המסך המפוצל

הממיר 05/12/10

דקסטר מבריקה, דמג\'ס מעולה, המשרד מצחיקה, וגם - מחלקת גנים ונוף, האישה הטובה, ועוד.

מאת: איתן גשם והמערכת

פורסם: 05-12-2010
16 תגובות

10. דקסטר, עונה 5, פרק 10. וואו, העונה הזו היא לטעמי הטובה ביותר של הסדרה, והפרק הזה היווה דוגמא מצוינת לכך. כל הסיפור עם הנאנסת ה\"חסרה\" היה ממש מצוין והגילוי אח\"כ על טיב היחסים שלה עם ג\'ורדן צ\'ייס – היה מפתיע וקריפי כאחד. הסיפור הזה השתלב יפה עם הגילוי על החבר הנוסף בחבורת הרוצחים, והיה מרתק לראות את שיתוף הפעולה של דקסטר ולומן ואת התהליך ששניהם עברו כדי שהוא ירגיש נוח לאפשר לה להיות הרוצחת הפעם, שלא לדבר על הרגע המצמרר בו לומן \"חוצה את הרוביקון\" ורוצחת אותו, כשברור שמכאן כבר אין דרך חזרה.

ואם כבר ג\'ורדן צ\'ייס – המהלכים שלו מאד מעניינים. הנכונות שלו להקריב את אחיו מ\"חבריו\" רק כדי לשלוח את דברה לזירת הפשע כדי שהיא תגלה את הסוד של אחיה – ממש רשעות לשמה. איזה מזל שדקס היה מספיק חכם כדי להשתמש בבית השכן.

חוץ מזה, שאפו ללידי על המהלכים המתוחכמים שביצע כדי להשיג את אמצעי המעקב. ממה שראינו הוא כבר יכול פחות או יותר לנחש מה דקסטר ולומן עושים, ואני ממש סקרן לראות מה הוא יעשה עם המידע הזה. קשה לי להאמין שהוא יבוא עם זה לקווין אחרי העימות האלים האחרון שלהם, אבל אולי הוא יילך אל דברה? 

סצינת הסיום עם דקסטר ולומן אמנם הייתה קצת צפויה – הכותבים רמזו לנו שיש כאן פוטנציאל לזוגיות מעניינת ושונה לחלוטין מזו שהייתה לדקס עם ריטה – אבל הייתה עשויה כל כך טוב. המשחק של ג\'וליה סטיילס ובמיוחד של מייקל סי. הול בסצינה הזו היה פשוט מושלם, ואפשר היה ממש לחוש את הכמיהה שלהם האחד לשניה ולהפך. אחת הסצינות האינטימיות היותר מוצלחות שיצא לי לראות לאחרונה.

העונה הזו מתקרבת לסיומה, ואני לא ממש רוצה שזה יקרה. קשה לי להאמין שהם יוכלו לעמוד בסטנדרטים של העונה הזו בעתיד, חבל שהיא תיגמר כל כך מהר.

9. דמג\'ס, עונה 3, פרק 13. כרגיל בסדרה הזו פרק סיום העונה היה עמוס באירועים, טוויסטים, סצינות חזקות, משחק מעולה, סגירת קצוות והפתעות שונות.

נתחיל עם טום – אחרי כל הרסיסים שקיבלנו על המוות שלו, פתאום הוא נראה כל כך גרוטסקי ועצוב – להיחנק עם הראש בתוך אסלה ככה? אאוץ\'! וג\'ו טובין התגלה כפסיכופט אמיתי, שלא לומר מפלצת. ואיך לני הצליח לצאת בחיים מכל הסיפור זה? אין לי מושג, כנראה שנוכלים כמוהו תמיד נוחתים על הרגליים בסופו של יום.

מעניין במיוחד היה לראות שפאטי הייתה מוכנה לוותר על הפגישה, ולמעשה, על התיק כולו, כדי להגן על טום ועל אלן. האם אנו חווים שינוי דרמטי אצל הדמות הזאת? קשה להאמין שלפני שנה-שנתיים היא הייתה מוכנה לוותר על תיק כזה למען שלומם של הקרובים לה, ונראה שהיא מתחילה ללמוד ולהפנים שיש דברים חשובים יותר בחיים מתיק טוב. כמה חבל שדווקא הפעם היא נכשלה ולא הצליחה להציל את טום, ויהיה מעניין האם וכיצד זה ישפיע עליה בעתיד.

