוכניות של בני בריתה, ויואב, ש... מתייאב).


אחרי שאריק עשה מהלך מבלי שיידע את נטע-לי (הדחתו של אופיר המופתע), נטע-לי כועסת, ובצדק. סדק של אנושיות מתגלה במעטה הקרח של אריק, והוא מחליט ששנית נטע-לי לא תיפול. במקביל, הוא מגלה חשש כן למצבה הנפשי והפיזי כאחד, ומהמר שהשלב הבא שלה יהיה אכילת עפרונות וחצץ (אחרי קוקוס רקוב). אבל נטע-לי לא באמת תעשה שום דבר לאריק, היא כבר קשרה את גורלה בגורלו. שניהם יחד לכלכו ידיהם והסתכנו פעם אחר פעם, ושניהם יודעים שמול כל אחד אחר, הם עלולים להפסיד. נטע-לי לא יכולה להרשות לעצמה עכשיו מקרה \"החבר שלי אינו סבא של צביקה פיק: Reloaded\" .


במקביל, יואב מיואש מהחיים. הוא כה צנום שהוא מהרהר ברשיונות לאופנוע ים (אין רשיון לוו גרירה, צריך ללכת למכון התקנים. לוחית הרישוי עקומה, שב תמתין), אכילת בשר כלב (עדיף על מוות) וגם אדם (אבל רק אם הוא לא הכיר את בעל הבשר, אלא סתם, הניחו מולו צלחת). מצבו מדרדר כל כך עד שבמשימת החסינות הוא מברבר ללא הרף ואז מחליט לפרוש. ברצינות, הבנאדם מליונר שנשאר שם עד כה רק כי היה לו כיף לשבת עם החבר שלו, איגור, על החוף, למה שישאר? גי\"ז מזהיר אותו, \"יקירי, לעד תזכר כשורד ש... ויתר!\", אבל יואב לא נבהל בקלות, והוא עוזב את המשימה והולך לשבת בצד ולגחגך על כולם.


מירית מחפשת את האיזון הפנימי שלה כדי לזכות במשימות אבל מפסידה פעמיים, פעם אחד לאיתי, ובשניה לנטע-לי, שזוכה בחסינות וקובעת את גורלה ואת גורלו של אריק ידידה.


ואיתי מתחיל לבנות סיפור קורע לב על אופנוע הים בו הוא רוצה לזכות כדי למכור אותו ולעזור למשפחתו. בכל זאת, מאה אלף שקלים, זה יותר משהוא עשה ב... שנתיים של קבע. השוואה במקומה, איתי.



יואב מקשקש


לסיכום, המצב הוא כזה: לנטע-לי יש חסינות. אריק ואיתי באי הגלות, מה שמשאיר את יואב לבד עם נטע-לי ומירית. מירית לא תבגוד, אבל נטע-לי היא אופציה טובה, ויואב מנסה להדיח אותה להצביע למירית, שהיא בהחלט מועמדת להדחה. מי רוצה אותה לידו בגמר, ולכו תדעו מה החוקים, זו עשויה להיות ההזדמנות האחרונה להדיח אותה. רק שלא תשא תפילה.


אם הכל ילך כשורה, יואב בכל זאת ילך הביתה. עם כל המשחק של מירית, אין לה יותר מדי בני ברית חזקים במושבעים (מלבד גיא, שעשוי להצביע לאיתי, ואיגור, שמי יודע מה הוא יעשה). מה שכן, אריק ונטע לי לא באמת יכולים לנצח מולה, אלא לכל היותר להפסיד בכבוד. בסיכומו של דבר, המשחק של אריק היה בעייתי עד מאוד. בשלב הזה עם שלושה שחקנים אהודים, מצבו לא נראה מזהיר. אופיר דווקא היה יכול לשפר את עמדתו כרגע, אבל גם לא בהרבה. מאידך, אריק היה היחיד ששיחק את המשחק, מי עוד לכלך את הידיים כמוהו והיה יכול להיות יריב טוב יותר כרגע? יתכן והמצב הוא הרע במיעוטו. הדבר היחיד שניתן לזקוף לזכותו הוא שאריק לא כרת בריתות של ממש עם האנשים שהדיח, וזאת לעומת נטע-לי, שהדיחה את עידן, אפרת, איגור, ואת גיא, כולם בני בריתה בעבר. הקלף היחיד שנותר לה הוא אופיר (כזכור, כולם מלבדה הצביעו לו).


איתי די מוגן, משום מה, וצריך בעיקר להתאמץ להביא צמיד בפרק הבא. הוא ינצח כנראה את אריק ואת נטע-לי, ויכול להיות שגם את מירית, אז הוא צריך להתמקד בלהגיע לגמר.


יואב צריך לשמור על שפיותו לעוד כמה ימים, לא נראה שיש לו סיכוי.


ומירית צריכה בעיקר לשאת תפילה. אם היא תגיע לגמר אני אופתע מאוד, ואם היא תגיע לגמר ותפסיד זה יהיה רק בגלל שהיו כמה חודשים בין המשחק ובין ההצבעה, שהחדירו קצת הגיון במושבעים (אבל אני לא אתלה בהגיונם של המושבעים את תקוותי).



מירית נושאת תפילה


מה שבטוח הוא שבינתיים הגמר המתבשל מסתמן כמעניין מקודמו, ויש סיכוי ללכלוכים מעניינים. המזל הגדול הוא שהמושבעים לא מבינים באמת את המשחק, ולכן שומרים טינה לאורך חודשים, מה שמבטיח גמר לא משוחד, אפילו שכבר ראו את ארבעת-אלפי פרקי העונה.


חמישה נשארו. רק עוד שלושה שבועות (איך?!)