המסך המפוצל

עולמות 2010 - מדעי הקסם

עולמות השנה עמוס בכל טוב, וגם השנה המסך המפוצל מחלק לכם כרטיסים.

מאת: המערכת

פורסם: 04-03-2010
5 תגובות

כנס \"עולמות\" השישי למדע בדיוני ולפנטסיה יתקיים השנה בתאריכים 31 במרץ-1 באפריל ב-ZOA תל אביב (בית ציוני אמריקה). הכנס מאורגן על ידי שלושת הארגונים המובילים בארץ בתחום המדע הבדיוני והפנטסיה: אגודה ישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, קהילת טולקין הישראלית ושגרירות סאנידייל בישראל (קהילת חובבי ג\'וס ווידון). השנה מוקדש הכנס לנושא \"מדעי הקסם\".


הכנס כולל למעלה מ-80 אירועים שונים, ובהם הרצאות, דיונים, תחרויות, סדנאות מקצועיות, מופעי בידור מקוריים, הופעות מוסיקליות והקרנת סרטים וסדרות. הכנס מספק במה ליוצרים ישראליים בתחום המדע הבדיוני ופנטסיה ומציע תוכניה אטרקטיבית ומגוונת לחובבי התחום, אשר נמשכת משעות הבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה בארבעה אולמות במקביל. כמו כן מציע הכנס למבקריו מגוון הזדמנויות למפגשים ולהיכרות עם חובבי הז\'אנר בטווח רחב של גילאים ותחומי עניין, וכן יריד דוכנים מהגדולים מסוגו בישראל.


להלן פירוט של חלק מהתכנים שיוצגו בכנס:


דוקטור הוריבל: הקומנטרי המוזיקלי (מופע)
ארה\"ב, 2007, 43 דקות
מה קורה כשהאחים ווידון והקאסט של סרט המחזמר האינטרנטי המצליח \"ד\"ר הוריבל\" נפגשים להקלטת פרשנות לסרט? כמובן – הם מתחילים לשיר. בואו לחוות את הקומנטרי המוזיקלי הראשון מסוגו בעולם, מחזמר שיש אומרים שעולה אפילו על \"ד\"ר הוריבל\" עצמו. בואו לשיר, וגם לגלות מה באמת מטריד את ג\'וס ווידון, מה רוצה ניל פטריק האריס, מהו משחק האייפון האהוב על נתן פיליון ועוד.

ההקרנה של הקומנטרי, בשילוב כתוביות באנגלית ושחקנים להעשרת החוויה, מומלצת ביותר לכל מי שצפה בדר\' הוריבל, גם למי שלא מכיר את הקומנטרי (זו אינה הקרנה פעילה, בואו לשמוע את הקומנטרי בפעם הראשונה ללא חשש.)

משתתפים: ניר קיטרו, עידן דקל, חן פרוהליך, חן שרון, דניאל בן נון, אדווה קמחי, לי נשרי, בוריס נפומניאשי, גיא בוסקו, אסף רזון ועוד הופעות אורח מפתיעות.
רביעי, 31.3, 23:00



Set course for wonder!

חללית הקסם – שעשועון טריויה מצולם.
מנהל הכנס, מלכת החנונים הישראלית, יו\"ר לשעבר, כפילי ערפדים ועוד. בהפקת מקור משעשעת ומפתיעה זו, לכבוד אחד באפריל, הופתעו אושיות מקהילת המדע בדיוני ופנטסיה  ונאלצו להביך את עצמם ולהוכיח את עצמם אל מול המצלמה.

מנחה: ניר קיטרו.
רביעי, 31.3, 18:00


סדקים בקיר הרביעי
מה עושים יוצרי סדרה כשהם מגלים שצמחה להם קהילת מעריצים נלהבת, תוססת ואובססיבית? יוצרי \"על טבעי\" בחרו, במקום להסתתר מתחת למיטה, לאמץ את הפאנדום אל חיקם ולשלב אותו כחלק אינטגרלי מן הסדרה. ההרצאה תדון בקשר שבין המעריצים, היוצרים והשחקנים של \"על טבעי\" ותנסה לברר \"מי מנהל את מי?\" נדרש ידע בסיסי בעלילת הסדרה.

