המסך המפוצל

המסך המפוצל החדש

עידן חדש מפציע על המסך המפוצל. מה קרה לעמוד הבית?

מאת: המערכת

פורסם: 30-06-2010
29 תגובות

גולשים יקרים,


היום אנו נרגשים להעלות גירסה חדשה ושונה באופן מהותי של עמוד הבית, שהיא גם שינוי כללי ועקרוני באופן הפעולה של קהילת \"המסך המפוצל\". בעוד שבוע יחגוג האתר תשע שנים של כתבות, דיונים ופעילות חברתית העוסקת בטלוויזיה שכולנו אוהבים כל-כך. יחד עם זאת, במרוצת השנים חלו שינויים מהותיים באופן שבו האינטרנט עובד בכלל ובאופן שבו אפשר וצריך להפעיל את \"המסך המפוצל\", כבית לצופי טלוויזיה מגוונת, בפרט.


היום יותר מתמיד, צריכת המידע מהכלי הנפלא הנקרא אינטרנט הופכת יותר ויותר חברתית ופחות ופחות מערכתית. אם פעם הסתמכנו על כתבות ופרסומים רשמיים כדי להשיג את המידע שחפצנו בו, הרי שכיום חלק גדול מהמידע (אם לא רובו) מגיע אלינו דרך החברים שלנו והאנשים שאנחנו שותפים איתם קהילתית. על פי רוב, זהו גם המידע הרלוונטי ביותר עבורנו.


כמו במיקרוקוסמוס האינטרנטי, כך גם במסך המפוצל. עם השנים הפכה הפעלת המגזין למשימה לא קלה. האתר, כידוע, מופעל בהתנדבות, וכל העוסקים בו עושים מלאכתם ללא תמורה ומתוך אהבה גדולה למסך הקטן ולגולשי האתר. אלא, שהפעלה מערכתית כל כך מאיטה את קצב עדכון האתר, וזוהי מציאות לא אינטרנטית בעליל. בעידן של היום גולשים מעדיפים פשוט לכתוב את מה שהם רוצים להגיד, בבלוג, בפורום, בלי לחשוב יותר מדי על סגנון ובלי לחכות יומיים לעריכה של כתבה שתיווצר מהתוכן שלהם, מה שמוביל באופן טבעי לירידת כמות התכנים במגזין.


לכן, החלטנו שגם המסך המפוצל רוצה וצריך להעביר את רוב המשקל מהעדכונים המערכתיים אל הקהילה והגולשים. פחות דגש על המגזין, יותר דגש על התוכן הזמין והמהיר בפורומים. אל דאגה, המגזין ימשיך לפעול, האסור לפספס, הממיר, וכתבות מרכזיות מעניינות (כשיהיו כאלה), אלא שבמתכונת מצומצמת יותר. את מירב הפעילות ננסה להעביר לפיד המרכזי ולהטיב את  תפוצת ומיון המידע בכלים שונים, ובעיקר ע\"י שיוך העדכונים לסדרות ולתוכניות דרך מערכת הסדרות.


מהיום אפשר לקטלג כל פרסום חדש בפורום לא רק לסדרה או לתוכנית, אלא גם לעונה ולפרק. בעמוד של כל סדרה ותוכנית במערכת הסדרות שלנו (\"מה רואים\") ניתן יהיה לחזור ולמצוא תכנים הקשורים לפרקים פרטניים, ובכך להעמיק ולשמור את המידע נגיש וזמין. בעמוד הראשי תוכלו למצוא עדכונים כרונולוגיים הקשורים בסדרות המפורטות באתר. אם תבחרו, תוכלו גם לקבל עדכונים שבועיים במייל על הסדרות עליהן אתם רשומים, על ידי הגדרתכם כ\"צופים\" במערכת הסדרות ואפשור קבלת העדכונים בעמוד הפרטים האישיים שלכם.


אנחנו מקווים שדרך הפעולה החדשה באתר תביא לפעילות מעודכנת וזורמת שתאפשר לכולנו לדבר, לעקוב, לחלוק ולהתעדכן בסדרות ובתוכניות האהובות עלינו בצורה הטובה ביותר, כי מי שמבין הכי טוב בסדרות שאנחנו אוהבים זה, ובכן, אנחנו, כולנו, הגולשים. הצלחת האתר והשיטה החדשה תלויה רק בכם, וברצון שלכם לדבר על מה שאתם אוהבים.
אז ראיתם פרק מגניב של משהו אתמול? בא לכם להמליץ על סדרה חדשה? לקטר על הדרדרות של דמות באחרת? קדימה, למה אתם מחכים?


חג מסמ\"צ שמח!
המערכת.