ואם בפאטי עסקינן – הגילוי על כך שהיא זו שאשמה במוות של התינוקת כיוון שלא שעתה להוראות הרופא שלה היה בהחלט מסעיר והסביר את המניעים להתנהגות שלה בפרקים האחרונים, כמו גם את כל החלומות המוזרים שהיא חלמה. אבל יותר מכל הפתיע הטוויסט כשהתברר שהדמות של \"דקר\" בכלל לא קיימת במציאות, ופאטי דמיינה אותו כחלק מרגשות האשמה שלה.

אבל גם אם היא התרככה מעט, מה שפאטי עשתה לג\'יל עבר את גבול הטעם הטוב. כן, ג\'יל הביאה את זה על עצמה ולא הייתה צריכה לסחוט אותה, אבל לשלוח אותה לכלא ככה? היה ברור לה שהיא פוגעת במייקל כך, ואפשר להניח שהיא ידעה שהוא לא יעבור על זה בשתיקה. אבל האם היא יכלה לנחש שהוא ייקח את העניינים לידיים וינסה להתנקם בה באופן כל כך קיצוני? רק בסדרה הזו מהלך כזה יכול להראות כל כך טבעי ומתבקש.

אהבתי גם את העובדה שבעונה הזו נסגר סופית הסיפור של פרובישר – הופעתו של ווס משום מקום בהחלט הייתה מפתיעה, אם כי עדיין קשה להבין את המניעים האמיתיים שלו (מלבד המניע של חיבה עזה לאלן).

זהו, הסתיימה לה עונה מצוינת של הסדרה המרתקת הזו. למעשה, הסדרה הייתה כבר על סף הכרזה על סיום, כשרשת הלוויינים של \"Direct TV\" הגיעה משום מקום ורכשה את הזכויות לשידור שתי עונות נוספות. יהיה מעניין לראות מה יעשו הכותבים בעונות הבאות.

8.5 המשרד, עונה 6, פרק 7. אחרי פרק ה\"מאפיה\" שהיה נפילה ענקית, הפרק הזה היווה סוג של חזרה לפורמה. אהבתי מאד את העובדה שהכותבים לא המתינו יותר מדי ונגעו בסוגיה של מייקל ואמא של פאם. כבר מהרגע שבו ראינו אותם לראשונה בחתונה היה ברור שזה רעיון מצוין שיכול להניב הרבה כיוונים מעניינים, והכותבים ידעו לנצל זאת היטב.

הפרצוף של ג\'ים ברגע שהוא שמע ממייקל על זהות המאהבת שלו היה פרייסלס. אפשר היה לחוש את האימה שלו כשהוא מבין מה הולך לקרות עכשיו. והאופן שבו הוא התפרץ על טובי? פשוט לא יכולתי להפסיק לצחוק. אדיר!

אבל זה היה כלום לעומת התגובה של פאם לכך. הסצינה הזו שבה היא מגלה על אמא שלה הייתה מופת של משחק גם מצד ג\'נה פישר וגם מצדו של סטיב קארל. הפנים שלה כשהיא קולטת את המשמעות של העניין, וההבעות שלו כשהוא מנסה להבין מה לא בסדר בזה שהוא רוצה את אמא שלה – פשוט מושלם, גם מבחינה דרמטית וגם מבחינה קומית.

בכלל, נחמד לראות את פאם ואת מייקל נקלעים לעימות אמיתי על עניין עקרוני ולא על איזו שטות. והנחישות שבה פאם ניהלה את העסק – וואו, לא ראיתי אותה כך הרבה זמן. איזה כיף לראות את ג\'נה פישר מקבלת הזדמנות להראות מה היא יודעת. אהבתי מאד את העובדה שדווקא מייקל מצליח לגייס לצדו את רוב העובדים האחרים בטיעון שמגיע לו להיות מאושר. אפשר להבין את פאם שהאושר של מייקל לא מעניין לה את ה... אבל אפשר עוד יותר להבין את מייקל שכנראה באמת מחבב אותה. אין ספק שהסיפור הזה עוד לא הסתיים ועשוי להוביל לעוד רגעים משעשעים ודרמטיים בעתיד.