מרצה: הדס שמע.
רביעי, 31.3, 11:00


שפת הקסם של ווילו
דמותה של ווילו ב\"באפי קוטלת הערפדים\" היא דמות מפוצלת ורבגונית, אשר נעה שוב ושוב בין זהות המכשפה לזו של סטודנטית מן השורה. הפער בין שתי הדמויות מתבטא בין השאר בשימוש השונה שעושה ווילו בשפה, כך שכשווילו עושה קסמים היא מתבטאת אחרת. היא אומרת: \"אני הקסם\", מה שאינה יכולה לומר כשאינה בעלת הכוח. מה הן הזהויות השונות של ווילו ואיך הקסם שלה מתבטא בשפה שבה היא משתמשת?

מרצה: פנינה מולדובנו
רביעי, 31.3, 14:00


סטארגייט יוניברס: אוויר (חלקים 1+2)
אנגלית, כתוביות בעברית.
פרק הפיילוט של סדרת המד\"ב החדשה מבית סטארגייט.

רביעי, 31.3, 22:00



מסע בין כוכבים: עונה 3 פרק 6 – הרוח שבאקדח
אנגלית ללא תרגום.
האנטרפרייז פולשת למרחב חללי השייך למלקוטיאנים. בתגובה משגרים אלה את הצוות הבכיר של הספינה אל שחזור מציאותי למדי של המערב הפרוע. כדי להיחלץ משם עליהם לקחת חלק בקרב עקוב מדם שכבר התרחש בעבר וסופו ידוע מראש.

רביעי, 31.3, 23:00



תפנית נוראה
ארה\"ב, 2009, 60 דקות. אנגלית, כתוביות בעברית
מדוע שינה בילי את דעתו מ\'העולם בכאוס ואני צריך לתקן אותו\' ל\'אני חייב שליטה עולמית\'? איפה התחילו הבעיות של בילי עם אוסטרליה? מה הוביל אותו לברוא את ד\"ר הוריבל? מדוע כולם מעריצים את קפטן האמר האידיוט והמבחיל? ומדוע ג\'וני סנואו מתעקש שהוא-הוא הנמסיס של ד\"ר הוריבל?

מן העיתונות: \"אם אתם מחשיבים את עצמכם מעריצים גדולים של דוקטור הוריבל, מצפה לכם כעת מעדן אמיתי\" (EW.com); \"לוקח את הסיפור לרמות חדשות\". (New York Times )

סוף רביעי, 31.3, 00:15



הצוות: עונה 1 (סדרה קומית)
ארה\"ב, 2009, 95 דקות. אנגלית, כתוביות בעברית
קומדיית מצבים המתרחשת על ספינת החלל אזוראס. קחו את הדמויות מהסדרה המצליחה \"המשרד\", שימו אותן בספינת חלל ותקבלו קומדיה שמעריצי סטאר טרק והמשרד ימותו עליה. עקבו אחר אנשי צוות הספינה המעבירים יום אחר יום במאמץ להיראות עסוקים, בלי לבחול בשום אמצעי לקדם את עצמם.

חמישי, 1.4, 10:00



הגברים של ג\'וס וידון (פאנל)
הגברים של ג\'וס וידון מוקפים בנשים חזקות, אבל זה אינו המאפיין היחיד שלהם. הערפדים הכריזמטיים והחנונים המצויים, המורה המטפח והאלטר-אגו הסורר, כל אלה עונים או לא עונים על סטריאוטיפים מסוימים וממלאים תפקידים משמעותיים ביצירות השונות. האם וידון מציג מודל חדש לגבריות? כמה מג\'וס עצמו מתבטא בכל דמות? נשים בצד, גברים באמצע.

