המסך המפוצל

זה סימן שאתה צעיר

הרימייק של \"מלרוז פלייס\", סדרה חדשה על חייהם של דוגמנים, עוד סדרה על ערפדים ואיפה הסדרות הקומיות? סקירת הסדרות החדשות של רשת CW

מאת: איתן גשם

פורסם: 05-09-2009
21 תגובות

שידוריה של רשת CW הושקו לפני שלוש שנים, ומאז ידעה הרשת הטריה - המצויה בבעלות משותפת של תאגיד \"טיים וורנר\"  (בעליו של אולפני WB) לתאגיד CBS (בעליו של אולפני \"פאראמונט\") - לא מעט קשיים. הרשת התקשתה להתרומם בטבלאות הרייטינג וסבלה מהעובדה שבתי אב לא מעטים ברחבי ארה\"ב לא זכו לצפות בה עקב סיבות לוגיסטיות. למעשה, עד לאחרונה דובר על כך שיש אפשרות שהרשת תיסגר עקב אי-רווחיות כלכלית. אלא שעושה רושם שלאט לאט הרשת מתחילה למצוא את עצמה. הרעש הגדול שיצרה הסדרה \"אחת שיודעת\", וההצלחה הלא מבוטלת של \"90210\", הרימייק של הסדרה האגדית ההיא, יחד עם המספרים היציבים של סדרות כמו \"סמולוויל\", \"מגרש ביתי\" ו\"על טבעי\" עזרו לרשת למצב את מעמדה של הרשת. הרשת נוקטת בקו ברור של סדרות שמכוונות לקהל צעיר, עמוסות באנשים יפים, המתהדרות בעלילות סבוניות ונטולות עומק רב מדי (ברוב המקרים).


מבט על לוח השידורים הצפוי של עונת השידורים הקרובה מעלה שהרשת עשתה בחירות אסטרטגיות מעניינות מאוד. בראש ובראשונה - הרשת ויתרה לחלוטין על שידור סדרות קומיות. בעונה הקרובה אין אפילו סדרה קומית אחת לרפואה. גם בתחום הריאליטי הרשת לא מתכוונת להשקיע בעונה הקרובה, למעט \"טופ מודל\" המצליחה תעלה בהמשך העונה סדרה נוספת המוגדרת כ\"דוקו-דרמה\" (\"Blonde Charity Mafia\"), אך שום דבר מעבר לכך. החלטה מעניינת נוספת של הרשת - ויתור מודע על פניה לקהל השחור. שתי סדרות שכיוונו באופן ברור לקהל הזה (\"כולם שונאים את כריס\" ו-\"משחקות את המשחק\") נפרדו יפה לשלום מהרשת, ואין בקנה שום סדרה אחרת שפונה לפלח הקהל הזה. הפעם הרשת החליטה לומר בריש גלי: אותנו מעניין קהל צעיר, לבן ועשיר, קהל Wasp - וזהו. זו בהחלט אמירה מעניינת, אבל גם בעייתית מצד הרשת.


מכל מקום, דומה שאנשי הרשת השקיעו לא מעט מחשבה בבחירת הסדרות החדשות שתשובצנה לשידור בעונת השידורים הקרובה. קבריניטי הרשת בחרו בארבע סדרות חדשות, ובאופן מעניין שלוש מהן משתלבות היטב במערך השידורים של הרשת ומשקפות איזהו \"טרנד\" טלוויזיוני מעניין.


לא קשה במיוחד היה לנחש ששביעות הרצון של הרשת מ- \"90210\" תוביל - כמו \"גיר אוטומטי\" ברכב - לרימייק של \"מלרוז פלייס\". ואכן, הרשת עמדה בציפיות, ואפילו הפתיעה כשלא ניסתה להמתין קצת לפני שהרעיון ה\"מקורי\" נשלף מהבוידעם. כמובן שמספר שמות מוכרים מהעבר יחזרו, יהיו פנים חדשות, אולי תהיה הת\'ר לוקליר, ויהיה שמח במיטה הגדולה לתוכה אפשר להכניס את כל הדמויות ולסגור עניין.


