המסך המפוצל

דוקטור הו עונה 6 פרק 1

העונה השישית של הדוקטור יצאה לדרכה. הפרק הראשון "האסטרונאוט הבלתי אפשרי" שודר בבריטניה ב23.4.11

מאת: נעם ברג

פורסם: 04-05-2011
14 תגובות

 


בפרק הראשון של העונה השישית יש שילוב של מיטב האלמנטים המאפיינים את הסדרה: פרדוקס זמן, מסתורין, אימה, הומור וקלילות (במיוחד מצדו של הדוקטור) וקליפ האנגר שמשאיר אותך על קצה הכיסא עד השבוע שאחרי. הפרק אנחנו גם פוגשים זן חדש של חייזרים שלפי השמועות הולכים להופיע הרבה ולהפוך לאחד הרעים המובילים – וזה מרגיש שבהחלט הגיע הזמן להמציא זן חדש של חייזרים רעים אחרי שהתרגלנו כבר לדאלקים ולסייברמן, והם כבר לא ממש מפחידים.


התחלת הסיפור היא אופטימית ומשעשעת, הדוקטור משאיר עקבות משעשעים בזמן בשביל רורי ואיימי. איימי ורורי נוסעים בעקבות המסרים שהם מקבלים במעטפה הכחולה למדבר האמריקני כדי לפגוש בדוקטור ובד"ר סונג. הדוקטור מספר שהוא רוצה קצת לנוח אבל עדיין מעוניין לראות את שנת 1969 והנחיתה על הירח. פרט קטן … הדוקטור בן 1100 … החבריה יושבים לפיקניק על שפת אגם קטן.
ומההתחלה הנחמדה והרגועה הזו זורקים אותנו למקום עמוק ואפל עת דברים מוזרים מתחילים לקרות: מכונית נוספת עוצרת ויוצא ממנה בן אדם מבוגר שככל הנראה מכיר את הדוקטור, איימי רואה יצורי דמוי אנושי וקריפי (עם צליל קריפי עוד יותר) שנעלם מזכרונה ברגע שהיא מפסיקה להביט בו. ומשם האקשן והמתח רק מתגברים כשלפתע, אסטרונאוט של משימת אפולו יוצא מהמים והדוקטור שהולך לדבר איתו נורה שלוש פעמים - פעמיים כדי להתחיל רגנרציה ואז כדי להרוג אותו באמת. האיש המבוגר - קפטר קנטון דלוור - מביא איתו דלק כדי לשרוף את הגופה ואומר להם שהם יפגשו גרסה אחרת שלו בקרוב.


השלושה יושבים המומים בדיינר ומנסים להבין, מי הזמין אותם אם לא הדוקטור ומה הוא רצה שהם יעשו. ואז יוצא הדוקטור מהשירותים - רגע זה לא הוא זה הוא בן 900 ! ד"ר סונג מסכמת את ההרגשה של כולנו : “גם בסטנדרטים שלך זה היה מעשה קר מאוד”  אך הדוקטור אינו יודע למה הם כולם כועסים ומבין שהם מסתירים ממנו משהו. הם מצליחים לשכנע אותו לנסוע לפגוש את קנטון בשנת 1969 בלי לשאול למה ומגיעים היישר אל המשרד הסגלגל של הנשיא כדי לגלות שהנשיא ניקסון מקבל שיחות מוזרות מילדה שמפחדת מ”איש החלל” והוא מעוניין שקנטון - איש הבולשת לשעבר יחקור זאת. איימי רואה שוב יצור קריפי בשירותים ומתחילה להבין שיש להם יכולת להשכיח את קיומם. איימי רגועה יחסית במיוחד בהתחשב בזה שהיצור הורג אישה חפה מפשע מול עיניה. אבל כשהיא יוצאת מהשירותים היא שוכחת מה ראתה.


הסצינה בבית הנשיא, שמסתיימת בכך שהדוקטור מחליט לעזור ולקחת את קנטון והחברים אל מקום תוכנית החלל בפלורידה, מצליחה לשמור על אווירת ההומור בפרק שבחלקו האחרון הוא כולו מתח ואימה; הדוקטור וחבריו מגיעים למבנה נטוש שבו ישנם דברים שנראים כמו ניסויים בהכלאה של טכנולוגיה אנושית וחייזרית. ד"ר סונג ורורי יורדים לתעלות ביוב לחפש עוד רמזים ומוצאים חדר חייזרי נעול ואחרי שהם פורצים אליו הם מותקפים על ידי החייזרים המפחידים.
בינתיים, למעלה במבנה, האסטרונאוט תוקף את איימי, הדוקטור וקנטון ומתגלה שבתוכו ישנה הילדה קטנה, איימי מנסה לשנות את ההיסטוריה ויורה באסטרונאט. המשך יבוא ...


מאט סמית’ שזו לו עונתו השנייה בתפקיד הדוקטור כבר יותר בטוח בעצמו ולכן הדמות שלו כבר פחות קורצת לכיון של הדוקטור העשירי.  מצד אחד הדוקטור שלו מעט ילדותי - למשל כשהוא דורש שיסתכלו עליו נוהג בטרדיס כדי לראות כמה הוא עושה את זה נהדר ומצד שני הוא גם “קשה” יותר כיון שהוא לא קופץ מיד על ההזדמנות להרפתקה אלא מנסה להוציא בכוח מהגיבורים מה הסוד שהם שומרים ממנו. הדוקטור שלו הוא גם מעט יותר מסתורי כיון שהוא שומר את קלפיו קרוב לחזה ופחות משתף את איימי והחבורה בתוכנית שלו או באופן שבו הוא פותר בעיות (שינו מוצלח לטעמי כיון שלורד זמן אמור להיות קצת מסתורי ולא תמיד להסביר דברים בטכנו-בבל”ת). ייתכן כמובן שהוא גם לא סומך עליהם לגמרי.


ד"ר סונג לעומתו מאוד מזכירה את הדוקטור העשירי באופטימיות ובאהבה להרפתקאות (למשל כשהיא לא יכולה שלא לפרוץ אל החדר החייזרי הנעול)  אבל גם שונה ממנו בחיבה לכלי נשק. אלכס קינגסטון משדרגת כל פרק שהיא מופיעה בו.


איימי ורורי נראים בהתחלה קצת מיותרים בפרק אבל איימי שוב מתגלה כציר מרכזי של העלילה גם בכך שהיא היחידה שמסוגלת לשכנע את הדוקטור לחקור את שנת 1969, גם בזה שהיא איכשהו כן זוכרת את היצור המסתורי וגם כשהיא מוכנה להסתכן בקרע ביקום כדי לנסות להציל את הדוקטור העתידי.


סה”כ פרק מצויין והתחלה טובה לעונה השישית!


ציון : 9.5