עלילת המשנה גם היא הייתה לא רעה בכלל – מצא חן בעיניי שהכותבים לא שכחו את הקונפליקט בין דווייט לג\'ים ואת הקנאה של דווייט בג\'ים, ועשו בכך שימוש נבון בפרק. מתאים לדווייט לנסות לעקוב אחרי ג\'ים באמצעי מעקב לא הכי חוקיים, ומתאים לג\'ים לגלות בקלות את העניין ולשחק עם דווייט, אבל הכותבים הצליחו באמת להפתיע אותי הפעם עם הגילוי על כך שדווייט היה חכם יותר ממה ששידר (תרתי משמע) והשתיל עוד מכשיר, ועכשיו באמת יש לו מידע על ג\'ים, שהתגלה כשאנן ויהיר משהו, והגיע לו לחטוף הפעם.

בסך הכל פרק טוב מאד ואני מקווה שימשיכו את המומנטום החיובי שקצת עצר בפרק הקודם.



8. האישה הטובה, עונה 1, פרק 22. העונה מתקרבת לסיומה, ודומה שהפיסות מתחילות ליפול למקומן בגזרות השונות – אלישיה הבטיחה את מקומה אצל לוקהרט וגרדנר, פיטר משתחרר, קרי עובר צד והמשרד כנראה יצליח לשרוד למרות המשבר.

נתחיל עם אלישיה – היה ממש מעניין לראות אותה מרשה לעצמה להשתכר ולעשות קצת שטויות, ואפילו לשאול את קלינדה באופן בוטה (וחצוף, האמת) על הנטיות המיניות שלה (והיה לא פחות מעניין לראות את קלינדה – שלא מהססת לנבור בחייהם הפרטיים של אחרים שומרת באדיקות רבה על פרטיותה שלה).
הסיפור עם המיליונר חובב משחקי המין והאקסצנטרי היה מעניין ברובו – אמנם לא כל כך אהבתי את הדרך שבה הוא התחיל, כשאלישיה מוצאת את עצמה \"במקרה\" בסיפור, וכשהוא נתפס בפוזיציה שבאמת אי אפשר לצאת ממנה בשלום מבחינה משפטית, אבל ככל שהסיפור התפתח הוא הפך למעניין יותר – החל מהגילוי על הקצרנית המעריצה שלו, דרך הסיפור המחריד על הריגת הכלב וכלה בקטע המעניין מכל – ההבנה של וויל ודיאן שהצלחה שלו במשפט דווקא נוגדת את האינטרס לש החברה וההחלטה לעשות \"חומה סינית\" בינם לבין המייצגים בתיק. זה כמובן היה החלק המעניין ביותר בסיפור – במיוחד הקטע שבו אלישיה מבינה כמה נוח לחברה להקריב את האיש בלי קשר לשאלה האם הוא אשם. אבל יש לי שתי בעיות קשות עם הסיפור הזה – האחת, שבמציאות כל עניין \"החומה הסינית\" הוא קשקוש. במצב כזה ניגוד העניינים הוא כל כך חריף שאין שום דרך אחרת למשרד עוה\"ד מלבד התפטרות מייצוג, ושום \"חומה סינית\" לא תעזור. השניה, שהפתרון שנמצא – אלישיה משתכנעת שבאמת כדאי לו לקחת את העסקה שמוצעת לו כי אין לו סיכוי לצאת זכאי – הוא שוב נוח מדי מבחינה תסריטאית, ושוב מונע עיסוק בדילמה אמיתית עם השלכות אמיתיות על הדמויות והעלילה.

