המסך המפוצל

הקוגרית

רשת ABC הזמינה לעונת 2009-10 לא פחות מ-11 סדרות חדשות. האם אחת מהן תצליח להפוך ללהיט?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 10-09-2009
24 תגובות

ברשת ABC מרוצים. שנת 2008-09 הציבה לא פחות מארבע תוכניות שלהם ברשימת עשר התוכניות הנצפות ביותר של עונת השידורים החולפת בקרב גילאי 18-49 האטרקטיביים, כולל שתי הסדרות המתוסרטות הנצפות ביותר - \"עקרות בית נואשות\" ו\"האנטומיה של גריי\". במהלך הסוויפס של נובמבר שעבר סיימה הרשת במקום הראשון בקרב אותם גילאים נחשקים, וזה קרה שנה רביעית ברציפות. מבחינת מספרים כלליים, הרשת הגדילה את מספר הצופים שלה בשנת 2009 בשני אחוזים תמימים - מרשים. המספרים אפילו מרשימים יותר, אם מסתכלים על חתכים שונים. בגילאי 18-34 למשל, הגדילה הרשת את צופיה השנה בלא פחות מ-14 אחוזים.


הייתם מצפים מרשת שמתגאה בהצלחות מסוג זה לא לשנות כמעט כלום, נכון? ובכן, הרשת שיבצה בלוח הסתיו הקרוב לא פחות משמונה סדרות חדשות (ועוד שלוש שמיועדות למיד-סיזן), כאשר חמש מתוכן משובצות לאותו יום בשבוע (יום רביעי), שלוח השידורים בו מאוכלס בסדרות חדשות בלבד (קצת כמו שעשתה הרשת לפני שנתיים).



Modern Family


כך ייראה לוח השידורים בעונת הסתיו הקרובה:


שני (החל מה-21/9/09)
20:00 רוקדים עם כוכבים (עונה 9)
22:00 קאסל (עונה 2)


יום שני נותר על כנו, כשרוב הערב מוקדש לתוכנית הריקודים המצליחה שנכנסת לעונתה התשיעית. הערב ייחתם עם העונה השנייה של הסדרה הכמעט-יחידה ששרדה מעונת השידורים הקודמת של הרשת. \"קאסל\" עוקבת אחר דמותו של ריצ\'ארד קאסל (ניית\'ן פיליון, שפשוט מעולה בתפקיד הזה), סופר מצליח ומשועמם שמגלה בפרק הראשון שיש אדם שרוצח אנשים בדרכים אותם תיאר בספריו. הוא חובר לבלשית במשטרת ניו יורק ויחד הם חוקרים פשעים (עם ספרים).


שלישי (החל מה-22/9/09)
20:00 Shark Tank - תוכנית חדשה (החלה ב-9/8/09)
21:00 רוקדים עם כוכבים - התוצאות
22:00 The Forgotten - סדרה חדשה


תוכנית התוצאות של \"רוקדים\" נותרת על כנה בסנדוויץ\' שבין תוכנית חדשה שכבר נפתחה למעשה, לבין סדרה חדשה. מארק ברנט, האיש שמאחורי \"הישרדות\", אחראי גם לתוכנית הריאליטי החדשה על הכרישים, שמבוססת על סדרה בריטית (ואף היתה לה גרסה ישראלית בשם \"הכרישים\") - חבורת אנשי עסקים ויזמים שנלחמת ביניהם (על אי?) כדי לגלות (מי יהיה השורד האחרון?) מי (יקפוץ מעל הכריש?) יהיה (ייאכל ע\"י כריש?) איש-העסקים (והוא ייאכל?) האחרון שישרוד (ואז הוא ייאכל ע\"י כריש?). מה שבאמת קורה בתוכנית הזאת, זה שאותם אנשים שאפתנים ינסו לשכנע חמישה מולטי-מיליונרים ותיקים ומנוסים למה מגיע דווקא להם לקבל את הכסף להשקיע ברעיון שלהם. מרתק, נכון?


