המסך המפוצל

שיא ביאס

הקומדיה החדשה של ג\'נה אלפמן, הספין-אוף של NCIS, הדרמה החדשה עם ג\'וליאנה מרגוליס וסדרה רפואית חדשה. זוהי עונת הסתיו של CBS

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 17-09-2009
15 תגובות

רשת CBS ממשיכה להיות, גם השנה, הרשת מס\' 1 בארה\"ב. היא גם הרשת הגדולה היחידה באמריקה שהגדילה את הקהל שלה בכל מדדי הרייטינג המשמעותיים. זו הסיבה שהלוח של העונה החדשה, שנפתחת ביום שני, ה-21/9, כמעט לא השתנה מאיך שהוא נראה בשנה שעברה. שימו לב לנתונים הבאים: רשת CBS אוחזת בידיה את סדרת הדרמה המתוסרטת המצליחה ביותר (\"זירת הפשע\"), את הקומדיה המצליחה ביותר (\"שני גברים וחצי\"), ואת הסדרה החדשה המצליחה ביותר (\"The Mentalist\"), שלא לדבר על מגזין החדשות המצליח ביותר (\"60 דקות\").


הרשת רכשה לשידור בסך הכל שמונה סדרות חדשות, מהן ארבע סדרות חדשות (מתוכן סדרת-בת אחת לסדרה שנכנסת לעונתה השביעית העונה) שעולות כבר עכשיו, עוד שתי דרמות שמיועדות למיד-סיזן ועוד שתי תוכניות \"אלטרנטיביות\", אף הן למיד-סיזן.



NCIS: לוס אנג\'לס


כך ייראה לוח השידורים החדש של הרשת בסתיו הקרוב:


שני (החל מה-21/9/09)
20:00 איך פגשתי את אמא (עונה 5)
20:30 Accidentally on Purpose - סדרה חדשה
21:00 שני גברים וחצי (עונה 7)
21:30 המפץ הגדול (עונה 3)
22:00 CSI: מיאמי (עונה 8)


הערב ייפתח עם הקומדיה הכי מוצלחת של CBS (אך לא הכי מצליחה, לצערנו), שמגיעה לעונתה החמישית. לאחר מכן נקבל סיטקום חדש, אחריו הקומדיה הכי מצליחה של הרשת בעונתה השביעית, ואחריה עונה שלישית למעלליהם של החנונים ועונה שמינית לסדרת המז\"פ המצליחה ממיאמי.


\"בכוונה במקרה\" היא הקומדיה החדשה של הערב בכיכובה של ג\'נה אלפמן (\"דארמה וגרג\") שמגלמת את בילי, מבקרת סרטים, שמוצאת את עצמה יום אחד, \"במקרה\", בהריון, אחרי סטוץ עם גבר צעיר ממנה בהרבה. היא מחליטה \"בכוונה\" להמשיך עם ההריון ולהישאר עם הגבר הצעיר, זאק. אלא שזאק הופך את הדירה שלה, אליה הוא עובר כדי לחיות במערכת יחסים אפלטונית עם בילי, לדירת סטודנטים על כל המשתמע מכך, גורם לה לתהות האם זאק הוא החבר שלה, השותף שלה לדירה או סתם ילד שהיא צריכה לגדל. מלבד אלפמן משתתפים בסדרה ג\'ון פוסטר (\"Life As We Know It\" החביבה אך קצרת הימים) כזאק וגרנט שואו (\"מלרוז פלייס\" וגם \"סווינגטאון\" וקצת \"מרפאה פרטית\") כג\'יימס הבוס שהוא גם האקס שלה, אשלי ג\'נסן (כריסטינה מ\"בטי\") כאוליביה חברתה הטובה. בין מפיקי הסדרה אפשר למצוא את גייל ברמן (מ\"באפי\" ו\"אנג\'ל\") וג\'ין סטיין (\"פחות ממושלמת\").



