המסך המפוצל

דודו טופז 1946 - 2009

איש הטלוויזיה הותיק שם קץ לחייו בבית המעצר ניצן ברמלה, המסך המפוצל מציין את חייו ומותו של מי שכונה \"מלך הרייטינג\"

מאת: שגיש

פורסם: 20-08-2009
29 תגובות

דודו טופז, מי שכונה \"מלך הרייטינג\", שם קץ לחייו הבוקר (חמישי, 20 באוגוסט 2009) בבית המעצר ניצן ברמלה.

על אף מעורבתו לכאורה בפלילים מהעת האחרונה, טופז היה לאחד מעמודי התווך של הטלוויזיה והקולנוע הישראליים. בין תפקידו ועבודותיו, הסרט \"תל אביב - לוס אנג\'לס\" משנת 1988, תוכנית הרדיו \"ציפורי לילה משוחחות\", שעשועון \"זה הסוד שלי\", תוכנית הילדים \"דודו מספר לגולו\" ותוכנית הבידור \"סופשבוע\" ששודרה בערוץ הראשון, בה נחשפו לראשונה בדרנים כמו שלום אסייג, אלי פיניש ומריאנו אידלמן, ישראל קטורזה, אבי גרייניק ועידן אלתרמן, נאור ציון ואורנה בנאי. בהמשך עורר סנסציה עם תוכניתו \"הראשון בבידור\" שכבשה את ההמונים ואף שברה את שיא הרייטינג הישראלי של כל הזמנים (51.5% אחוזי צפייה) בתוכנית החוצנים המדוברת.

טופז המשיך בעשייה טלוויזיונית אך ב-2004 הפסיקה הזכיינית \"קשת\" את ההתקשרות עימו, ובנובמבר 2005 כשלה תוכניתו \"הכל זז עם דודו טופז\" ששודרה מטעם הזכיינית \"רשת\", כשזכתה לרייטינג חד ספרתי. כוכבו של טופז דעך וקברניטי התקשורת הדירו את רגליו מן המרקע. ב-31 במאי 2009 נעצר על-ידי המשטרה בחשד שיזם תקיפה בבכירים מעולם התקשורת, בינהם אבי ניר מנכ\"ל קשת והמשנה למנכ\"ל רשת, שירה מרגלית, ובבכירי טלוויזיה נוספים. מאז נמצא במעצר עד ששם קץ לחייו.

למרות שאירועים שנויים במחלוקת אלה הטילו צל כבד על הישגיו של טופז, בחרנו בכל זאת לציין את מותו של אישיות הטלוויזיה הותיקה, שהשפיעה רבות, לטובה או לרעה, על הטלוויזיה בארץ.