המסך המפוצל

הישרדות, עונה 19, פרק 15 - הגמר ואיחוד

הפרק שודר ביום ראשון, 20/12/09. ספוילרים לפרק ולזוכה גם בתמונות

מאת: okok4

פורסם: 22-12-2009
17 תגובות

ספוילרים לזוכה בהישרדות 19: סמואה



נו, חטא ההיבריס. יותר מנטלי שניצחה היה זה ראסל שהפסיד. והוא הפסיד כי לא משנה כמה אסטרטג מבריק אתה וכיצד תנתב את המשחק בנכלוליות עילאית – בסופו של דבר מי שמצביע הם האנשים שהעפת; ואם התייחסת אליהם כמו לזבל אז זה מה שהם זוכרים. אולי עם אנסמבל מושבעים אחר היה לו סיכוי, אבל כשאת גזר הדין קובעים חברי \'גאלו\' הממורמרים והמטומטמים, הסוף היה בלתי נמנע.


ראסל רצה מועצת שבט אחרונה סוערת; הוא רצה שמיק ונטלי יתקפו אותו על משחקו הבלתי ראוי (ולכן גם דאג לעצבן ולהתסיס אותם עם התנהגותו הרברבנית ביומיים האחרונים על האי) בשביל שיוכל לענות בתגובה שהם צבועים כי כל מהלכיו גובו על ידם ובלעדיו הם לעולם לא היו מגיעים לגמר. והוא כמובן צודק. אבל המושבעים לא מחפשים צדק אלא נקמה, נקמה באיש שבעט אותם מהמשחק. הנקמה המושלמת היא כמובן לתת את הפרס לאדם שהכי פחות ראוי לו (ואת המילים האלה בדיוק אמר אריק) – נטלי.


למקרה שהמושבעים שכחו מדוע הם שם, ראסל דאג לתת להם תקציר: הוא מנה את מהלכיו וקורבנותיו מתוך מחשבה שיקבל על כך נקודות זכות, כאשר אנו יודעים שההפך הוא הנכון. המשחק שלו היה מבריק עד השלב המכריע ביותר במשחק, בו לא הצליח לקרא נכון את קהלו. למעשה, נוכח המושבעים העוינים, הוא היה צריך לעשות בדיוק ההפך: להסביר ל\'גאלו\' בפשטות כי המפלה שלהם היא כלל לא באשמתו אלא נובעת מהצעד של נטלי נגד אריק, שם החלה ההתפרקות. הוא היה צריך להדגיש שכל החלטותיו התקבלו תוך התייעצות עם שותפיו לברית.


כמובן גם שכל העניין הכספי היווה פה פקטור; היה זה מעשה מאוד לא חכם מצידו לספר שהוא מיליונר (ועוד יותר טיפשי לנסות להסוות את זה בגמר, בתשובה לשאלתו של ג\'ייסון). ראסל הדגיש שהפרס בשבילו הוא לא השיק של המיליון אלא התואר עצמו  - \"השורד האחרון\".  שאר המשתתפים אולי הגיעו במידה מסוימת בשביל האתגר והחוויה, אבל הם שם בעיקר בשביל הכסף. ומה הם שומעים מהאיש שמולם? שלכסף אין חשיבות. יש משהו יותר מתסכל מזה?


בנוגע לפרק הסיום עצמו – הוא היה מתוקתק למשעי; אמנם אתגר חסינות הלפני-אחרון (ריצה על קורות + פאזל) היה דל יחסית לשלב הזה (ההפקה בד\"כ משקיעה במשהו גרנדיוזי יותר) אבל אתגר הסיום עם המוטות והאליל פיצה עליו. העריכה המושלמת הפכה את האתגר לסרט מתח מרטיט. הברית של ברט עם ראסל הצליחה להשאיר את ההדחה האחרונה עם סימן שאלה מסוים, למרות שכמובן לקחת אותו לגמר היה הדבר המטופש ביותר מבחינת ראסל (והמתח שלנו מקיש על גדולתה של ההפקה, שמצליחה להפוך סיטואציות טריוויאליות לבלתי צפויות).


אז הסתיימה לה עוד עונה. נחמד שהם ויתרו הפעם על המכתבים המעיקים מהבית ועל האירוח המעיק לא פחות של בני המשפחה הנודניקים. פחות אהבתי את אתגר עשה-זאת-בעצמך נטול הג\'ף ואת הפרסים בשלבים האחרונים של המשחק (בד\"כ האירוח אצל השבט המקומי הוא מלהיב הרבה יותר ויש גם את פרס הלינה בבית המלון בו לשורדים יש זמן לדסקס קצת אסטרטגיה בשקט). גם הליהוק העונה היה פושר מאוד.

אני שמח שראסל לקח הביתה 200,000 דולרים, לפחות זה. היה קצת עצוב לראות אותו יושב ממורמר לאורך הריוניון. נכון, נעשה לו עוול, אבל לקחו אותו לעוד עונה, זה פרס רציני לאדם שבא למשחק בשביל האתגר, לא? הנה, יש לו עוד אחד (ובזמן שידור הגמר הוא כבר אחרי צילומי עונה 20. אולי הדיכי שלו נובע גם מהכישלון שלו שם?).


קטעים עם בטסי


העונה הבאה היא אולסטאר טהור נוסף (כמו עונה 8) עם חלוקה (שרירותית, למדי, אם שמועות האנסמבל נכונות) ל\"טובים\" ו-ל\"רעים\". 11 בפברואר זה מתחיל. נתראה.

ציון: 8.5