Accidentally on Purpose


שלישי (החל מה-22/9/09)
20:00 NCIS (עונה 7)
21:00 NCIS: לוס אנג\'לס - סדרה חדשה
22:00 The Good Wife - סדרה חדשה


הערב שמאכלס את המספר הרב ביותר של סדרות חדשות ב-CBS נפתח עם סדרה ותיקה שמגיעה לעונתה השביעית. מייד אחריה הספין-אוף הראשון ל\"NCIS\" שמתרחש בלוס אנג\'לס. בסדרה יככבו כריס אודונל ואל אל קול ג\'יי והיא תעקוב אחר המשרד למבצעים מיוחדים (ה-OSP), שהוא בעצם אגף של ה-NCIS, שעוסק בפושעים מסוכנים שמאיימים על ביטחון האומה. הסוכנים המיומנים של ה-OSP מתפקדים כסוכנים סמויים עם זהויות בדויות ונעזרים בטכנולוגיות מתקדמות. עוד משתתפים בסדרה לינדה האנט (\"הפרקליטים\", \"קרניבל\") ופיטר קמבור (\"Notes From The Underbelly\"). שיין ברנן מסדרת האם הוא המפיק בפועל.


ב-22:00 סדרה חדשה נוספת. הפעם מדובר בדרמה משפטית בכיכובה של ג\'וליאנה מרגוליס (\"אי אר\"). נקודת הפתיחה של הסדרה דווקא נשמעת מעניינת יחסית: עולמה של אלישיה פלוריק, עקרת בית במשרה מלאה, מתהפך עליה, כשבעלה הפוליטיקאי פיטר (כריס נות\', ביג מ\"סקס והעיר הגדולה\", \"חוק וסדר: כוונה פלילית\") עומד במרכזה של שערוריית סקס פוליטית ומוכנס לכלא. עכשיו היא צריכה לחזור אל שוק העבודה ולעסוק בקריירה המקורית שלה - עורכת דין.


כעובדת זוטרה במשרד עורכי דין יוקרתי בשיקאגו ואחרי 13 שנים שבהן לא הופיעה בבתי משפט, היא מצטרפת אל וויל גרדנר (ג\'וש צ\'ארלס, \"ספורט באוויר\", \"בטיפול\" של HBO) חבר ותיק שלה שלמד איתה בבית הספר למשפטים, ועכשיו הוא שותף בחברה בה היא עובדת. עוד משתתפים בסדרה כריסטין ברנסקי (\"סיביל\") כמנטור החדשה שלה במשרד, מאט זאקרי (לוגאן מ\"בנות גילמור\") כעובד חדש נוסף בחברה, שמהווה תחרות עבור אלישיה. כמובן שמלבד כל הקשיים בקריירה החדשה שלה, צריכה אלישיה לטפל בשני ילדיה בני ה-14 וה-13.


על מפיקי הסדרה נמנים טוני ורידלי סקוט ודיוויד צוקר (שלושתם מ\"מספ7ים\"). האם הסדרה הזאת תצליח להיות מעניינת? או ששוב נקבל דרמה משפטית מהסוג שכבר קיבלנו בעשרות סדרות שכבר מחזרו את הרעיון הזה עד זרא?



The Good Wife


רביעי (החל מה-23/9/09)
20:00 כריסטין הישנה (עונה 5)
20:30 Gary Unmarried (עונה 2)
21:00 מחשבות פליליות (עונה 5)
22:00 CSI: ניו יורק (עונה 6)


יום רביעי נותר בדיוק כשהיה בשנה שעברה, עם שתי קומדיות שלא מחדשות שום דבר שפותחות את הערב, העונה החמישית של \"מחשבות פליליות\" והשישית של הספין-אוף הצעיר ביותר של \"זירת הפשע\".


חמישי (החל מה-24/9/09)
20:00 הישרדות 19 (החל מה-17/9/09)
21:00 CSI (עונה 10)
22:00 The Mentalist (עונה 2)


רשת CBS היתה כל כך מרוצה מ\"The Mentalist\", הסדרה החדשה המצליחה ביותר של העונה הקודמת, שהיא שלחה אותה היישר אל גוב האריות של ימי חמישי, שם היא תתמודד מול \"מרפאה פרטית\" והתוכנית של ג\'יי לנו. אם מסתכלים על נתוני העונה הראשונה, מגלים שהסדרה החדשה של CBS הצליחה לא רע. היא דורגה בעשירייה הראשונה כמעט בכל שבוע ובסיכום השנתי של כלל הצופים היא הגיעה למקום השישי בממוצע העונתי, כשהסדרות המתוסרטות היחידות שעוברות אותה הן \"CSI\" ו-\"NCIS\".