מנחה: זיו קיטרו. משתתפים: רותם ברוכין, עידן דקל, פנינה מולדובנו.
חמישי, 1.4, 14:00



בפעם האחרונה ג\'יימס, אתה לא עידן דקל

מקבילית המוחות
שעשועון טריוויה נושא פרסים בסגנון משחק הקאלט הטלוויזיוני הפופולרי משנות השמונים המעמת ראש בראש ארבעה ידענים בתחומי מומחיות שונים. בשעשועון יתחרו נציגי הפאנדומים השונים: טולקינאים, פוטריסטים, טרקים ובאפיסטים וינסו להוכיח מי  הקהילה הנעלה מכל. בואו לעודד את הפאנדום ואת הנציג המיומן שלכם ולראות מי יהיה אלוף מקבילית המוחות.

מנחה: ניר \"התחלתי ולכן אסיים\" קיטרו.
חמישי, 1.4, 16:00



הקסימו את הווידאו שלכם (סדנה)
אהבתם אותה ב\"מרמים את זה\"?, עכשיו בואו ללמוד איך לרמות בעצמכם. כל אחד יכול לצלם וידאו: אירוע משפחתי, סרטון ליוטיוב, סתם בשביל הכיף. אפילו מצלמת וידאו לא הכרחית – אפשר פשוט לשלוף את הסלולרי. אבל למה להסתפק במה שכל אחד יכול? למה לא לתבל את הווידאו בקצת מדע בדיוני ופנטסיה? בואו ללמוד איך להקסים את הוידאו שלכם באנשים נעלמים, ברוחות רפאים, בכוחות-על מדהימים ואפילו בחללית או שתיים – והכל בקלות ובחינם! אין צורך בידע קודם.

מנחה: נעמי וינר.
חמישי, 1.4, 16:00



זומביקון 2010 – התסכיתזמר!
ב\"עולמות\" הזה, \"קבוצת מספרי הסיפורים – תסכיתים מקוריים ברשת\" לוקחת אתכם רחוק יותר מהשמיים, רחוק יותר מהחלל… אל עולם החובבים!

בואו לצפות ולשמוע הקלטה חיה של תסכית-זמר, מחזמר אודיו מוקלט העוסק בכנס המגעיל ביותר שאף חובב שדרך בו לא נשאר עם מוח – זומבי.קון 2010!

זומבים שרים! ספרים מקוללים!  אהבות  נכזבות! אצבעות נופלות! מעריצי \"דמדומים\" נאכלים בלי רחם! שירים מקוריים, תסכית מקורי ומוסיקה מקורית!

שירים ולחנים: סתיו דריימן. כתיבה ובימוי: רותם ברוכין. הפקה: שי שחם.
משתתפים: ניר קיטרו, חן פרוהליך, דניאל בן נון, עידן דקל, לי נשרי, עדי לויה, חן שרון.
חמישי, 1.4, 19:30



על קוסמים, מדענים והדוקטור
בסדרה \"דוקטור הו\" נעשה שימוש בטכניקות חייזריות ועתידניות שאינן מוכרות לנו, אך בני דמותנו בסדרה, מלוויו של הדוקטור, מוכנים לקבל אותן כטכנולוגיה וכהתפתחות מדעית ולא כקסם. לעומת זאת, בתרבויות אחרות ובזמנים אחרים, אותן טכניקות בדיוק נתפסות כקסם. מהי הגישה הנכונה: הדוקטור הוא קוסם או מדען? על הקשר בין קוסם למדען ובין שניהם לאמונה.

ההרצאה תכלול התייחסויות לכל העונות של הסדרה המחודשת ולסרטים \"שרלוק הולמס\", יוקרה\" ו\"אמן האשליות\".

מרצה: חגית וינר.
חמישי, 1.4, 20:00.



