המסך המפוצל

הממיר 31/01/10

דקסטר, 15 דקות, מצב האומה, yes, ארץ נהדרת ועוד

מאת: המערכת

פורסם: 30-01-2010
75 תגובות

9. \"דקסטר\" עונה 4, פרק 11. פרק אחד לפני סיום העונה והעלילה מהודקת ומותחת מתמיד. מאד אהבתי את כל ההתפתחויות עם כריסטין החל מהסירוב שלה לדבר דרך הכמיהה הנואשת שלה לתשומת לב מאביה והמלים הקשות שהוא מטיח בה ועד הסצינה המצוינת שלה עם דב שהובילה להתאבדות (הלא בלתי צפויה יש לומר) של כריסטין. אבל החלק החזק באמת בעלילה היה קשור, כמובן, בארתור והעימות הנמשך שלו עם \"קייל\". מצאה חן בעיני במיוחד הדרך שבה ארתור מפתה את דקסטר לחפש אותו והופך מהניצוד לצייד עד שהוא מגלה מיהו דקסטר. הדקות האחרונות של הפרק שבהן ארתור מטייל באין מפריע בתחנת המשטרה עד שהוא נתקל בדקסטר ההמום שאפילו לא טורח להסתיר את התג שלו הדביקו אותי ממש לכסא. אז עכשיו הטריניטי יודע את שמו האמיתי של דקסטר שלנו ויהיה מעניין לראות האם דקסטר ישלם מחיר על חוסר היכולת שלו לחסל את הטריניטי או שמא ימצא את הדרך להשלים את המשימה בה נכשל שוב ושוב. כרגיל, פחות אהבתי את הסיפור של אנג\'ל ומריה שלא ממש עניין אותי, כמו גם את העלילה של ריטה והשכן (אפילו כשסוף סוף נותנים למסוקה להשתלב בעלילה מתברר שזה היה מיותר. לא חבל?). אבל בסך הכל היה פרק ממש טוב, ואני לא יכול לחכות לסיום העונה. (איתן גשם)
 
8. \"15 דקות\" הפתיעה אותי מאוד. ציפיתי למוצר טלוויזיוני נחות, אך מהנה לפרקים, וקיבלתי סדרה שנונה, משעשעת, קולחת ולפרקים אפילו נוקבת, נושכת, מרתקת ומותירה את הצופה עם הרבה מאוד מחשבות. אז נכון, יש כמה התרחשויות לא הגיוניות (בתוך לילה אחד מארגנים יום אודישן נוסף; רבע שעה לאחר פרסום ראיון שערורייתי עם מנחה התוכנית כבר יש הפגנה עם שלטים שנראה שהוכנו במשך זמן רב; אין שום בעיה לסגור 15 אנשים בתוך בית ללא הסכמתם, וכאלה דברים), אבל אם מתעלמים מהם, קשה להתעלם מהביקורת הגלויה שנשלחת כלפי תוכניות כמו \"האח הגדול\" ואפילו \"כוכב נולד\" (שנעשית ע\"י אותה חברת הפקות, כמובן). שי גולדשטיין בתפקיד הראשי עושה עבודה מצוינת, אולי אפילו את תפקיד חייו עד כה, ובין חברי \"מגה סטאר\" יש כמה הברקות (אם כי, השמן הדחקן מתחיל קצת לעצבן), והעלילה מרתקת ואפילו מפתיעה (סוף הפרק החמישי, למשל). כיף. (ברק דיקמן)


טדי הפקות מציגים: טדי הפקות

8. \"הישרדות\", עונה 19, פרק 13. בשבוע שעבר נבעט ג\'ון, ללא ספק ממדעני הטילים הפחות מוצלחים שיצא לי להכיר. הצורה בה הוא עף ממחישה יפה את פרקטיקת ההדחות העונה: ראסל מתרברב בפני מישהו ומגלה לו סוד; ראסל מבין שהסוד שהוא כרגע גילה עלול לסכן אותו; ראסל דואג להעיף את אותו מישהו. אה, ושאמבו מופתעת, זה גם חלק מהחבילה. לכתבה המלאה.

