המסך המפוצל

המהלך שישנה את פני הטלוויזיה

הערב נפתח עידן חדש ב-NBC עם תוכניתו היומית החדשה של ג\'יי לנו. מלבד זה, רכשה הרשת לשידור שבע סדרות חדשות. על NBC, מודל 2009-10

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 14-09-2009
26 תגובות

אלפי מילים כבר נשפכו על זה. אלפי מילים מן הסתם עוד יישפכו. \"ג\'יי לנו הוא העתיד של הטלוויזיה. ברצינות\", כך לפי הכותרת הראשית של הטיימז. ההצהרות הללו מתייחסות לתוכניתו החדשה של ג\'יי לנו שתשודר, החל מהערב, חמש פעמים בשבוע, בימים שני עד שישי, בשעה 22:00, שעה שעד כה היתה \"שייכת\" לסדרות מתוסרטות. המהלך הזה, כך טוענים המומחים, ישנה את פניה של הטלוויזיה, בין אם יצליח ל-NBC ובין אם ייכשל. לעניות דעתי, מדובר במהלך גרוע, בהנפה של דגל לבן, בפשיטת רגל של רשת NBC.


המהלך הזה, שהוא כנראה המהלך הנכון במצב שבו הרשת נמצאת, הוא הודאה בכישלון. קצת לא נעים לי, אבל אני מקווה שג\'יי לנו ייכשל, כדי שהמהלך הזה יתברר שגוי גם מבחינה כלכלית, ולא רק מבחינה קריאטיבית.


אז נכון, ב-NBC מאוד מרוצים מהמהלך. הם טוענים שלמרות מספר השעות המצומצם יותר העונה, רכשה הרשת לשידור יותר סדרות מתוסרטות משרכשה בשנה שעברה (אם איני טועה, זוהי פשוט טענה שקרית. לפי הספירה שלי, היחס עומד על 6:9 לטובת השנה שעברה, אבל ניחא).


מלבד \"הפקעת\" רצועת השידור של 22:00 לטובת תוכניתו החדשה של ג\'יי לנו, הזמינה הרשת שבע סדרות חדשות, מתוכן שלוש שעולות בעונת הסתיו הנוכחות. לארבע הסדרות הנוספות ניאלץ להמתין ל-2010. ההחלטה הזאת דחתה גם את הגעתה של העונה השלישית של \"צ\'אק\" ל-2010 ועל כך אנחנו באמת לא סולחים ל-NBC.


ב-12/2/2010 תתחיל רשת NBC לשדר את אולימפיאדת החורף (אירוע שמתקיים פעם בארבע שנים ויימשך על פני קצת יותר משבועיים). אירוע הספורט הזה צפוי למשוך אליו צופים רבים, וברשת מקווים שלפחות חלקם יישארו לצפות בשעות הערב בסדרות החדשות שצפויות לעלות בסמיכות לאולימפיאדה.



Parenthood


כך ייראה לוח השידורים של הרשת בשנה הקרובה:


שני
20:00 גיבורים (עונה 4, החל מה-21/9/09)
21:00 Trauma - סדרה חדשה (החל מה-28/9/09)
22:00 המופע של ג\'יי לנו  (תוכנית הבכורה הערב)


ב-2010
20:00 צ\'אק (עונה 3)
21:00 Day One - סדרה חדשה
22:00 המופע של ג\'יי לנו


אחרי שלוש עונות, שמתוכן רק העונה הראשונה באמת נחשבה למוצלחת ע\"י רבים (אישית, אהבתי גם את העונה השנייה וגם את החלק הראשון של העונה השלישית. הנפילה הגדולה הגיעה רק אחר כך, לדעתי), מגיעה אלינו העונה הרביעית של \"גיבורים\" עם יתרון גדול אחד: ציפיות נמוכות מאוד. מכאן, כך כולנו מקווים, אפשר רק להשתפר. העונה תיפתח ב-21/9/09 עם פרק כפול.


שבוע לאחר מכן תגיע אלינו סדרת הפרמדיקים החדשה מאת פיטר ברג (\"אורות ליל שישי\"). מדובר, על פי התיאורים, בסדרה אינטנסיבית עמוסת אקשן העוקבת אחר צוות הטראומה של בית החולים \"סאן פרנסיסקו ג\'נרל\", שתמיד מגיע ראשון לזירה. הם ינועו בים, באוויר או ביבשה, כדי לעשות זאת, ולא משנה אם מדובר בשריפה, שיטפון, פיצוצים או תאונות דרכים - הם יסכנו את חייהם כדי להיות שם.