לקט פרודיות מלחמת הכוכבים

רובוט צ\'יקן
פרק שני בסאטירה זוכת הפרסים של סת\' גרין, ששבה להתעלל בששת סרטי \'מלחמת הכוכבים\'. היוצרים מגדירים אותו \"חלום מעוות של חנון שלקח תרופות במינון יתר\". מסיבת הסטופ-מושן המופרעת חוזרת בפרק נוסף, המורכב מעשרות סיטואציות קצרות שבהן דמויות מוכרות נכנסות למצבים מביכים. פאנץ\' ליין רודף פאנץ\' ליין, בלי שום קו עלילתי מוגדר, אבל לא תוכלו להפסיק לצחוק! אם יש סרט אחד טוב ביקום הזה, הרי הסרט הזה רחוק ממנו אינסוף שנות אור.

איש משפחה – משהו משהו משהו צד אפל.
\'איש משפחה\' חוזרת אל מחוזות מלחמת הכוכבים, כפי שכבר עשתה ב\'קציר כחול\', ומרעננת את סיפור \'האימפריה מכה שנית\'.

סוף חמישי, 1.4, 00:30



של רובוט צ\'יקן מוצלח יותר!

אירועים בולטים נוספים הם מופע מוסיקלי של להקת \"האחרונים\", המופע הקהילתי \"הארץ התיכונה בטיפול\", הדגמות של קסמי מדע, הקרנת בכורה לסרט \"סוד קבור\", מופע קריוקי חדש של \"לשיר בכל הכוח, הסרט סטאר טרק, סרטו החדש של וולטר קניג \"בלתי-חייזר\" ועוד.

אתר הכנס ובו פירוט מלא של הפעילויות והתכנים.


\"עולמות 2010\" יוצא אל הפועל הודות לתרומתם של עשרות פעילים ומשתתפים, הלוקחים בו חלק בהתנדבות מלאה ומתוך תחושת שליחות ליצירת הפרויקט המיוחד הזה. על העבודה שמאחורי הקלעים ועל האפשרות לקחת חלק בהפקה ניתן למצוא פרטים במדור ההתנדבות שבאתר הכנס.





כמדי שנה, גם השנה מחלק המסך המפוצל כרטיסים במתנה לגולשיו. כל מה שצריך לעשות זה לענות על החידון הקצר והקל. בין הפותרים נכונה יוגרלו 15 כרטיסים זוגיים לאירועי הכנס.


ניתן לבחור כרטיסים לכל אירוע מלבד התסכיתזמר (גם לאירועים שלא מפורטים בכתבה). חשוב לציין שם מלא במדויק, כתובת אימייל ואת האירוע המבוקש (שם האירוע, יום ושעה מדויקים). יש לציין גם שני אירועים אלטרנטיביים שמעניינים אתכם, למקרה שלא ניתן יהיה להעניק כרטיסים לאירוע המועדף עליכם. תאריך אחרון למשלוח: יום רביעי, 17/03/10 בשעה 23:00.


מי מהבאים לא היה מעורב בכתיבת דר\' הוריבל?
ג\'וס ווידון
זאק ווידון
ג\'ון ווידון
ג\'ד ווידון

מי היה המנחה המקורי של \"מקבילית המוחות\"?
עמוס אטינגר
מני פאר
דב\'לה גליקמן
יצחק שמעוני

לאיזו הפקת מקור אחרת, כתב והלחין סתיו דריימן שירים?
מותו וחייו של ליאם אולירי
טקס פרסי מטריית הזהב עם הנצנצים
מה זה השטויות האלה באפי ציידת הערפדים
חלום ליל קיץ גרסת הבאפירוקי

מה היא הסדרה הכי נצפית על ידי גולשי המסך המפוצל?
האוס
באפי קוטלת הערפדים
איך פגשתי את אמא
אבודים

שם מלא
אימייל
אם אזכה, ברצוני לקבל כרטיס זוגי לאירוע:
ביום:
בשעה:
עדיפות שניה:
ביום:
בשעה:
עדיפות שלישית:
ביום:
בשעה: