המסך המפוצל

הממיר 14/6/09

חוק וסדר, זאק מ\"הצלצול הגואל\", \"צ\'אק\", \"הפמליה\", \"גיבורים\", ליאור שליין ועוד

מאת: איתן גשם

פורסם: 13-06-2009
40 תגובות

10.  \"חוק וסדר - מדור מיוחד\", עונה 8, פרק 19 - גם בעונתה השמינית ממשיכה המדור המיוחד להיות סדרה מצוינת. לאחר שבמהלך העונה הוצאה הבלשית אוליביה בנסון אל מחוץ לעלילה, היא הוחזרה לאחר מספר פרקים והפכה לדמות המרכזית של המשך העונה, זאת לאחר שבמהלך העונות הקודמות התמקדה העלילה בשותפה, הבלש סטייבלר. באחד הפרקים הטובים של הסדרה, מגלה בנסון שייתכן שבניגוד לכל מה שהיא ידעה ברב חייה, ככל הנראה אמה שיקרה לה והיא לא נולדה כתוצאה מאונס. הפרק הזה ופרק קודם נוסף, התמקדו בקשר התורשתי של התנהגות והאם אב אנס מוריש את הגנטיקה הקרימינלית שלו לצאצאיו: לאחר שבמהלך הפרק חשבה ש\"כמו האב, כך הבן\", גילתה שככל הנראה, לא אביה ולא אחיה אנסים. פרק חזק בהחלט (טיימר).


ועוד 10. \"החיים על פי נד\" עונה 2, פרק 6 - עוד פרק נפלא של הסדרה מלאת הקסם הזאת (תרתי משמע). הכל עבד נהדר - האחים היו חמודים להפליא, עלילת הרצח הייתה כתובה מצוין, פרד ווילארד גנב את ההצגה בזמן המסך (המועט מדי אפילו) שהיה לו (ואהבתי את זה ש- \"The Great Hermann\" מבקש שיקראו לו בכינוי החיבה שלו \"Great\"... ענק!), ההתלהבות של צ\'אק ואוליב מהקסמים הייתה ממש מתוקה והסצינה שבה נד מחייה את Great הייתה היסטרית. גם בגזרת לילי ואחותה היה מעניין, והדמות של דיקסון עשויה להיות משמעותית בהמשך, והשיא היה עם הסצינה המקסימה שבה אוליב מוציאה מלילי את הוידוי על צ\'אק כילדה. נפלא, פשוט נפלא.  



מה השורה שלי? 


9.  \"פולישוק\" - למרות רגעי מבוכה מסוימים שנובעים מאישיותו ה... טוב, מביכה... של פולישוק -  מסתמנת כיורשת אפשרית ל\"כן אדוני השר\" המיתולוגית. שני קטעים בפרק של יום שני הראו את הפוטנציאל הגדול של הסדרה: הראשון הוא נאום ההודיני של פולישוק, שבו הוא מצליח באותות ובמופתים להפוך ראיון כועס מכיוון שהצביע נגד תוכנית ממשלתית בלי להבין על מה מצביע, לנאום תמיכה מלהיב באותה תוכנית ממש, והשני הוא משפט נדיר, חסר הפוליטיקלי-קורקטיות, גזעני ואנטי-גזעני ביחד: \"אתם הרבה יותר גרועים מההורים של חברה לשעבר שלי, והם היו מרוקאים. - גם אנחנו\" (שלמקו GRAS).


9. \"המירוץ למיליון\". פרק הגמר של המירוץ סיכם היטב את היתרונות והחסרונות של העונה הלרוב מוצלחת הזו. דמויות שכיף לצפות בהן או להתעצבן מהן, משימות מרתקות (המטוס ונדנדת הפחד היו מגניבים במיוחד) לצד מיותרות (העלאת הכדור במעלה הגבעה בסוף), וכמובן - עריכה מזעזעת ומתיחת התכנית על ידי שטויות שלא קשורות בכלל למירוץ (ה\"משימה\" ה\"ירוקה\"). אבל בסופו של דבר מדובר בגרסה די טובה של הריאליטי האמריקאי, אולי הכי טובה מהפורמטים המועתקים פה בארץ, אז אם רק ירגיעו קצת עם העריכה, אני אשוב גם לעונה השניה. (bosco)

8.  אני לא חובב גדול של התכנית של ג\'ימי פאלון, אבל לפעמים גם תרנגול עיוור מוצא גרגיר. השבוע התארח אצלו השחקן מארק פול גוסלאר כדי לקדם את הסדרה שלו \"Raising The Bar\", אבל במקום הראיון המשמים הרגיל קיבלנו הפתעה נחמדה: גוסלאר הופיע לראיון בתור בן דמותו הטלוויזיונית, הלא הוא זאק מוריס מ\"הצלצול הגואל\", ועשה עבודה מצוינת בשמירה על פאסון ועל עקביות עם הדמות. היה מצוין. פאלון, אגב, מנסה בכל כוחו לארגן בתכנית שלו \"איחוד\" של הקאסט של הסדרה, והצליח לגייס עוד כוכבת מוכרת למשימה במהלך התכנית (אליזבת\' ברקלי). נראה שמי שחסר זה רק דסטין דיאמונד (סקריץ\') שעושה צרות עם העניין. באמת, איך הם יסתדרו בלעדיו?... את הראיון עם \"זאק\" אפשר לראות באתר של רשת NBC כאן.



אין סקריץ\' - אין איחוד!