אשר לעלילה של פיטר – מצד אחד, נהניתי לראות את עוה\"ד שלו בעבודה, וכל הגילוי על כך שההוא ש\"הפליל\" אותו וכביכול נהרג עדיין בחיים היה עשוי היטב. אהבתי גם את העובדה שאפילו לא ראינו איך השופט משחרר את פיטר – כי הדרמה הגדולה באמת הייתה כשהעניין נחשף, וכל דבר אחריה פשוט יחוויר לעומתה. אבל גם כאן הייתה נקודה שהפריעה לי בסיפור הזה – כל הקטע של עוה\"ד שלו שנראית טיפשה וילדותית אבל מתגלה כמבריקה ופקחית הוא בגדר \"שטיק\" שמיצה את עצמו כבר מזמן בסדרות בית המשפט, והיה לי קשה להתחבר לדמות הזו, בעיקר כי ראיתי כבר כל כך הרבה כמוה.

חוץ מזה, היה מעניין מאד לראות את קרי בפרק הזה – תחילה מתחבר עם חבריו לספסל הלימודים, אח\"כ מגלה עד כמה המצב בשוק הפרטי גרוע ועד לשיחה שלו עם גלן צ\'יילדס שהייתה מעניינת במיוחד בשני מובנים – גם בנכונות המוחלטת של קרי לצאת נגד המשרד ואלישיה בן רגע (שמראה עד כמה הוא נפגע ממנה ומהם) וגם בידע העצום של צ\'יילדס עליו ועל היחסים שלו עם אלישיה. ובכל זאת, אני מהמר שאולי יש כאן טוויסט עתידי – אולי קרי מנסה להיכנס ל\"גוב האריות\" של צ\'יילדס כדי שהוא יוכל לנסות ולסחוט את דרכו חזרה אל לוקהרט את גרדנר. יהיה מעניין לראות.

בשבוע הבא הפרק האחרון לעונה, ואני מאד סקרן לגלות כיצד הכותבים יסגרו את הקצוות שנותרו ויבנו קווי עלילה חדשים לעונה הבאה.

7.5 מחלקת גנים ונוף, עונה 2, פרק 1. העונה הראשונה של הסדרה הזו היוותה אכזבה גדולה עבורי. יותר מדי דמיון לסדרת האם \"המשרד\", מעט מדי בדיחות מצחיקות, יותר מדי דמויות לא מגובשות ומעט מדי עלילה מעניינת. אם לשפוט לפי הפרק הראשון של העונה השניה – בהחלט יש התקדמות חיובית לכיוון הנכון. נכון, היו כמה בדיחות מיותרות, חלק מדמויות המשנה עדיין לא מחוברות או מעניינות מספיק ויהיה צריך לתת יותר זמן מסך לדמויות המוצלחות יותר, אבל אפשר לראות את הפוטנציאל הגלום בסדרה בפרק הזה.

העלילה של לסלי והפינגווינים ה\"עליזים\" הייתה פשוט מבריקה כיוון שהיא עבדה בשני מישורים – מצד אחד, זו הייתה מטאפורה נאה לסוגיית נישואי ההומוסקסואלים בארה\"ב, ובמיוחד נגעה באופן יפה ועדין בתגובות המתחסדות של השמרנים לסוגיה הזו באמצעות הגחכה של הסיטואציה. מצד שני, הסיפור הזה לימד אותנו המון על האופי של לסלי – היא פעלתנית ורוצה להילחם למען הקהל שלה, אבל באותה מידה היא גם לא רוצה באמת להסתבך עם אף אחד. הבלבול שלה היה מקסים בעיניי, וזו הייתה הפעם הראשונה שבה הרגשתי ממש הזדהות עם הדמות שלה, שבעונה הראשונה נראתה כמו חיקוי דהוי של מייקל סקוט.

חוץ מזה, מעניין לראות את החיבור בין אן לבין מארק. הם, למעשה, שני ה\"שפויים\" של הסדרה, והחיבור הזה קצת מזכיר את עניין ג\'ים ופאם, רק שהם הרבה יותר משעממים מאנשי \"המשרד\". מצד שני, אולי הסיפור הזה יוציא מהם משהו קצת יותר מעניין, ואם לא מהם, אז לפחות מהצד של אנדי – דמות שממש לא סבלתי בעונה הראשונה ודווקא נראית סימפטית בעונה הזו.

