המסך המפוצל

התנגשות הטיטאנים

Heroes vs Villains: העונה העשרים של הישרדות ארה\"ב מזמנת את גיבורי ונבלי התוכנית לקרב אחד ענק. איך זה יגמר?

מאת: okok4

פורסם: 02-02-2010
25 תגובות

חלקה השני של הכתבה מכיל ספוילרים, אזהרה בהמשך.


ראשית, הקדימון:






התקנה הראשונה בתקנון \"הישרדות\" קצרה ופשוטה: למשתתפים במשחק אסור לדון בחלוקת הפרס ביניהם. נכון, המשחק הוא קולקטיבי, אבל הזוכה הוא אינדיבידואל. החוק הזה רלוונטי כמובן לזמן הצילומים בלבד; מרגע שהסתיימה העונה קורה ההפך: הזוכה דווקא מחויב לחלוק את הפרס – עם רשויות המס. ריצ\'ארד האץ\', זוכה העונה הראשונה, העדיף לשמור את מיליון הדולרים לעצמו. על החלטתו הפרטיזנית נידון האץ\' בשנת 2006 לארבע וקצת שנים בכלא. בקיץ 2009 הרימו ברשת CBS טלפון להאץ\'. הם רצו להזמינו להשתתף בעונה נוספת, חגיגית במיוחד. דא עקא, האץ\' עודו בכלא, משלם את מחיר הפרס ההוא משנת 2000.  אלאניס יכולה לכתוב על זה שיר.

אז מה קרה שהפקת התוכנית נזכרה בו פתאום? עונת אולסטאר נוספת. בניגוד לעונת הסתם-אולסטאר הקודמת (עונה 8, מ-2004) הפעם יש גם תמה מרכזית: גיבורים נגד נבלים. לאורך העשור תיבלה ההפקה את המשחק בתמות רעיוניות שונות ומשונות: גברים מול נשים (עונה 9), זקנים מול צעירים (עונה 12), שחורים מול לבנים מול היספאנים מול אסיאתיים מול לבנים (עונה 13), מעריצים מול פייבוריטים (עונה 16) ומטומטמים מול ראסל (עונה 19). כשאנשי ההפקה ישבו לטכס תמה לעונה מספר 20, הם מצאו שהמתחרים הפופולאריים ביותר לאורך העונות היו אלו שהתחלקו דיכוטומית לשני מחנות: מחנה הרעים ומחנה הטובים. הרעים אם אלה שתיחמנו וזממו מזימות, ואילו הטובים הם אלה שעשו פחות או יותר אותו הדבר, אבל השכילו לעטות ארשת צדיקים בזמן שהשיט דובק במישהו אחר.



מבואסים קמעה על כך שהאץ\', מלך הנבלים לא ילוהק לעונה, פנתה ההפקה להמשך מלאכת הליהוק. לא משימה קשה במיוחד: משחק המבוסס על הפרות אמון, מניפולציה, שקרים, תמרונים ותקיעת סכינים הוא צלחת פטרי לנבלים; צריך רק לחזור ל-19 העונות שעברו ולשלוף אותם משם עם מלקחיים.

19 עונות, הא? יפה יפה. עשור שלם עבר ורשת CBS לא מוותרת על התוכנית. ומדוע שתוותר? בשנות ה-90 נחשבה CBS לרשת מספר אחת – של הקשישים. קומיקאים אהבו לירות חצים שנונים לעבר הרשת והאפיל הגריאטרי דבק בה וסירב להתנדף. ואז הגיעה \"הישרדות\" (טוב נו, ועוד כמה תוכניות, אבל לא לשמן התכנסנו). העונה הראשונה שובצה בעונת קיץ 2000, בערבי רביעי. כשהצליחה בצורה פנומנאלית היא הועברה אחר כבוד לעונת הסתיו ולמשבצת היוקרתית: חמישי ב-20:00. מרגע שהשאריות של NBC מהניינטיז התנדפו מלוח השידורים של יום חמישי, העפילה \"הישרדות\" לפסגות הרייטינג של יום זה, מקפיצה גם את אחוזי הצפייה של הסדרות המתוסרטות ששובצו אחריה. עונת סמואה (19), שהסתיימה בדצמבר, ניצחה במשבצת השידור שלה את כל המתמודדות מולה, הן במספר הצופים הכללי והן בנתון החשוב באמת: גילאי 18-49.