ההצלחה של \"טופ מודל\" הביאה את ראשי הרשת לנסות ולממש את הדופק גם בפן המתוסרט וסדרה חדשה על חיי הזוהר (או לא) של עולם הדוגמנות תעלה גם היא בעונה הקרובה. מישה ברטון המעצבנת שלא הצליחה לחזור לצמרת מאז שנזרקה בבושת פנים מ- \"האו-סי\" אמורה לעמוד בראש החזית של הסדרה, ואפילו הצליחה לייצר לא מעט כותרות שהובילו לאזכורים של הסדרה בתקשורת. אמנם הכותרות עסקו באשפוז לגמילה מסמים (ברטון השתחררה מאז וחזרה לעבוד על הסט, כרגיל), אבל איך אומרים? \"אין דבר כזה כותרת שלילית\". או משהו.


הטרנד ההיסטרי של הערפדים שתפס את הוליווד בהפתעה, עם הצלחות מסחררות של \"דמדומים\" בקולנוע ושל \"דם אמיתי\" ברשת HBO, לא חלף מעל ראשיהם של קברניטי הרשת שבחרו לשבץ סדרה חדשה שתעסוק - אתם יושבים? - בנערה צעירה ונאה שמתאהבת בערפד חתיך בן מאות שנים(!) ומבוססת על סדרת ספרים מצליחה(!!). טוב לראות שהרשתות לא בוחלות להמר על רעיונות מקוריים ויצירתיים. קווין וויליאמסון יעשה ניסיון נוסף לחזור למרכז הבמה, אחרי הכשלון המביך של \"Hidden Palms\" הסדרה הקודמת שלו (ששודרה גם היא ברשת זו).


 
The Vampire Diaries


הסדרה הרביעית (\"Life Unexpected\" או \"Parental Discretion Advised\") תשובץ רק במהלך אמצע העונה ופחות מתחברת לטרנדים עכשוויים, אם כי גם הרעיון הבסיסי שלה לא לגמרי מקורי - נערה מאומצת שמוצאת את הוריה הביולוגיים הגרושים וחיה איתם באותו בית.


לוח השידורים בנוי, למעשה, בסגנון של \"ימי קונספט\", כך שכל יום יכול לכוון לקהל מסוים. יום שני, למשל, הוא \"יום הסבוניה הותיקה\", יום שלישי הוא \"יום הרימייק הזול לסדרה של ארון ספלינג\", יום רביעי הוא \"יום הדוגמניות בע\"מ\", יום חמישי הוא \"יום העל טבעי\", ויום שישי הוא \"יום סמולוויל\". הרשת עשתה מהלך מעניין ונועז כששלחה את הסדרה הותיקה והמצליחה לבית הקברות של יום שישי בערב, מתוך מחשבה (מעניינת) שלסדרה קהל כל כך ותיק ונאמן שיש סיכוי שהרשת תוכל לנטוע יתד בטבלאות הרייטינג של היום הזה שנחשב כיום אבוד מראש מבחינתה. בהחלט הימור שיכול להשתלם בגדול או להתפוצץ להם בפנים, במיוחד כי סדרת הערפדים החדשה נזרקה ישר לגוב האריות המטורף המכונה \"יום חמישי בערב\" וספק אם תוכל לשרוד שם.


אז הנה סקירה של לוח השידורים המלא לעונה הבאה:


שני (החל מה-14/9/09)
20:00 מגרש ביתי (עונה 7)
21:00 אחת שיודעת (עונה 3)


בערב הפתיחה של השבוע הטלוויזיוני בחרה הרשת להמשיך עם שתי הסדרות ששודרו שם בעונה שעברה, אבל מבצעת היפוך תפקידים: הפעם \"מגרש ביתי\" היא זו שפותחת את הערב ב- 20:00.


הסדרה הבינונית (במקרה הטוב) ועמוסת הקלישאות הגיעה כבר, בשקט בשקט, לעונתה השביעית. מעניין יהיה לראות האם עזיבתו המתוקשרת של כוכבה הראשי של הסדרה צ\'אד מייקל מוריי, כמו גם עזיבה נוספת של שחקנית בתפקיד ראשי (הילארי ברטון) תשפיע על נתוני הרייטינג של הסדרה. טוב, בעצם, זה לא יהיה עד כדי כך מעניין...


