המסך המפוצל

הממיר 12/7/09

המגן הסתיימה, מחוברות, חוק וסדר: מדור מיוחד, מסודרים, ועוד.

מאת: המערכת

פורסם: 11-07-2009
72 תגובות


9. \"חוק וסדר מדור מיוחד\", עונה 8, פרק 22 (סוף העונה). הסדרה סיימה עונה בפרק מיוחד. אני חייב להגיד שבאופן מוזר הפרק הזה הזכיר לי את סיום סיינפלד, מכיוון שכמו בסיינפלד, במהלך משפט נחשפו שלדים רבים של כוכבי הסדרה הקשורים לעבודתם של השוטרים. אין כמעט שוטר שלא נפגע משלדים אלו, כשהוותיק מביניהם נקבר לפני 12 שנה, עוד בעונות הראשונות של חוק וסדר המקורית. שלדים אלו הובילו להסתבכויות של השוטרים, שרק בעונה הבאה נדע את משמעותם המלאה, אבל אין ספק שישפיעו רבות על עתיד הסדרה. חבל שערוץ 1 חזר לסורו ולמרות פיגור של שתי עונות, משדר את העונה הרביעית של זירת הפשע ניו-יורק (המעולה אגב) שכבר שודרה בעבר בהוט, במקום את העונה הבאה. (טיימר)
 
8. \"המגן\", עונה 7, פרק 14 (פרק סיום הסדרה). הפרק האחרון של המגן שודר, והתחושות מעורבות. מצד אחד, זו אחת הסדרות המעטות שעקבתי אחריהן באדיקות והשפיעה על תפיסתי לגבי טלוויזיה טובה מהי. מצד שני, פרק הסיום של סדרה כזו הוא אירוע כל כך משמעותי, שקשה שלא להרגיש שזה היה יכול להיות טוב יותר. לביקורת המלאה.

8. \"מחוברות\". חמש נשים מתעדות את עצמן וגבר אחד עורך. כך ניתן לסכם את \"מחוברות\", סדרת הריאליטי-בלוגים החדשה של הוט. הפורמט מרענן ומחדש, ספקטור וחנה בת ה- 16 מספקות את הסחורה (השאר קצת פחות), עריכת הקטעים והבחירה בנושא כולל לכל פרק נכונה. הסדרה מציגה מבט חדש על הנשיות של שנות האלפיים. נשיות מתריסה, מבזבזת, נתונה בחיפוש תמידי אחר כסף, אישורים, חשיפה ותשוקה ומרוכזת בעצמה. הפורמט הוא קצת בעייתי. הצפייה באינטרנט עובדת ומרתקת, אבל במעבר למסך הגדול יותר משהו שם מתפספס. נראה שהסדרה קצת יותר מדי אישית, קצת יותר מדי גולמית בשביל מסך הטלוויזיה. משהו בפריים המוגבל ובראשוניות של מצלמת הוידאו פשוט הולך לאיבוד ולא עובד. בכל מקרה, אם חיפשנו את הפורמט הבא של תוכניות הריאליטי, אולי מ\"מחוברות\" תבוא התשובה. (eternally|rlm|)



6. בסוף השבוע התקיימו משחקי גביע דיוויס. חוץ מההישג הספורטיבי המדהים והאווירה המופלאה בהיכל נוקיה, השתמשו לראשונה במערכת \"עין הנץ\". מערכת זאת הינה מערכת של מצלמות, המשחזרת רגעי מחלוקת בצורה ממוחשבת. כשבשאר ענפי הספורט עדיין רבים הוויכוחים על השימוש במצלמות טלוויזיה ליישוב רגעי מחלוקת, ענף הטניס כבר התקדם קדימה. אומנם, לא בכל מקום (עלות התקנת המערכת הינה 30,000$), אבל בהחלט מדובר בפתרון פנטסטי. אגב, בפוטבול האמריקאי עושים זאת כבר שנים. ותודה לרוסים שמימנו את המערכת שברב המקרים \"שפטה\" לטובתנו. (טיימר)

5. לפעמים מתחשק לי ערוץ שבו אוכל לצפות באין מפריע בקליפים ישראלים רצוף בלי הפסקה. פעם היה כאן ערוץ כזה. 24 בממיר, אני חושבת, ולרגע הוא אפילו תרם לפריחת תעשיית הוידאו קליפים הישראלית. היום, מאז שקשת קנתה את הערוץ והתחילה במדיניות האולפן השקוף, אפשר למצוא שם דברת מיותרת אין סופית, בהנחיית מיטב האנשים שלא היה להם משהו אחר לעשות באותו היום כמו אורנה דץ ושלומי קוריאט. התוצאה דומה יותר לתוכנית בוקר מתמשכת מאשר לערוץ המוקדש למוסיקה הישראלית, במיוחד כשדצה מראיינת את שרה\'לה שרון. מדי פעם אפשר למצוא שם עדיין קליפים אבל ב- 90 אחוז מהמקרים הם שייכים לז\'אנר המוזיקה המזרחית (כי היא מוכרת יותר פרסומות). הרוק הישראלי גווע לאיטו (אולי זו הסיבה שהוא ממחזר חומרים ישנים) ואין אף ערוץ מוסיקה בנמצא שיעשה לו החייאה. (eternally|rlm|)

4. \"מסודרים\". יש ציפיות מסוימות כאשר רואים סדרה (מעבר לפרקים הראשונים כמובן). מ\"מסודרים\" אני מצפה לקבל משהו קליל בגזרת האלפיון העליון, היי-טק, גברים סקסיסטיים והנשים שעושות להם את זה. במקום זה קיבלנו את האחים ברבש בגזרת קלקיליה, עם חיילים עם יד קלה על ההדק ופלסטינאים מסכנים. אם זה היה פרק ב\"עבודה ערבית\" אז היה אפשר לשבח אותם על סאטירה נוקבת. מבלי להכנס לויכוח אם המצב צודק או לא, זה פשוט לא שייך לסדרה! היו קטעים כל כך מביכים שפשוט סגרתי את הקול של הטלוויזיה. תומר יצא פארש, איפה הפזרן שזורק מכונית מהצוק רק כדי לראות מה יקרה? פתאום הוא סופר סיגרים? כדי להשאר בדמות, הוא היה צריך לפחות להשאיר את התיק המלא אם

לא להכנס בתור שותף בסלאחטפאס. לא אהבתי. (רכזת תרבות)


לשולי הממיר

ג\'ולי בנז (\"אנג\'ל\", \"דקסטר\") הופיעה ב\"חוק וסדר\" כאשת הכומר. (טיימר)