המסך המפוצל

דם אמיתי, עונה 2, פרק 1

הפרק \"Nothing But the Blood\" שודר ביום ראשון, 14/06/09. ספוילרים לפרק, גם בתמונות.

מאת: דפי די

פורסם: 07-07-2009
2 תגובות


פורסם במקור בבלוג של spikish

כל כך הרבה זמן עבר מאז שהסתיימה העונה הראשונה והמדוברת של \"דם אמיתי\", אך למרות ההפסקה הארוכה, אנחנו ממשיכים בדיוק מאותה נקודה בה היינו: טרה וסוקי מלוות את אנדי השוטר השיכור לרכב, ושם אנחנו מוצאים גופה במושב האחורי. למרבה ההפתעה ולמרות כל הרמזים שהיו בפרק האחרון של העונה הראשונה, מדובר דווקא במיס ג\'נט, מגרשת השדים, ולא בלאפייט הטבח-סוחר-הסמים-נער הליווי-מפעיל-אתר-הגיי-פורן המקומי. משטרת בון טמפ שוב פותחת בחקירה למרות \"עזרתו\" של אנדי.

בינתיים אנחנו עוברים להנאה הכי גדולה בפרק - הסיטקום של ביל הערפד החננה ובתו המתבגרת, בסצנת \"כל עוד את\\ה גר פה... \" שכל הורה וילד מכיר.


ביל: עומדת להגיע לכאן אורחת שלי בקרוב
ג\'סיקה: נוכל לאכול אותה?

ביציאה מהמשטרה מריאן אומרת לאמא של טרה את כל מה שטרה חשבה עליה, בצורה קצת אכזרית, ומבחינתי מדובר בסצנה קלאסית שאפשר להעביר מהר קדימה. כמה שמריאן וחיבתה לסמלים עתיקים, מנהגים מוזרים וחזירים מעניינת – כך טרה ואמא שלה משעממות. ממש כמו בעונה הקודמת.

אפרופו אנשים שכן מעניינים - הפעם נראה שלאפייט הסתבך ברצינות: אנחנו מוצאים אותו קשור לגלגל שיניים במרתף מעופש. חבל שטרה ואמא שלה לא קשורות שם גם. ג\'ייסון, שלאחר מותה של איימי מצא נחמה בכנסיית \"אחוות השמש\", פוגש את מנהיג הכנסייה ומחכה לסימן מאלוהים שיעזור לו להשיג 12 אלף דולר הדרושים להשתתפות בועידת המנהיגות של הכנסייה בטקסס. באופן אירוני, הסימן - והכסף - מגיע דווקא מסוקי, שבדיוק ירשה 11 אלף דולר מדוד ברטלט.


הכומר סטיב ניולין: זה בוקר יפה ושטוף שמש, הלוואי והיית פה
נציגת הערפדים נאן פלאנאגן: תן לי 12 שעות, אני אהיה שם

סם נזכר בפגישתו הראשונה עם מריאן, ובסיבה שלפי דעתו היא רודפת אחריו: הפריצה לביתה וגנבת כספה וחפצי הערך שלה, לאחר שגילה שהיא לא בדיוק אנושית. הוא מחליט להחזיר לה את החפצים והכסף בתקווה שתפסיק לרדוף אחריו, ומתרץ את מעשיו בכך שהיה כלבלב צעיר ומבוהל בעת המעשה. מריאן עונה לו בתגובה שהעולם לא סובב סביבו, או במילים אחרות: \"בטח שבאתי במיוחד לכאן כדי לשגע אותך, אבל רק התחלתי\".

אחרי שסוקי מגלה שביל יצר את ג\'סיקה, ושואלת אותו אם הוא מסתיר ממנה משהו נוסף, ביל עונה \"לא\" בצורה שנשמעת מאוד כמו \"כן\", והיא מגלה שגם את הרצח של דוד ברטלט ביל הסתיר ממנה. מעניין מה עוד הוא מסתיר בשם ה\"הגנה\" עליה.

בניגוד למרתוני הסקס המגוחכים של ג\'ייסון בעונה הראשונה, ביל מראה לנו שחננה זה סקסי בערפדית. אולי זה בגלל שביל כנראה באמת אוהב את סוקי ויעשה הכל למענה (או בגלל שאני רומנטיקנית חסרת תקנה. או שניהם).

לסיום הפרק אנו למדים לקח לחיים:
אסור לעצבן את אריק כשהוא עושה שורשים. בכלל, נראה לי שזו אחת ההתייחסויות היחידות לסוגיית השיער בסדרות או סרטי ערפדים. בעולם של \"דם אמיתי\", כמו גם ב\"אנג\'ל\", לערפדים צומח השיער באופן שוטף: אנג\'ל בעיקר שם ג\'ל, אבל ספייק גם מחמצן ומסתפר. מצד שני, אולי השיער צומח רק לערפדים עם נשמה? בסרט \"ראיון עם הערפד\" המצב שונה לחלוטין: אורך השיער והטקסטורה שלו נשארים קבועים ובלתי ניתנים לשינוי כל עוד הערפד בריא (זוכרים את הסצנה בה קירסטן דאנסט גוזרת את השיער ומתעוררת בחזרה עם בקבוקים?).



לסיכום, העונה החדשה נראית די מבטיחה, וממשיכה את הקו של העונה הראשונה. שמחתי לראות שג\'ייסון שומר את עצמו טהור עד לוועידת המנהיגות. לפחות מישהו שם למד משהו.

ציון: 10