אחריה, כאמור, \"אחת שיודעת\" בעונתה השלישית במספר. אחרי עונה ראשונה מוצלחת מבחינה קריאטיבית ומעט מאכזבת מבחינת מספרים בטבלאות הרייטינג (אם כי ממש לא מאכזבת בכמות העניין והרעש שעוררה), באה עונה שניה מאכזבת למדי מבחינה רעיונית, אבל דווקא לא רעה מבחינת הרייטינג. האם העונה השלישית תביא לאיזון המיוחל בין שני הפרמטרים לצד החיובי? האם ג\'וש שוורץ יוכיח שהוא לא יוצר של עונה מוצלחת אחת בלבד, אלא יודע לכתוב עם עונות מתקדמות ראויות? בעצם, הוא הוכיח את זה עם \"צ\'אק\", אז למה לא כאן, למען השם?


שלישי (החל מה-8/9/09)
20:00 90210 (עונה 2)
21:00 מלרוז פלייס - סדרה חדשה


\"ערב הרימייקים הזולים לסדרות של ארון ספלינג\" נפתח בעונה שניה של הרימייק שדובר עליו כה רבות. לא מעט תהפוכות עבר היחס כלפי הסדרה הזו: מרייטינג מכובד בפרק הפתיחה, החלה הידרדרות בנתוני הרייטינג בפרקים הבאים, אבל הסדרה הצליחה לשמור על קהל קבוע ולהגדיל את כמות הצופים הקבועים. מבחינה קריאטיבית הסדרה לא ממש הבריקה, בלשון המעטה, בפרקים הראשונים והמצב הידרדר ככל שהעונה נמשכה, אבל לקראת סיום העונה דווח על שיפור משמעותי, לא מעט בזכות החלפת המפיקים בפועל של הסדרה ג\'ף ג\'ודה וגייב סאכס ברבקה ראנד קירשנר (הזכורה לטוב מימיה ב\"באפי\"). אל תצפו מהסדרה להפסיק להיות \"סבונית\" לחלוטין, אבל יש מצב שהיא תהיה קלילה יותר ותיגע יותר בבעיות שבאמת מטרידות את בני הנוער.


אחריה, הרימייק המדובר של העונה, ואחת הסדרות החדשות שעשו הכי הרבה רעש בתקשורת - \"מלרוז\" גרסה 2.0. הקונספט של הסדרה יהיה זהה, למעשה, לזה של הסדרה המקורית - חבורה של צעירים בני עשרים-ומשהו שגרים בקומפלקס דירות משותף במערב הוליווד ומנסים להתמודד עם החיים וכו\'. כמו ב\"90210\" הרשת לא ויתרה על השמות המוכרים מהסדרה המקורית ש\"פינו מקום בלו\"ז העמוס שלהם עקב הקריירות המצליחות שלהם\" ויאפשרו לנו ליהנות מנוכחותם. בין השמות המוכרים: תומס קלבארו (מייקל מנסיני האגדי), ג\'וזי ביזט (ג\'יין מנסיני), דפני זוניגה (ג\'ון הצלמת) ולורה לייטון (סידני אנדרוז). בין השמות החדשים: קייטי קאסידי (\"הרקיע השביעי\", \"על טבעי\"), קולין אגלספילד (\"ניפ/טאק\") וסטפני ג\'ייקובסן (שהרשימה בסרט הטלוויזיה \"Razor\" במסגרת \"בטלסטאר גלקטיקה\").  הדמויות הראשיות הן דייויד פטרסון - בן עשירים שהתנהגותו הרעה הרחיקה אותו ממשפחתו ומכספה, אלה פלין - מומחית יחסי ציבור בעלת לשון חדה, ג\'ונה מילר - יוצר סרטים צעיר ומוכשר, ריילי ריצ\'מונד - ארוסתו המתוקה של ג\'ונה, אוגי קירקפטריק - היפי מגניב ואלכוהוליסט בגמילה, לורן בישופ - סטודנטית לרפואה שנאלצת להשתמש בגופה כדי לממן את עצמה וויולט פוסטר - נערה מעיר קטנה שנראית תמימה, אבל לא ממש פראיירית.


