המסך המפוצל

רקוויאם למלך הכוכב

תחרות מלך הכוכב 8 מגיעה לסיומה. מי ניצח?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 05-09-2010
16 תגובות

כמו הרייטינג המידלדל והולך של \"כוכב נולד\", כמו כמות המשתתפים המצטמצמת והולכת של \"מלך הכוכב\" (עוד על כך - בהמשך), כך גם מספר האנשים שנאספו השנה בדירתי, שהיה נמוך יותר מבעבר. אך למרות הקהל הקטן אך הנאמן שהתכנס כדי לצפות בגמר השמיני של \"כוכב\", היו סמוכים ובטוחים שהקרב על המקום ממנו נזמין את האוכל היה סוער ועוצמתי מאי-פעם.


מי שבכל זאת הגיעו היו bosco (מקום 22 לפני פתיחת תוכנית הגמר, ומי שלא צפה העונה באף תוכנית. \"אני אפילו לא יודע איך נראה עידן עמדי\", טען בוסקו בחוסר עניין לוהט. שעתיים אחר כך הוא ייקח חלק פעיל באותם 53% שהצביעו נגדו), אריאלדריה (מקום 17, שלא אכזבה והביאה עמה את שלטי התמיכה המעודכנים), והשלישי שהתייצב היה האח המשותף לי ולאריאלדריה (בעבר היה ידוע בשלל כינויים ב\"מלך הכוכב\" - צוק, דיוויד קוק ועוד. בשלוש השנים האחרונות העדיף לא לקחת חלק בתחרות).


 



 


כבר בפתיחת הערב נרשמה סערה ראשונה מכיוון שיערה המנופח סטייל מארג\' סימפסון של דנה אינטרנשיונל. השאלה הגדולה היתה האם העבודות על השיער שלה החלו אחרי צאת השבת או שהספר המהולל שלה חילל את השבת? בסופו של דבר החלטנו שהעבודה החלה ממילא עוד לפני כניסת השבת. האח סיכם את הסוגייה בצורה הטובה ביותר: \"זה בסך הכל שכווי על הראש שלה\". צרור ברכות שנה-טובה-בפייסבוק למי שיודע מה זה שכווי.


עוד לא הספקנו להירגע מהשיער של הדיווה, וכבר נאלצנו להתמודד עם מראה המייקל ג\'קסון של אוהד שרגאי ועם בחירתו הצפויה עד דמעות של עידן עמדי - \"תני לי יד\" של בועז שרעבי. בשלב הזה התחילו ההימורים: יהיה או לא יהיה ברייק ניצנים? והאם עידן ישאג או לא ישאג \"ירושלים, תני לי יד!\". בסוף לא זה קרה ולא זה קרה, והביצוע היה סתמי, רווי זיופים וחינני כמו השיער של דנה אינטרנשיונל כשהיא מתעוררת בבוקר, מה שכמובן גרר אחריו תגובות נלהבות במיוחד מחמישיית השופטים.


אוהד עוד הספיק לבצע את הסולו-הראשון-הטוב-ביותר-של-הערב עם \"לא בוכה\" של דנה ברגר. הוא אולי לא בכה על המקום השלישי שלו, אבל אצלנו נרשמה היסטריה קלה על סף התעלפות כשעידן העפיל במקומו לדו-קרב הסופי. האכזבה היתה גדולה עוד יותר כשהתברר שבהפקה לא מתכוונים לאפשר לו לשיר את הסולו השני שלו. מבאס.


נקודת האור היחידה - שיעור החשבון המופלא עם מרגול, בהשראת חיים הסוחט מ\"שידורי המהפכה\": \"ביצוע - 10, עיבוד - 10, להקה - 10. ביחד - היה 10!\". נציג השפיות באותו רגע היה דווקא גל, שתיקן שביחד זה בכלל 40. נו, שיהיה. מרוב מאמץ שהמוח שלנו היה עסוק בו בשל החישוב המסובך, כבר שכחנו את דנה שהתחרפנה קלות, הוציאה לשון וביצעה חיקוי של צפרדע.


