המסך המפוצל

האופנה החדשה

סוף סוף, נשים לא מנסות להיות קולב דקיק וחסר משקל לחלוטין, אלא נשים. לא שמנות, אבל גם לא מדי רזות. קצת מעוגלות, רנסאנס סטייל, אתם יודעים

מאת: Mika Gill

פורסם: 02-11-2001
0 תגובות
בינינו? לא חשבתי שזה יהיה הנושא של הטור שלי. לא חשבתי שאני אכתוב על משהו שכבר כתבתי עליו, וגם לא חשבתי שתהיה לי סיבה. טוב, טעיתי.

בדיוק היה היום את הקליפ הראשון שג`רי האליוול הוציאה כשהיא עזבה את הספייס גירלס. "לוק את מי" זוכרים? היא מחופשת שם לכל מיני דמויות וקוברת רשמית את "ג`ינג`ר", דמות הספייס גירל שלה. לכבוד הקאמבק ההוא, היא השילה בסביבות השלושה קילוגרם, ומבחינת גוף, היא באמת נראתה מעולה. ומה היא עושה בנדון? דיאטת כסאח מאסיבית, משולבת בספורט אינטנסיבי, שהקנו לה את הגוף הנוכחי שלה, שהוא מדהים, אין מה לומר, אבל למה, לעזאזל, היא הייתה צריכה את זה?

ואז חשבתי לי, שבעצם היא היוצאת מן הכלל, כי המגמה האחרונה בהוליווד, לפחות בכל מה שנוגע לזמרות (למרות שגם שחקניות לא טומנות את ידן בצלחת), היא דווקא "ביי ביי אנורקסיה".

זה התחיל עם הקליפ הראשון של דסטניז צ`יילד. ביונסה, הזמרת הראשית ו"כותבת הלהיטים", זאת הבלונדה, גידלה בטן. בהתחלה, חשבתי שזה רק בדמיון שלי. לא קורה באמת. ואז בא הקליפ של ג`יי לו, ההוא שהיא צוענייה וחושפת בטן. לא בטן שטוחה, אלא בטן של ממש. ואז קליפ נאמבר טו של דסטני, ההוא עם מיסי, וביונסה כבר ממש עגולה. לא עוד בטנונה קטנה, אלא ממש עודף משקל!

בשלב הזה, שמתי לב שזו ממש תופעה! גם מריה קארי הספיקה להעלות מאז במשקל, ובנות מכושפות, ועוד היד נטויה. ובהתחלה, כמו כל שוביניסט מצוי, נבהלתי. אמרתי לעצמי "אל אלוהים! מה קורה לעולם? השתגע?". אבל אז חשבתי קצת. ואתם יודעים לאיזו מסקנה הגעתי? שלא רק שהעולם לא השתגע, הוא סוף סוף התחיל לחשוב בהגיון. סוף סוף, נשים לא מנסות להיות קולב דקיק וחסר משקל לחלוטין, אלא נשים. לא שמנות, אבל גם לא מדי רזות. קצת מעוגלות, רנסאנס סטייל, אתם יודעים. ואני נשבעת לכם, מוטב מאוחר מאשר לעולם לא...

אז בעקבות זה, מה שאני אעשה היום, תהיה רשימה של נשים שוות, שהן שחקניות מצוינות, מוכשרות, יפהפיות ו... נכון, שמנמנות, או לפחות לא אנורקסיות.

נתחיל משתי שחקניות שהתחילו את דרכן בקליפים בלתי נשכחים, של אירוסמית`. אליסיה סילברסטון וליב טיילר. שתיהן היו אז רזות למדי וסובבו הרבה ראשים. האמת היא, ששתיהן יותר יפות מאשר מוכשרות, לפחות לדעתי. הן לא ממש יודעות לעשות מגוון של דמויות, וכל הדמויות שהן מגלמות הן אותה דמות בסופו של דבר, אבל שתיהן יפהפיות מוכחות. לאליסיה הציקו הרבה על המשקל העודף שלה, אבל היא טוענת שהיא גאה בו. בצדק. ליב, לעומתה, מתהדרת באחות שהיא דוגמנית למידות גדולות, והיא כשלעצמה, משתדלת לרזות בסרטים (ראו "לילה אחד במקולס") אבל כשהיא לא משחקת, היא נוטה להיות עגלגלה מאוד, ולפעמים זה גם גולש לסרטים שלה, כמו "מי רצח את קוקי?".

הבאה בתור היא קלי מרטין. אני לא יודעת אם אתם זוכרים, אבל היא שיחקה בסדרה העתיקה ההיא, עם האח המפגר. שכחתי את שם הסדרה. בכל מקרה, מאז אתם יכולים לזכור אותה כלוסי הרופאה שמתה באי אר, ובמגוון סרטי טלוויזיה. היא אמנם עדיין לא פרצה בגדול באמת ככוכבת, ומופיעה בעיקר בסרטי טלוויזיה סוג ב`, אבל היא יפהפיה, ויש לה "מנעד" רחב של דמויות.

עוד שחקנית, שדווקא מגיע לה המון קרדיט, היא דרו בארימור. היא נוטה לעשות כמו ליב טיילר, ובזמני סרטים היא משילה ממשקלה לצורך הצילומים, ועדיין, גם אז היא שמנמונת מתוקה. דרו לא מגלמת יותר מדי מגוון של דמויות, אבל מספיק אם תשוו את הולי שלה מ"גברים בצד", לדמות שגילמה בסינדרלה המחודש (והתעקשה לצבוע את שיערה לחום לרגל המאורע) ותבינו שהיא יכולה דווקא. היא רק מעדיפה שלא, בדרך כלל. מצד שני, יש לה חברת הפקה משלה כבר שנים, ואחרי הצלחת "המלאכים של צ`ארלי", היא נחשבת למפיקה מנוסה ומוערכת בהוליווד, לא רק שחקנית.

יש עוד המון (טוב, לא יותר מדי) שחקניות מהסוג הזה, ביניהן מישל וויליאמס ל"דוסון קריק", הולי מארי קומבס ל"מכושפות", ג`יין ליבס ל"פרייז`ר" ועוד, אבל אני בוחרת לעבור למישהי משלנו, שלאחרונה דווקא רזתה להדהים, והיא דווקא לא ממש אות ומופת (אפילו קצת להיפך) אבל עדיין נחשבת לסקסית מאוד, וזו אורלי ויינרמן, היא ולא אחרת. מי שרואה את "החופש האחרון" בימים אלו בערוץ אחד, יכול לראות שפעם היא הייתה רזונת מחוטבת, אבל היא הבינה שמה שאת בגיל 17, הוא לא מה שאת צריכה להיות בגיל 30, ולו רק על זה, מגיע לה כל הכבוד!