המסך המפוצל

רזי התעשיה 27/10/09

תנופה גדולה בכל הנוגע להפקות המקור. האם שנת 2010 תהפוך לשנת \"תור הזהב\" של תעשיית הבידור המקומית?

מאת: רז מרקוביץ'

פורסם: 26-10-2009
16 תגובות

DTT


באחרונה הוחלט ע\"י הכנסת כי אחד מהערוצים שייכללו בחבילת השידור כחלק מהשידורים הדיגיטליים הקרקעיים בישראל יהיה ערוץ ערבי מסחרי שצפוי לקום בקרוב, ויצטרף עם הקמתו לחבילה. הערוץ העתידי יצטרף לערוצים 1, 2, 10, 33 וערוץ הכנסת. על המקום השישי מתנהל מתחת לפני השטח מאבק איתנים בין מספר ערוצים נוספים, ובהם ערוץ 23 של החינוכית, ערוץ 9 וערוץ 24.


לאחרונה נודע כי עפ\"י נתונים ראשונים על כמות המצטרפים לחבילה, נראה כי בינתיים מדובר באכזבה גדולה. חרף הפרסומים על כך שהצטרפו בין 40 ל- 50 אלף איש, בפועל, מדובר בכמות המהווה פחות ממחצית מכך.

HOT


לפני כשנתיים תכננו ב- YES להפיק גרסה חדשה לסדרת הספרים המפורסמת של \"חסמב\"ה\". חברת הכבלים לטשה עיניה גם היא לפרויקט ופנתה למשפחת מוסינזון בהצעה מפתה לרכישת הזכויות על הסדרה. בעקבות זאת החל מאבק משפטי ממושך שבסיומו זכתה חברת הכבלים בזכויות על ההפקה. מאז \"שכבה\" הסדרה על המדף, אך עתה התבשרנו, בשעה טובה, כי ההפקה מתחילה לקרום עוד וגידים. מלאכת הליהוק כבר החלה והצילומים ייצאו לדרך בחודש ינואר הקרוב. הסדרה תופק ע\"י \"יולי אוגוסט הפקות\".


בימים הקרובים יחלו הצילומים לסרט הטלוויזיה הדרמטי \"חצי טון ברונזה\" בכיכובם של מאור כהן, שלמה בראבא ומיכאל הנגבי. הסרט זכה בתחרות ליוצרים צעירים שיזמה חברת הכבלים להנצחת זכרה של דורית באום בן סימון ז\"ל שנפטרה לפני כשנתיים בפרס כספי בסך 160 אלף שקל.


הזכויות על סדרת הדרמה \"משפחה אלטרנטיבית: הדור הבא\" שאוזכרה במדור בעבר טרם נרכשו ע\"י החברה - שהביעה עניין רב בסדרה - והמו\"מ מול \"טדי הפקות\" עדיין נמשך. בינתיים, קיבלו אנשי חברת הכבלים לידיהם תסריט מלא של פרק ה\"פיילוט\".


לקאסט הסדרה \"עצפור\" הצטרפו יגאל עדיקא ופיני טבגר. לאחרונה הושלמו צילומי החוץ של הסדרה, ובימים אלה נמשכים צילומי הפנים וההשלמות. הסדרה צפויה לעלות לשידור בחודש מרץ 2010.


בערוץ הבידור הישראלי ממשיכים לעבוד על הגרסה הישראלית של \"The Hills\". הדוקו- ריאליטי אשר יופק ע\"י \"רייף אבוט המאירי\" יעקוב אחר ארבעה צעירים שמנסים לחדור לתעשיית התקשורת, וייקרא \'\'\'TLV\" .עוד נודע כי על מלאכת הבימוי הופקד שחר ברלוביץ וכי מתוכנן שידור של 26 פרקים.


ברכות ל\"דרסט הפקות\" שממשיכה למכור את הסדרה המקורית \"החצויה\" בהצלחה גדולה ברחבי הגלובוס. רשימת המדינות המתארכת כוללת, כיום, את המדינות הבאות: רוסיה, צ\'כיה, הונגריה, גרמניה ,צרפת, ספרד ומדינות דרום אמריקה.


 
לרומניה היא עדיין לא נמכרה

YES


בחברת הלוויין נערכים לקראת הליכי הליהוק לדרמה המדוברת \"בלו נטלי\" בכיכובו של צביקה הדר. צילומי הסדרה צפויים להתחיל בחודש  פברואר הקרוב. הבה נקווה שלא תהיינה דחיות נוספות.


בשעה טובה – אם כי באיחור ניכר, יש לומר – נכנסת חברת הלוויין לשלב המתקדם לקראת השקת שירות ה- VOD. החברה תחל בביצוע ניסוי בקרב 250 עובדיה כבר בחודש נובמבר הקרוב ואנשיה מקווים שהשירות יהיה זמין לכלל הלקוחות בחצי השנה הראשונה של 2010.


