המסך המפוצל

הישרדות, עונה 20, פרק 11

הפרק שודר ביום חמישי 29/4/10. ספוילרים לפרק

מאת: okok4

פורסם: 01-05-2010
24 תגובות

גם ספוילר לעונות 14 ו-16, לתשומת לבכם.

הדו-קרב בין שבט הנבלים לגיבורים הצטמצם בפרק 11 למאבק בין שתי הפיינליסטיות של עונה 16. לאור תצוגת המשחק המשובחת של האחת ותצוגת המשחק האנמית של השניה, ההכרעה היתה צפויה.


העגל רוצה לינוק

פארווטי כמנהגה: שולחת את ראסל לשדה הקרב להתלכלך במלחמותיה. הוא זה שמשך את קנדיס לצד שלהם ושכנע אותה לכתוב \"אמנדה\" על הפתק (אם קנדיס היתה נשארת נאמנה לשבטה הרי שביחד עם סנדרה היה להם רוב להדיח את פארווטי). על פניו נראה שראסל נשאר נאמן לבת בריתו הותיקה, אבל אם שמים לב לוידויים שלהם, עולה תמונה לאו דווקא אידילית.

בסצנה שלא נכנסה לפרק אבל עלתה לערוץ היוטיוב של CBS ראסל אומר על פארווטי, ואני מצטט: \"אני לא בוטח בה ואני אעיף אותה\". היא מצידה, בתחילת הפרק, אומרת שראסל חושב שהוא הסנדק של המשחק והמטרה שלה היתה להוציא אותו משליטה. בסצינה אחרת, שגם כן לא שודרה, ראסל מנסה למשוך את אמנדה לצידו (במקביל למהלך שלו מול קנדיס) ואומר לה שהוא לא יינצח את פארווטי בגמר והוא חושב לשתף איתה פעולה ולהגיע ביחד עם ג\'רי לפיינל 3. 

לאחר מועצת השבט האחרונה פארווטי למדה שראסל השתמש ברמז של דניאל על מנת לאתר את הפסלון בעצמו (והוא עוד נתן לה להמשיך לנבור באדמה בגשם השוטף). ההרגשה היא שהברית הזאת הולכת להתפרק.

מדוע זה חשוב? כי זה מסביר את המהלך של קנדיס. במידה והיתה נשארת עם הגיבורים ומעיפה את ראסל, דניאל, פארווטי וג\'רי, היא עדיין היתה עומדת בנחיתות מול בריתם של רופרט-קולבי-אמנדה. אצל הנבלים היא מריחה את הפירוק; הם כולם יעיפו את אמנדה, קולבי ורופרט ואז יש לה מרחב תמרון שלם עם ג\'רי וסנדרה מול הברית המפורקת של ראסל-פארווטי-דניאל.

אמנם יעברו עוד מים בנחל עד שהשלב הזה יגיע, אבל היא נמצאת בדיוק בנקודה בה צריך לקבל הכרעות, וההחלטה שקבלה פותחת בפניה אופציות רבות. מצד שני, במועצת השבט ראסל השתמש באליל שלו, ז\"א שהוא לא היה בטוח שקנדיס איתם ב-100%. מצבה אינו מזהיר: הגיבורים לא סובלים אותה עכשיו אחרי הבגידה, ואילו הנבלים לא זקוקים לה לרוב אחרי שסנדרה הוכיחה שהיא, למרות הכל, דובקת בצד שלהם. לא יהיה מופרך לחלוטין להמר עליה כמודחת פרק 12. בקיצור: אי ודאות.


קולבי תגיד לה שאם היא לא מחזירה לי ת\'רמז אני אמחץ אותה למוות בעזרת הציצים שלי

אם נחזור להדחה של אמנדה, בדיעבד היא ודאי מצטערת שלא נאבקה מול דניאל באופן קצת יותר אסרטיבי על הרמז לאליל. הסצינה הזו היתה ללא ספק מהאירועים היותר ביזאריים בתולדות המשחק: שתי בנות הולכות מכות על סיכוי למצא אליל בזמן שהגבר יושב על המיטה וכמעט צועק עליהן \"ששש... את מפריעות לי לראות סרט!\". הסצינה הזאת הכילה את כל מהותו הכלומניקית של קולבי; ברור לכולם שהפתרון הנכון וההגיוני היה שקולבי יפתח את הרמז ויקרא אותו בקול לשתיהן. טריוויאלי גם מבחינתו. אבל לא, הוא רק רצה ששתיהן ישתקו ויתנו לו לחזור לסרט. חבל.

בפעם הראשונה בתוכנית הלפיד של אמנדה כבה. בנסיבות אליה היא נקלעה - שבט מטומטם, הדחה מוקדמת של סרי, בגידה מצד קנדיס - אפשר לומר שהיא עשתה ככל יכולתה במשחק. ואולי עדיף בשבילה לעוף בשלב הזה; להגיע בפעם השלישית לגמר ולהפסיד יכול להיות מצער הרבה יותר.

ציון: 9


חסינות ראשונה, בשעה טובה



- את הפוסט השבועי בבלוג של ג\'ף לא קראתי, כי הבנתי שהוא כלל שם ספוילר מסויים לפרק הבא. בבקשה לא לדון במידע הספציפי הזה בתגובות.