המסך המפוצל

טיסה נעימה

מרמים את זה בשמיים. זו ציפור? זה מטוס? זה אולפן.

מאת: נעמי וינר

פורסם: 10-06-2009
7 תגובות

כל בר דעת שרואה שוטים בתוך מטוס מתוכנית אמריקאית מבין שלא צילמו שם מטוס אמיתי. אי אפשר באמת לצלם מבחוץ פנימה עם חלונות הפלסטיק הכפולים, השרוטים, הקטנטנים והמזעזעים, צר שם מדי, בפנים, מכדי להעמיד את המצלמה בנוחות לקלוז-אפים ופרופילים טובים ואי אפשר לצלם כאלה לונג-שוטים יפים במקום כל כך קטן. שלא לדבר על נקודות חשמל בשביל פנסים של 800-1000 ואט לפחות. ולא, גברת זליקובסקי, אם אי אפשר באמת לצלם מחוץ למטוס פנימה מן הסתם גם אי אפשר לכוון תאורה מבחוץ. זה מטוס? זו ציפור? זה אולפן! 


אבל בארץ? בחייכם, מי יבנה מפלצת כזאת בתקציבים של הארץ? למה איפה אנחנו, בלוס אנג\'לס?


אז זהו, שהשבוע גיליתי שיש בארץ מטוס באולפן. כן כן, אמיתי, עם כל הדברים בפנים. הוא פשוט לא תמיד ידע שזה מה שהוא יהיה כשהוא יהיה גדול: הוא נבנה, במקור, כחדר הדרכת דיילים של אחת מחברות התעופה בארץ (רמז: זו שיש לה מספיק דיילים כדי להדריך אותם במשהו שיכול לתפקד כמו מטוס, חוץ מזה שהוא לא טס). אני מניחה שהוא משמש מדי פעם גם להדרכת דיילים, אבל ברגע שנכנסתי הבנתי איפה נמצא הסט של כל שוט מכל סדרה וכל פיצ\'ר שאי פעם צולם על מטוס בארץ.


מטוס נוסעים, כלומר, מטוסי קרב זה פופטיץ.


מחלקה ראשונה? יש. ביזנס? יש. תיירים? יש ויש. בחוצה של מטוס, כולל הלוגו? יש, אם כי תהרגו אותי אם אני יודעת למה טרחו. חדר דיילות מושלם עם פחיות קטנות חמודות? כפתורי דיילות ולא לעשן שבאמת עובדים? דלתות אמיתיות עם המגלשות שנראות כמו טירות מתנפחים? הכל יש. חלונות עם זכוכית יחידה, נקייה ויפה? חלונות שאפשר להסיר לחלוטין? מרחב בפנים ובחוץ, מספיק כדי להעמיד כמה מצלמות וכמה פנסים שרק תרצו? נקודות חשמל מרובות שמחוברות לחברת החשמל ולא למערכת הפנימית של המטוס? אפשר לצלם!


נחשים? לא, אין נחשים על המטוס. תביאו מהבית.