בין השחקנים שמשתתפים בסדרה אפשר למצוא את אנסטסיה גריפית (קייטי קונור מ\"נזקים\"), ג\'יימי שרידן (\"חוק וסדר כוונה פלילית\"), וקווין רנקין (הרק מ\"אורות ליל שישי\"). יהיה מעניין לראות אם פיטר ברג יצליח להביא ל\"טראומה\" חלק מהאיכות של \"אורות ליל שישי\".



Trauma


בתחילת 2010 ישתנה לוח השידורים של הרשת בימי שני בערב, כש\"צ\'אק\" תחזור סוף סוף לעונה שלישית, אחרי עונה שנייה מצוינת מבחינה קריאטיבית. את סדרת הדרמה החדשה על הפרמדיקים תחליף סדרה אחרת, \"Day One\" אותה מפיק בפועל ג\'ס אלכסנדר (\"גיבורים\", \"אבודים\", \"זהות בדויה\"). הסדרה מספרת את סיפורם של קבוצת דיירים בבית דירות בפרבר בקליפורניה שמוצאת את עצמה לבד אחרי אירוע קטסטרופי גלובלי שהחריב את כל התשתיות בעולם. לאט לאט הם מגלים פרטים מסתוריים בנוגע לאירוע הנוראי שקרה, תוך כדי ניסיונות ההישרדות שלהם במצב החדש והמפחיד שנוצר.


בסדרה ישתתפו קת\'רין דנט (השוטרת דני מ\"המגן\"), ג\'ולי גונזלו (מגי דקר מ\"איליי סטון\"), דיוויד ליונס (\"אי אר\"), דרק מיו (ווייד מ\"גריק\"), קרלי פופ (\"צה!ב\", \"24\").



Day One


הערב יסתיים כמובן עם תוכנית האירוח החדשה והמדוברת של ג\'יי לנו. תוכנית הבכורה תשודר כבר הערב ויתארחו בה ג\'רי סיינפלד, ג\'יי זי, ריאנה וקנייה ווסט.


שלישי
20:00 The Biggest Loser
22:00 המופע של ג\'יי לנו


ב-2010
20:00 The Biggest Loser
21:30 100 Questions - סדרה חדשה
22:00 המופע של ג\'יי לנו


שלום גולשים, תכירו, היום הכי משעמם בטלוויזיה, היום הכי משעמם בטלוויזיה, תכיר, גולשים.


ובכל זאת, כמעט מבלי שנרגיש, נדחפה לה סדרה קומית חדשה למיד-סיזן. הקומדיה, בעלת השם המבלבל שגורם לכותב כתבות ממוצע באתרי אינטרנט לטעות ולחשוב שמדובר בשעשועון חדש, מספקת לצופה תשובות למאה שאלות הקשורות באהבה. שארלוט פיין (סופי ווינקלמן, \"הארמון\") מחפשת אהבה. היא כבר דחתה מספר הצעות נישואים בחיים שלה, בחיפוש הניצחי אחר אהבת האמת שלה. היא מחליטה להצטרף לאתר אינטרנט פופולרי סטייל ג\'יי-דייט וממלאת שאלון התאמה אישית בן מאה שאלות. אלא שאף שאלה אינה פשוטה עבור שארלוט המסכנה, וכל אחת מהן גורמת לה להיזכר באירועים בעברה. סוג של \"איך אפגוש את אמא אם אענה נכון על מאה שאלות\" שפוגשת את \"האקס המיתולוגי\".



100 Questions


רביעי (החל מה-23/9/09)
20:00 Mercy - סדרה חדשה
21:00 חוק וסדר: מדור מיוחד
22:00 המופע של ג\'יי לנו


ב-2010
20:00 Parenthood - סדרה חדשה
21:00 חוק וסדר: מדור מיוחד
22:00 המופע של ג\'יי לנו


כמו ש-NBC עושה עם ימי שני שלה, כך היא גם עושה עם ימי רביעי - סדרה חדשה אחת כבר עכשיו, שתוחלף ע\"י סדרה חדשה אחרת בזמן אולימפיאדת החורף. כנראה שממש ממש מאמינים ב-NBC בכוח העמידות של הסדרות החדשות שלהם.


