המסך המפוצל

הממיר 14/3/10

משפחה מודרנית, עספור, אבודים, הכל דבש, בית הבובות, משטרת האופנה, טענות כלפי yes ועוד

מאת: המערכת

פורסם: 14-03-2010
32 תגובות


10. בזמן שהמפיצים בארץ לא ראו לנכון להפיץ את הסרט \"מטען הכאב\" להקרנה מסחרית, ב- yes קפצו על המציאה ולקחו הימור על הסרט, תוך שהם משבצים אותו לשידור ממש עם טקס האוסקר, ומשדרים אותו כמעט מדי יום במהלך השבוע האחרון. עכשיו, אחרי שהסרט לקח את כל הקופה בטקס פתאום נזכרו המפיצים שאולי כדאי שגם הצופים בארץ ייחשפו אליו בקולנוע. וואלה, טוב שנזכרתם, באמת. הם יצאו קטנים, וב- yes יצאו גדולים, כי בלי קשר לשאלה האם הסרט ראוי לזכייה בכל הפרסים שקיבל או אפילו אם נתוני הצפיה בו היו גבוהים, אי אפשר להתעלם מהזריזות והיעילות שבה \"תפרו\" אנשי yes את המהלך, ומגיע להם כבוד על כך. (איתן גשם)

ועוד 10. \"משפחה מודרנית\", עונה 1, פרק 1. אחד פרקי הפיילוט היותר טובים שיצא לי לראות בשנים האחרונות. האקספוזיציה הייתה ממש מעולה והצליחה להציג את הייחוד שבכל אחת מהמשפחות ה\"מודרניות\" יחד עם הקריקטורות שבדמויות – החל מג\'יי וגלוריה ופערי הגילאים שג\'יי מתאמץ בכוח להסתיר, דרך פיל (הדביל) וקלייר והחוקים המטופשים שלהם שמובילים לסיטואציה המשעשעת עם המכות שהוא צריך לתת לבן לוק, וכלה במיצ\'ל וקמרון והניסיונות המגוחכים שלהם להסתיר את אימוץ הילדה. הגילוי על כך ששתי המשפחות האחרות הן, בעצם, בני אותה משפחה מורחבת (מיצ\'ל וקלייר הם הילדים של ג\'יי מנישואיו הראשונים) לא ממש הפיל אף אחד מהכסא (אם כי בזמנו כשהפרק שודר בארה\"ב העניין נשמר בסוד), אבל הביא את הפרק לקליימקס נהדר, והציג את התכונה הבולטת של הסדרה – איזון נהדר בין הומור לדרמה משפחתית. בהחלט יופי של ספתח לסדרה הזו שזוכה להצלחה רבה בארה\"ב בכל הגזרות. (איתן גשם)

9. \"הכל דבש\", עונה 2, פרק 10. סיום העונה השניה הביא לידי ביטוי את מרבית התכונות של \"הכל דבש\" ויעל פוליאקוב – כתיבה נועזת, בלתי מתפשרת, שמציגה את הדמויות במלוא עליבותן, מצחיקה לעתים, מרגשת לעתים אחרות ומלאה ברגש. דווקא לא כל כך אהבתי את הפתיח בהלוויה של ישראל שם יעל עסוקה במחשבות על מי יחליף אותו – זה אולי היה עובד מצוין (בכל זאת, מתאים לדמות שלה) אלמלא היא הוצגה בפרקים הקודמים כמי שמאוהבת בו קשות, וזה גרם לדמות שלו להראות כמו קוריוז, ותו לא. אבל את יתר הדברים כבר אהבתי – השיחה המשעשעת של בני המשפחה עם הגששים על הנצחת זכרו של פולי, העימות החריף בין יעל למשפחתה שמוביל לעזיבת הבית, המגורים אצל ליאור שמשום מה מסכים לתת לה להתארח (והיא, בחוצפתה, עוד מעזה להעיר לו על הלכלוך), המפגש של יעל עם הבחורה היפהפיה ששוכבת עם ליאור, התגובה המשעשעת וחסרת המודעות של ערן כשהוא רואה אותה, החיבור היפה של ערן עם החברים החדשים שלו במסגרת עבודות השירות, מופע החנפנות של אביתר כלפי ירון לונדון (אחרי ש\"נכנס\" בו מאחורי הגב), יעל מתמרנת בין שייקה וגברי בניסיון חסר בושה לשכנע אותם לגלם את פולי, וכמובן, המוות של חנה לסלאו (בסדרה, רק בסדרה. שתהיה בריאה) והתגובה האגואיסטית של יעל אליו. שיא הפרק – ואולי העונה כולה - היה, כמובן, באזכרה. מעבר לכך שזו הייתה סגירת מעגל יפה (העונה התחילה ומסתיימת על הקבר) כל הסיפור היה עשוי היטב. אמנם לא חף מקיטשיות (החבר\'ה של ערן ששרים את \"פנס בודד\"), אבל בהחלט יעיל ויפה (מה לעשות, השיר הזה פשוט מקסים). יופי של דרך לסיים את העונה הלא הכי יציבה ומעוררת המחלוקת הזו. (איתן גשם)