ויש לה את כל הסיבות לנצח: הפורמט המהודק מספק לפריים טיים האמריקאי את מה שהוא אוהב: דמיות טובות להזדהוּת, דמויות רעות לתיעוב, אתגרים עתירי אקשן וכן, גם בחורות יפות בביקיני. זה תמיד עובד. ויש סיבה נוספת, חשובה לא פחות: ב-CBS השכילו לשמור על ליבת הפורמט מכל משמר. נכון, לאורך העשור הוכנסו חידושים ושינויים, כמו האי הגלות, אלילים מוכמנים, שבטים מתקמבקים וכו\', אבל אלה רק עניינים קוסמטיים. שלד המשחק נותר איתן. צופה שנפל לקומה בסוף העונה הראשונה ויתעורר ב-11 בפברואר 2010, יוכל לצפות בעונה ה-20 מבלי להזדקק לספר ההפעלה. אפילו ג\'ף נראה פחות או יותר אותו הדבר. בשבוע שעבר, אגב, הודיעה CBS רשמית על הזמנת שתי עונות נוספות.

עונה 20 צולמה גב לגב עם עונה 19 וההפקה נשארה באותו לוקיישן, סמואה. עד כה נהגה ההפקה לקחת מרווח של ארבעה חודשים בין צילומי העונות האי-זוגיות לזוגיות. הפעם המתינו רק ארבעה שבועות.  תשעה עשר מתמודדים נשלחו לסמואה, אליהם הצטרף ראסל הישר מעונה 19. שימו לב: מכאן והלאה ספוילרים לכל העונות ששודרו עד כה, כולל 19.

הטובים


טום, קולבי, ג\'יימס

טום ווסטמן
רזומה: זוכה עונה 10 (פלאו).
טום אומר: \"אני מקווה שלא שימו עליי מטרה ויגידו \'הוא כבר זכה, בואו נפטר ממנו\'. אני מקווה שהם יגידו \'הוא זכה, בחיים לא יתנו לו את הכסף שוב, הוא לא איום, בואו ניקח אותו לסוף\'. אנסה לשכנע אותם שזה חכם לשבת בגמר ליד אחד שכבר זכה.
ג\'ף אומר: \"ככל הנראה הזוכה הגדול ביותר שהיה לנו. כולם אהבו אותו\".
פוטנציאל: קשה לדעת. כזוכה במיל\' יהיה לו קשה, וגם קשה להבליט את היכולות האתלטיות שלך כשכולם מסביב אתלטיים לא פחות. יכול לעוף ראשון ובאותה מידה יכול לזכות שוב.

קולבי דונלדסון
רזומה: גמר עונה 2 (אוסטרליה); הועף חמישי בעונה 8 (אולסטאר)
קולבי אומר: \"אני עדיין מעריץ גדול של התוכנית, יש כל כך הרבה אנשים שאני רוצה ללחוץ את ידם ולהגיד להם כמה אני מעריך את המשחק שלהם. הייתי בעסק הזה פעמיים, אני יודע כמה זה קשה. יש לי אסטרטגיה אחת: לעשות כיף ולהישאר חיובי; הרי אף אחד לא רוצה להיות ליד אנשים שלא עושים כיף\".
ג\'ף אומר: \"יש לו משהו להוכיח. הוא חזר לעונת האולסטאר ולא הצליח. היה הרבה הייפ מסביבו והוא לא עשה הרבה. 9 שנים אחרי והוא בכושר טוב יותר משהוא היה בפעם הראשונה\".
פוטנציאל: ברית עם ג\'יי.טי שלא תגיע רחוק. 

ג\'יימס קלמנט
רזומה: מושבעים בעונות 15 (סין) ומיקרונזיה (16), ממנה פונה עקב פציעה; זכה בתואר אהוב הקהל בשתי העונות וקיבל 100,000 דולר בכל פעם.
ג\'יימס אומר: \"אני אוהב את הישרדות ואת האתגרים. אשאיר את זה פשוט, אותיר לבנות לעשות את כל המשחק החברתי, כי אני אומר את האמת כששואלים אותי שאלה. עד היום היתה לי את העריכה הכי טובה, הם גרמו לי להראות כמו מלאך. אני אוהב להשיג את מטרותיי, מה שלא הצלחתי בפעמיים הקודמות. הפעם אעשה כל מה שצריך בשביל להגיע לסוף\".
ג\'ף אומר: \"ענק שקט. הודח עם שני אלילי חסינות בכיס. אני לא בטוח ברצון שלו לזכות. אני חושב שהוא כבר למד שהמשחק הזה הוא לא על האתגרים, אלה על הדיבורים\".
פוטנציאל: הוא שם כי הם היו צרכים גבר שחור ושרירי. יעזור לשבט שלו באתגרים עד האיחוד ואז יבעט החוצה.