8. \"הכל דבש\", עונה 2, פרק 4. המחצית הראשונה של הפרק הזה הייתה פשוט מצוינת. אהבתי את התהליך שיעל עוברת כחלק מהדכאון שמלווה את פטירתו של פולי, דרך האשפוז בבית החולים ובמיוחד את הסצינה אצל הפסיכולוגית שבה היא פורקת החוצה את כל התחושות הקשות שמלוות אותה, שהייתה, לטעמי, הסצינה הטובה ביותר של העונה, כשהמשחק של פוליאקוב היה פשוט מרהיב. את ההמשך, לעומת זאת, קצת פחות אהבתי. כן, אפשר להבין למה יעל מוצאת עצמה נספחת לרומן מחוץ לנישואים וקשה להכחיש שיש כימיה אמיתית בין פוליאקוב לבין ציון ברוך, אבל... לא יודע, משהו שם לא לגמרי עבד לי שם.  אולי כי הדמות של ג\'ימי היא קצת קלישאתית מדי, אולי כי אני (בלשון עדינה) לא ממש נמנה על חוג מעריציו של ציון ברוך ואולי כי הסיפור הוצג בצורה קיצונית מדי (אוקיי, הבנו שיעל לא הכי אחראית בעולם, אבל לקחת את הילד להרפתקאות האלה? קצת מוגזם, אפילו בשבילה). מכל מקום, גם ברגעים הפחות טובים קשה לומר שאי אפשר להבין את המניעים של הדמויות, וזה מה שהופך את הסדרה הזאת ליותר מראויה בעיני, אבל עדיין אשמח אם הם יגמרו את סיפור הרומן הזה מהר ככל הניתן. (איתן גשם)
 
7. אני לא משתגע על כל הפרומואים העצמיים של yes (ובעיקר לא על התדירות שבה הם משודרים), אבל כשמגיע קרדיט הם צריכים לקבל אותו – הפרומו ל- yes Movies עם כל האנשים שמספרים על הסרטים האהובים עליהם ומביאים את הציטוטים החביבים עליהם חמוד לאללה, ויצר סוף סוף משהו שהיה חסר לי בפרומואים אחרים שלהם – רגש. הבעיה היחידה אתו היא שהוא קצת ארוך מדי ובצפיות חוזרות מתחיל לעייף מעט, אבל בסה\"כ אפשר רק לקוות שיתר הפרומואים שלהם יהיו כאלה (ודוגמה לפרומו שאינו כזה – בהמשך). (איתן גשם)
 
5. \"מצב האומה\". בשבועות האחרונים מצאתי עצמי די מאוכזב מהתכנית. נכון, יש מדי פעם הברקות מוצלחות וגורי אלפי-אהרון הוא עדיין מלך שכמעט כל מילה שיוצאת לו מהפה יכולה להפיל אותי לרצפה, אבל מלבדו אני מתקשה למצוא סיבות להתלהב מהתכנית. יותר מדי בדיחות פנימיות שכבר מיצו את עצמן, הרבה יותר מדי שביעות רצון עצמית ומעט מדי פנינים מוצלחות. ליאור שליין חזר להזכיר יותר את השליין של התכנית שלו בערוץ 10 ופחות מדי את השליין של \"משחק מכור\", אורנה בנאי שפתחה את העונה בסערה הולכת ונמוגה בתכניות האחרונות ואפילו הופעת אורח של עינב גלילי (השנונה באמת) לא הצליחה להלהיב אותי. הכי מוזר היה לראות את יעל פוליאקוב – בכל זאת, אחת שהומור הוא לא עניין זר עבורה – יושבת שם עם פרצוף של \"מה אני עושה פה, לעזאזל?\" במהלך קטע חלש שנגע לתכנית שלה, שרק גורי (אלא מי?) הציל ממבוכה גדולה. אני מתגעגע ל\"משחק מכור\" ולמרבה הצער \"מצב האומה\" בינתיים אינה מצטיירת כתחליף ראוי. (איתן גשם)
 
