המסך המפוצל

הקרב על הרייטינג 22/06/09 - 28/06/09

סיכום נתוני הרייטינג בארה\"ב בשבוע השידורים החולף. כיצד השפיע מותו של מייקל ג\'קסון על הטבלאות?

מאת: תתש

פורסם: 09-07-2009
1 תגובות

טופ 20 רשתות כבלים יום ב\' 22/6 – יום א\' 28/6

*DSNY - דיסני


שבוע עמוס היה לנו. מותו של מייקל ג\'קסון השפיע באופן ישיר ועקיף על חמש תוכניות, ושתי תוכניות של דיסני תפסו חמישה מקומות. טקס פרסי ה-BET עם מחווה למייקל ג\'קסון המריא מעל כולם והיה לתוכנית הכי ניצפת בשבוע (עם עלייה של 61% לעומת שנה שעברה), והתוכנית הכי ניצפת העונה בכלל בכבלים. פרק הגירושין של \"ג\'ון וקייט\" במקום השני עם פער מזערי של 48,000 צופים מהמקום הראשון. ערוץ דיסני ממשיך עם ההצלחה של סרטי טלוויזיה מקוריים, \"Princess Protection Program\" הגיע למקומות השלישי, הארבע עשרה והשש עשרה. פרק של \"Wizards of Waverly place\" ששודר מיד אחרי \"PPP\" הגיע למקומות השישי והשמונה עשרה.
\"RAW\" הגיע למקומות הרביעי והשישי כאשר השעה השנייה מגיעה לכמעט 7.3 מיליון צופים. \"המפענחת\" במקום החמישי בלי שינוי מהשבוע הקודם. מסע הגדילה של \"Royal Pains\" נעצר ואף חזר לאחור עם ירידה של למעלה מחצי מיליון צופים משבוע שעבר, וגם \"סוכן מחוק\" ירדה באופן דומה, אבל הסיבה לכך היא כנראה החדשות על מותו של מייקל ג\'קסון שהקפיצו את הרייטינג של הרשתות הארציות וערוצי החדשות.
מירוץ NASCAR במקום התשיעי והסיכום בן 6 הדקות של אותו מירוץ במקום העשירי. האפטר פארטי של פרסי ה-BET במקום ה-11, אלוהים יודע איך. פרק פתיחת העונה השנייה של \"SLAT\" במקום ה-12 ואיזה שהיא תוכנית ששודרה אחרי \"ג\'ין וקייט\" במקום ה-15. אפילו בשבוע מטורף כמו זה, NCIS מצליחה להיכנס לטבלה במקום ה-17. תוכנית מיוחדת של \"Campbell Brown\" בעקבות המוות של מייקל ג\'קסון במקום ה-19 עם קצת יותר מ-4 מיליון צופים. חוץ מבחירות והשבעות של נשיאים הפעם האחרונה ש-CNN הצליחה להכניס תוכנית לטופ 20 הייתה ב-2003 במלחמת המפרץ השנייה. גמר גביע הקונפדרציות שבו נבחרת ארה\"ב הפסידה לברזיל 2-3 אחרי שכבר הובילה 2-0 נועל את הטבלה (מסתבר שיש אוהדי כדורגל בארה\"ב).


טופ 20 בני 18-49 יום ב\' 22/6 – יום א\' 28/6


נילסן החליטו להתנכל לכל מיני אתרים שהם חושבים שמפרים את הקניין הרוחני שלהם על ניתוח רייטינג (לפי ההגיון הזה, אנליסטים יכולים לטבוע קניין רוחני על הניתוח הטכני שלהם) ולכן הטבלה הזו מכילה רק רייטינג והטבלה התחתונה רק מספר צופים.
הפרימיירה של \"AGT\" הגיע למקומות הראשון והשני וצפויה להישאר שם עד סוף הקיץ. גם \"SYTYCD\" נחלשה בגלל מייקל ג\'קסון כאשר פרק ההדחה נאלץ להתמודד מול ספיישלים על מותו. שאר הטבלה כרגיל עם שידורים חוזרים וריאלטי של ABC, ובנוסף שני מגזיני חדשות שהוקדשו גם הם לסיקור מותו של מייקל.



טופ 20 מספר צופים כללי יום ב\' 22/6 – יום א\' 28/6


גם כאן \"AGT\" במקום הראשון אבל הפרק של יום רביעי במקום השלישי. כרגיל, השידורים החוזרים של CBS בעלי נציגות נכבדת וכמו למעלה, שני מגזיני חדשות עם הסיקור על מייקל ג\'קסון.



ממוצע שבועי של הרשתות הארציות
שבוע 40, 22-28 ביוני 2009


בפעם הראשונה מאז הסופרבול של לפני חמישה חודשים, NBC מצליחה לנצח בקטגוריה שבועית כל שהיא. היא ניצחה בכל קטגוריות הגיל העיקריות והגיע למקום השני במספר הצופים הכללי.
הכשלון שקרוי CW ממשיך להביך את כל מי שקשור אליו ומצליח להפסיד לא רק ל-MyNetworkTV אלא גם ל-20 ערוצי כבלים וכנראה (אין לי מספרים מדויקים) גם לשלוש רשתות המשדרות בספרדית.


ידיעות נוספות

הפרק השלישי של \"דם אמיתי\" השיג 3.73 מיליון צופים, עלייה של כמעט 10% מהשבוע שעבר ואף שיפור קל של המספרים של פרק פתיחת העונה (3.7 מיליון).
מספר מכירות ה-DVD של העונה הראשונה חצה באופן רישמי את קו מיליון העותקים (תוך פחות מחודש) ואחרי חמישה שבועות נעמד על 1,099,995 עותקים שנמכרו ששווים 37,967,702 דולר. בהתחשב בכך שהעונה הראשונה עלתה 36 מיליון דולר (3 מיליון לפרק כפול 12), HBO בוודאי  מרוצים מהעובדה שרק מכירות ה-DVD כיסו להם את עלות ההפקה. עד סוף השנה, העונה הראשונה יכולה בקלות למכור מיליון וחצי עותקים אם לא יותר.


חודש לאחר הפרימיירה של קונאן, אפשר להגיד די בוודאות ששום דבר לא השתנה יותר מדי. זה נכון שבמספר הצופים הכללי הפער בינו לבין לטרמן הצתמצם, אבל בקרב בני ה-18-49 הנחשקים הפער אף גדל.
בשבוע האחרון לקונאן היו 1.4 אחוזי רייטינג בקרב בני 18-49 לעומת 0.8 של לטרמן. לקונאן היו 3.7 מיליון צופים וללטרמן היו 3.5 מיליון צופים, אבל לשניהם היו פחות צופים מה-3.9 מיליון של נייטליין, כמובן, בגלל מייקל ג\'קסון.