ב-22:00 - \"הנשכחים\" - סדרת פשע חדשה מהמפעל של ג\'רי ברוקהיימר בכיכובו של כריסטיאן סלייטר, על קבוצת חובבים שלוקחת תיקי רצח של קורבנות לא-מזוהים אחרי שהמשטרה הגיעה בהם למבוי סתום. הקבוצה הזאת נפגשת בבתי קפה או סתם בסלוני הבתים שלהם כדי לדון בראיות הקיימות, כדי לגלות - לפני הכל - את זהות הנרצחים. לאחר שגילו את הזהויות האבודות, מתפנה הקבוצה לצוד את הרוצחים. רוב הקאסט של הסדרה הוחלף לגמרי בעקבות צירופו של סלייטר, שדמותו במקור היתה אמורה להיות מגולמת ע\"י שחקן בריטי לא מאוד מוכר, ושחקנים אחרים שכבר לוהקו, דוגמת רייקו איילסוורת\' (מישל דסלר המגניבה מ\"24\") נאלצו לפנות את מקומם לטובת שחקנים אחרים, מוכרים הרבה פחות, אולי כדי לצמצם את התקציב שנופח בשל בואו של מניח הרעפים הנוצרי.



The Forgotten


רביעי (החל מה-23/9/09)
20:00 Hank - סדרה חדשה (החל מה-30/9/09)
20:30 The Middle - סדרה חדשה (החל מה-30/9/09)
21:00 Modern Family - סדרה חדשה
21:30 Cougar Town - סדרה חדשה
22:00 Eastwick - סדרה חדשה


הכירו את בלוק הקומדיות החדש של ABC. ימי רביעי החדשים מכילים ארבע קומדיות חדשות ועוד סדרת דרמה חדשה אחת. אתם מוכנים? זה הולך להיות מבלבל.


ב\"האנק\" קלסי גראמר (\"פרייז\'ר\") הוא האנק פריור, ענק תעשייה ניו-יורקרי, שמוצא את עצמו פתאום מובטל, כמעט בלי כסף, והוא מגלה שהוא נאלץ להתחיל לבלות את רוב הזמן שלו עם אשתו וילדיו, איתם לא היה לו אף פעם זמן לבלות או באמת להכיר. יחד עם אשתו הם מחליטים לחזור לעיר הולדתה, למורת רוחה, ואילו הוא בטוח שהוא בדרך להזניק מחדש את הקריירה המצליחה-כושלת שלו. למרות אישה לא-מאוד-מאושרת, ילדים שבזים לו וגיס שמתענג על הכישלון שלו, האנק בטוח שהגורל שלו ישתפר.


משפחת הק, משפחה מהמעמד הבינוני מאינדיאנה, עומדת במרכזה של \"The Middle\". אב המשפחה הוא מייק (ניל פלין, \"סקרבס\") ואם המשפחה היא פרנקי (זוכת האמי פטרישה וויטון). הוא מנהל במחצבה המקומית, היא סוכנת מכירות בסוכנות המכוניות האחרונה שנותרה בעיירה. יש להם שלושה ילדים - אקסל הטינאייג\'ר, סו הנערה הרגילה שלא מצליחה למצוא את הנישה שלה, ובריק, שהוא ילד מוזר שהחבר הטוב ביותר שלו הוא התרמיל שלו. זה כנראה התיאור הכי גנרי ששמעתי אי-פעם לסדרת טלוויזיה חדשה.



