המסך המפוצל

כוכב נולד 9- מבחן הדואטים

מאת: Ella

פורסם: 29-05-2011
3 תגובות

בשעה טובה הגענו סוף-סוף ל money time – מבחן הדואטים המסורתי.
מבחן הדואטים הינו פטנט ישראלי מקורי שמטרתו המוצהרת היא כמובן אמנותית, שכן דואט אמור להוציא את המתמודד מה comfort zone שלו ולגרום לנו לראות צדדים אחרים שלו. מטרתו הפחות מוצהרת היא כמובן כלכלית, שכן אם לא סימסת מספיק עבור המתמודד האהוב עליך בשלב הדואטים – תצטרך לסמס לו שוב בשלב ה"סולו הגורלי" . ועל זה נאמר – פעמיים כי טוב!

התוכנית של יום רביעי נראתה בעיקר כמו פרויקט פר"ח, שכן כל מתמודד שנושק ל-30, משום מה אימץ לעצמו פרטנר בן 16 (וחצי). בין הביצועים שאהבתי ניתן למצוא את קלרה סבג וחגית יאסו בשיר "ספק ילדה ספק אישה" של דפנה ארמוני (שכלואה כעת ב"אח הגדול VIP"..אה, אופס, סליחה, "היכל התהילה"). היה שמח, היה גרובי, היה מגניב.

עוד דואט חביב היה "לשיר איתך" כאשר בתפקיד בועז שרעבי מככב לירון רמתי ובתפקיד שושנה דמארי – נוי דנן. לירון רמתי פשוט הורס אותי מצחוק כל פעם שהוא מפציע על המרקע. איך מרגול אמרה? "שגעת את הרבי!". אני מודה שעד עכשיו לא ממש התלהבתי מנוי, למרות שיש לו קול חזק ונעים, אבל הדואט הזה דווקא עשה לו טוב. אמנם נוי נראה לחוץ על הבמה, אך מי שעוקב אחרי האודישנים יודע את הסיבה – לעולל יש stage dad מהגיהינום!

הדואט הטוב ביותר בערב, גם לדעת השופטים וגם לדעתי היה של אורטל אדרי ודוד לביא ל "הכול עובר" של עידן רייכל. מה הפלא שהשאירו אותם לסוף, הרי מדובר ב 2 מתמודדים חזקים ומעולים. אדרי אפילו הצליחה, בהשפעתו החיובית של דוד, לעדן את עצמה קצת ולשיר ברכות, למרות שברגע שהיא שרה לבד, היא כמובן ישר "פתחה" והתחילה להלום באוזניים. אבל עדיין  - אני נהניתי.

 בין הביצועים היותר מאכזבים ניתן למצוא את הטריו של אסף שלם ונדב הופמן יחד עם תמר יהלומי. האמת שהיו לי ציפיות מהצמד אסף את נדב. אחרי שבאודישנים הם שרו "אני תלוי על הצלב עם חרב נינג'ה בגב" חשבתי שלפחות הצמד-חמד יעשה קצת צחוקים... אבל בשיר "קפטן ג'ק" (ספארו?) נראה שמרוב קריצות נתפסה להם העין. השיר לווה בכל מיני פנטומימות הזויות והאווירה הכללית הייתה של לובי של בית מלון (ולא מהסוג היקר...). השופטים כמובן מאוד התלהבו מבחירת השיר, אבל לפי דעתי הם פשוט שמחו שהם לא צריכים לשמוע שוב עוד שיר של ריטה או שלמה ארצי.
עוד דואט מעצבן להפליא היה של מלי שלום ומשי חזיזה ל"קחי לך את הזמן".
משי, עם פרצוף של "קחו אותי מכאן, אני רוצה הביתה", דיווחה שהיא הייתה בוחרת במלי גם אם לא היו נשארות שתיהן אחרונות ונתקעות אחת עם השנייה. ברור, זה יהיה מאוד חכם לבחור בדודה מרגיזה שתגנוב לך את ההצגה עם המניירות המרגיזות והטייטס הורודים שלה. וכל העסק, כפי שסיכם יאיר ניצני, היה "עייף ולאה".

לקינוח קיבלנו 6 סולואים זריזים של המועמדים להדחה. אדיר גץ... אופס סליחה, יוסי אשר, שר את "אולי הפעם" של אמיר בניון. בחירה בטוחה ביותר שכן כל השירים של בניון תפורים על הזמיר המסלסל מגני תקווה. הג'סטין ביבר בהתהוות, לידור סולטן, היה סביר ב"האחת שלי", למרות שאיפשהו באמצע כבר התחלתי להתגעגע לח' ול-ע' של ישי לוי. ילנה אילאייב הודיעה שזה ה"זמן ללכת" וקיבלה את מבוקשה תוך יום וחצי. ואז באו הצמד-חמד מלי ומשי, עם שני שירים שכבר צריך לאסור את השמעתם ב"כוכב נולד" לאלתר – "גשם" של מאיר בנאי ו"תגידי" של שלמה ארצי, שמלי שינתה אותו ל"תגיד". זה הזמן לומר שאני ממש לא סובלת כשלוקחים שירים הכתובים בלשון זכר או נקבה ומתחילים לעשות להם ניתוח לשינוי מין. זה מעיק מאוד ומכניס אותי ללחץ לגבי האופן בו הם יתמודדו עם השורה הבאה. פשוט תשירי אותו איך שהוא נכתב ודמייני שמישהו שר אותו לך.
לסיום בתוכנית קינוח קטנה ביום שישי משי חזיזה וילנה אילאייב, צמד ברביות חמודות בנות  16 נשלחו חזרה לעיירות הפיתוח הדרומיות שמהן באו. אמנם להיות בת 16, יפה, רזה ומתוקה זה אחלה, אבל הבעיה עם שתיהן היא שלצפות בהן זה יותר משעמם מלצפות בצבע מתייבש.