אחרי שהסולו הראשון של דיאנה אכזב את כולנו (אבל לא את השופטים, שנשפכו גם על הביצוע ה\"אמיץ\" הזה. ורק צדי מלמל משהו על כך ש\"אולי זה לא היה מתאים כל כך לגמר\". בטח לא מתאים לגמר. כפי שציין האח המשותף - ובצדק - \"כל ביצוע אחר שלה מהעונה הזאת שם בכיס הקטן את זה\"), הגיע הסולו השני שלה והוכיח למה היא הכוכבת האמיתית של הערב. \"שביל הבריחה\" שלה היה אחד מביצועי הגמר הטובים ביותר אי-פעם, והביא לה - ובצדק - את תואר \"כוכב נולד 8\", מה שיצר אצלנו פרץ צהלות שמחה מופרע. מזל שהשעה היתה רק 23:29, מה שמנע מהשכנים להתקשר ל-911 (ואז להיזכר שהם לא בארה\"ב).


בסיום הערב נרשמה הצלחה נוספת לזכותנו, כשבכתוביות הסיום הודתה הפקת התוכנית למסעדה שסיפקה לנו את ארוחת הערב. תודה, קשת, היה לנו טעים. לאן לשלוח את החשבונית?


אבל אתם פה כי אתם רוצים לגלות מי מלך הכוכב. המצב לפני פתיחת תוכנית הגמר היה כדלהלן (אומרים כדלהלן או כדלקמן? ומה בכלל ההבדל בין השניים?)


לפני פתיחת תוכנית הגמר ניצב שוהם במקום הראשון עם כ-1406 נק\', שניה היתה רעות עם 1309 נק\'. פער גדול, אבל לא בלתי ניתן למחיקה. במקום השלישי: almog30 עם כ-1217 נק\'. לאחר תוכנית הגמר חושבו קודם כל הנקודות של טופס הגמר. שיא הטופס הלך אל almog30, המקום השלישי שלנו, עם 221 נק\'. במקום השני בטופס זה בלבד ניצב שוהם, המוביל, עם 167 נק\', ובמקום השלישי בטופס זה ניצבת רעות, המקום השני שלנו, עם 166 נק\'. המצב בטבלה הכללית: שוהם עדיין ראשון עם 1573 נק\', שניה רעות עם 1475 נק\'. (כלומר הפער לא השתנה כמעט בכלל) ובמקום השלישי almog30 עם 1438 נק\'.


חישוב נקודות הבונוס העלה כמה ממצאים מעניינים. ראשית, ORI לקח 100 נק\' כשהצליח לנחש שני שירים שדיאנה שרה במהלך העונה. הוא היחיד שהצליח לעשות זאת, אם כי היו אחרים שהצליחו לנחש שיר אחד של שלישיית הגמר.


שלושה משתתפים בלבד נתנו את תואר הכוכב הנולד לדיאנה מהטופס הראשון עד הטופס האחרון: ג\'יי, gilad-tayeb ו-sr. זה נתן להם 121 נק\'.


איפשהו באמצע חישוב נקודות הבונוס, התרחש משהו לא צפוי. כאמור, את הדרך התחלנו עם פער די גדול, אם כי לא בלתי ניתן למחיקה של קרוב למאה נקודות. חמש השאלות הראשונות שחושבו הורידו מעט את הפער. שוהם נותר עדיין במקום הראשון עם 2099 נק\', אבל רעות כבר הצליחה להגיע ל-2071 נק\'. הפער: 28 נק\' בלבד. האם הכתר של שוהם בסכנה?


זה קרה משהו כמו שמונה שאלות בונוס אחר כך, כשבקופה נותרו עוד הרבה מאוד נקודות בונוס. עדיין לא מהפך, אבל כך נראתה הטבלה בשלב הזה:


1. שוהם, 2231.9 נק\'.
2. רעות, 2231.3 נק\'.
3. דפנה, 2169.5 נק\'.
4. gilad-tayeb, 2149.5 נק\'.


גם הפערים בהמשך נהיו צמודים לפתע, כשבמקום החמישי יש ל-homer 2087.7 למשל. העסק נפתח מחדש והתחרות הזכירה במעט את התחרות המותחת מהשנה שעברה.


עוד לא נרגענו מהמצב החדש, וכבר הגיעה שאלת הבונוס הבאה, שהעניקה לשוהם 60 נק\' ולרעות 70 נק\', והמהפך הושלם. רעות נטלה את ההובלה ב\"מלך הכוכב 8\".


ועכשיו, כשהמתח בשיאו, אפשר להתחיל למשוך זמן. שנספור את השניות לאחור כמו צביקה הדר? או אולי נחזור לעסוק בבחירות השירים של המתמודדים? בעצם, זה זמן טוב לספר לכם על מלכי הכוכב הקודמים שלנו: בשש התחרויות הקודמות, גרף אביב את התואר לא פחות משלוש פעמים (השנה בחר אביב לא להשתתף בתחרות). שלושה משתתפים נוספים לקחו את התואר פעם אחת: mitch, רעות ושוהם. שניים מהם נאבקים על מלכות הכוכב השביעית.