מצאו את ההבדלים: Hank, The Middle


ב-21:00 תגיע \"משפחה מודרנית\", קומדיה שמצולמת מזווית הראייה של יוצר סרטים דוקומנטריים בלתי נראה ועוקבת אחר מספר משפחות בארה\"ב של שנת 2009. לפיל וקלייר (טיי בורל וג\'ולי בוון) יש שלושה ילדים - נער שרוצה לגדול מהר מדי, נערה חכמה מדי וילד צעיר ורעשני (תסבירו לי מה זה שונה מהסדרה שמשודרת ב-20:30?). במקביל מנסים ג\'יי (אד אוניל) ואשתו הצעירה ממנו משמעותית לגדל את הבן שלה, אבל נאלצים להתמודד עם אנשים שחושבים שג\'יי הוא בעצם אביה (הא-הא, כמה מצחיק. ומקורי). מיצ\'ל וקמארון הם המשפחה האמריקאית השלישית והייחוד שלהם הוא שהם אימצו ילד מוויאטנם. מפיקים בפועל: סטיבן לוויטן וכריסטופר לויד (שניהם ממפיקי \"פרייז\'ר\").


הקומדיה האחרונה, \"Cougar Town\", מחזירה למסך את קורטני קוקס (\"חברים\", \"צה!ב\") בתור אם חד-הורית שהתגרשה ממש הרגע, שמוצאת את עצמה בגיל 40 במסע של גילוי עצמי, כשהיא מוקפת חברים, משפחה וגרוש, שלכולם יש עצות עבורה בעולם הדייטים החדש לה. מלבד קוקס משתתפים בסדרה כריסטה מילר (ג\'ורדן מ\"סקרבס\"), ג\'וש הופקינס (\"סווינגטאון\"), איאן גומז (חוויאר מ\"פליסיטי\", וגם \"דרו קארי\" ו\"ג\'ייק מתקדם\") ודן ביירד (\"חייזרים באמריקה\"). מפיקים את הסדרה: ביל לורנס (היוצר של \"סקרבס\"), קורטני קוקס בעצמה ודיוויד ארקט.



Cougar Town



אני אומר, במצב הכלכלי של היום, בואו ננסה לחסוך בעלויות, ונשלב את ארבע הסדרות הללו לסדרה אחת. היא תהיה מצולמת כסרט דוקומנטרי. האמא תהיה קורטני קוקס, האבא יהיה קלסי גרמר. הוא יהיה איש שפעם היה עשיר, והיום הוא נאלץ לעבוד במחצבה המקומית. יש להם שלושה ילדים, הם מאמצים ילד מוויאטנם ואז הם מחליטים להתגרש, והיא מחליטה להתחיל לצאת לדייטים. ניל פלין יכול להיות השרת, אם ממש רוצים.


אבל אם להיות רציניים לרגע (ותוך התעלמות מהתיאורים הגנריים של כל אחת ואחת מארבע הקומדיות הללו), אפשר להגיד שהדבר שהכי נשמע מסקרן כאן הוא הסדרה שמצולמת כביכול בסגנון דוקומנטרי. היא גם היחידה שמקבלת ביקורות ממש מצוינות. האם יש כאן פוטנציאל ל\"המשרד\" חדשה?


אה, כמעט שכחתי. בערב הזה יש סדרה חדשה נוספת, \"Eastwick\" שמה. הסדרה מבוססת על \"המכשפות מאיסטוויק\", הספר והסרט. בעיירה קטנה בניו אינגלנד, מוצאות את עצמן שלוש נשים שונות מאוד זו מזו נמשכות ע\"י גבר מסתורי שמעניק לכל אחת מהן כוחות ייחודיים. בסדרה מככבות רבקה רומיין (\"בטי\") ולינדסי פרייס (\"ליפסטיק\"). פול גרוס (שחקן קנדי פופולארי) הוא דריל, הזר המסתורי. עוד משתתפים בסדרה: ג\'יימי ריי ניומן (תפקידי אורח ב\"אאוריקה\" וב\"ורוניקה מארס\"), שרה רו (\"פחות ממושלמת\"), וג\'ון ברנטל (\"הכיתה\"). אז איך יהיה העיבוד הנוכחי של \"המכשפות מאיסטוויק\"? האם נקבל סדרה איכותית ועמוקה או את \"מכושפות 2009\"?