הערב ייפתח עם העונה ה-19(!) של הריאליטי המצליח, כשבתווך סדרת האם של הפרנצ\'ייז המצליח, שפותחת את העונה העשירית.

שישי (החל מה-25/9/09)
20:00 הלוחשת לרוחות (עונה 5)
21:00 מדיום (עונה 6)
22:00 מספ7ים (עונה 6)


במהלך חודש מאי השנה החליטה רשת NBC, ששידרה את \"מדיום\" במשך כל חמש עונותיה, לבטל את הסדרה, למרות שהמספרים שקיבלה היו טובים יותר מכמה סדרות אחרות שהרשת החליטה דווקא לחדש לעונה נוספת. לא חלפו להן 24 שעות, וב-CBS החליטו להזמין מ\"מדיום\" עונה מלאה, שישית במספר, שתכלול 22 פרקים. וכך קרה, שהסדרה, שממילא היתה מופקת כל השנים בשיתוף עם אולפני CBS, מצאה מקום בלוח המשדרים שלה וחובבי החלומות של אליסון יכולים להמשיך לישון בשקט.


השיבוץ אמנם לא מלהיב במיוחד - יום שישי הוא יום מעוט-צפייה - אבל הוא מתאים לקונספט ה\"שיחות עם אנשים מתים\" שמתחילה ג\'ניפר לאב יואיט בשעה 20:00. לאחר מכן תשודר העונה השישית של סדרת הפשע שאין לה שום קשר ל\"CSI\".


שבת
20:00 Crimetime Saturday
22:00 48 Hours: Mystery


אין שינוי מהשנה שעברה.


ראשון (החל מה-27/9/09)
19:00 60 דקות
20:00 המירוץ למיליון 15
21:00 Three Rivers - סדרה חדשה (החל מה-4/10/09)
22:00 פשע מן העבר (עונה 7)


יום ראשון מתחיל כרגיל עם מגזין התחקירים הוותיק והמצליח, נמשך כרגיל עם עונה 15 לריאליטי שזכה כבר שש פעמים באמי (האם נצפה בזכייה שביעית ביום ראשון הקרוב?). \"פשע מן העבר\" זזה בעונתה השביעית שעה אחת קדימה, כדי לפנות מקום לסדרת הסתיו החדשה הרביעית והאחרונה של הרשת, שתעלה בתחילת אוקטובר.


הסדרה החדשה היא \"Three Rivers\", דרמה רפואית (היחידה של הרשת) חדשה שמתרחשת בבית חולים יוקרתי שעוסק בהשתלות איברים. צוות של מנתחים נחושים ומקצוענים הם התקווה האחרונה לחולים. זו סביבה לחוצה שבה כל מקרה הוא מירוץ נגד השעון, כשהמנתחים צריכים להתמודד גם עם חולים במצב לא פשוט וגם עם בני משפחה של תורמי איברים בשעתם הקשה ביותר. את יחידת העילית הזאת מוביל ד\"ר אנדי יבלונסקי (אלכס או\'לוקלין, תפקיד אורח חוזר ב\"המגן\") האהוב על כולם בשל שנינותו ואופיו הנוח. הוא פופולארי גם בקרב החולים שלו וגם בקרב חבריו לעבודה, עליהם נמנים ד\"ר מירנדה פוסטר (קת\'רין מונינג, \"ישנן בנות\") בעלת האופי המרדני והמזג החם, שחיה בצל המוניטין של אביה המנתח שנפטר; ד\"ר דיוויד לי (דניאל האני) חובב הנשים ששבר הרבה לבבות, לפחות כמספר הלבבות שהחליף; ריאן אבוט (כריסטופר ג\'יי האנק חסר הניסיון), מתאם ההשתלות הטירון שמארגן את התהליך המורכב של העברת האיברים מהתורם אל החולה על כל הכרוך בכך; ד\"ר סופיה ג\'ורדן (אלפרה וודרד, בטי אפלוויט ב\"עקרות בית נואשות\"), מנהלת המחלקה ואשת מקצוע רפואית מסורה (סוג של ד\"ר קאדי, כנראה); ופאם אקוסטה (ג\'סטינה מקאדו, תפקיד אורח ב\"אי אר\"), עוזרת-המנתח של אנדי והחברה הכי טובה שלו.