3.  כמו שמגיע קרדיט על משהו טוב, כך יש מקום לביקורת על משהו רע – הפרומו העצמי של yes עם \"הנשיא אובמה\" כבר באמת שובר שיאים של טעם רע. הרעיון לא מקורי, הביצוע עייף ולא מעניין והכי תמוה – מה לעזאזל הם חשבו שם כשבחרו בדמות של אובמה כבסיס הקמפיין דווקא עכשיו? אף אחד לא שמע על זה שהמותג שלו נמצא עכשיו בשיא השפל שלו? (איתן גשם)


כל כך ינואר 2009
 
1.  כמו שקורה מדי פעם \"קשת\" שידרה פרק לקט של \"ארץ נהדרת\". האמת? אין לי בעיה עם עצם שידור הלקט. הרי אפילו \"Saturday Night Live\" המיתולוגית לא משדרת יותר משתי תכניות \"חדשות\" ברציפות במטרה לשמור על רעננות הכתיבה, ולפעמים יש גם סיבות לוגיסטיות. הבעיה היא שלאורך השבוע (לפחות ממה שראיתי) ב\"קשת\" שידרו פרומואים שמהם ניתן היה להבין שישודר פרק חדש (אני אשמח לשמוע שלא הבנתי נכון או שטעיתי), ואם כך, הרי שמדובר בהטעיה לכל דבר ועניין של הצופים. נכון, ל\"קשת\" יש אינטרס למשוך את הצופים למסך ולא להבריח אותם ממנו, אבל הונאה כזו היא כבר מעבר לגבול הלגיטימיות. אולי הגיע הזמן שהרשות השניה תאמר את דברה בעניין ותחייב את \"קשת\" להודיע קבל עם ועדה כי התכנית הקרובה תהיה תכנית לקט, ובא לציון גואל. (איתן גשם)
 
בשולי הממיר

גם \"האנטומיה של גריי\" נהנתה מביקור חוזר של יוצא \"תיקים באפלה\" - מיץ\' פילג\'י (סקינר).

מה יהיה לנו השבוע?

ביום ראשון: \"קרועים\" (The Inbetweeners) בשידור יומי (yes Stars Next); עונה רביעית ל\"סטארגייט אטלנטיס\" (Hot Zone); וגם \"הוליווד הילס\" (עונה רביעית) ואחריה סדרת הבת \"הסיטי\" (HOT3).

ביום שני: עונה חמישית ל\"מדיום\" (HOT3); גיא פינס עובר מהכבלים לערוץ 10.

ביום שלישי: עונה שניה ל-90210 (HOT3); עונה שנייה ל\"גלדיאטור אמריקני\" (HOT Zone).

ביום רביעי: עונה שלישית ל\"מרפאה פרטית\" (yes stars Drama); וגם \"18\", סדרה תיעודית חדשה (קשת).

ביום חמישי: העונה שישית ואחרונה של \"אבודים\" נפתחת עם פרק כפול, יומיים לאחר השידור בארה\"ב (HOT3).


אחרונה בהחלט

ביום שישי:  עונה שמינית ל\"המתמחה סלבריטי\" ועונה הרביעית והאחרונה ל\"סוכנות של ג\'ניס דיקנסון\" (HOT3).

וגם

הוט חוגגת חמש שנים ל-VOD ומעניקה ללקוחותיה חופן סדרות בחינם, בדקו את קטגוריית \"יום הולדת 5 בחינם\" (זמין לאורך כל חודש פברואר).  

מסביב למסך המפוצל

בשבת, יום קלאסי למוזיקה טובה ברקע, שודרה \"התבורי\'ס\" מ-9:00 עד 19:10, ושוב מ-23:00 עד 00:45. כמעט 12 שעות הוקדשו לטראש שהקשר בינו לבין מוזיקה מסתכם בכמה בחורות מסכנות שנבחנות כדי להתקבל ללהקה שספק אם תקום, וברור שאם תקום, תהיה לקוריוז של כמה ימים. בדיוק ככה לוקחים מושג נעלה - \"מוזיקה\" - ויוצקים לתוכו מיץ של זבל, והכל באיצטלה של \"יאללה, שיהיה קצת צחוקים, מה רע? למה להיות כזה אליטיסט?\". לכתבה המלאה. (אלון עידן, עכבר העיר, על \"התבורי\'ס\")