צופה קדימה אל העונה השלישית?

9. \"אבודים\", עונה 6, פרק 7. אני מאלה שאין להם שום בעיה עם היקום המקביל (אלא אם כן קייט שם), אבל נראה שבפרק הזה, כמו בקודמו, שדרגו משמעותית את תפקידו. הטיפול בדמותו של בן היה רגיש מאי פעם ולמעשה גאל אותו, או לפחות ניסה, מצלו של בן הקודם. אותו מניפולטור אכזר שבשיאיו מחה עשרות אנשים בגז ללא הנד עפעף והקריב את בתו למען עצמו. ביקום המקביל הניסיון שלו לסחוט את המנהל היה גליץ\' קטן באופיו הנוח, סטייה קלה שכוונה במהירות לדרך הישר כאשר נאלץ לבחור בין ההפיכה התיכונית - שבעצמה נבעה ממניעים אידיאליסטיים - לבין עתידה של תלמידתו אלכס, עמה יש לו קשר מעט אבהי. שלוש שנים אחרי כן על האי, ביקום אחר בכלל, הסצינה שבה אילנה הזמינה אותו להיות עמם הייתה מרגשת במיוחד. העובדה שהוא פסע אחריה בלי היסוס הוסיפה לכך. זה לקח עשרות שנים ועשרות קרבנות בנפש, כולל אחד מהותי במיוחד, אבל נראה שלבסוף זה קרה. האיש ויתר סוף סוף על מנהיגותו כדי להיות חלק מקהילה קטנה, זנב לאריות במקום ראש לשועלים. (|rlm|yaddo,|rlm| http://tv.agenda.co.il|rlm|)

8.5. \"בית הבובות\", עונה 2, פרק 8. דומה שהידיעה על כך שסופה של הסדרה קרב גרם לג\'וס ווידון וחבריו לשלוף את כל הארסנל שיש להם במחסנית, והתוצאה בהחלט מעודדת. בעצם, כבר מהפתיחה המפחידה והגילוי על שובו של אלפא היה ברור שצפוי פרק מלא אקשן ומרתק, והוא אכן לא אכזב. הגילויים על המיתות המשונות של הלקוחות שהזמינו את אקו, ההופעה המרנינה של פאטון אוסולט (אחלה דמות, אחלה שחקן), וכמובן הטוויסט בסוף, המוות המוחי הטראגי של פול, הקרב בין אקו לאלפא וההבנה של אלפא שאקו באמת אוהבת את פול ולא אותו – הכל היה פשוט נהדר. היה גם מרתק לראות את ההתנהגות של אדל שמתגלה כאופורטוניסטית חסרת תקנה אל מול ההתנהגות של טופר שדווקא נראה כמי שמבין למה גרם, ונראה ששניהם אחראים, למעשה, במידה דומה לאסון שעומד להתרחש. יופי של פרק. (איתן גשם)