Three Rivers


מיד-סיזן
הקומדיה \"חוקי המשחק\" תחזור בתחילת 2010 לעונתה הרביעית, ומלבד זה רכשה הרשת, כאמור, שתי סדרות דרמה חדשות, כמו גם שתי תוכניות \"אלטרנטיביות\".


האחת היא \"The Bridge\" על שוטר קשוח ומסור שנבחר ליושב ראש ארגון השוטרים. כדי לשרת את הציבור, כמו גם את 8000 השוטרים, פרנק ליאו הכריזמטי, בגילומו של ארון דאגלס (צ\'יף מ\"בטלסטאר גלקטיקה\") נלחם בפושעים ברחוב, שחיתות בצמרת ובבוסים שלו. יש לו שותף בשם טומי דאן. באזור שבו הם מפטרלים יש גשר, שעל שמו נקראת הסדרה, מן הסתם, שמפריד בין הצד העשיר של האזור לצד העני שלו. בתפקיד החדש שלו, פרנק מצליח למצוא לעצמו הרבה אויבים חזקים. נשמע כמו שעמום טוטאלי.


זוכרים את \"טראומה\" של NBC? צוות טראומה, רופאים אמיצים, מגיעים ראשונים לזירה וכל זה? אז גם ב-CBS עושים בדיוק סדרה כזאת, \"Miami Trauma\" שמה, בהפקתם של ג\'רי ברוקהיימר, ג\'פרי ליבר וג\'ונתן ליטמן. בין השחקנים שיופיעו בסדרה אפשר למצוא את ג\'רמי נורת\'האם (\"שושלת טיודור\") ואת לנה פארילה (\"סווינגטאון\"). אז איזו סדרה תצליח יותר? \"טראומה\" של רשת NBC הכושלת, שמשודרת החל מסוף ספטמבר בימי שני בשעה 21:00 מול \"שני גברים וחצי\", \"המפץ הגדול\" ו\"רוקדים עם כוכבים\"? או סדרת המיד-סיזן של שועלי הסדרות מ-CBS, החבר\'ה של ג\'רי ברוקהיימר ושלל זירות הפשע שלו? בידי מי הייתם אתם מפקידים את חייכם?


מלבד שתי סדרות הדרמה הללו, מתוכננות כאמור גם שתי סדרות \"אלטרנטיביות\" למיד-סיזן. האחת היא \"Arranged Marriage\". שלושה רווקים שלא הצליחו לרצות את האמהות הפולניות שלהם ולהתחתן ימצאו בעזרת המשפחה שלהם וחבריהם הקרובים ביותר את הזיווג המושלם עבורם, איתו הם יתחתנו מבלי להכיר קודם לכן. למעשה, זוהי סדרה דוקומנטרית, שמתעדת שלוש חתונות לא קונבנציונליות, שיתקיימו לאחר שידוך (כמו שנהוג בקהילה החרדית אצלנו בארץ, למשל). הסדרה תעקוב אחרי התהליך הזה החל משלב הפגישות הראשונות של המשפחות, דרך יום החתונה וכלה בימים הראשונים בחיי הנישואים של שלושת הזוגות שהתחתנו בצורה כזו.


התוכנית השנייה היא תוכנית ריאליטי בשם \"Undercover Boss\" המבוססת על \"בחזרה לתחתית\" הבריטית (שזכתה גם לגרסה ישראלית בערוץ 8): מנהלים בכירים \"מסתננים\" לארגון אותו הם מנהלים כעובדים זוטרים. הם יתחככו בעובדים שכפופים למנהלים שכפופים אליהם, יעבדו בעבודות האמיתיות שלהם, יגלו מה העובדים באמת חושבים עליהם, באילו קשיים הם נתקלים ואיך באמת העניינים מתנהלים בחברה שלהם. התוכנית המקורית זכתה לשבחים, ואם הגרסה האמריקנית תשכיל לשמור על הרצינות ולא תידרדר לצהוב, גם היא עשויה להיות מרתקת.


נעלמו ללא עקבות (סדרות שבוטלו)
\"ללא עקבות\" (אחרי שבע עונות), \"היחידה\" (ארבע עונות), \"The Eleventh Hour\" (18 פרקים), \"Worst Week\" (16 פרקים) ו\"האקס המיתולוגי\" (ארבעה פרקים).


תודה ל-yaddo על עזרתו בהכנת הכתבה


לכתבות האחרות בסדרה: CW FOX ABC NBC