רופרט, ג\'יי.טי וקנדיס

רופרט בנוהאם
רזומה: מושבעים בעונה 7 (איי הפנינה) ובעונה 8 (אולסטאר, עליה קיבל מיליון דולר כפרס חביב הקהל); וגם חלטורה בגרסה הישראלית.
רופרט אומר: \"לא ממש הבנתי את המשחק אז. חשבתי שהזוכה הוא השורד ולא מי שתוקע סכינים. כמה מהנשים העונה הן מהקשוחות שהיו בתוכנית. אני מקווה שסנדרה, שהגנה עליי בעונה 7, תחבור אליי לברית. מה שאני רוצה להוכיח לעצמי זה שאני עדיין מסוגל לעשות את זה\".
ג\'ף אומר: \"כנראה המתמודד הפופולארי ביותר. רופרט אותו הדבר. קצת זקן יותר. ילדים עדיין אוהבים את הפיראט המזוקן צד דגים וצועק אהההה\".
פוטנציאל: קלוש. לא קל לתפוס דגים בסמואה וזה פחות או יותר מה שהוא יודע לעשות.

ג\'ימס \"ג\'יי.טי.\" תומאס
רזומה: זוכה העונה ה-18 (טוקנטינס); קיבל גם את תואר אהוב הקהל ו-100,000 דולרים.
ג\'יי.טי אומר: \"סרי תהיה האיום הכי גדול שלי. אני רואה את עצמי מתחבר עם טום וג\'יימס.
אני יודע שלהיכנס לתוכנית הזאת כבן זוג של שוגר לא ממש יעזור לי, אז רק נשאר חברים. אמנדה וג\'יימס מגניבים, אבל צריך להיזהר מברית של אמנדה, ג\'יימס ופרווטי. אנסה להיות האיש הנחמד ולזרום כמו בפעם הקודמת, עד לרגע בו אראה שזה כבר לא עובד, ואז כל מה שצריך.
ג\'ף אומר: \"יכול להתחרות על תואר \'הזוכה האהוב ביותר\' עם טום. שיחק כמו טום. משחק חברתי, אתלטי, עם בריתות טובות. היה לו את סטיבן עד הסוף הוא לקח את המשחק ברגע הנכון\".
פוטנציאל: בלי סטיבן בסביבה יהיה לו קשה מאוד (למה לא בעצם הביאו את סטיבן?). סביר שיעוף עוד לפני האיחוד.

קנדיס וודקוק
רזומה: מושבעים בעונה 13 (איי קוק) ויחס עוין לג\'ונתן האליל.
קנדיס אומרת: \"הפעם אדאג שתהיה לי מערכת יחסים עם כולם, ולא רק עם האנשים בברית שלי. אני מניחה שאנשים תוהים מה אני עושה בעונה, כי אני סיימתי שמינית, כנראה האחרונה פה מכולם. רובם ודאי כלל לא יודעים מי אני. וזה טוב בשבילי\".
ג\'ף אומר: \"בעונה שלה היא אמרה אני שייכת לשבט ההוא, איתו אני רוצה לנצח, לו אני נאמנה, הם צרכים אותי. אנחנו רואים את הנאמנות זאת כהרואיות\".
פוטנציאל: אם תכנס לברית נשים עם אמנדה, שוגר ושאר הבנות יכולה בהחלט להגיע לאיחוד. הפעם היא השאירה ארוס בארה\"ב, כך שרומן כפי שהיה לה עם אדם באיי קוק כבר לא יהיה לנו פה.


סטפני, שוגר וסירי

סטפני להגרוסה
רזומה: מושבעים בעונה 10 (פלאו); שבה עם בובי ג\'ון לעונה 11 (גוואטמלה) והגיעה עד הגמר.
סטפני אומרת: \"לא צפיתי בתוכנית בשנים האחרונות. יש שלושה אנשים שאין לי בכלל מושג מי הם. בפעם הקודמת לא הסברתי את עצמי כמו שצריך למושבעים. הפעם אם אגיע לגמר אפנה אישית לכל מתמודד ואסביר את עצמי. זו עונת אולסטאר, כולם מכירים את המשחק, כולם יודעים שהולכים לדפוק אחד את השני. אתה חייב\".
ג\'ף אומר: \"בעונה הראשונה שלה בפלאו היא הייתה אחת מהנשים ההרואיות ביותר ששיחקו. היא נשארה לבד, האדם האחרון בשבט שלה, התאחדה עם השבט היריב ועדיין הצליחה להמשיך\".
פוטנציאל: תסתדר עם רופרט, תריב עם כל השאר, אבל תגיע לאיחוד.