8.5. \"עספור\", פרקים 1-5. אחרי סדרת פרומואים מסקרנים במיוחד עלתה סוף סוף \"עספור\", הדרמה היומית החדשה של הוט. הפרק הראשון היווה פתיחה מעולה, עם איזון מצוין בין הצגת הדמויות, העולם של הסדרה וכמובן שתי העלילות הראשיות - עלילת שטח המריבה והרומן המתקמבק בין מוטי ושיר. הווייס אובר של מוטי בהתחלה ובסוף הפרק הראשון נעדר מהפרקים האחרים, אך חסרונו לא הורגש. הכתיבה, הצילום, העיצוב האמנותי והמשחק משובחים, וגם מי שלא ירושלמי אמיתי מצליח לצחוק מהיציאות של קצר וניוטון, אותם, אגב, מגלמים גיא עמיר וחנן סביון, יוצרי הסדרה. לשלילה יש לציין את חוסר האחידות בין צילומי החוץ (בחווה של מוטי, למשל) ובין צילומי האולפן הטלנובליים-משהו בדירה של עמית או במשרדי פלד. בכלל, בעוד שהכתיבה של דמויות הערסונים אותנטית וטבעית, הטקסטים של \"העשירים\" קלישאתיים ושטוחים יחסית. כמו כן, עלילת המשנה של דנה פרידר ובן זוגה היתה מיותרת וצפויה. מי שדווקא שמסתמן ככוכב אמיתי הוא עוז זהבי הלוהט, שמגלם את איציק הדון ז\'ואן. אני כבר מכורה. (קרן בר לב)

8. \"משטרת האופנה\" בערוץ E. למי שעובד ולא יכול לקום בשלוש בבוקר, לכל מי שאין כוח לנאומים שנדמים ארוכים אפילו בגרסה המקוצרת, ערוץ E הגישו לנו סקירה של כל ההיבטים החשובים באמת של האוסקר. התוכנית שסטיילסטים בכל רחבי העולם לא יכולים להפסיד - \"משטרת האופנה\", בזמן מדויק ומתאים בשישי בצהריים, תחליף מתוק וטוב לשינה. בצוות היו: ג\'יי מ\"טופ מודל\", קלואי מהקרדשיאנים, ג\'וליאנה הממי הייצוגית של E, וג\'ואן ריברס הבלתי נלאית. זו התוכנית המתאימה לכם, אם רציתם לדעת מי תמיד כל כך מושלם עד שהוא נורא משעמם (קלוני), למי יש אגו כל כך גדול עד שהוא שם מטפחת כחולה בכיס החולצה כדי לקדם את הסרט שלו (קמרון), למה טינה פיי נראית כמו מתרימה להדסה, מדוע פיית\' היל מתעקשת להתלבש כמו נערה עובדת בדרום ומי זאת האישה שהתחזתה לדמי מור (באמת מצחיק שלריברס יש חוצפה, מילה שהיא מכירה היטב, להגיד משהו על ניתוחים פלסטיים של נשים אחרות). ממתק אמיתי. מתי הפעם הבאה?
(eternally)


מפרגנים למריל סטריפ ולישבן המחוטב של פסל האוסקר

6. \"איך פגשתי את אמא\", עונה 5, פרק 2. מאז תחילתה, \"איך פגשתי את אמא\" מטפלת היטב בזיכרון: איך אנחנו זוכרים את עצמנו, איך אנחנו זוכרים את האנשים שהלכו איתנו לאורך הדרך, ואיך הפכנו להיות מי שאנחנו היום. \"דאבל דייט\" נגע בדיוק בנקודה הזו, אבל לא הצליח לחדש מעבר לעבודה היסודית ביותר שהסדרה כבר עשתה בנושא. לביקורת המלאה 

