המסך המפוצל

משרה חלומית

צלם פורנו או מבקר קולנוע? מיקה על המקצועות השווים שיש להוליווד להציע

מאת: Mika Gill

פורסם: 10-11-2001
1 תגובות
היום הייתה תכנית בערוץ הבידור, שכבר שודרה פעם. השם שלה היה "ג`ובים חלומיים בהוליווד", והיא התמקדה בכל מיני בעלי תפקידים, חלקם תפקידים שרוב האנשים אינם מודעים לקיומם בכלל.
בין יתר התפקידים שצוינו שם היו: עוזר אישי לשחקנית מפורסמת, מנהל ליהוק ראשי, יחצ"ן, מדובב קולות, תפאורן וצלם פלייבוי.

טוב, צלם פלייבוי זו אולי המשרה האחת שלא צריך להסביר, למה היא נחשבת למשרת חלומות. של גברים לפחות. כל היום אתה מוקף בנשים הכי יפות בתבל, מטיסים אותך לאתרי צילום אקזוטיים, ובנוסף, אתה מקבל את הלגיטימציה להגיד לאותן נשים דברים כמו "את יכולה עכשיו להוריד את החזיה" וכאלה. החלק הכי שווה בכל העסק, הוא שאותו בן אדם גם מקבל חתיכת משכורת בשביל לעשות את מה שרוב הגברים היו מוכנים לשלם (חלקם גם באמת משלמים) בשביל לעשות. אה, הוא גם מקבל בונוסים קטנים, כמו הזמנות למסיבות של פלייבוי.

אז למה זו משרה חלומית לא צריך להסביר. אבל מה בעניין המשרות האחרות? ועוד משרות, שבכלל לא צוינו כאן, ועל זה מייד.

העוזר האישי שהסביר בתוכנית למה העבודה שלו היא חלומית, היה כריס, העוזר האישי של דרו בארימור. בתכלס, זה נשמע חרא של ג`וב, להיות עוזר אישי של שחקנית מפורסמת. כל האגו הזה שצריך להתמודד איתו, וכל מיני דרישות לא הגיוניות, ולערוך את כל הסידורים בשבילה... נשמע מעיק, לא?

אז זהו, שלא. אותו כריס נראה מאוד מאושר בעבודה שלו. הוא מתחכך עם כל מיני סלבריטאים כמו קמרון דיאז ולוסי לו, הסידורים שהוא עושה בשביל דרו זה בעיקר שופינג וארגון מסיבות (טוב, אני מודה שזו עבודה שיותר מדברת לנשים) וכך יוצא לו, למשל, לבחור את הבית של דרו מבין אחוזות מיליוני הדולרים של לוס אנג`לס ולרהט את חדר המשחקים, החדר בו הוא "נרגע" מהיום העמוס שעבר עליו.

מנהל ליהוק זו עוד עבודה שלא רבים יראו את ההטבות שלה. ובכל זאת, יש בזה כסף טוב, יוקרה, ואתה זה שקובע מי יהפוך לכוכב, ומי לא. בין היתר, מנהל הליהוק שהוצג בתוכנית היה זה שליהק לסיינפלד, מפגשים מהסוג האישי, נשואים פלוס, ועוד.

המשרה הבאה היה אשת יחסי ציבור. נשמע גם מעיק קצת, לא? להיות נתון לגחמות של הקליינטים שלך, להתרוצץ בשבילם, לארגן כל היום מסיבות. אבל היחצ"נית הספציפית הזו, עושה חיל יותר מכולם. הלקוחות שלה הם לא אנשים אלא חברות. מרצדס בנץ, לדוגמא. או ג`ימי צ`ו (מעצב הנעליים המוביל של סקס והעיר) ועוד חברות בגדים, קוסמטיקה וציוד הייטקי כמו פאלם פיילוט וטלפונים סלולרים. אז תעזבו לרגע את הנסיעות מסביב לעולם בתשלום, או את ארגון המסיבות. רק תחשבו שכל אחד מהלקוחות שלה מעניק לה מתנות בדוגמת המוצרים שלו. ובנקודה זו אני רוצה להזכיר רק שם אחד. מרצדס בנץ. אינף סד?

מדובב קולות, היא המשרה הבאה בתור. אין הרבה מה לומר מעבר לזה שהוא מקבל טונות של כסף, על עבודה שכולה כיף, יצירתיות ומשחק, והוא זוכה להיות סלבריטי, אבל עדיין אנונימי, כך שהוא זוכה להערצה, ועדיין יכול לרדת לסופר עם טריינינג, בלי פפראצי.