7.  \"צ\'אק\", עונה 2, פרק 8 - אם הפרק הקודם אכזב עם הגילוי המאד צפוי בסיומו, הפרק הזה החזיר קצת את הטעם הטוב, עם כמה רגעים משעשעים ומוצלחים ובראשם המרדף הכל כך מגניב בתוך מתקן הגרביטציה שהיה אחד הרגעים האהובים עליי בעונה הזו. גם עלילת המשנה עם מורגן וארוחת חג ההודיה הייתה חביבה (אם כי היו טובות ממנה). היו כמה דברים שקצת פגעו בפרק (כמו, למשל, העובדה שקשה להאמין שקייסי ושרה יהיו כל כך טפשים בכדי להשאיר את צ\'אק לבד עם ג\'יל. מה הם חשבו שיקרה?), אבל הסך הכל היה מהנה למדי - בפרט סיום עלילת ג\'יל (והקטע עם האוטו).


6. \"המשרד\", עונה 5, פרק 8 - לא אחד הפרקים הטובים של העונה הטובה מאד הזו. מעט מדי רגעים מצחיקים היו בפרק הזה, ולמרות שב\"המשרד\" פרק טוב יכול להיות גם נטול רגעים מצחיקים רבים, הפעם גם לא היו מספיק רגעים מוצלחים אחרים... לכתבה המלאה.


5. \"אחת שיודעת\", עונה 2, פרק 8 - זה היה הפרק החלש ביותר בעונה הזו, לטעמי. רוב העלילות היו די משעממות, וגם זו שהיתה הכי מעניינת (בלייר וצ\'אק, אלא מה?) השאירה טעם קצת מאכזב... לכתבה המלאה


4. \"הפמליה\", עונה 5, פרק 9 - משהו לא טוב עובר על \"הפמליה\" בעונה הזו. קו העלילה של וינס על הסט של הסרט החדש לא מעניין, לא מצחיק ודי מעצבן. הסיפור עם ג\'ייסון פטריק היה צפוי, מעיק וחשף שוב את יכולת המשחק החלשה של אדריאן גרנייר. גארי קול דווקא יכול להוסיף לסדרה לא מעט, אבל לא אהבתי בכלל את הדרך שבה נבנה הסיפור של אנדרו (הדמות אותה הוא מגלם), כאשר מניסיון לחמוק מפגישה אתו פתאום ארי מוכן לצרף אותו לסוכנות (?). ברור שמדובר בעלילה שנועדה ליצור קונפליקט מאולץ, וחבל. נקווה שזו לא \"שירת הברבור\" של הסדרה החביבה הזו. 


3. \"גיבורים\", עונה 3, פרק 24 – אוי, \"גיבורים\", מה יהיה אתך? מסדרה ממש נחמדה עם המון פוטנציאל הפכת לסדרה סתמית, עמוסת קלישאות וחסרת כיוון. שוב פעם סיילר מתגלה כ\"ביג באד\"? שוב פעם הוא נתקל במשבר ומנסה להתגבר עליו? לא נמאס כבר ממנו? אי אפשר למצוא נבל אחר, קצת יותר מעניין אפילו? הקטע שבו הוא \"רואה את אמא שלו\" ו\"מסביר לעצמו שרצה את הכוח של שינוי הצורה כדי לא להזכיר לו את אבא שלו\" היה מביך במיוחד. על הירו ואנדו והדיאלוגים המעצבנים שלהם בכלל עדיף שלא להיכנס. מאט הפך לבלתי נסבל ושיא השיאים - ה\"תכנית הגדולה\" של \"הנבל הגדול\" היא... ללחוץ לנשיא את היד?? וואו, איך נוכל לנשום עד הפרק הבא?


2.  שיבוצה של תכניתו של ליאור שליין מדי יום בשעה 22:00 מהווה, למעשה, הודאה בכשלון מצד קברניטי ערוץ 10 (ואל תנסו להיתלות באילן של רשת NBC וג\'יי לנו. כמו שהרשת הזו נראית – זה לא רעיון טוב). מילא אם היה מדובר בתכנית שהיא עילוי, אבל לא כך הדבר. התכנית של שליין היא רצף של גגים מטופשים ולא מצחיקים, והמנחה לא יודע לראיין. הרייטינג הנמוך מצביע על כך שגם עם ישראל לא ממש מעוניין בשירותי התכנית, אז למה? מגיע לצופי הערוץ יותר מזה. שר התקשורת החדש משה כחלון נפגש השבוע עם בכירי ערוץ 10 ושמע אותם מתחננים לשינוי חקיקה ושמיטת החובות, דבר אשר יאפשר את הארכת זיכיון הערוץ. בשביל מה להנשים את הגוויה המתה הזו? בשביל עוד עונה של הישרדות? שלום וביי ערוץ מסכן (okok4).



לפחות הנוצרים צופים בי 


1. ערוץ 1 שידר ביום שישי את הסרט \"מטריקס\" וישדר בשבועיים הבאים את שני הבאים אחריו בטרילוגיה. נחמד מאוד. מה שלא ברור הוא מדוע הקדימון (הפומפוזי עד זרא) לטרילוגיה טוען כי מדובר ב\"שלושה סרטים, שלוש יצירות מופת\". הסרט הראשון אכן נחשב בחוגים רבים למעולה+, אך השניים שבאו בעקבותיו זכו בעיקר לבוז וקילוסים. אולי במטריקס המקביל של רוממה יש סקאלה אחרת להערכת סרטים, או שפשוט מקובל שם לשקר בקדימונים (okok4).


 בשולי הממיר


  טראוויס שולדט, הלא הוא ד\"ר קית\' דודמייסטר מ\"סקראבס\", הופיע בפרק של \"המפץ הגדול\" בתור אריק.


בפרק של 90210 התארחה בתור רונדה השחקנית איימי טיגרדן שמגלמת את ג\'ולי טיילור ב\"אורות ליל שישי\".