5. \"לילה בכיף\". אחרי עונה ראשונה מאכזבת למדי, העונה השניה נעה בין רגעי מבוכה לא מעטים (במיוחד בקטעים של שחר חסון ושל ה\"בכיפיות\") לבין רגעים משעשעים למדי (במיוחד במה שקשור באבי אטינגר הגאון המופרע). עושה רושם שחלק מהלקחים מהעונה שעברה נלמדו, יש כמה משפטים שהפכו לקלאסיקות (\"יטינגר\", \"לפרצאווף\") ויש קסם לא מבוטל בשטותניקיות המוחלטת וחסרת הגבולות של התכנית. אבל עדיין – מאדם מבריק כמו דודו ארז שכבר הוכיח את עצמו בעבר ציפיתי ליותר. (איתן גשם)

1. ערוץ 2. השבוע לא שודרה \"מצב האומה\" בשל תחרות מלכת היופי, ו\"ארץ נהדרת\" הייתה בשבוע חופש (שודר לקט, והפעם לפחות קיבלו צופי yes התרעה מראש ב-EPG), מה שאומר שבכל הנוגע להומור אקטואלי נשארנו עם \"שבוע סוף\", מה שאומר שבכל הנוגע להומור אקטואלי... נשארנו בלי כלום השבוע. גם בשבוע הבא לא תשודר \"מצב האומה\", כי יש קדם אירוויזיון (ב\"רשת\" מתעקשים לבעוט בדלי, אין הסבר אחר), ונשאר רק לקוות ש\"נהדרת\" תגשים את שמה בשבוע הבא, אחרת שוב אכלנו אותה. (איתן גשם)

1. תהליך הערוץ-2-זציה של חברת yes הגיע השבוע לשיא: ערוץ yes stars Next בעט מרצועת הפריים טיים שלו את כל תוכניות הרכש (Glee, מלרוז פלייס, מגרש ביתי, על טבעי, 90210) לטובת שידור חוזר מההתחלה של Glee. 
 
צופים שהתרעמו בפייסבוק על המהלך זכו לתשובה בזו הלשון: \"לאור בקשות חוזרות מצופים רבים החלטנו לשדר את הפרקים מההתחלה על מנת לאפשר חיבור לסדרות, הן יחזרו בעוד שבועיים בדיוק. בינתיים- אתם מוזמנים ליהנות מסדרות נוספות בערוצי הסטארס, וכמובן: ה-סרט שזכה לפנות בוקר!! באוסקר מטען הכאב הערב ב 22:00 ביס 4. שיהיה ערב טוב ומוצלח\".
 
נזכיר: טרם עלה yes stars Next לאוויר הטרידה חברת yes את קהל מנוייה באינספור הודעות פופ-אפים שהסתירו את התוכן המשודר וגרעו מחוויית הצפייה. ל- yes היה חשוב שנדע שהרכש הלוהט שלהם – Glee – מגיע אוטוטו למסך, ולכן בחרו להפקיע את המסך לטובת פעולת יחצ\"נות עצמית. לצופה התמים לא היה לאן לברוח. לימים הודה יונה וויזנטל שהיתה זו פרקטיקת שיווק לא נכונה.
 
וכאילו כלום לא קרה, השבוע עברנו לשלב הטבעי הבא: התוכן המוסתר הושלך לחלוטין מהפריים. הרי מי בכלל רוצה לראות \'מגרש ביתי\' או \'על טבעי\' כאשר אפשר לצפות ב- Glee? מה אתם אומרים? שצפיתם בתוכנית בשידור הראשון שלה? וגם בשידור החוזר בסופ\"ש?  ויש לכם אותה בנוסף שמורה ב- yes Max? ולמה בעצם לא לשבץ את השידור החוזר בשעה שלא דוחקת תוכן חדש מהמסך? המממ... נודניקים, הרי אמרנו לכם שהיו \"בקשות חוזרות מצופים רבים\". וחוץ מזה בינתיים אתם מוזמנים ליהנות מסדרות נוספות בערוצי הסטארס, וכמובן ה-סרט שזכה לפנות בוקר!!! באוסקר מטען הכאב שיהיה לכם ערב טוב ומוצלח ותודה שבחרתם yes חווית צפייה גדולה מהחיים. (okok4)


בשולי הממיר

%21/group.php?gid=2409369783\" target=\"_blank\">
המסך המפוצל בפייסבוק