במוצאי שבת החליטו בהפקה למחזר את הפטנט  שהגו בעונה שעברה על מנת להעיף את אור גלעדי דקה לפני הגמר – הדו קרב. גם פה הקונספט הוא "הקמצן משלם פעמיים" –לא סימסת מספיק עבור המתמודד החביב עליך (שהוא במקרה גם הבן דוד שלך מדרגה ראשונה) ? תאלץ להציל את עורו שוב! למה? כי טמירה ירדני צריכה ג'יפ חדש.


בהפקה מאוד השתדלו להוסיף לתוכנית נופח דרמטי, "eye of the tiger " נוגן יותר מדי פעמים, והמתמודדים נעצו אחד בשני מבטים מזרי אימה משמע המשימה שעומדת בפניהם היא לחסל את בין לאדן ולא לשיר שיר של 2 דקות.  התוצאה, לעומת זאת, הייתה תוכנית משעממת להחריד וההפתעה היחידה שהיתה בה, זה שחגית יאסו, באחד הביצועים הגרועים של הערב, הצליחה איכשהו לגבור על דוד לביא. כשאני שומעת את השיר "מהיום שהלכת" בביצועו של שמעון בוסקילה אני תמיד מתרגשת עד דמעות, וזאת בלי להבין אף מילה במרוקאית. הביצוע של חגית לעומת זאת היה עבש ומשעמם ורק חיכיתי שייגמר כבר.

ביצוע נחמד נוסף היה של נדב ואסף ל"לא יודע איך לומר לך". אין ספק שהשניים שרים בהרמוניה יפה, וגם מביאים רעננות מסוימת לתחרות. מירי מסיקה אמרה שהם מפזרים "אבקת פיות". לדעתי היא סתם הריחה גראס.

באגף המאכזבים ניתן למצוא את קלרה סבג. אין ספק שלנערה יש קול חם, נוכחות ואישיות מתוקה, אבל כנראה שמי שכינה אותה בתוכנית שעברה "ארית'ה פרנקלין" קצת הגזים כי שני הביצועים שלה היו בינוניים וסתמיים וגם בחירת השירים לא עזרה. את "אם יש גן עדן" כבר שמענו ביותר מדי גרסאות כיסוי וגם מ"מכל האהבות" כבר נמאס. אני מסכימה עם השופטים שמדובר בסוג של "טייס אוטומטי" מבחינתה וכדאי שתתחיל להתעשת ולקבל את ה"גרוב" שלה בחזרה. 


לבסוף, מי שהודח הוא רועי אביטל. אני מודה שמראש לא השתגעתי על הבחור החסון ועל הטרגדיה המשפחתית שלו שנטחנה בציניות מעל גבי המרקע. בסולו שלו ("יש לי חלום" של אמיר בניון) הוא גם פתאום החליט שהוא יודע לסלסל – החלטה שגויה לכל הדעות. זה שאתה מטלטל את ראשך כאילו יש לך התקף אפילפסיה לא מבטיח שייצא לך סלסול יפה. טוב, עכשיו הוא יכול לחזור לעבודתו בתור מאבטח בבית החולים. החדשות הטובות הן שהוא עדיין מרוויח יותר מחלק מהרופאים שעובדים שם.


ולסיכום כמה שאלות והערות לצוות ההנהלה והעובדים:
לבמאי יואב צפיר: השיפור בגזרת סיקור משפחות המתמודדים לא נעלם מעיני – לפחות שמת אותם על Mute ועכשיו לא צריך לשמוע איך כל אם עברייה מחמיאה ליוצא חלציה שהוא "מדאים" ו"מאמם". עכשיו רק תכבה את המצלמה, ואל תשכח לסגור את האור כשאתה יוצא, טוב?

לצוות השופטים: נראה לי שהגיע הזמן לשנות את הגדרת התפקיד שלכם מ"שופטים" ל"שפוטים". הביקורת הכי קטלנית במהלך התוכנית נשמעה בערך ככה "את/ה זמר/ת אדיר/ה ואני צופה לך קריירה בינלאומית וזכייה במלא פרסי גרמי. היום במקרה שרת קצת פחות טוב". זפזפו לערוץ 24, תראו איך בני אלבז מודיע לאביבה אבידן שהיא זייפנית, ותלמדו משהו. .

למלבישה ליאת אשורי: שוב הוכחת שאינך יודעת להלביש בחורות מעל מידה 38. למה דחסת את נעמה כהן, שהיא בחורה יפה לכל הדעות, בשמלה כל כך צמודה? זה נכון שנשים טובות ב – Multitasking אבל גם לשיר וגם להכניס את הבטן נראה לי קצת יותר מדי.


 


 


*** צילום תמונת אינדקס: רונן אקרמן