המסך המפוצל

הממיר 24/5/09

סיום עונה ב- 24, מונית הכסף, פרוייקט מסלול, הפיינל פור, מסודרים, ועוד

מאת: המערכת

פורסם: 24-05-2009
34 תגובות

9.5. \"צ\'אק\", עונה 2, פרק 5. הסיבה המרכזית שבגינה נפלתי שדוד ברשתה של הסדרה המתוקה הזאת היא היכולת שלה לשלב בין עלילה מטופשת להחריד לבין נגיעה אנושית ודרמה חזקה. בפרק הזה היכולת של הסדרה הגיעה לשיאה - כמה סדרות אתם מכירים שיכולות להנדס עלילה שבה הגיבור הראשי מציל את העולם בזכות היכולת שלו לנצח במשחק וידאו, ועדיין לעשות את זה באופן שנראה אמין (יחסית) ונוגע ללב עד כדי כך שממש לא אכפת לנו שהסיפור מופרך וחסר כל היגיון?... לביקורת המלאה

9.|rlm| \"24\" סיימה את העונה השביעית המצוינת, ושני פרקי הסיום עשו חסד עם העונה וקצת השכיחו את הפרקים הקודמים והמאכזבים משהו. מאד אהבתי את הבחירה של התסריטאים לסיים את האקשן מוקדם ולהקדיש יותר מחצי שעה לדרמה (וגם די קיוויתי שכך יעשו). זה התאים לעונה הזאת, במיוחד עם העלילה של ג\'ק והמחלה שלו. האקשן עצמו היה עשוי היטב, כתמיד, רנה הייתה נפלאה ומאד אהבתי את הקטע עם הדילמה שלה בסוף, ואפילו קים לא התנהגה יותר מדי בטפשות. הנימוק שמצאו למניעים של טוני והמהלכים שלו לפחות היה מתקבל על הדעת כשלעצמו והיה חשוב לי מאד כצופה שימצאו נימוק כזה. הבעיה שלי עם טוני הייתה ששוב התברר שההתנקשות בדייויד פאלמר בעצם תוכננה ע\"י אדם אחר לא צפוי. זה כבר האדם החמישי (!) שצץ משום מקום וקשור לרצח הזה. לא נמאס? גם הקטע עם התפילה של ג\'ק בסוף היה די קיטשי ומיותר, והאמת היא שהייתי מעדיף שהאקשן ימשיך ישר ליום הבא שיהיה העונה הבאה כשג\'ק עדיין חולה ועומד למות מאשר \"פתרון הקסם\" של קים, אבל מילא. עדיין היה טוב. (איתן גשם) .דעה נוספת על 24 - בהמשך.



9. \"המשרד\", עונה 5, פרק 6. הפרק הזה היווה עבורי נקודת מבחן מסוימת לעונה הזו. העונה היתה עד עכשיו מצוינת, אבל אפשר היה לייחס זאת לדמות של הולי שהוסיפה המון לסדרה. עכשיו שהולי עזבה, היה בי איזה חשש שאולי תהיה איזו היחלשות, ושההתמודדות של מייקל עם הסיטואציה תהיה מביכה... לכתבה המלאה

8.5. \"מסודרים\", עונה 2, פרק 1. אפשר להגיד הרבה דברים על \"מסודרים\", אבל \"מפתיעה\" הוא לא אחד מהם. לא שיש בזה משהו רע, להיפך: פתיחת העונה השנייה התהדרה בדיוק באותה האווירה, אותה הכתיבה המשעשעת, והיחסים המוצלחים בין הדמויות הראשיות שלה. אז נכון, חלקים מהפרק היו קצת צפויים והקצב של הסדרה נשאר קצת איטי מדי, אבל הדברים האלה לא מנעו ממני לעקב באדיקות אחרי העונה הראשונה של הסדרה, וקשה לי להאמין שהם יפריעו לי עכשיו. (BS|rlm|)

8. \"אחת שיודעת\", עונה 2, פרק 5. בוקר טוב, תושבי האפר איסט סייד, אחת שיודעת כאן. כן, מקור המידע האחד והיחיד שלכם על חייהם מלאי הסקנדלים (אוקיי, נסחפנו. הלפעמים מעניינים) של האליטה של מנהטן... לביקורת המלאה


