המסך המפוצל

הדרך לכוכב - ביקורים משפחתיים ובלאדות ים תיכוניות

דיאנה ואדר מצטיינות והמלבישה שוב חוטפת נזיפות

מאת: Ella

פורסם: 14-08-2010
10 תגובות

אוגוסט. בחוץ חם ודביק, וכך גם ב\"כוכב נולד\". אנחנו והמתמודדים מכירים כבר מספיק זמן כדי שהם יציגו בפנינו את המשפחה שלהם. ורצוי שתהיה עממית ככל הניתן. ככה זכינו לפגוש הסבתא הסורגת של אור גלעדי, המאמא הרוסייה החמודה של דיאנה, את האח הרזה של עידן, את האחות הרזה של מעיין ואת כל המשפחה המורחבת (פלוס חברה) של אבי בן אבו. המשפחה התבקשה לבחור בעבור המתמודד שיר (יען כי אין אמצעים טכנולוגיים מתקדמים כגון טלפון, סמס או דואר אלקטרוני המאפשרים למתמודד להעביר למשפחתו את המידע על השיר הרצוי לפני הקטע המצולם), וכך יצאה לה לדרך תוכנית ארוכה כאורך הגלות ומייגעת לא פחות.

אבי בן אבו שבר את השיניים על הטקסט של ביאליק ב\"היא יושבה לחלון\". עידן עמדי היה חביב ב\"כולם יודעים\" של אהוד בנאי - מרגול טענה שהוא סובל מ\"גבריות יתר\", שרק אלוהים יודע מה זה ולמה זה בעיה. נאור אלבז שוב שלף את סיפורו האישי העגום לטובת מי שהפסיד ומי שמתגעגע, ושר כצפוי את \"אבא\" של שלומי שבת. לזכותו של נאור יאמר שהוא לא מפחד להתלות באילנות גבוהים וכמובן שעם שיר כל כך מרגש קשה לפספס. אוהד שרגאי שר את \"שיר אהבה לים\" העתיק. דנה אמרה לו שגם כשהוא משעמם הוא מדהים. לדעתי היה סתם משעמם. אחרי אוהד עלתה אדר גולד בלוק של ערפדית מ\"דמדומים\" / \"חצוייה\" / \"דם אמיתי\" (מחק את המיותר) ונתנה ביצוע משכנע ל\"אני רואה לך בעיניים\" של אתי אנקרי. בעקבותיה קבלתי את מנת העצבים היומית שלי מילד הפלא חוזליטו, ששר בלי בושה את הטקסט \"אני הוא עץ זקן מאוד ושבע ימים\". באמת? אור היה גרוע כתמיד, אבל דנה ציינה בשנינות ש\"על אפנו ועל חמתנו הוא הולך לככב בגמר\". צדי, לעומת זאת, התקשה להתמודד בהומור עם המצב, עפו לו העטים מהידיים והוא נראה כאילו הוא עומד לחטוף התקף לב מרוב עצבים.

אבל היה שווה לסבול את כל זה בשביל להגיע לביצוע המדהים של דיאנה גולבי שחתמה את הערב. דיאנה שרה את \"אם תלך מכאן\" של ז\'אק ברל בתרגום עברי, והביצוע שלה היה כה שברירי, נוגע ומושלם שלמרות חודש אוגוסט הלוהט שבחוץ, עברה בי צמרמורת קלה. דיאנה נבחרה כמובן למצטיינת של הערב על ידי השופטים, וקיבלה עוד קליפ סלולארי. את המקום האחרון איכלסה מעיין בוקריס, שגם הודחה כעבור דקות מספר. מעיין, בת השכן החמודה עם גומות החן, הייתה מתמודדת חביבה עליי וקיבלה ממני הרבה מחמאות. יש לה קול נהדר, עוצמתי ומלטף וניתן לזקוף לזכותה הרבה ביצועים טובים, למשל \"היי שקטה\" ו\"מילים יפות\" מהשבוע שעבר. אמנם היא הגיעה לתחרות מעט לא מגובשת, ואולי טוב הייתה עושה לו הייתה מגיעה בעוד שנה שנתיים ולא בגיל 17 וחצי (אגב הפקה, היא בת 17 וחצי כבר תשעה חודשים. זה הגיוני?). הביצוע של הערב ל\"גשם בעיתו\" היה נחמד, ג\'אזי והתהדר באלתורים יפים, אבל בחירת השיר הייתה תמוהה משהו. מכאן נסיק את המסקנה המתבקשת, שכשההורים שולפים את הקלטת של הבת מצווה – run for the hills.


מעיין בוקריס

ערב יום חמישי הוקדש כולו לבלאדות ים תיכוניות גדולות מהחיים, והמתמודדים זכו להיפגש עם כל חברי הגווארדיה הותיקה: אבנר גדסי, אביהו מדינה וישי לוי. ואל תשאלו אותי מה עושה שם משה פרץ. הערב נפתח, כאמור, עם משה פרץ על הפסנתר, מלווה את ה- mini me שלו, אור גלעדי, בשיר \"שתיים בלילה\". אמנם ידוע שילדים וכלבים גונבים את ההצגה, אבל משה לא פראייר, ובאמצע השיר הוא קם, השתלט על השיר, וגנב את ההצגה חזרה. וכידוע, הגונב מגנב פטור. אני מודה למשה פרץ על כך שחסך ממני לפחות בית ופזמון בביצועו של חוזליטו הזייפן. משה, הפעם רק אל תשכח לרשום קבלה, טוב?