מיץ זבל

מחקר חדש קובע: האינטרנט, ה-VOD והמקליטים הדיגיטליים לא הרגו את הצפייה בטלוויזיה. בכירי התעשייה בישראל מסכימים: לוח השידורים חי ובועט, התוכן הטלוויזיוני האיכותי הוא זה שגוסס. לכתבה המלאה. (עידו קינן, העין השביעית, מברר עם יובל נתן, יונה ויזנטל, יורם מוקדי וירון טן-ברינק לאן צועדת הטלוויזיה)

אמש הכרחתי את עצמי לצפות מהתחלה ועד הסוף ב\"חי משבת\" – תוכנית סיכום המחזור בליגת העל בכדורגל של ערוץ הספורט. ניסיתי להמשיך עם השוונג גם ל\"שבת ביציע\", מהדורת הסופ\"ש של \"יציע העיתונות\" , אבל קופמן ונתן זהבי יחדיו זה כבר היה יותר מדי בשבילי. זה לא חדש שכדורגל ישראלי הוא משעמם ומצטלם ממש רע, בייחוד כשעושים את זה עם מצלמה אחת על רקע איצטדיון ממש מכוער (שגיב פרידמן בדיווח מלא-טאקט מאשדוד: \"צריך לשלוח תמונה של האיצטדיון הזה להאיטי, כדי שיתנחמו שם בידיעה שיכול להיות גרוע יותר\"). לפוסט המלא. (ישי רוזנבאום, סוספורט, על תוכניות סיכום המחזור בערוץ הספורט)

ההתגוללות של \"ארץ נהדרת\" על גלעד, השיניים שמיהרו להיחשף ברגע שריח הדם כבש את האוויר והבחירה של גלעד לאיש הכי שנוא בטלוויזיה, מרמזים שלא עקרון הצדק הנחה את המשתתפים בפוגרום, אלא דבר מה מעבר לזה שמצא הזדמנות להתפרץ. גלעד לא הוקע בשל ההווה שלו, שאינו שונה במאום מהווייתם של מרבית מבקריו, אלא בשל עברו כמטיף לעקרונות. לכתבה המלאה. (בן זילכה, עכבר העיר, על פרשת ארץ נהדרת/אברי גלעד)


הרחיקו את חיות המחמד

אני לא יודע האם יש קשר בין ביקור הטכנאי של HOT לעובדה שלפתע לא היינו מחוברים לתשתית. יכול להיות שהיה כאן צירוף מקרים פלאי. אין לי שום דרך לדעת האם מישהו אחר בא וחתך את החיבור שלנו, או אולי גורם אחר ולא ידוע אחראי לעניין. יכול להיות ששכן כלשהו עשה משהו. הנה מה שאני כן יודע: היה טכנאי של חברה אחת, ולאחר הביקור שלו לא היה חיבור של החברה השניה. לפוסט המלא. (דידי, ניידי ובדיוני, עובר מהוט ליס ונתקע בלי טלוויזיה)
              
משלשום אני נטול yes. אמנם הדרך לניתוק עצמו הייתה רצופה גם היא מהמורות (טכנאי שלא הגיע במועד שנקבע, ואחר שהגיע במועד החדש שנקבע, התקשר מלמטה ואמר \"אין פה חניה, אתה יכול אולי לנתק בעצמך את הממירים מהטלויזיות ולהוריד לנו אותם?\". ניתוק בשירות עצמי. זה סטארט-אפ, זה), אבל זה נגמר. כבר שלושה ימים אני מנסה להתרגל לממיר ה-DTT שקניתי ב-420 שקל ושאשכרה בא עם אנטנה קטנה (רגרסיה קשה לשנות ה-80). לפוסט המלא. (ג\'רונירייכר, תיאוריית הקשר, עובר מיס ל-DTT)

מעוניינים לכתוב לממיר? מגניב! שלחו ל: editor@tve.co.il