8. \"CSI\", עונה 9, פרק 10. לילה אחרון עם גריסום. אחרי תשע עונות וחצי עוזב גיל גריסום את  CSI לאס וגאס. מי שמכיר את הסדרה יודע שהוא לא סתם דמות מרכזית, הוא הכוח המניע והציר שסביבו סובבת התוכנית. בכך מנסה CSI להעתיק מיריבתה חוק וסדר ואומרת שהיא גדולה משחקניה. רק הזמן יגיד אם יש צדק בכך. צמד פרקי הפרידה היו יותר מראויים: היה שם הכול- רוצח סדרתי (משחק מצוין של ביל ארווין), תעלומה בת עשר שנים, סוג של קופי-קאט, מתח ומסתורין, לא מעט אימה ואקשן וכמובן גיל גריסום. צמד הפרקים לא פסחו על הפרידה המרגשת (אך לא מוגזמת), חזרה על מוטו הסדרה (אנשים משקרים, הראיות לא), הצגת המחליף המיועד (נראה מסקרן וראוי) וההשוואה הבלתי נמנעת בין גריסום לשרלוק הולמס (חשבתי שסיכמנו שזה האוס). קצת קשה לדעת איך תראה הסדרה בלעדיו. בטוח שלפחות בהתחלה יהיה מוזר. התחושה המוקדמת היא שזה לא יהיה זה. אבל רק הזמן יגיד. (טיימר)

8. \"פרויקט מסלול\", עונה 5, פרק 7. במשך כל העונה הנוכחית חיכיתי למשהו שיחבר אותי, משהו שיזכיר לי את הטעם המתוק של העונות הקודמות. והשבוע הוא סוף סוף הגיע. מעצבי העונה הוכיחו שאולי הרבה כריזמה אין להם אבל בכל הנוגע לעיצוב הם בהחלט יודעים לספק את הסחורה. לאחר שקיבלו את אחת המשימות הקשות ביותר בימי התוכנית (לעצב בגד מחלקי רכב, משימה שעוררה בי את התגובה- \"מה\"? כשהוצגה), הוציאו רוב המעצבים מתחת ידם בגדים שהיו יכולים להימכר בתאגיד האופנה הקרוב אל ביתכם בשינויים קלים, מחומרים שאפשר למצוא במכונית הפרטית שלכם. אפילו השופטים היו יותר אוהדים מבדרך כלל. הפרק הזה הכיל את כל התמהיל הטוב של \"פרויקט מסלול\" בלי הרבה דרמות: כישרון, הופעת אורח טובה (לורה בנט), מעצבת סתמית שהופכת לברבור (ליאן), מעצב בולט שמאכזב (בליין) וגם את זה שחוטף התמוטטות עצבים כל הדרך אל ההדחה (קיט) ובדרך שוכח את הכלל הראשון בתוכניות מהסוג הזה: השופטים לא אוהבים שמעבירים עליהם ביקורת!!! (eternally|rlm|)


זהו את חלקי הרכב


7. \"הישרדות 10\", פרק הגמר. הציון הוא שקלול של \"1\" להתערבות ההפקה, הריסת הפורמט והאורך הבלתי נגמר של הגמר, ו-\"10\" לתוצאות הסופיות. לכתבה המלאה.


6.|rlm| \"24\", דעה נוספת על סיום העונה השביעית. הסדרה הזו, לטעמי, כבר קפצה מזמן מעל הכריש, או לפחות מעל דג ברבוניה גדול במיוחד. קיוויתי שבפרקי סוף העונה ייתנו התסריטאים תירוץ הולם למה שעברנו במחצית השנייה של הסדרה. אבל לא. טוני המשיך לעשות טוויסטים חובבניים משל השתתף ב\"רוקדים עם כוכבים\", המונולוג שלו, בעודו מצמיד אקדח לרקתו של אלן ווילסון, הזכיר לי את הסרטים של פעם שבהם הרשעים היו מסבירים לטובים, בעוד אלו היו עקודים על מתקן עינויים כלשהו, על תוכניותיהם להשתלט על העולם ועל הגורל שהם מייעדים להם, וה\"בלו פרינט\" המילולי נמשך כל כך הרבה זמן עד שהטובים היו מספיקים בזמן הזה להכין פצצה מבורג וקליפה של בננה שמצאו במקרה בכיסם. גם הקיטש בשיחה בין ג\'ק לרנה לא עשה לי טוב, כל החרטות, כל הדמעות. חסר היה רק שיתנשקו ואז באמת הייתי מאבדת את ארוחת הערב שלי. ואז ג\'ק התאסלם. אני עדיין מקווה (לשווא) שהטיפול הניסיוני שערכו לו ייכשל ויתנו לו לנוח סוף-סוף. לעונה השמינית תמיד אפשר לגייס את הסוכן החשאי אהרון שירדוף ברחבי וושינגטון עם רגל אחת, מחלה ממארת והרפס על השפתיים, אחרי הבת הפקאצה של הנשיאה.
(miss kitty fantastico|rlm|)

