המסך המפוצל

סקרבס, עונה 9, פרקים 1-2

הפרקים \'\'Our First Day of School\" ו-\'\'Our Drunk Friend\" שודרו ביום שלישי, 1/12/09. ספוילרים לפרקים.

מאת: ג'וני

פורסם: 04-12-2009
6 תגובות


\"סקראבס\" היא סדרה שכבר מזמן עברה את השיא שלה, ובאופן מפתיע היא עדיין נמצאת בסביבה. זה מפתיע במיוחד לאור העובדה שהסדרה הספיקה לעבור לרשת אחרת לפני שנה, הרייטינג שלה ממש לא מדהים, וחלק גדול מהשחקנים הראשיים שלה עברו לדרגת שחקני משנה בעונה הנוכחית. למזלנו, לא כאן נגמרות ההפתעות - מסתבר שהעונה החדשה של \"סקראבס\" היא דווקא... דיי מהנה.





שני פרקי פתיחת העונה עסקו בעיקר בהעברת השרביט, ואלה שלא אוהבים שינויים בטח לא כל כך נהנו מהפרק. ג\'יי.די הוא כבר לא הדמות הראשית של הסדרה, ולמרות שהיווה חלק מרכזי מאוד בשני הפרקים האלה - בקרוב גם זה כבר ייעלם. בינתיים, הוא העביר את היכולות הנוירוטיות, חולמניות ומשעשעות שלו לידי בחורה צעירה בשם לוסי (שאגב - דומה באופן מחריד לבלייר מ\"אחת שיודעת\"). יחד עם זה, הוא גם העביר לה את מערכת היחסים הרעועה עם דר. קוקס, שבכלל החליט לחבב בחור אחר ולהעניק לו שלט של \"מספר 1\" (הסצינה בה ג\'יי.די לוקח ממנו את השלט הייתה מצחיקה ביותר).

בעונה החדשה, הכל נראה נוצץ יותר; נראה כי הכותבים עשו בקרת איכות וסיננו את כל מה שלא היה טוב, ובנו בית חולים/בית ספר חדש ונוצץ במיוחד. זו סדרה חדשה ורעננה יותר - אבל השינויים הם לא כל כך רבים. אם העונה החדשה מתמקדת בתלמידים בבית הספר לרפואה, מהר מאוד התברר שהתלמידים האלה מתנהגים כמעט כמו כל המתמחים החולפים בעונות הקודמות של \"סקראבס\" - עם אישיויות מגוונות והרבה חששות.

למרות שחלק גדול מסצנות התלמידים הזכירו לי קטעים שכבר ראינו בסדרה, רק עם מתמחים צעירים (לדוגמא: מתמחים שיש להם ביטחון עצמי גבוה מדי- בעונה הקודמת קוקס העיף אחד כזה; כאלה שמקווים שיוכלו לשנות את העולם - ראינו את זה כבר המון פעמים במהלך 8 העונות האחרונות; וכאלה שסתם מוצאים את עצמם נחבטים על ידי קוקס), בסה\"כ נראה כאילו הדמויות החדשות מעניינות מספיק כדי להחזיק על עצמן את הסדרה החדשה.



ויש גם דמות ישנה-חדשה אחת: דניס (אלייזה קופ המצויינת), שבשנה שעברה הייתה בסך הכל עוד מתמחה חביבה, הופכת בעונה החדשה להיות מרכזית הרבה יותר, ובצדק. כרגע, הדמות שלה היא המעניינת ביותר בסדרה.

בסך הכל, נראה כאילו כל השינויים שבאו על \"סקראבס\" הם לטובה. מבחינת דמויות ועלילה - זו הולכת להיות עונה מבדרת וכיפית. ומבחינת ההומור? כמו תמיד, \"סקראבס\" יודעים להצחיק בצורה המיוחדת שלהם- ההזיות של לוסי, ג\'יי.די שיושב על העץ, השיר של ג\'יי.די וטרק, כל אלה סיפקו רגעים מצחיקים ביותר.

\"סקראבס\" פתחה עונה תשיעית, ולמען האמת? בדיוק עכשיו היא חזרה להרגיש הרבה יותר צעירה.

ציון: 9.