אז מארק עדיין משעמם וטום סליזי ולא הכי מצחיק, אבל אנדי מגלה סימנים חיוביים, ורון סוונסון הוא הדמות הכי טובה שם, ועכשיו גם לסלי מתחילה להשתפר, אז נראה לי שאני אנקוט בגישה חיובית עם הסדרה הזו, ונקווה שהמגמה תימשך בשבועות הקרובים.

דעה נוספת – בהמשך.

6. המפץ הגדול, עונה 3, פרק 15. עוד פרק חביב ותו לא. היה ברור שמתישהו יגיע השלב שבו תהיה ללאונרד דילמה שקשורה בהכרעה בין פני לבין שלדון. אבל הכותבים הלכו על דילמה די פשוטה – נסיעה לשווייץ, ברור שהוא ירצה לנסוע עם פני ולא איתו. לפחות זה הוביל לסדרה של מהלכים משעשעים של שלדון במטרה לשכנע את לאונרד לשנות את דעתו – החל מהירידות וההתעללויות בהתחלה דרך החנפנות בהמשך ועד לתמרון של פני שכמעט והצליח לו והוביל לחיבוק החביב ביניהם שהתגלה כבעל משמעות בסיום הפרק עם הגילוי על המחלות שלהם שהוביל לקטע המשעשע עם ראג\' במלון בסיום הפרק. גם ההערה של שלדון על כך שהורידו את פיירפליי ומה הוא חושב על בעליה של רשת פוקס הייתה שווה את העלילה הזו.

אבל יש לי קושי מסוים עם הסיפור הזה - נראה שלאורך כל העונה הזו הכותבים כופים סיטואציות שבהם מעורבים לאונרד ופני כשהם עם שלדון, כי הזוגיות שלהם כל כך משעממת. אז נכון שהוא מספק את הסחורה אבל הכותבים צריכים למצוא דרכים לגוון קצת את הסיפורים, כי השטיקים של שלדון יתחילו להימאס בשלב מסוים. גם בפרק הזה וולוויץ וראג\' היו די נפקדים ובקושי נצפו.

העונה הזו נכנסת לשליש האחרון שלה, ונראה שהזוגיות של פני ולאונרד קצת תקעה את המומנטום החיובי של הסדרה. היא עדיין חביבה, אבל חסר שם משהו. אני מקווה שהכותבים יפתרו את זה בקרוב.

4. תמיד כשיש מקרים כאלה שמדביקים את כולם, ובכללם אותי, אל הערוצים המרכזיים בטלוויזיה, אני נזכר עד כמה אני מתקשה לסבול את החדשות ואת מגישיהם. ההגיות המוזרות האלה, ה\"אהההההה\" הבלתי נדלה (אבל ממש בלתי נדלה, זה מדהים), הבהילות שלא לצורך (נעצור את הכתב או את המרואין באמצע משפט כדי לעבור לכתבנו האחר שעומד ומחכה), השאלות המטומטמות כלפי מרואיינים נקרים (במיוחד התקשיתי לשאת את השיחות והחיטוטים עם כאלה שנשרף להם כל רכושם) וכהנה וכהנה. כל הבעיות הללו כמובן בוהקות שבעתיים כשמדובר בשידור ארוך שחייבים למלא את דקותיו. אין ספק שבימים כמו אלה צריך עדכונים תמידיים, אני אישית רוצה תמיד לעבור לאחד מהערוצים האלה - , 1, 2 ו-10 - ולדעת מה קורה באותו רגע נתון, אבל אפשר בהחלט להסתפק בטיקרים שגם ככה נמצאים בתחתית המסך ושמספרים לי את כל מה שרציתי לדעת, ובנוסף להם בעדכונים מדי פרק זמן נקוב, חצי שעה או שעה. אם אין חדש, אל תזיינו לנו את המוח על ניוטרל. (yaddo באג\'נדה)


3. מחלקת גנים ונוף, עונה 2, פרק 1. הדמויות של \"P&R\" הן לא נגישות בעליל וחסרות עומק לחלוטין, אין שום דמות שאני מרגיש כלפיה סימפטיה כלשהי ולו הקטנה ביותר... לכתבה המלאה.

