המסך המפוצל

הקרב על הרייטינג 15/06/09 - 21/06/09

סיכום נתוני הרייטינג בארה\"ב בשבוע השידורים החולף

מאת: תתש

פורסם: 25-06-2009
7 תגובות


טופ 20 רשתות כבלים יום ב\' 15/6 – יום א\' 21/6

*NICK - ניקולודיאון


\"Royal Pains\" ממשיכה לגדול עם עלייה של כמעט מיליון צופים מהשבוע שעבר (ו-23% בקרב בני 18-49) ומדיחה את \"המפענחת\", עם ירידה של חצי מיליון צופים, מהמקום הראשון. \"סוכן מחוק\" עלתה לעומת שבוע שעבר אבל לא הגיעה לרייטינג של הפרימיירה שלה מלפני שבועיים. זה עצוב שיום חמישי של USA מצליח לנצח את יום חמישי של רשת האם שלו NBC. \"RAW\" סיפקה שלוש שעות השבוע, כאשר השעה השלישית הגיעה למקום השלישי עם קצת יותר משישה מיליון צופים. שאר הליין-אפ של USA הורכב כמעט כולו משידורים חוזרים של NCIS ופרק חדש של \"In Plain Sight\".
מירוץ הNASCAR כרגיל בחמישייה הראשונה עם מספרים נאים ועקביים. גם TNT יכולה להיות מרוצה מהפרימיירה של \"HawthoRNe\" (פרס לראשון שיענה למה ה-RN באותיות גדולות.)
ניקולודיאון חוזרת לטבלה לאחר היעדרות של שבוע עם שלושה שידורים חוזרים של \"iCarly\" שנכנסו לרשימה (בעוד פרק חדש ששודר בשבת לא הצליח) ועוד איזה סרט, אבל בלי \"בובספוג\" שכבר שבועיים לא מצליח להכנס לטופ 20. את הטבלה נועלת תוכנית טבע של דיסקברי.



טופ 10 בני 18-49 יום ב\' 15/6 – יום א\' 21/6


בלי ה-NBA וה-NHL שימלאו את הטבלה, תוכניות הריאליטי ושידורים חוזרים תפסו את מקומם ו-\"SYTYCD\" לקחה את שני המקומות הראשונים. גם שני שידורים של טלנובלה מקסיקנית ב-Univision הצליחו להשתחל לטבלה.


 


טופ 10 מספר צופים כללי יום ב\' 15/6 – יום א\' 21/6


השיעמום שהיא רשת CBS הצליחה למלא 9 מ-10 מקומות כשרק \"SYTYCD\" שוברת את ההגמוניה.



ממוצע שבועי של הרשתות הארציות
15-21 ביוני 2009


אני בדרך כלל לא מתיחס לממוצע השבועי של הרשתות, אבל המספרים הגרועים של ABC מחייבים איזכור. זה היה השבוע הכי גרוע אי פעם של רשת ברודקאסט, ורשת הכבלים USA ניצחה את ABC בכל קטגוריה.



ידיעות נוספות

הפרק השני של \"דם אמיתי\" הצליח לשמור על למעלה מ-90% מהצופים של השבוע שעבר עם 3.4 מיליון צופים.
מכירות ה-DVD של העונה הראשונה של \"דם אמיתי\" לא מאטות ואף עלו קצת מהשבוע שעבר ל-136,070 עותקים ובסה\"כ 992,880 עותקים. ביחד עם מכירות הבלו ריי שלא נכללות במספרים הנ\"ל, אפשר להיות בטוחים ש\"דם אמיתי\" עברה את רף מיליון העותקים. לשם השוואה, העונה הרביעית של \"אבודים\" הצליחה למכור 976,000 עותקים בארבעה שבועות (צריך לזכור \"שאבודים\" היא סדרה מבוססת עם אחד הפאנדומים הכי גדולים שיש לסדרת טלוויזיה).


למרות שזה למעשה חלק מהטור של שבוע הבא, הנה כמה ידיעות מעניינות על תוכניות ששודרו ביום שני האחרון (22.6):

פרק הכרזת הגירושין המדובר של ג\'ון וקייט משך 10.6 מיליון צופים ושבר את השיא של פרק פתיחת העונה מלפני כמה שבועות (9.8 מיליון). כמות הצופים בקרב בני 18-49 היתה 6.5 מיליון צופים, שזו כמות מדהימה. מלבד \"איידול\", פוטבול, גמר NBA ופרקי פתיחה וסיום עונה של ארבע או חמש סדרות ספציפיות, שום דבר בימינו לא מגיע לכאלו מספרים.
צופי הסדרה לא צריכים לדאוג, הסדרה תיקח הפסקה של חודש וחצי כדי לתת למשפחה זמן להתארגן ותחזור עם לוח המותאם למצב החדש ולמעלה מ-30 פרקים חדשים.


פרק הכרזת \"הבעלות\" נטול הפרסומות של דונלד טראמפ ב-\"RAW\" עשה את הטריק והשיג 6.8 מיליון צופים כשהשעה השנייה הצליחה להשיג 7.3 מיליון צופים. הרייטינג הטוב ביותר מזה שבע שנים (ימי סטיב אוסטין ודה רוק.)


פרק פתיחת העונה השנייה של \"The Secret Life of the American Teenager\" משך 4.7 מיליון צופים (שיא עבור הסדרה הזו) והיה הפרימיירה הכי נצפת הקיץ בקרב בני 18-34 עוקף סדרות כמו \"Royal Pains\", \"סוכן מחוק\" \"והמפענחת\". מעניין לדעת שהסדרה הוצעה לרשת CW, אבל הם דחו אותה כי זה לא התאים למותג ה-OMFG שהם ניסו ליצור עם \"אחת שיודעת\" ו-\"90210\". גם בחורף, כש\"אחת שיודעת\" התמודדה נגד \"Secret Life\" היא הפסידה באופן קבוע עם חצי ואף פחות מכמות הצופים של \"Secret Life\".