3.5. אירוע השיא של הכדורסל הישראלי. 11,000 צופים בהיכל נוקיה ועוד מאות אלפי צופים בטלוויזיה. התפאורה מושלמת, ההפקה הטלוויזיונית מקצועית, שני שדרנים (ניב רסקין ועופר שלח) אינטליגנטיים ורהוטים. לגמר מגיעות שתי הקבוצות מהטובות במדינה, שהגיעו למעמד הזה בזכות. ואז מגיע הרבע השלישי: השופטים שורקים לכל נגיעה והמשחק הופך לתחרות קליעות עונשין. המשמעות: במקום משחק שוטף וקולח, יש הפסקה בכל התקפה. מבחינה טלוויזיונית זה  מ ש ע מ ם. לא פלא שנחזו מחזות של אנשים ישנים במגרש גועש. חבל, כי מדובר במשחק שמבחינה טלוויזיונית מצטלם נהדר. (טיימר). עוד על המשחק - בהמשך .

2. \"מונית הכסף\". ראשית - הסתייגות: מונית הכסף הינה שעשועון טריוויה חביב ביותר, זורם, הומוריסטי, לא מעונב ולא רשמי, ובכך כל הקסם שלו. השבוע, אי-הרשמיות חצתה כמה קווים אדומים. רפרטואר אי-הרשמיות כלל קללות לא עדינות במיוחד מן המנחה (והכל ברוח טובה, כמובן), כינוי מכוער להפליא לדיילות (שהיה צריך להיחתך בעריכה כאשר הנוסעת אמרה אותו לראשונה, ובוודאי לא להגיע לכך שהמנחה אומר אותו פעם שניה), ולקינוח - נזיפות ב\"חנונים\" אשר טרחו לחגור את חגורת הבטיחות עוד לפני שביקשו מהם. כאשר משדרים תוכנית בשיא הפריים-טיים המשפחתי (ולא בערוץ נישה נידח ובלתי נצפה בעליל), מותר להניח שיותר מילד אחד צופה בה. אצלי היו השבוע שניים כאלה, ואני חשתי מבוכה רבה יותר מפעם אחת. תוכניות הלייט-נייט בהן ניתן להתפרע באופן בלתי-מבוקר מצויות ורבות. מונית הכסף, גם אם היא מצולמת באמצע הלילה, אינה משודרת באמצע הלילה, ויש להתחשב בכך בעריכה. (carmitr|rlm|)

0. ביום חמישי בערב שודר משחק הגמר של ה\"פיינל פור\" בליגת הכדורסל המקומית בערוץ 10. השידור עצמו היה בסדר גמור, מבחינת איכות השדרים (ניב רסקין ועפר שלח), הבימוי והצילום. הבעיה הייתה שבכל אחת ואחת מהפסקות הפרסומות במהלך המשחק שודרו אינספור פרומואים מציקים, מעיקים וחוזרים על עצמם שוב ושוב ושוב ל\"הישרדות\". בשלב מסוים שמתי לב שלא שודר פרומו לשום תכנית אחרת בערוץ מלבד לתכנית הזאת. פשוט לא ייאמן שהערוץ הזה שהתיימר בתחילת דרכו להיות \"איכותי\" ו\"מקורי\" מקדיש דקות ארוכות לניסיונות קידום נואשים ופתטיים לתכנית אחת - שהיא בזיון בפני עצמה - ומתעלם לחלוטין מכל התכנים האחרים שיש בו. מה הם חושבים שם? שאם יתקעו לאנשים את אותו פרומו 47 פעמים בשעה הם ירוצו לצפות בדבר הזה? נראה לי שאפילו אם יש מישהו שלא נואש מהתכנית הזאת, ה\"פמפום\" המופרך הזה הוציא לו את החשק לצפות. פשוט בושה. (איתן גשם)


בשולי הממיר
אלונה טל התארחה בפרק פתיחת העונה הרביעית של \"הלוחשת לרוחות\".


\"מה השורה שלי\" - גם מחר