Eastwick


חמישי (החל מה-24/9/09)
20:00 FlashForward - סדרה חדשה
21:00 האנטומיה של גריי (עונה 6)
22:00 מרפאה פרטית (עונה 3)


\"האנטומיה של גריי\" ניצבת במרכז הערב החזק של ABC בימי חמישי. גריי אמנם שנייה בטבלאות סיכומי השנה לאחותה \"עקרות בית נואשות\", אך פרק סוף העונה של \"האנטומיה\" משך 16.5 מיליון צופים בעוד פרק סוף העונה המקביל של העקרות משך \"רק\" כ-14 מיליון.


בחודש ינואר השנה, בצעד הגיוני, \"הודבקה\" סדרת הבת \"מרפאה פרטית\" לסדרת האם שלה, מה שלא ממש עזר לה בסיכום השנתי. בעוד העונה הראשונה של \"מרפאה\" דורגה במקום ה-36 בממוצע השנתי בכלל הצופים עם 11.5 מיליון צופים, דורגה העונה השנייה רק במקום ה-52 עם 9.2 מיליון צופים בלבד. לא מאוד מפתיע בהתחשב בעובדה שמדובר במשבצת שידור תחרותית הרבה יותר. למרות חוסר ההצלחה היחסי, מאמינה הרשת בזיווג בין שתי הסדרות ומותירה את השיבוץ הזה על כנו.


את הערב תפתח סדרה חדשה שנשמעת מסקרנת במיוחד. במהלך יום שגרתי אחד על כדור הארץ, אירוע מסתורי גורם לכל האנשים בעולם לאבד את הכרתם לפרק זמן של כשתי דקות, בהן הם צופים בסדרת אירועים שאמורים לקרות להם בעתיד. האירוע המסתורי הזה תופס את סוכני ה-FBI מארק בנפורד ודמיטרי נואה (ג\'וזף פיינס וג\'ון צ\'ו) באמצע מרדף מכוניות, את אשתו הרופאה של מארק, אוליביה (סוניה וולגר, פנלופי \"אבודים\", \"טרמינייטור\"), באמצע ניתוח, ואת אהרון סטארק (בריאן אף. או\'בריאן, \"אחים בדם\"), חברו של מארק, במהלך עבודה על קו מתח גבוה. איך יגיבו האנשים לדברים שיתגלו להם על עתידם? מה הם יגלו באתר האינטרנט שיוקדש לנושא? ואיך זה ישפיע על הסטטוסים שלהם בפייסבוק?


הסדרה היא עיבוד לספר של רוברט ג\'יי סויר. המפיקים בפועל יהיו דיוויד אס. גוייר (\"באטמן מתחיל\", \"האביר האפל\") וברנון בראגה (\"24\", \"אנטרפרייז\").



FlashForward


שישי (החל מה-25/9/09)
20:00 סופרנני
21:00 בטי (עונה 4)
22:00 20/20


השינוי היחיד והמשמעותי ביום הזה הוא הגליית העונה הרביעית של \"בטי\" - פעם להיט, היום כבר לא - לבית הקברות של הטלוויזיה האמריקאית. זה העונש על הידרדרות מתמשכת בנתוני הצפייה. סתם לשם השוואה, בעונתה הראשונה עמד מספר הצופים הכללי בסדרה על 11.3 מיליון צופים. המספר ירד ל-9.4 מיליון בעונה השנייה, ובעונה השלישית הוא כבר צנח ל-8 מיליון. ההבדל משמעותי אפילו יותר אם מסתכלים על הנתונים של גילאי 18-49. שתי העונות הראשונות עמדו על כ-3.6 מיליון צופים ואילו העונה השלישית צנחה ל-2.8 מיליון צופים (איבוד של כ-22% מהצופים). זו הסיבה העיקרית להזזתה של הסדרה ליום שישי. אם כי, הגורל הזה עדיף על ביטול, כמובן. סופרנני זזה שעה אחת אחורנית.