אחרי חוזליטו העניינים התחילו להשתפר וקבלנו כמה ביצועים לא רעים בכלל. שתי החביבות עליי באותו ערב היו דיאנה גולבי ואדר גולד. דיאנה הוכיחה לנו שוב שבחורה תכולת עיניים ושיר של זוהר ארגוב זה שילוב מנצח ונתנה נאמבר עוצמתי ויפהפה ל \"אלוהיי עד מתי\", בעיבוד מדהים שהיה משתלב בקלות בגמר. רק מילה למלבישה – דיאנה מנסה לרגש ולצמרר. איך היא אמורה לעשות את זה כששני תמנונים נוצצים מפאייטים תלויים לה על הכתפיים? אולי די כבר עם הקאמבק המזעזע הזה של האייטיז? זה לא יפה לאף אחת. מאוד אהבתי גם את אדר גולד ב\"כבר חלפו השנים\". הטקסט של השיר הזה הוא כה מלודרמטי (\"ומיני אז כבו עיני / כל עולמי חשך עלי / כי לעגו לי ידידי  / טוב לי מותי מחיי\" ועוד), שמאוד קשה לשיר אותו בלי שתתקבל סוג של פארודיה על הז\'אנר. אדר התמודדה עם המשימה בגבורה והביצוע היה עדין ומרתק, והיא אף עמדה בפיתוי ולא נגררה לצרחות מיותרות. אני מסכימה עם דנה שמדובר ב\"אביהו מדינה בניחוח רונה קינן\". ואם אפשר תוך כדי להתבונן באדר היפה, אז מה טוב. מבין הביצועים שפחות אהבתי ניתן למצוא את אוהד שרגאי עם \"זה הזמן לסלוח\". אוהד, אחד המתמודדים החביבים עליי, לצערי הרב מאבד גובה בשבועות האחרונים. הוא הגיע לתחרות עם אנרגיות מטורפות ולאחרונה ניכר שהוא פשוט עייף. מה קרה לבחור ששר \"שרה יודעת לשחק אותה\"? הביצוע שלו היה קטן ומשעמם וממש לא התאים לשיר הגדול מהחיים שהוא בחר. אוהדי, זאת לא הדרך!
 
מי שנשלח בסוף הערב לבית אבא הוא אבי בן אבו. אני מודה שמעולם לא הצלחתי להתחבר למתמודד הזה. השופטים גמרו עליו את ההלל מדי שבוע. מרגול פקפקה במוסריותה של אמא בן אבו וכינתה אותו זמר בן זמר, בן שכונה של זמרים ובן אלף זמרים. לקראת הסוף הצלחתי לאבחן את הבעיה של בן אבו: הבחור פשוט סובל מהעדר כריזמה חמור. אין ספק שיש לו קול יפה והוא יודע לשיר, ואם לא מסתכלים על המסך בזמן שהוא שר, זה עובר הרבה יותר טוב. ברור לי שזמר לא חייב להיות חתיך בשביל להצליח. הדוגמא הטובה לכך הוא אביתר בנאי, שאני וודאי לא אזהה אותו ברחוב, ואני מאוד אוהבת את המוזיקה שהוא יוצר. אולם במקרה של כוכב נולד, מדובר בתוכנית טלוויזיה, ורצוי לעבור מסך בצורה קצת יותר מוצלחת. ומכיוון שאנחנו כבר מתקרבים לסוף, ביצוע צולע  אחד יכול לשלוח את המתמודד הביתה (אלא אם כן מדובר באור גלעדי, אז גם 20 ביצועים גרועים לא יעשו את העבודה).


אבי בן אבו

בשבוע הבא: במסגרת ניסיונותיה של ההפקה להפטר מאור גלעדי רגע לפני הגמר, נרקחה מזימה גאונית: תוכנית \"ראש בראש\" שבה הכוכבים יתמודדו אחד נגד השני, והמפסיד יועמד אוטומטית להדחה. לשם כך נערכה באולפן \"הגרלה\" זריזה, ובאופן \"מפתיע\" ו\"רנדומאלי\" אור יצטרך לעמוד בדו קרב הזה מול היחידה שיכולה לעצור אותו בדהירתו אל הגמר, דיאנה גולבי. בקרב הזה, כולנו בעד דיאנה. יהיה דרמטי.

ולפני סיום, בטח שמתם לב ש...
שאמא של אוהד פלטה שכשהילד היה בדיכאון, ונסע לתאילנד להתאוורר, היא ואבא שלו נסעו בעקבותיו. גברת שרגאי, אם זו לא הדרך לדיכאון קליני, אני לא יודעת מה כן.