סדרת הסתיו היא \"Mercy\", סדרת החורף היא \"הורות\", כשבמקור העסק היה אמור להיות הפוך. כמו \"טראומה\", גם \"מרסי\" היא סדרת דרמה רפואית, אלא שהיא מסופרת מנקודת מבטן של האחיות. המוטו שבבסיס הסדרה: \"אחיות מטפלות בחולים, רופאים מטפלים במחלות\", כך לפי האחות ורוניקה קלאהן (טיילור שילינג), שחזרה משירות צבאי בעירק, חמושה בידע נרחב ברפואה. יחד עם חברותיה האחיות סוניה חימנז (ג\'יימי לי קירשנר) וקלואי פיין (מישל טרכטנברג מ\"באפי\"), מנווטת ורוניקה בין הטראומות היומיות (יש מצב לקרוס-אובר עם \"טראומה\"?) לחייה הפרטיים (וואלה? כי אף סדרה לא עשתה את זה מעולם). עוד משתתפים בסדרה: ג\'יימס טאפר (\"גברים על עצים\") כד\"ר כריס סאנדס, רופא בבית החולים שמסבך לוורוניקה את החיים בגלל סוד משותף בעברם (יתכן שזה \"האנטומיה של גריי\" אול-אובר-אגיין?), דייגו קלטנהוף כבעלה, וגיירמו דיאז (גיירמו מ\"העשב של השכן\") כאחד האחים בביה\"ח. יוצרת הסדרה היא ליז הלדנס (\"אורות ליל שישי\").



Mercy


ג\'ייסון קטימס, האיש שמאחורי \"אורות ליל שישי\", הוא היוצר של \"Parenthood\", הסדרה החדשה ועמוסת-הכוכבים שתעלה בחורף, שהיא למעשה עיבוד מחדש לסרט באותו שם מ-1989 עם סטיב מרטין. הסדרה היתה אמורה לעלות כבר עכשיו בעונת הסתיו, במקום \"Mercy\", אך בשל מחלתה של מורה טירני (ד\"ר אבי לוקהארט, \"אי אר\"), נדחתה הסדרה למיד-סיזן (לפני כשבוע טירנה אף נאלצה לפרוש מהסדרה. עצוב). הסדרה היא ככל הנראה \"אחים ואחיות, גרסת NBC\". יש לנו זוג הורים חזקים ודעתנים - בוני בדלייה וקרייג טי נלסון. להם יש ארבעה צאצאים בוגרים, ביניהם פיטר קראוזה (\"עמוק באדמה\"). תקציר עלילת הפיילוט נשמע כמו יותר מדי סדרות שכבר ראינו בעבר, עת שרה ברייברמן (שהיתה אמורה להיות מגולמת ע\"י טירני), אם חד-הורית שלא מצליחה להחזיק את עצמה ואת שני ילדיה מבחינה כלכלית, מחליטה לחזור לבית הוריה. רון האוורד ובריאן גרייזר מפיקים גם הם, ואת הפיילוט ביים לא אחר מאשר תומאס שלאמי המוערך (הבמאי שעבד בצמוד לאהרון סורקין ב\"הבית הלבן\" ו\"סטודיו 60\").


חמישי (החל מה-17/9/09)
20:00 SNL Weekend Update
20:30 Parks and Recreation (עונה 2)
21:00 המשרד (עונה 6)
21:30 Community - סדרה חדשה
22:00 המופע של ג\'יי לנו


חודש לאחר מכן
20:00 Community
20:30 Parks and Recreation
21:00 המשרד
21:30 רוק 30 (עונה 4, החל מה-15/10/09)
22:00 המופע של ג\'יי לנו


כמו \"המשרד\", כך גם \"זכתה\" הסדרה \"Parks and Recreation\" לשישה פרקים בלבד בעונתה הראשונה. עם רייטינג שהלך והידרדר מפרק לפרק, ועניין שהתמעט גם מצד המבקרים לא ממש ברור לי למה ב-NBC ממשיכים להאמין בסדרה הזאת.


בניגוד מוחלט לכך, \"המשרד\" דווקא ממשיכה להצליח ובעונה שעברה הצליחה להגיע למקום ה-11 בקרב גילאי 18-49 (או למקום ה-14, תלוי איך בדיוק מחשבים את הנתונים. בכל מקרה, מדובר בהצלחה גדולה מאוד) והיא ממשיכה גם השנה בשיבוצה התחרותי עד-מאוד ביום חמישי בשעה 21:00. במהלך רוב העונה תשודר העונה הרביעית של \"רוק 30\" מייד אחרי \"המשרד\", אבל לפחות בחודש השידורים הראשון תשובץ שם דווקא הסדרה החדשה היחידה של NBC לערב זה, שלאחר מכן תעבור לפתוח את הערב.