שבת
20:00 פוטבול


ראשון (החל מה-27/9/09)
19:00 סרטי הוידאו המצחיקים של אמריקה (עונה מספר-שקרי-כלשהו, החל מה-4/10/09)
20:00 אקסטרים מייקאובר: מהדורה ביתית (עונה 7)
21:00 עקרות בית נואשות (עונה 6)
22:00 אחים ואחיות (עונה 4)


יום ראשון נותר על כנו גם השנה, וזו השנה הרביעית ברציפות שזה קורה. נאה.


מיד-סיזן
כאילו לא הספיקו ל-ABC שמונה הסדרות החדשות, הזמינה הרשת לשידור שלוש סדרות חדשות למיד-סיזן. הסדרות הללו יצטרפו גם למה שיישאר מהסדרות החדשות של הסתיו וגם לעונות חדשות של \"Better Off Ted\" (שנייה במספר), \"סקרבס\" (עונה תשיעית!) ו\"אבודים\" (עונה שישית ואחרונה בהחלט). הנה הסדרות החדשות:


V
סוף סוף זה קורה. מגע ראשוני עם גזע חייזרי. ה\"מבקרים\" נחתו בכדור-הארץ, וכל מה שהם רוצים זה לקדם שלום ואחווה. הם אכן נראים חברותיים, אך האם זה רק מסווה לאג\'נדה סודית ומרושעת? סוכנת ה-FBI העשויה ללא-חת אריקה אוונס (אליזבת\' מיטשל, ג\'ולייט מ\"אבודים\") מגלה תגלית סודית על ה-Vים, תגלית שמאיימת על חייהם של כל הסובבים אותה, וזה כולל את בנה הטינאייג\'ר. במקביל, האב ג\'ק (ג\'ואל גרטש, \"4400\"), שאמונתו מתערערת בעקבות בואם של ה\"מבקרים\", מוצא שותפים לחשד שהם לא מי שהם אומרים שהם. עוד בסדרה: מורנה בקרין (אינארה מ\"פיירפליי\") כמנהיגת ה\"מבקרים\" וסקוט וולף (\"אברווד\", \"תשעה\") כשדר חדשות בטלוויזיה. הסדרה היא עיבוד מחודש למיני-סדרה בעלת אותו שם מ-1984. לסדרה כבר יש תאריך שידור והיא תשובץ בימי שלישי, במקום התוכנית עם הכרישים, החל מה-3/11/09.



V


Happy Town
סדרת הדרמה \"עיירה שמחה\" מתרחשת בעיירה קטנה בשם הפלין באינדיאנה. שבע שנים לאחר סדרה של חטיפות מסתוריות, שבמהלכן הכל היה שליו, מתרחש לפתע מעשה פשע שגורם לכמה תגליות אפלות ומפתיעות על תושבי העיירה. \"טווין פיקס 2009\"? הלוואי. איימי אקר (\"אנג\'ל\", \"דולהאוס\") משתתפת בסדרה, כמו גם דין ווינטרס (\"אוז\", \"הצילו\") וסאם ניל.



Happy Town


The Deep End
סדרת עורכי דין בלה-בלה-בלה משרד יוקרתי יאדה-יאדה-יאדה מגייס ארבעה עורכי דין צעירים בכל שנה שקר-כלשהו הם צריכים לעזור זה לזה אך גם להילחם זה בזה שעמומון-משפטי-נוסף מאט לונג בילי זיין למי-לעזאזל-אכפת?



The Deep End


להתראות נעורים, שלום אהבה (סדרות שבוטלו)
\"בנוגע לג\'ים\" (אחרי שמונה עונות מיותרות לחלוטין), \"בוסטון ליגל\" (חמש עונות), \"איליי סטון\" (שתי עונות), \"החיים על פי נד\" (שתי עונות), \"סמנתה מי?\" (שתי עונות), \"כסף, דארלינג\" (שתי עונות) \"חיים על מאדים\" (עונה אחת), \"The Goode Family\" (13 פרקים), \"The Unusuals\" (עשרה פרקים), \"Cupid\" (שבעה פרקים).

לכתבות האחרות בסדרה: CW FOX NBC CBS