המסך המפוצל

דוקטור הו - עונה 6 פרק 3

על "קללת הכתם השחור"- הפרק השלישי של העונה השישית של הדוקטור ששודר בבריטניה בתאריך 7.5.2011

מאת: נעם ברג

פורסם: 18-05-2011
7 תגובות

פרק בינוני עד חלש. אחרי זוג פרקי פתיחה טובים מאוד קיבלנו פרק הרבה פחות מעניין ומרתק. לא ראינו בו התפתחות של הדמויות הקבועות, הדמויות החד פעמיות בפרק היו גם חד מימדיות וגם קלישאתיות להחריד. דמות ה”רע” של הפרק לא ממש הפחידה או היתה מסתורית. וגם ה”פתרון של הפרק” היה מאוד פרווה. הפרק הרגיש כאילו חסר פואנטה.


בתחילת הפרק אנחנו מתוודעים לספינת שודדים ריקה למחצה שעומדת לה באמצע הים השקט והשודדים שבה מפחדים ממשהו. המפגש הראשוני של הדוקטור עם יושבי הספינה והקפטן שלה הוא החלק היחיד הנחמד בפרק בשל המחווה שיש בו ל- “שודדי הקריביים” כאשר כאן איימי היא זו שלוקחת את תפקיד המגן של החבורה, לובשת בגדי שודד ים, מוצאת חרב ונלחמת בשודדים באתלטיות רבה. בדרך גם רורי וגם שודד אחד נפצעים קלות ומופיע להם סימן שחור מסתורי על היד - דבר שמפחיד את השודדים מאוד. מתוך המים יוצאת דמות של סירנה ירוקה וכאשר היא שרה, כל מי שיש לו סימן על היד מיד מאבד עשתונות ומנסה להתקרב ולגעת בה ונעלם.


החברים מנסים להבין מה קורה תוך כדי שהם מתחבאים. הם לומדים שהסירנה לא "פורצת" מהמים אלא מכל משטח נוצץ ומבריק ועל כן הם מסלקים כל מה שיכול להוות איום, מנפצים את החלונות והקפטן זורק את האוצר שהוא מחביא (שמכיל הרבה דברים נוצצים). זמן מה אחרי כן מתחוללת סופה שבה כולם מתגייסים בניסיון לנצל את הרוח לעזור לספינה לשוט מהמקום שבו היא תקועה. הסופה החזקה גורמת לרורי ליפול למים ולטבוע. הדוקטור מחליט שכיון שהסירנה מעלימה אנשים עדיף שהיא תעלים את רורי (אולי למקום טוב יותר) מאשר שהוא יטבע ולכן הוא חושף משטח מים והסירנה יוצאת  ומעלימה את רורי. עכשיו כשבספינה נותרו רק איימי, הקפטן והדוקטור הוא מתחיל לחשוב ולהסביר לאיימי שלדעתו הסירנה עושה לאנשים האלה טלפורט ולא הורגת אותם ואולי בכלל אפשר לתקשר איתה. ולכן שלושתם שורטים את עצמם כדי שהסירנה תבוא לקחת גם אותם. מבולבלים ? גם אנחנו. הקטע הזה וכל ההתנהלות בו לא מאוד ברורים ורק ההמשך מצדיק את פעילות הדוקטור במהלכו. שכן, בהמשך אנו רואים שכולם אכן נמצאים במקום טוב יותר...
הם הגיעו לספינת חלל שנמצאת באותו מקום שבו נמצאה ספינת השודדים אבל במימד (שקר כלשהו) אחר. הנוסעים המקוריים מתו וכל שודדי הספינה ורורי נמצאים על דרגשים ומחוברים למערכת רפואית ששומרת על חייהם. מסתבר שהסירנה היא בעצם “אחות רחמנייה” ממוחשבת הולוגרפית שמטפלת בפצועים אבל קצת יצאה משליטה.  בקטע די ארוך ולא מרגש הדוקטור ואיימי מצילים את חייו של רורי  שכמעט מת אבל בסוף לא (רורי לכאורה היה במצב של טביעה והסירנה שומרת עליו חי אך לא יכולה לתקן אותו ולכן כאשר מנתקים אותו מהדרגש הוא שוב טובע ואיימי עושה לו החייאה). השודדים בוחרים להשאר על ספינת החלל ולטוס איתה בחלל.


כאמור הפרק יחסית חלש. הדמות הרעה לא משתווה לדמות יצורי השקט. דמויות המשנה בפרק די שטוחות ומה שקורה להן לא מעניין במיוחד, וגם איכשהו הפרק לא מצליח לבנות מתח לפני שהוא פותר אותו אלא די זורם מנושא לנושא. הפרק עבר בלי להשאיר חותם כלשהו ורק בסופו אנחנו מקבלים תזכורת קצרה לכך שיש לנו עדיין שני עניינים לא פתורים: ההריון של איימי ומניעת מותו של הדוקטור.


ציון 5: וגם זה רק בגלל קרב השודדים.