המסך המפוצל

חדר המלחמה (3)

הישרדות הגיעה לסיומה, "קשת" מלאה אותנו באופנת חורף שעבר, פאק רציני בעלילה של סמולוויל ובאפי מגיעה אל קיצה

מאת: שגיש

פורסם: 26-05-2002
25 תגובות


ביום שבת האחרון, 18 במאי, הגיעה לסיומה העונה השלישית של "הישרדות", אשר צולמה באפריקה הלוהטת. את עוצמת הרעש הנמוכה שעשתה העונה השלישית ניתן לייחס לעובדה, שהסדרה לא שודרה בביתה הקבועה - זכיינית "רשת" בערוץ 2 - אלא דווקא בערוץ האקשן של חברות הכבלים, ערוץ AXN. חבל ש"הישרדות 3" לא זכתה לצ'אנס שמגיע לה בישראל, כי מדובר בעונה שלא יורדת מאלה הקודמות לה, והזירה בה צולמה היתה כה אותנטית, ויש אף האומרים שהיתה המכשילה ביותר בה צולמה הישרדות עד כה.

ל"הישרדות" יש את היכולת להוציא מאיתנו כבני-אדם שלל רגשות והבעות פנים. המצלמה מצליחה לתפוס רגעים מרגיזים, התלחששויות ומזימות שנרקמות אל מול עינינו. אין כאן משהו מפליא שלא היינו מוכנים אליו, שהרי מדובר במשחק נבזי בו החזק שורד, אבל לא פעם קל לנו לפתח, כצופים מהצד, רגשות של אמפתיה או שנאה כלפי המשתתפים. קחו למשל את סיילס, שעזב עוד בתחילת המשחק (וטוב שכך), שהיה רב-תחמן ושיגרת יומו עברה ברובה במחשבות על המניפולציה הטובה ביותר, או את לקס, שהאופי האנושי שלו - שמרן, מיושן או פשוט לא-חיובי - לא מאפשר פיתוח של סימפטיה יתרה לדמותו. הוא בן-אדם אמיתי, בסך הכל.




שידור חוזר של העונה השלישית יעלה בקרוב שוב בערוץ AXN, ונמסר כי גם העונה הרביעית של הישרדות בדרכה ארצה, כך שאם יש לכם כוונה לצפות בשידור החוזר (וכדאי לכם), עדיף שתמנעו מקריאת השורות הבאות, פן הן תספיילרנה לכם את ההאוטקם של המשחק: אחת האטרקציות היותר נחמדות שבצפייה במשחק הזה, הוא ניהול של תחרות - בינך לבין עצמך, או בינך לבין אחרים (למרות שזה לא היה הכי אפשרי לגבי העונה השלישית) - העוסקת בשאלה "מי יהיה השורד". מרשים לי להתרברב קצת? תודה. ניחשתי נכונה, ואני מבסוט, אך מבוטחני שגם אתם תהיו שמחים לדעת, שהזוכה בפרס מיליון הדולר הוא לא אחר מיהודי צעיר, שעושה לנו כבוד גם ביושרו, גם בכנותו וגם בהיותו אדם אמיתי ולא צבוע, לאורך כל המשחק. ברכות לאיתן.




בקרוב עתידות זכייניות ערוץ 2 להחליף את ימי השידור להן, כמקובל בכל פרק זמן מסוים. נכון לעכשיו ימי ההחלפה עוד לא הגיעו, אבל עונת השידור של תוכנית "המהפך", שהיתה משובצת בפרה-פריים של יום שישי, הגיעה לסופה כבר לפני זמן רב, ו"קשת" נשארה תקועה עם שעת השידור הנ"ל, וגם עם זאת שלפניה, שהיתה מוקדשת לתוכנית שיפוצי הבתים "עבודת בית".

הפתרון? שידורים חוזרים, של "המהפך" ושל "כוכבים בריבוע" משני קייצים שעברו. "כוכבים בריבוע" היא שעשועון חביב למדי, שאם להאיר, חבל שסיים את דרכו ונשמח לקבל אותו שוב בקיץ הקרוב, במקום איזה פורמט מוזיקלי שכבר חווינו על בשרנו בעבר. באשר ל"מהפך", אין כיף גדול מדי בצפייה בשידורים חוזרים של הדצה, וחבל שלא מצאו לנכון ב"קשת" להכניס תוכנית אחרת לשידור חוזר. חומרים בטוח לא חסר להם, ו"דאריה" בערוץ 3 עדיפה בהרבה על אופנת חורף 2001, לה אנחנו זוכים להתוודע בקיץ 2002.




את הידיעה על סופה של הסדרה "באפי קוטלת הערפדים" בוודאי שמעתם כבר. למרבה הפלא, לא עוררה הידיעה הד גדול מדי, ואם להעיר בטון אישי, טוב שכך. זה לא ש"באפי" אינה תוכנית טובה או ראויה - היא היצירה המוצלחת ביותר שראתה הטלוויזיה בשנים האחרונות - אלא שמדובר באמירה מפוכחת של הצופים והמעריצים, שיודעים מתי להרפות ולתת לסלייר לסיים את חייה (שוב) בכבוד לו היא ראויה.

יחד עם זאת, כעת מתכוון יוצר הסדרה ג'וס וודון, להשקיע את מיטב מירצו בתוכנית הבת "אנג'ל". חוץ מזה, אנחנו כבר יודעים שיש תוכניות לבסס ספין-אוף נוסף המתמקד בג'יילס, שיקרא "הצופה" ושמתעתד לעלות בביביסי בספטמבר הקרוב, כך שלא הכל אבוד. מכל מקום, "באפי קוטלת הערפדים" כתובה בספרי ההיסטוריה של הטלוויזיה, וכבודה במקומו מונח.



"אתה מכיר באנגלית, שיש "גוד", "בטר" ו"בסט"? אז בכדורגל זה "שפיגל", "שפיגלר" ו"שפיגלסט"" (אבשלום קור ביציאה מעולה, מסבך תשובה ב"כוכבים בריבוע").

1342" target="_blank">שזה הוא?

שימו לב לכמות מזוויעה של שגיאות כתיב בערוץ 3, בעיקר בתרגום התוכנית של ריקי לייק.

"כאילו היי" (שרית חדד ממציאה ביטויים צפוניים ברדיו).

)

)

)




: אם הדבר היחיד שיפריד בעתיד בין סופרמן לקלארק קנט (להלן: "זהותו האמיתית") הוא משקפי הראייה שלו, אז אתם חושבים שזה משנה שיש אנשים שהכירו אותו לאורך כל חייו בתיכון ובסמולוויל כנטול משקפיים?