ג\'סיקה \"שוגר\" קיפר
רזומה: גמר עונה 17 (גאבון); בנות גילמור.
שוגר אומרת: \"היה לי מאוד כיף בפעם הקודמת. אני לא יודעת עד כמה זה סוד שיש לי מערכת יחסים עם ג\'י.טי, כי אנשים מדברים, אבל חוץ ממנו יש לי עוד בריתות סודיות. ופרוורטי בטח תרצה אותי מתה\".
ג\'ף אומר: \"בחירה מעניינת לגיבור. היא נתנה לנו מימד נוסף. במשחק שלה יש מוטו: אני רוצה שאנשים טובים ינצחו. היא עשה הרבה בשביל להעיף אנשים רעים וחזרה לעשות את זה שוב\".
פוטנציאל: מסתבר שהיא היתה סוג של חברה של ג\'יי.טי בשבועות שלפני תחילת הצילומים. האם זה יעזור לה? לא נראה לי. סיכוי יותר מסביר לעוף ראשונה.

סירי פילדס
רזומה: מושבעים בעונה 12 (פנמה) ו-16 (מיקרונזיה); זכתה בתואר אהובת הקהל וקיבלה מכונית.
סירי אומרת: \"זו תחרות קשה, טום, בוסטון רוב, סטפני, השחקנים החזקים. אני מקווה שאנשים יראו אותם כמטרות, כמו שאני רואה. אני נחשבת לשחקנית שרצה מתחת לראדר, אהובה, אסטרטגית. אני רוצה להגיד שאהיה אגרסיבית, אבל אני צריכה לחוש את כולם ואת הדינאמיקה קודם. אני מקווה שהבן שלי יראה אותי כאמא שאף פעם לא מוותרת\".
ג\'ף אומר: \"האישה שקמה מהכורסא ושיחקה \'הישרדות\'. עכשיו היא חזרה בפעם השלישית והיא אחרת. היא בטוחה, יודעת שהיא יכולה לעשות הכל. אם תשרוד את החמישה-שישה פרקים היא תהיה איום לניצחון\".
פוטנציאל: אחרי עונה 16 כולם יודעים בדיוק כמה היא שחקנית חברתית מצוינת. יהיה מעניין מאוד לראות לאן היא תנווט את יחסיה עם אמנדה, לאחר שהאחרונה בחרה לקחת איתה את פארווטי לגמר מיקרונזיה. מועמדת הגיונית בהחלט לניצחון.


אמנדה

אמנדה קימל
רזומה: גמר עונה 15 (סין) וגמר עונה 16 (מיקרונזיה).
אמנדה אומרת: \"לא חשבתי שאשחק שוב בפעם השלישית, ועוד עם אנשים שאני מעריצה כמו רוב ורופרט. הג\'ונגלים וחוסר האוכל לא מפריעים לי יותר, עברתי את השלב הזה. אני נחושה לזכות בעונה. לא אתפשר, אשחק יותר אגרסיבי. לא יכולתי ללמוד טעויות מהגמר של סין מכיוון שבזמן צילומי העונה במיקרונזיה לא ידעתי אם זכיתי בסין או לא. אבל עכשיו אני יודעת: לא הייתי אגרסיבית מספיק. התנצלתי על המשחק. אני צרכיה לתמוך במשחק שלי, לעמוד על שלי ועל מה שעשיתי\".
ג\'ף אומר: \"הגיע לגמר פעמיים. בעייתית מאוד בטיעון הסופי. היא צריכה לשוב וצפות במועצת השבט האחרונה ולהסיק מסקנות\".
פוטנציאל: כמו שציינתי, היא תרוץ מיד לסירי; השאלה היא האם סירי בכלל תרצה להתעסק איתה שוב? ועדיין, יכולה להגיע שוב לגמר בלי בעיות. לנצח – זה כבר סיפור אחר.

מה חושב ג\'ף על הליהוק? \"הייתי נרגש לראות 90 אחוז ממי שחזרו. מעניין אותי לראות את היחסים בין קבוצת אנשים שאמרו להם \'אתם הגיבורים!\' לקבוצה אחרת שאמרו להם \'אתם הנבלים!\'. אחת השאלות הגדולות בעונה הזאת היא האם אתה יכול לשנות את המוניטין? האם גיבור יכול להפוך לנבל ונבל לגיבור?\". 




ולמתעניינים, ג\'נה מורסקה (זוכת עונה 6) מדווחת מחגיגת העשור ל\"הישרדות\" (ספוילרים לכל העונות):