1. ערוץ 2 שבת בשבע בבוקר, שעה לפני שמתחילים השידורים המיוחדים מהשרפה בכרמל, החליטו לשדר דווקא את תכנית הל\"ג בעומר של \"להיות הורים\". סביר להניח שהשידור תוכנן מראש, אבל קצת רגישות לא היתה מזיקה. (רכזת תרבות)



בשולי הממיר

ב\"אהבה גדולה\" התארחו דייויד וולס (איש הגבינה מ\"באפי\") וסיסי ספייסק.


ב\"גלי\" הופיעה קרול ברנט האגדית. (אסף רזון)





מסביב למסך המפוצל

יאדו כותב על היפה והחנון

נמרוד רייס פוצח במבצע \"אמץ חנון\". וגם כותב על הפרק האחרון.



איילת כותבת על דקסטר

הידעתם כי בפייסבוק אפשר למצוא דייטים? והידעתם כי יש קבוצות תמיכה לחולות סרטן? נורא מרגש, לא? ובכן, כן - אם החופשה החוץ-כוכבית שלכם התארכה לעשור ויותר. לביקורת המלאה (אריאנה מלמד, ynet, על האלק-דוקו \"שגעון הפייסבוק\")

רוצים לפנק את המשפחה ולהזמין את ערוץ 20? מתים להכניס בהפוכה למישהו שאתם ממש לא סובלים? חברת yes מאפשרת לכם להגשים חלום. צפניה כותב על הקלות הבלתי נסבלת של הזמנת ערוץ 20.

האינטרס של הפוליטיקאי לפיד הוא לצייר תמונה שבה לא רק שירותי הכיבוי משותקים, אלא גם הממשלה חסרת אונים. אם הממשלה חסרת אונים, המסקנה המתבקשת היא שצריך להחליף אותה ואת העומד בראשה. ואם כבר מחפשים מחליף, אז לא תאמינו מי פנוי בהתראה של שישה חודשים. ניחשתם נכון, לפיד. לביקורת המלאה (זיו יצחקי, עכבר העיר אונליין, על \"אולפן שישי\" בניצוחו של יאיר לפיד)

המשדר המיוחד על הונאות נפוצות שמתרחשות במדינה בהנחיית אריה עמית לא הציע שום הסבר, מידע או עצה שימושית בנוגע לאלמנט הכי חשוב במשוואה -  איך מונעים אותן? אם אפילו השוטרים מפנים אותנו לגוגל כדי לחפש תשובות, לאן בדיוק הגענו? לביקורת המלאה (בן פרץ, עכבר העיר אונליין, על “שקר כלשהוא”)

בזמן האחרון צצו להן כל מיני הברקות שמעוררות תהיה - האם המטרד הזה שבין התוכניות הופך להיות טוב יותר מהתוכן עצמו? לכתבה המלאה (איילה פנייבסקי, עכבר העיר אונליין, על... פרסומות)

מעין זיגדון בחמש הערות על \"מחלקת גנים ונוף\".

יערה יעקב בראיון עם שי כנות, הבמאי של \"הבורר\".

יוני בינרט מגיש: ראיון (פיקטיבי) עם כוכבי \"אבא אמריקאי\"

מחיר ערוץ 20 של \"האח הגדול\" מתייקר מעונה לעונה

מועצת הכבלים אישרה ל-HOT להחליף את ביפ בערוץ קומדי סנטרל

שתי מדינות במזרח אירופה יפיקו גירסאות ל\"מחוברות\"

ערוץ הספורט: בקרוב שידור בתלת-ממד?

וכרגיל, תלונות על הכבלים והלווין:

HOT הסכימה לנתק ללא קנסות - אך בפועל המשיכה לגבות

לקוח yes חתם על חוזה לשנה - אך חויב להישאר שנתיים






רוצים לכתוב לממיר הבא? כתבו לנו
(editor@tve.co.il)

המסך המפוצל בטוויטר
המסך המפוצל בפייסבוק