המסך המפוצל

Glee, עונה 1, פרק 12

הפרק \"Mattress\" שודר ביום רביעי, 2/12/09. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: איתן גשם

פורסם: 13-12-2009
9 תגובות

פרק מצוין! סוף כל סוף, אחרי שנדמה היה ששום דבר לא זז בעלילה העונתית, קורים דברים, ואפילו דברים חשובים ומעניינים.



תודה לאל, עלילת ה\"תינוק שלא היה\" של טרי בא לסיומה. זו הייתה עלילה מטופשת לחלוטין שחבל שנולדה (Pun Intended), אבל לפחות באה לסיומה בצורה מספקת ובזמן הנכון – לא היה טעם לחכות אתה לפרק הסיום וטוב עשו ראיין מרפי וחבריו כשנפטרו מהעניין הזה כבר עכשיו. האמת היא שכאשר וויל גילה את כרית ההריון הייתי בטוח שטרי תמכור לו איזה לוקש שירחיק אותו מהאמת עוד שבוע, אבל הוא לא קנה את זה ובהחלט טוב שכך. הסצינה של וויל וטרי הייתה חזקה מאד מבחינה אמוציונאלית ושוחקה היטב ע\"י שני השחקנים המעורבים, רק דבר אחד קצת צרם וזו תפיסת היד של וויל שלא זו בלבד שהרגישה לא מתאימה לדמות אלא גם שידרה מסר מסוכן (כן, טרי מטורפת ומעצבנת ברמות, אבל יש דברים שלא עושים בשום מחיר).

מכל מקום, אהבתי את הדרך שבה הגילוי הזה השתלב עם העלילה השניה בקטע עם המזרן. בכלל, הרעיון שהתלמידים בסכנת העפה מהתחרות בשל ההשתתפות בפרסומת היה חכם מאד, והפתרון – וויל הוא היחיד שהשתמש במזרן ולכן רק הוא מנוע מלהשתתף – היה אמנם קצת מאולץ (וויל לא השתתף בפרסומת בכלל! איך הוא יכול לקבל תמורה למשהו שלא קשור בו? תמוה), אבל היה מתבקש לאור המקום שבו הדמויות מצויות בו, אז אין לי בעיה עם זה.

ה\"פרסומת\" למזרנים הייתה נהדרת - הביצוע לשיר קלאסי כמו \"Jump\" היה מרענן ומוצלח והכוריאוגרפיה הייתה פשוט מעולה, וניכר היה בכל המעורבים שהם באמת נהנים מכל רגע.



חוץ מזה, מצא חן בעיני שבזמן שוויל נלחם בכדי לארגן לתלמידים את התמונה בספר המחזור - הם עצמם בכלל לא רוצים את זה, בניגוד לרייצ\'ל שדווקא כן רוצה ואף נלחמת על זה, בהתאם לדמותה. קצת פחות אהבתי את כל הקטע של פין וה-\"כן רוצה, לא רוצה\" שלו, אבל, נו, מילא...

סו הייתה, כהרגלה, נפלאה, והקטע שהיא עשתה בפינה הטלוויזיונית שלה היה מוצלח במיוחד. מאד אהבתי גם את הסצינה שלה עם קווין שהייתה עשויה היטב ובמיוחד מצאה חן בעיני הגישה הלוחמנית של קווין והדרך שבה היא מנצלת את המידע שיש בידיה כדי לעזור לחברים במקהלה. דיאנה אגרון הוכיחה שוב שהיא השחקנית המוכשרת ביותר מבין חברי הקאסט הצעירים, ובאמת שכבר נגמרו הסופרלטיבים על ג\'יין לינץ\'. 

בהחלט פרק מוצלח שממשיך את המגמה המאד חיובית של הסדרה בחלקה השני של (מחצית) העונה הזו.

ציון: 9.5.