המסך המפוצל

המשרד, עונה 6, פרק 1

הפרק \"Gossip\" שודר ביום חמישי, 17/9/09. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: איתן גשם

פורסם: 22-09-2009
9 תגובות

אם היה חשש קל שבקלים שהסדרה הכי מצחיקה בטלוויזיה, תפתח את העונה השישית בקול ענות חלושה, הוא נמוג כבר בסצנת הפתיחה המצוינת, ששיקפה היטב את רוח הסדרה - תנועה תזזיתית, רעיונות מקוריים ופאנץ\' קורע (עם אנדי).




העלילה המרכזית היתה מצוינת ועלילות המשנה השתלבו בה בצורה מושלמת (עוד תכונה בולטת של הסדרה). אני מאוד אוהב את העובדה שגם בעונה השישית, אחרי פרקים רבים כל כך, מצליחים הכותבים למצוא סוגיה מסוימת שבאמת מאפיינת את החיים במשרד, כמו רכילות, \"להתלבש עליה\" ולכתוב פרק שלם מוצלח שסובב סביבה.


וכמו בפרקים הגדולים באמת של הסדרה, מייקל שוב היה במיטבו. נאמן לעצמו ולהיגיון הפנימי ה... איך מגדירים את הדבר הזה, למען השם? וברצינות, איך אפשר לא לאהוב את האיש הזה שכדי לטשטש שמועה מסוימת מפריח שמועות פרי דמיונו הקודח על כל האנשים האחרים במשרד?  גם העובדה שהוא לא קולט שהקטע עם סטנלי יכול לחסל את חיי הנישואין של העובד שלו (עובדה שכל אדם נורמאלי היה מבין בשניה) בהחלט מתאימה לדמות וסייעה לפתח את העלילה לכיוונים הרצויים.


מצאה חן בעיני גם השמועה שהיתה קשורה באנדי והנטיות המיניות שלו. כבר ראינו שמייקל משוכנע שאנדי הוא גיי (ואפילו יותר גיי מאוסקר. בום, רוסטד!), ומשעשע לראות שחלק מהשמועות שהוא מפיץ משקפות את התחושות האישיות שלו כלפי אנשים, ועוד יותר משעשע לראות את התגובה של אנדי לכך (\"אז רגע מייקל, אני לא גיי?\"), והאמת היא שיהיה מעניין אם הכותבים ימשיכו את התחקיר העצמי הזה של אנדי גם בפרקים הבאים. אולי יש כאן משהו מעניין, מעבר להומור.




הסיפור של ג\'ים ופאם וחוסר העניין שלהם לספר על ההריון הרגיש קצת תמוה ומשמים תחילה, אבל הלך והשתפר ככל שהדקות נקפו, ורגע השיא של הפרק היה, כמובן, כשהם ויתרו על הנוחות הפרטית שלהם כדי להציל את סטנלי. בהחלט רגע מקסים ומרגש.


בעצם, זה אפילו עוד לא היה שיא הפרק! כי אז בא הקטע ההיסטרי עם מייקל ואשתו של סטנלי, שגרם לי לנוע באי-נוחות בכסא, אבל עשה את זה פשוט נכון ונבון. ויפה שהכותבים היו חכמים מספיק כדי \"להסביר\" לנו בסוף שלא מייקל היה זה שהרס לסטנלי את הנישואין כיוון שאשתו כבר גילתה על הרומן בעבר, ובכך הזכירו לנו שמייקל אולי אידיוט חסר תקנה, אבל מי שאשם כאן הוא סטנלי ולא הוא.


יאללה, רק שהעונה הזו תמשיך כך. בהחלט פתיחה משובחת! ציון: 9.5.