שאלת הבונוס הבאה הביאה איתה מהפך נוסף, כששוהם לוקח 50 נק\' ורעות מסתפקת ב-30. עכשיו המטוטלת הולכת לכיוונו של שוהם, שמוביל בכעשר נקודות על פניה של רעות. אלא שרעות לא מוותרת ובשתי השאלות הבאות, היא מביסה את שוהם, לוקחת 90 נק\' שלמות ומשאירה אותו עם 40 בלבד. המצב בצמרת: 2421:2381 לטובתה של רעות. ארבעים הפרש. בכדורסל זה היה משאיר אותנו עם גרבג\'-טיים. אבל כאן זה לא כדורסל ושוהם מחזיר מלחמה שערה, לוקח מהשאלה המחושבת הבאה 70 נק\', כשרעות אוספת ממנה 31.5 נק\' בלבד. המצב: רעות עם 2452.8 נק\', שוהם עם 2451.9 נק\'. המתח בשיאו. חדר המלחמה שלנו בכוננות שיא. מספר שאלות בונוס לאחר מכן ופתאום שוהם פותח מבערים, כשהוא מקדים את רעות בכמעט 70 נק\'. העסק נראה גמור לחלוטין, כי בשלב הזה, כשיש 70 הפרש, נותרות בקופה רק שבע שאלות בונוס.


האם אפשר כבר לפתוח בקבוקי שמפניה אצל שוהם? לפי השאלה המחושבת הבאה: כן, כי הפער לטובתו של שוהם רק גדל והולך והוא עומד כבר על כ-98, שזה די דומה למה שהיה עוד לפני פתיחת הגמר. נותרו רק שש שאלות בונוס לא מחושבות. אפשר לסגור את הקלפיות ולהכריז על... רגע! עצרו את הסוסים! בטופס 12 היה צריך לנחש שם של זמר, זמרת או להקה שדיאנה, אוהד או אבי בן אבו ישירו עד סוף התחרות, וכן מי יהיה הבא שישיר שיר של \"החברים של נטאשה\". רעות הלכה על שיר של אביב גפן לדיאנה (50 נק\'), שיר של אריק אינשטיין לאבי בן אבו (50 נק\'), וניחשה שאף אחד לא יבצע שיר של \"נטאשה\" עד תום העונה (עוד 40 נק\'). שוהם לא הצליח לקחת מהשאלות הללו אפילו נקודה אחת והמהפך הושלם.


רעות: 2714.5 נק\'.
שוהם: 2672.5 נק\'.


אז שנעביר את בקבוקי השמפניה לרעות? בכל זאת, בקופה נותרו שלוש שאלות בלבד והפער לטובתה של רעות עומד על 42 נק\'. חכו רגע, זה עוד לא נגמר. כי שוהם לקח מהשאלה הבאה 60 נק\'. רעות הסתפקה בעשר בלבד. ושוב - מהפך בצמרת: שוהם: 2732.5 נק\', רעות 2724.5 נק\'. שמונה נקודות הפרש. בקופה נותרו עוד שתי שאלות לא מחושבות, ושימו לב מה קרה בהן: בשאלה אחת לקח שוהם 90 נק\' ורעות לקחה רק 40, ובשאלה השניה לקח שוהם 144 נק\', ואילו רעות הסתפקה ב-13 בלבד, וכך הוכתר שוהם למלך הכוכב השביעי (שני ברצף) שלנו ולמעשה גם מלך הכוכב האחרון.


אז קודם כל, ברכות לשוהם על התואר. וכן, זוהי התחרות האחרונה של \"מלך הכוכב\" באתר. היה לי כיף, אבל מספר המשתתפים המועט וההתעניינות הפוחתת והולכת בתוכנית גורמים לי לפרוש כל עוד יש בזה קצת עניין. תודה לכל מי שטרח למלא טפסים, תודה למלך הכוכב הנוכחי, שוהם, היית מצוין. ברכות גם לסגנית העיקשת שלך, רעות. היית לא פחות מצוינת. הניחושים של שניכם היו מדהימים בעיניי. ותודה גם למלכי הכוכב הקודמים שלנו, אביב, רעות (שוב) ו-mitch. אביב, איש לא ייקח ממך את שלושת התארים שלך.


תודה לכולכם!


הטבלה הסופית של \"מלך הכוכב 8\"