הסדרה החדשה, \"Community\", מחזירה למסך את צ\'בי צ\'ייס בקומדיית סטודנטים. ג\'ף (ג\'ואל מק\'הייל, \"The Soap\") הוא עורך דין שמגלה לפתע שרישיונו נשלל ואין לו ברירה אלא לחזור ללימודים. הוא פוגש בחורה יפה, נדלק עליה, ומחליט להקים מועדון פיקטיבי ללימוד ספרדית ולהזמין אותה לשם. הבעיות מתחילות כשכל מיני אנשים מגיעים למועדון הזה, ואף מחליטים להישאר שם, משום מה. משתתפים בסדרה: אליסון ברי (טרודי קמפבל ב\"מד-מן\"), צ\'בי צ\'ייס כאמור וג\'ון אוליבר, מהכותבים של \"הדיילי שואו\".


יוצר הסדרה הוא דן הרמון, ממפיקי \"משפחה בהפרעה\", שגם כתב את הפיילוט, אותו ביים אנטוני רוסו, אף הוא מ\"משפחה בהפרעה\".



Community


שישי (החל מה-25/9/09)
20:00 חוק וסדר (עונה 20)
21:00 סאות\'לנד (עונה 2, החל מה-23/10/09)
22:00 המופע של ג\'יי לנו


בין השנים 1955 ל-1975 שודרה ברשת CBS סדרה בשם \"Gunsmoke\". במשך כ-20 שנה החזיקה הסדרה הזאת בתואר \"סדרת הדרמה הארוכה ביותר בטלוויזיה האמריקאית\" בזכות העובדה שהיא נמשכה על פני 20 עונות עם לא פחות מ-635 פרקים. בשנת 2009-10 נכנסת \"חוק וסדר\" לעונתה העשרים, משווה בכך את השיא הבלתי-נתפס הזה. אלא שגם לאחר העונה הנוכחית, לא תצליח \"חוק וסדר\" אפילו להתקרב למספר הפרקים של \"Gunsmoke\". לשם כך היא תזדקק לעוד משהו כמו עשר עונות נוספות, בערך.


ב-21:00, העונה השנייה של \"סאות\'לנד\", למרות רייטינג לא מזהיר בעונתה הראשונה שהכילה שבעה פרקים בלבד.


שבת
20:00 דייטליין
21:00 טראומה (שידור חוזר)
22:00 חוק וסדר: מדור מיוחד (שידור חוזר)


כמו בשנים הקודמות, גם השנה ייפתח הערב עם המגזין הוותיק וימחזר את עצמו לאחר מכן עם שידורים חוזרים.


ראשון
19:00 פוטבול


ב-2010
19:00 דייטליין (ראשון)
20:00 The Marriage Ref - סדרה חדשה
21:00 The Celebrity Apprentice

יום ראשון מוקדש בעונת הסתיו לשידורים מליגת הפוטבול, אבל במהלך המיד-סיזן נקבל סדרה חדשה נוספת, שמחזירה למסך את ג\'רי סיינפלד, לפחות מאחורי הקלעים. אלא שמדובר בתוכנית שהיא סוג של ריאליטי, שיציג על המסך קבוצה של סלבריטאים (קומיקאים, כוכבי ספורט) שיעניקו עצות בחיי הזוגיות של זוגות אמיתיים וישמשו מעין שופטים לויכוחים בחייהם. את הערב תחתום גרסת הסלבריטאים של \"המתמחה\". איזה ערב לא מלהיב, הא?


עוד במיד-סיזן: העונה הרביעית של \"אורות ליל שישי\", שתשודר ב-NBC כפי ששודרה שם העונה השלישית, אחרי שידור בכורה ב-DirecTV.


להתראות נעורים, שלום אהבה (סדרות שבוטלו)
\"אי אר\" (אחרי 15 עונות), \"קוראים לי ארל\" (ארבע עונות), \"חף מפשע\" (שתי עונות), וסדרות ה\"אפילו-לא-עונה\" \"My Own Worst Enemy\" \"קרוזו\", \"Kings\" \"קת\' וקים\", \"Knight Rider\" ו\"קורא המחשבות\".

לכתבות האחרות בסדרה: CW FOX ABC CBS