את הסדרה יפיקו בפועל הצמד טוד סלאווין ודארן סווימר, שהיו מפיקים בפועל של \"סמולוויל\" (מה שמבטיח בוודאי איכות גבוהה וכתיבה עמוקה ועמוסת רבדים). דארן סטאר, יוצר הסדרה המקורית והמפיק בפועל שלה לא יהיה מעורב בסדרה החדשה, אף שהביע דווקא עניין בפרויקט בזמנו.



מלרוז פלייס


רביעי
20:00 טופ מודל (עונה 13, החל מה-9/9/09)
21:00 The Beautiful Life - סדרה חדשה (החל מה-16/9/09)


\"ערב הדוגמניות בע\"מ\" נפתח ב-20:00 עם העונה המי יודע כמה של תוכנית הריאליטי המצליחה בהנחייתה של טיירה בנקס.


אחריה, סדרה חדשה שעוסקת בדוגמנים ודוגמניות שחיים יחד בניו יורק ועוקבת אחר ניסיונותיהם לשרוד בעיר הגדולה, בתככים, המזימות, הסקס, הסמים והטל מוסרי. כאמור, מישה ברטון לוהקה לתפקיד הראשי, ובהנחה שתצליח לשמור על עצמה מהסתבכות נוספת (אל תבנו על זה, מפיקים!) אולי היא סוף סוף תצליח לחזור לקדמת הבמה בפן החיובי (אל תבנו על זה, צופים!). עוד משתתפות: הדוגמנית הידועה אל מקפירסון, שרה פקסטון (\"סאמרלנד\"), ג\'יימי מוריי (שעצבנה להפליא ב\"דקסטר\") וגם גל גדות הישראלית שתגלם דוגמנית בשיא ההצלחה שלה (טייפקאסטינג, מאץ\'?). אחד מהמפיקים של הסדרה הוא אשטון קוצ\'ר, ובמהלך חייה של הסדרה צפויות הופעות אורח רבות של דוגמנים/ות, מעצבים/ות ושאר סלבריטאים תאבי פרסום.


הדמויות המרכזיות מתוארות כך: ריינה מאייר היא יפהפיה אמיתית בעלת עבר מסתורי. היא חברה/יריבה של הדוגמנית סוניה סטון שהיתה בצמרת עולם הדוגמנות ונאלצה לנסוע לחו\"ל בנסיבות מסתוריות וכעת מנסה נואשות לשוב לקדמת הבמה. כריס אנדרוז הוא בחור חתיך שמתואר כ\"ילד טובה אייווה\" שמתיידד עם סוניה, קלודיה פוסטר היא מנהלת סוכנות הדוגמנות שבה עובדות ריינה וסוניה. עם ריינה וסוניה גרים עוד מספר דוגמנים ודוגמניות: מריסה דלפינה, אייזיק טיילור וקול שפרד (שאמור להיות סוג של מניאק).



The Beautiful Life


חמישי (החל מה-10/9/09)
20:00 The Vampire Diaries - סדרה חדשה
21:00 על טבעי (עונה 5)


הסדרה החדשה פרי עטו של קווין וויליאמסון (\"דוסון קריק\") תנסה לבנות על שיגעון הערפדים שהשתלט על הנוער האמריקאי. הסדרה מבוססת על סדרת הספרים המצליחה של הסופר אל. ג\'יי. סמית. אלנה גילברט (נינה דוברב, \"דגראסי: הדור הבא\") היא נערה בת 17 שהוריה נהרגו בתאונת דרכים. היא ואחיה ג\'רמי (סטיבן ר. מקווין, \"אברווד\") מנסים להתמודד עם החיים ללא הורים. בבית הספר היא פוגשת תלמיד חדש ומסתורי בשם סטפן סלבטורה (פול ווסלי, \"נשות הקבע\") ונמשכת אליו מבלי לדעת שהוא, בעצם, ערפד בן מאות שנים שמנסה לחיות בשלום עם בני האדם. לסטפן יש אח בשם דיימון (איאן סומרהולדר, בון מ\"אבודים\") שהוא ההתגלמות של הערפד ה\"מרושע\": חובב אלימות ובלאגן. שני האחים נאבקים על נשמתה הטהורה של אלנה. מי ינצח? הרשת בונה, כנראה, על הצלחת הסדרה, אחרת לא היתה שולחת אותה להתחרות במפלצת רייטינג כמו \"הישרדות\" ובסדרה החדשה והמדוברת \"Flash Forward\" (של ABC).