התפאורנית הראשית היא האחרונה ברשימה מתוך התוכנית, לפני שנעבור לרשימת התפקידים הכי אידיאלים בעיני. התפאורנית הספציפית הזו בונה את הסט של רוזוול, ושוב, הנה מישהי שמקבלת וואחד משכורת, בשביל להסתובב עם אלפי דולרים בכיס, ולקנות, ולקנות ולקנות.

אז זהו לעת עתה, עם תפקידים מתוך התוכנית של ערוץ הבידור, אבל אני החלטתי להרכיב רשימה משל עצמי:

מבקר סרטים של עיתון גדול: משלמים לך יופי של כסף, בשביל ללכת על חשבון המערכת ולראות את הסרטים שיצאו, ואז לכתוב על זה ביקורת.

באותו עניין, מבקר טלוויזיה. אתה מקבל לפני כולם קלטות של כל הסדרות שאתה אוהב, יכול לראות את זה בבית, בשקט, בלי פרסומות מעיקות, ועוד מקבל על זה כסף. בשני הג`ובים לעיל, אגב, אתה גם זוכה מדי פעם לטוס לכל מיני פסטיבלים ולראיין כוכבים מפורסמים. תודו ששווה!

או מנהל רכש של ערוץ כלשהו. אתה רואה סדרות ומחליט מה תשדר ומה לא...

ועל אותו המשקל, תחשבו על האנשים שהתפקיד שלהם זה ליצור פרומואים לסרטים או לטלוויזיה. הם גם רואים את הסרט או הסדרה לפני כולם, בשקט, בבית, ואז הם בוחרים את הקטעים הכי שווים, ועורכים את זה לקליפ...

בכלל, להיות מבקר זה אחלה תפקיד. אתה בוחר את התחום שהכי מדבר אליך (סרטים, מסעדות, ספרים) ומשלמים לך כסף טוב, טבין ותקילין, בשביל לעשות את מה שגם ככה אתה הכי אוהב.

ועכשיו כמה תפקידים שהם לאו דווקא מעולם הבידור, ועדיין שווים בטירוף:

לאנשי הסצינה: יחצ"ן או סלקטור במועדון נחשב. גם אתה נכנס לכל המסיבות הכי שוות, וגם אתה מקבל טובות הנאה מאנשים שרוצים להיכנס.

למכורי הכושר: מדריך בחדר כושר. מעבר לזה שהמנוי הוא חינם, גם פה, מסתבר, יש מגוון הטבות (מיניות בעיקר) שמגיעות כחלק מהתפקיד.

רב חובל. זה לא תפקיד שכל אחד יכול להבין, אבל לאלו שאוהבים שקט אישי מדי פעם, ואוהבים את הים, זה אידיאלי. משכורת עתק, אתם לא מדמיינים בכלל כמה, בשביל לפקד על אנשים אחרים במשך ארבעה או שישה חודשים בשנה, רחוק מהבית והשגרה, ולראות עולם.

דוגמנית על. על זה לא צריך לפרט, נכון?

תפקיד חלומי אחד משלנו, דווקא בצה"ל - מש"קית חווי"ה. אני רק אספר לכם שזה היה התפקיד של שתי האחיות שלי, ולשתיהן יש אלבום תמונות מהצבא, שברובו הן לא על מדים כי אם על ביקיני, בכל הטיולים לטבריה או לאילת שהן לקחו את הטייסים החתיכים (האחות הגדולה, חיל האוויר) או את המנאייקים /חיילים מהשייטת (הקטנה, מ"צ ואז חיל הים)

ואחרון חביב, תפקיד שחברה שלי עושה, והיא דווקא טוענת שזה בכלל לא כיף, אבל תשפטו אתם: היא מתקינה של תוכנה וציוד עבור חברת הייטק עם לקוחות בכל העולם, לפחות שלושה שבועות מתוך כל חודש היא בחו"ל, מחלקת עסקים בטיסה, מלון 5 כוכבים בשהות, משכורת בעלת חמש ספרות (שחצי ממנה פטור ממס כי זה אש"ל, הוצאות בחו"ל) וכל הקניות שלה הן בפריז, מילאנו, לונדון ושאר בירות אירופה, מבלי לשלם על הטיסה.