המסך המפוצל

דם אמיתי, עונה 2, פרק 9

הפרק \"I Will Rise Up\" שודר ביום ראשון, 16/08/09. ספוילרים לפרק, גם בתמונות

מאת: איתן גשם

פורסם: 20-08-2009
20 תגובות


עוד פרק מצוין, בלי ספק אחד הטובים של העונה, אם לא הטוב שבהם. 

מה לא היה לנו? התפתחות מעניינת ביחסי ביל-סוקי-אריק, לאפאייט נותן בראש, הזוג האהוב עליי בטלוויזיה מקסים כהרגלו ונפרדנו לשלום מישו הצלוב מחופש לערפד. 

נתחיל עם גודריק. בפרק הקודם פחות התחברתי לדמות שלו. בפרק הזה הסיפור היה שונה - המוות שלו הצליח לגעת ולרגש. הרבה בזכות אריק והדרך שבה הוא מקבל (או לא מקבל) את הבחירה של גודריק להקריב את עצמו, גם בזכות סוקי (אנה פקווין בהופעה הטובה ביותר שלה, לטעמי, ובד\"כ אני רואה אותה כחוליה החלשה בין שחקני הסדרה) ובזכות משחק טוב של אלן הייד שגילם את הדמות (והוא בכלל שחקן דֵני עלום בן 20). אז נכון, ההקבלה לישו הייתה שקופה מדי לאורך כל הפרק (ואם זה לא הספיק, הוא גם פרש ידיים לצדדים ברגע המוות בפוזה שאינה משתמעת לשתי פנים), אבל עדיין הסצינה על הגג הייתה אחת החזקות בתולדות הסדרה מתחילתה ועד סופה והביאה לסיום יפהפה של קו העלילה של המסע לטקסס והחיפוש אחר גודריק.



יהיה מעניין לראות האם וכיצד המוות של גודריק ישפיע על אריק, וכפועל יוצא גם על סוקי וביל, ובכלל החזרה של דמויות המפתח לבון טמפ עם כל הבלאגן שהולך שם צפויה להוביל להרבה התפתחויות (אזהרת ספוילר ספקולטיבי לחלוטין - אני מנחש שלאור העובדה שערפדים הם לא אנושיים ושה\"מוג\'ו\" של מריאן לא אמור לפעול עליהם, שיהיה להם תפקיד חשוב בקרב על עתידה של בון טמפ מול מריאן וה\"עבדים\" שלה).

קצת פחות אהבתי את הדמות של נן פלנינגן שהייתה קצת מעצבנת, וה\"נאום\" שלה על \"אסון יחסי הציבור\" היה שקוף מדי, לטעמי. לא אהבתי גם את ביל בפרק הזה - הבכיינות והפטרונות שלו עולים לי על העצבים. יאללה אריק, שגע אותו. בשבילי! (תודה מראש). חוץ מזה, כל הקטע עם ה\"פיצוץ\" היה מטופש, כי מי שעמד ממש בסמוך יצא ללא פגע. אם כבר הולכים על משהו דרמטי כמו פיגוע התאבדות כזה צריכות להיות לו תוצאות קצת יותר משמעותיות, לדעתי.

אשר למשולש ביל-סוקי-אריק, אהבתי את ההתפתחות של שתיית הדם של אריק ע\"י סוקי והמשיכה של סוקי לאריק. במיוחד אהבתי את הפרצוף שאריק עשה בזמן שביל הסביר לסוקי שעבדו עליה. זה היה כל כך מצחיק! בהחלט מהלך מבורך. היחסים בין ביל וסוקי די משעממים, וכניסה של אריק לתמונה בהחלט תוסיף הרבה פלפל. למעשה, אני כל כך בעד המהלך שאני מוכן להעלים עין מהעובדה שהוא בא לגמרי משום מקום ולא ממש מתיישב עם מה שראינו בעבר, אבל שיהיה... 


ובל נשכח את סצינת החלום של סוקי שהייתה פשוט מעולה. כן, היה ברור מהרגע הראשון שזה רק חלום. ועדיין - זה היה סקסי, זה היה נועז, זה היה מרתק וזה אמר משהו על הדמויות המעורבות.

גם הסצינה הארוכה של סוקי וג\'ייסון הייתה נפלאה. הם היו ממש חמודים והייתה לפקווין ולקוונטן כימיה מעולה שם. הסצינה שילבה בין רגש להומור, ונעה יפה בין השיחה על הסבתא והנטיה של בני המשפחה שלהם למות, לבין הצפיה בטלוויזיה בסטיב ושרה (קטע היסטרי! אהבתי במיוחד את סימן הפיינטבול על המצח של סטיב. בדיחה ויזואלית מעולה). הם צריכים יותר סצינות משותפות, שני אלה. 


צולם לפני כניסת השבת

העלילה של מריאן היא הפחות אהובה עליי כיום, אבל בפרק הזה עושה רושם שהדברים התחילו לזוז שם, והשיא היה, כמובן, הקרב המצוין בין לאפאייט ולטי מיי (מאיפה היא צצה?) לבין אגס וטארה, ב\"עידודה\" של מריאן. לאפאייט בכלל כיכב ועשה קרקס מאגס, והסצינה עצמה הייתה טעונה ושוחקה היטב, במיוחד ע\"י ראטינה ווסלי המצוינת (שסוף סוף קיבלה משהו טוב לעשות איתו העונה). מה שקצת פחות ברור לי הוא למה מריאן נתנה להם לברוח במקום להשתלט גם על לאפאייט ולטי מיי. לא ברור גם למה כל כך דחוף פתאום למריאן לחפש את סאם (הרי היא ידעה שהוא בכלא), אבל אולי נקבל תשובות בהמשך.

אפרופו העלילה של סאם - יש מצב שבאד הוא השריף הכי גרוע בכל הזמנים? בן אדם, אתה לא קולט שמשהו מוזר קורה סביבך? תתעורר! ומעניין מה סאם מחפש אצל אנדי. אגב, שמתי לב שה\"קסם\" של מריאן לא פעל על אנדי. זה אומר שאולי הוא עצמו על טבעי ולא יודע מזה?


והגענו לזוג המקסים של הסדרה - ג\'סיקה והויט. הפעם הם קיבלו לא מעט זמן מסך, וטוב שכך. מאד אהבתי את העלילה שלהם, החל מהגילוי על ה\"בתולים\" של ג\'סיקה והדרך שבה הויט קיבל את זה והרגיע אותה, דרך השיחה הקשה שלו עם אמו, ולבסוף סצינת המפגש המשולשת בבר שהייתה טעונה ומצוינת ושוחקה מצוין ע\"י כולם (ובעיקר, כרגיל, ע\"י דבורה אן וול המופלאה). מאד אהבתי את המשפט של הויט לאמו על כך שהיא \"מלאת שנאה\", וליבי יצא אל ג\'סיקה שעשתה באמת כל שיכלה כדי להרשים את מאמא הויט, אבל לא היה לה סיכוי מלכתחילה.



אין ספק שהפרק הזה ייזכר במיוחד בזכות הסצינות החזקות על הגג והמוות ההירואי של גודריק והתגובות של המעורבים, אבל הוא היה מצוין בכל החזיתות, ודומה שהסדרה משתבחת מרגע לרגע ומתקרבת לשיא קריאטיבי לקראת תום העונה. כיף!

 
ציון: 10