הזוכים במכרז על הפקת סדרות האינטרנט הראשון בישראל במימון של חברת הלוויין נבחרו בימים אלה. שלוש הסדרות שיזכו לתקציב הפקה של 100 אלף שקל כל אחת, הן: \"ליברמן הקטן\", שיצרו טל חיון וירון קוור בהפקת חיים שריר, \"כח סודוקו\", מבית היוצר של \"דומינו גרוס\" ובהפקת \"המון הפקות\" והסדרה \"שוקופאי\", שיצרו אבירם שקד וחי נחום בהפקת \"מטר הפקות\".
 
קשת


הליהוק המשמעותי של הסדרה הקומית החדשה \"על הספה\" הוכרז השבוע, והוא בהחלט מסקרן. הפסיכולוגית השנויה במחלוקת תגולם ע\"י לא אחרת מעלמה זק.


מה יש לך מטיפולים פסיכולוגיים?

בזכיינית מרחוב ראול ולנברג מתכוננים במרץ רב למעבר לארבעה ימי שידור.


ערב יום שישי ייפתח בתכנית \"אולפן שישי\" בהנחייתו של יאיר לפיד, שהגיע לאחרונה לסיכום עם הזכיינית לפיו יגיש מלבד תכנית זו גם ספיישלים ותוכניות ראיונות מעת לעת. בהמשך הערב ינעימו לצופים את זמנם חברי \"ארץ נהדרת\". צילומי המערכונים הראשונים צפויים להתחיל כבר בדצמבר הקרוב והעונה הבאה תעלה לשידור החל מינואר 2010.


מרינה מקסימיליאן בלומין תגיש תוכנית בישול מוזיקלית חדשה לצד השף חיים כהן. השניים יארחו מדי שבוע מוזיקאי/ת שיגיע/תגיע לבשל בצוותא ולשיר עם מרינה. התוכנית צפויה לעלות בעונת החורף של הזכיינית.


המפיק חיים שרירי (\"מילואים\", \"לא הבטחתי לך\") עובד על סדרת דרמה חדשה ונועזת העוסקת בחייהם של שני מטפלים מיניים שנוהגים לקיים יחסי מין עם מטופליהם.הסדרה נמצאת בתהליך פיתוח מזה מספר חודשים ואנו שמחים לעדכן (ראשונים!) כי הסדרה מצאה בית ב\"קשת\". הפקת הסדרה תחל במהלך שנת 2010.


הפקה אחרת שהעיסוק התקשורתי בה נזנח היא \"עבודה ערבית\"  שתחל בעוד כחודש את צילומי עונתה השניה. העונה החדשה תכלול 13 פרקים ומיועדת לשידור ביולי 2010. בין \"קשת\" ל\"דרסט הפקות\" קיים סיכום עקרוני על הפקת עונה שלישית, בכפוף לצניחה דרמטית בנתוני הצפייה בסדרה.

רשת


בזכיינית מביעים חוסר שביעות רצון בולט מנתוני הצפייה בתוכנית האירוח החדשה של אברי גלעד. התוכנית – שבזכיינית תלו בה תקוות רבות וראו בה כצעד הראשון לקראת שיקום תדמיתה הכושלת הפכה במהרה לאכזבה עצומה, לאחר ששיעור הצפייה בה ביום חמישי האחרון הגיע לכדי 13.6% בלבד. כחלק מהמאמץ לשפר את התכנית הוחלט לבטל כליל את פינתו של שחר חסון, רמי ורד צורף כ\"שחקן חיזוק\" וכמות האייטמים בתכנית צומצמה באופן משמעותי, על מנת לאפשר למנחה למצות את הראיונות עם אורחיו לעומקם.


סדרת הדרמה \"תיבת נוח\" תעלה ב- 6 בנובמבר. הסדרה מביאה את סיפורו של פסיכולוג מורשה בשם נוח (שיגולם ע\"י מארק איוניר המצוין) שאיבד את רישיון הטיפול שלו ומאז משמש כמנחה של קבוצות טיפול. מלבד איוניר ישתתפו בסדרה: מלאני פרס, יעל אבקסיס,אורנה פיטוסי, לירון לבו, רומי אבולעפיה,מירה עוואד, אורי גבריאל,אילנית בן יעקוב,ושמוליק קלדרון ותומר בן דוד.


אחריך המבול

ערוץ 10


כרגע מתלבטים בערוץ האם העונה הבאה של  \"הישרדות\" תעלה כגרסת \"סלבס\" או כגרסת \"ALLSTARS\".


מלבד הסדרה \"נשות הטייסים\" שנכנסת עתה לשלבי עריכה הוקפאו כל יתר ההפקות המעניינות ובהן: העונה החדשה של \"לרדת בגדול\", \"היפה והחנון\", \"להתחיל מאפס\", הסדרה החדשה של טוביה צפיר, הסיטקום של ישראל קטורזה והעונה החדשה של \"החברים של נאור\".


בינתיים נסתפק בנמרוד הראל שחוזר עם \"העוקץ\" לעונה חדשה החל מיום חמישי הקרוב, 29 באוקטובר, בשעה 21:00.



לתגובות,הצעות וסקופים מעניינים אתם מוזמנים לשלוח מייל ל: dht160@gmail.com