המסך המפוצל

דם אמיתי, עונה 2, פרק 10

הפרק \"New World in My View\" שודר ביום ראשון, 23/08/09. ספוילרים לפרק, גם בתמונות

מאת: איתן גשם

פורסם: 27-08-2009
14 תגובות


אז מה נאמר על הפרק הזה? שהוא נראה כמו מחווה מוזרה לסרטי זומבים? שהיו רגעים שבהם חששתי שיש ניסיון למשוך זמן בה בעת שהיו רגעים שבהם קודמו התפתחויות משמעותיות בעלילה? שהיו בו רגעים ממש היסטריים לצד רגעים פחות מצחיקים? שהייתה בו לפחות בחירה אמנותית אחת מאכזבת לצד כמה בחירות מפתיעות ומוצלחות? שהרגשתי שהפרק \"טס\", רק כדי לגלות שהוא באמת היה קצר מהרגיל?

בקיצור, יצאתי מבולבל לגמרי, אם כי בסך הכל בהחלט נהניתי. וכן, הפרק באמת היה קצר! במקום כ-55 דקות, כמו בדרך כלל, קיבלנו פתאום 45 דקות בלבד. WTF? מהלך מכוון של אלן בול ואנשיו? ירדו דברים בעריכה? מה נסגר עם זה?

הדקות הראשונות של הפרק היו מאכזבות מבחינתי, ולדעתי היוו מהלך שגוי מצד בול (שכתב את הפרק). אחרי הסיפור הדרמטי של גודריק אפשר היה לצפות להשלכות כלשהן על הדמויות והעלילה. אז נכון שהיה ברור שעלילת מריאן תהפוך כעת לדומיננטית, אבל לא לגעת בכלל במוות של גודריק? תמוה. אז כן, הייתה את הסצינה של סוקי ואריק, אבל היה ברור מהשניה הראשונה שמדובר בחלום, וזה נראה יותר כמו דרך נחמדה להעביר זמן ולשחק אותה סקסיים במקום להתמודד עם מה שקרה בפרק הקודם, וחבל. היה יכול להיות מאד מעניין לראות מה עשתה סוקי כשירדה מהגג, אם אריק נשבר או שהוא מחזיק מעמד, כיצד הגיב ביל וכו\'. במקום זה לא קיבלנו, למעשה, כלום, מלבד התגובה של אריק בחלום של סוקי. מאכזב (עם זאת, אני אשמח לשנות את דעתי בהתלהבות אם יתברר שזה בעצם לא היה חלום אלא זכרון של סוקי. זה יהיה מעולה!).




מה שכן, כשהדמויות הגיעו לבון טמפ וראו מה הולך שם, המבטים ההמומים על פניהם בהחלט התניעו את הפרק לכיוון החיובי. בכלל, הרבה מאד רגעים משעשעים היו בפרק הזה, ורובם היו קשורים בג\'ייסון, אנדי, סאם, ואפשר לומר שגם טרי.

כמה רע המצב של בון טמפ, אם פתאום ג\'ייסון נהיה האיש הכי חכם בעיר? ועדיין, אהבתי את העובדה שהוא לקח בחשבון את הדברים שסוקי אמרה לו והתחיל להשתמש במוח שלו, ואפילו בצורה חכמה. הוא זיהה שטרי הוא מנהיג הזומבים בבר, השתמש באיילין כדי להשיג את המטרה, לא התפתה למסור את איילין לפני שטרי יצא מהבר, ואח\"כ גם יזם ולקח חלק פעיל ב\"מבצע ג\'ייסון אל\".

המבצע הזה היה החלק האהוב עליי בפרק. זה היה מטופש לגמרי, אבל מצחיק בטירוף. \"The God That Comes\" - ה-שורה של הפרק. והקרניים! מעולה! סאם שמנסה לצעוק להם והם לא מבינים מה הוא רוצה (ענק), וההעלמות של סאם ולאחר מכן החזרה שלו משום מקום - המבטים על הפנים של ג\'ייסון ואנדי היו שווים הכל.




בכלל, אנדי הפך לאט לאט מקוץ בישבן לדמות חביבה לחלוטין, ובפרק הזה היה לגמרי מקסים. ומה נגיד על טרי? מעניין היה לראות אותו מתפקד כנטול עכבות וחרדות המאפיינים אותו ביומיום (במצבו הפוסט טראומטי), כשהוא תחת השפעתה של מריאן. למשל, כשהוא חוזר פתאום לבר (מה שהיה קצת מפחיד). טוד לואו הבריק גם בפרק הזה.

ה\"התערבות\" שעשו לטארה הייתה הכל חוץ ממצחיקה (אולי מלבד ההערות של לאפאייט). הסצינות היו טעונות מאד, והאהבה שכל הדמויות הרעיפו עליה בהחלט הייתה מחזה יפה. אהבתי את הדרך שבה טארה חולצה ממצבה הקודם - בעבודה משותפת ומאד מאומצת של ביל וסוקי, כל אחד בחלק החזק שלו. מספק דיו כדי לשכנע שזהו פתרון הגיוני לבעיית העיניים השחורות, אבל באותה נשימה גם מורכב מדי מכדי שניתן יהיה להציל את כל העיירה תוך דקות.

ביל דווקא היה בסדר גמור בפרק, והיה יפה לראות איך שהשאיר את סוקי לבד בלי לפחד, ו\"שכח\" מהשוביניזם הטבעי שבו שמנסה \"לגונן\" עליה כל פעם באדנות. נקווה שזה לא עניין זמני הפעם. מצא חן בעיני שפתאום הופיע הספר שביל קרא בפלאשבק באחד הפרקים הקודמים, והפך משמעותי לעלילה הראשית. ככה אני אוהב את הטלוויזיה שלי. ואם הזכרתי קודם את סוקי - מה זה היה הקטע הזה עם מריאן? ווט דה פראק אר יו סוקי??? פיה טובה? מה זה האור הלבן הזה? ולמה היא לא ניסתה להשתמש בזה שוב? ולמה מריאן נדלקה מזה כל כך? יש לי הרגשה שהיא תוותר על סאם ותלך על סוקי במקומו. נשמע מתבקש.




ולא שכחתי, כמובן, את ג\'סיקה והויט יקיריי. הקטע עם מאמא הויט משחקת ב- WII (אחלה Product Placement של ההפקה!) היה קורע, והמתיחוּת בינה לבין ג\'סיקה הייתה מאד אינטנסיבית. מעניין לאן הם ילכו עם העלילה, אחרי שג\'סיקה נשכה את מאמא. בל נשכח שהדם שלה יכול להיות מסוכן עבור ג\'סיקה, לאור מצבה של מאמא הויט כשבויה של מריאן. מצד שני, הויט בטח לא שמח על כך שהחברה שלו נושכת את אמא שלו, וזה עשוי להוביל לקרע אמיתי ביניהם. מצד שלישי, מה לגבי האפשרות שג\'סיקה תנסה לערפד את מאמא הויט? זה יכול להיות סופר-מעניין!  

בסך הכל פרק מהנה למדי, אבל קצר מדי ולא לגמרי משביע. בכל מקרה, העלילה נהיית מותחת, ויש לי הרגשה שמריאן טרם עשתה את המהלך האחרון שלה. האם ביל יוכל לעצור אותה יחד עם המלכה? ורגע, מה זה אומר בכלל, \"מלכה\"? מה היא יודעת? מה היחס והקשר שלה לביל? ומה בדיוק קרה לה שם בסוף? נצטרך להמתין לשבוע הבא... 
 

ציון: 9.