ב-21:00 האחים דין וסאם חוזרים בעונה חמישית להמשך ההרפתקאות המבדרות שלהם. הסדרה נשארת במשבצת השידור מהעונה שעברה, ותמשיך להתחרות בסדרות בעלות פרופיל גבוה, כמו \"האנטומיה של גריי\", \"CSI\" ו-\"פרינג\'\".


שישי (החל מה-25/9/09)
20:00 סמולוויל (עונה 9)
21:00 טופ מודל (שידור חוזר)


האם סופרמן יוכל לעשות את הבלתי ייאמן? הוא כבר הצליח לעוף, להציל את העולם ולנצח את הרעים אבל האם הוא יוכל להביא רייטינג טוב ביום שישי בערב? זו בהחלט עומדת להיות המשימה הקשה ביותר בחייו. אחת מהסדרות שתעמוד מולו היא \"דולהאוס\" שיכולה להתחרות עמו על קהל דומה (צעירים חובבי מדע בדיוני ופנטסיה). יהיה מעניין לראות האם המהלך יפגע ב\"דולהאוס\" או דווקא ב\"סמולוויל\" והאם הקהל הנאמן של הסדרה הזו ימשיך לדבוק בה למרות שהיא ממש מעפנה גם ביום שישי?


ב-21:00 שידור חוזר של תוכנית אמצע השבוע של \"טופ מודל\". כן, כן. הרשת מעדיפה לשדר שידור חוזר של תוכנית מאשר להשקיע בסדרות קומיות. אמנם הרשת השקיעה בתכנים חדשים, אבל המהלך הזה מעליב ופוגע ביצירה המקורית, לטעמי.


ימי שבת וראשון
הרשת אינה משדרת תכניות מקוריות בימים אלה (שידורים חוזרים בלבד)


אמצע העונה
כרגע מתוכננות סדרה אחת ותוכנית אחת לעלות במהלך העונה (לא ידוע מתי).


\"Life Unexpected\" או \"Parental Discretion Advised\"
לאקס (בריט רוברטסון, \"סווינגטאון\") היא נערה בת 15 שכל חייה עברה ממשפחה מאמצת אחת לשניה. בשלב מסוים, נמאס לה והיא מחליטה לחפש את הוריה הביולוגיים. היא מוצאת את אביה, נייט \"בייז\" בייזלי (כריסטופר פולאהה, \"מד-מן\"), הבעלים של בר שחי כמו תלמיד קולג\' עם שני שותפים. היא מגלה שאמה היא שדרנית הרדיו המפורסמת קייט קאסידי (שירי אפלבי, \"רוזוול\", ER\"\") שחברה לחיים הוא שותפה לשידור ראיין תומאס (קר סמית\', \"דוסון קריק\", \"איליי סטון\"). בית המשפט קובע שלאקס אינה כשירה לחיות לבדה, ומטיל את המשמורת הזמנית עליה על בייז וקייט במשותף. עכשיו שני הגרושים צריכים להתרגל לחיים משותפים יחד עם הבת שצצה לה משום מקום. המפיקים בפועל הם ליז טיגלר (\"אחים ואחיות\") וגארי פלדר.


\"Blonde Charity Mafia\"
דוקו-דרמה שעוקבת אחר חברות \"המאפיה הבלונדינית של הצדקה\". הכוונה היא למספר נשים משפיעות וחזקות שמנהלות ביד רמה את אירועי הצדקה, שארגונם כרוך בהרבה פוליטיקות, תככים ואקשן (מי שראה את הסרט \"ברונו\" יבין במה מדובר). לא ברור מתי בדיוק ישובץ הדבר הזה לשידור.


נפרדנו כך, היתה דממה (סדרות שירדו מהמסך בתום העונה שעברה)
\"ריפר\" (סניף סניף), \"Privileged\" (היתה סדרה ממש מתוקה!) \"משחקות את המשחק\", \"כולם שונאים את כריס\", \"Easy Money\", \"Stylista\", \"In Harm\'s Way\", \"Valentine\".

לכתבות האחרות בסדרה: FOX ABC NBC CBS