המסך המפוצל

הממיר 25/7/11

פולישוק, אורות ליל שישי, מחלקת גנים ונוף, קומיוניטי, המפץ הגדול ועוד

מאת: המערכת

פורסם: 25-07-2011
7 תגובות
10 מחלקת גנים ונוף עונה 3 פרק 4
מושלם מושלם מושלם, וגם מצחיק מצחיק מצחיק. תקרית הסטירה במסיבת השוטרים שאחריה צצו ארבעה שוטרים נפרדים ושאלו את אותה שאלה – "סליחה, יש כאן בעיה?" – בווריאציות שונות הייתה גאונית והיסטרית, געיתי מצחוק. יש מצב שזו הבדיחה שהכי הצחיקה אותי בסדרה אי פעם, אבל אני לא רוצה לקבוע את זה בנחרצות כי בעונה השנייה צפיתי במרתון כך שבמוחי הכל דבוק למדי. החזרה אל סיפור רון ותמי הייתה רעיון מצוין, גם בשל הכימיה האדירה בין צמד השחקנים הנשואים, גם כי אנחנו עדיין רחוקים מהמיצוי של מה שיש בין שתי הדמויות וגם כי הכותבים לגמרי העלו את זה מדרגה. תסרוקת הצמות של רון, השפם שנשר מפאת חיכוך, ובמיוחד האינטרבנשן שבמסגרתו רון נוזף ברון, הברקה נוספת של הכותבים. הסיפור הזה בעצם סגר את סאגת משולש גלן (כלומר טום)-וונדי-רון, וטוב שכך, בשלב שהוא עדיין לא נמאס או נשחק. התקיפה של תמי על טום היא זו שהנחיתה את רון על קרקע, מה שהיה יפה בפני עצמו. גם עלילת אפריל כמזכירה אצל כריס הייתה נאה, והעובדה שהוא רואה בה משהו מעבר למה שהיא רואה בעצמה, מקנה לדמותה של אפריל ממד אנושי נוסף ואופציה מעניינת להתפתחות שלה. בונוסים :רישום מתנות החתונה של השניים. (yadoo, קפה+טלוויזיה)

10 קומיוניטי עונה 2 פרק 14
עונג של פרק. חששתי שכמו לא מעט מפרקי הנושא של הסדרה השואבים מעולם שאני לא מכיר, גם פרק של "מבוכים ודרקונים" יחלוף מעל ראשי. אבל לא. הרעיון היה כל כך טוב לב מלכתחילה, לארגן משחק כדי לעודד מישהו מדוכא מחוץ לקבוצה, ולכל אורכו אותה נשמה הייתה ניכרת. בעונה הזו יש רובד אפל מאוד, שהיה ניכר במיוחד בפרק חג המולד פשוט כי שם זה נעשה במינון מוגזם לטעמי. הפעם הבדיחות היו מעולות, עם הקריינות המליצית, התחפושת של צ'אנג, ה"Huzzah!" של טרוי האוויל (כלומר (obtuse סצנת הסקס הלוהטת בין אנני המתכננת לבין עאבד הבלתי ניתן לאבחון, ובעיקר המבטים השוטמים של ג'ף השקרן בן וויליאם הבלתי-ידוע כלפי בריטה החופרת, כלומר המתנגדת שלא לצורך. כמו בפרקי מחווה אחרים, גם הפעם הפתיח השתנה והיה טאץ' מצוין, הן עם המוזיקה הבומבסטית והן עם הציורים. וגם הסוף שבו מגלים מיהי הקריינית היווה בעיניי סיומת נפלאה. להמשך. (yadoo, קפה+טלוויזיה)



8.5 פולישוק עונה 2 פרק 11
אחרי רצף של ימים סוערים העוברים על פולישוק, הגיעה סוף סוף שערורייה מהסוג הסטנדרטי. משקפיים להמונים (=לחרדי המשקפופרים) על משקל טיפולי השיניים של סגן השר ליצמן. האדמה בוערת, וברגע האחרון קוזו מחלץ את פולישוק כמו גדול, ונותן לו ליהנות מפירות האקראיות של הביקור בבית החולים. פולישוק אולי יצא גדול, אבל הפרק לא היה ברמה של קודמיו. גם כי היו בו צירופים הזויים המשלבים חתונה (אם חשבנו שזה הזוי שבראשי אומר לשמחה להתחתן, בא הניתוח הפלסטי+הגדלת חזה והראו לנו שיש דברים הזויים מאלה) ואם בשליחתו של השר את מזכירתו להתחתן - "קומי צאי תמצאי חתן". זה אמור להצחיק? גם העילגות והבריוניות של שר האוצר (מנשה נוי) נראתה שלא במקומה. עם כל הכבוד, שרי אוצר לא מתבטאים בזעם קדוש ובקללות כאחרון תגרני השוק. דמותה של אחותו של פולישוק היתה קש ששבר לגמרי את אמינות הסדרה; אפשר להאמין על אשתו (פנינה טורנה) שהיא נסחפת בראיון עיתונאי, אבל יש גבול לביזוי שגורמים לו קרובי משפחתו מבית. ובכל זאת, 8.5, כי גם ביום פחות מוצלח שלה, פולישוק עדיין מצליחה לדגדג ולהיות שנונה ומרעננת. (זלפה)

8.5 מזל סרטן עונה 2 פרק 1
העונה הראשונה נפתחה בקיץ ובהכחשה. העונה השנייה נפתחת בסתיו ובמלחמה. קאת'י ופול שהיו פרודים הם עכשיו צוות. אדם הוא זה שלא רוצה להתמודד עם המצב. שון מתרגש מהלידה הצפויה. מרלין עוד שם, הפעם כדי להכין את קאת'י למותה במקום ההטפה לחיות את חייה. האבחנה של קאת'י הייתה שם מהרגע הראשון. האבחנה של שון קיבלה שם רק עכשיו. אם בעונה הראשונה הוא היה סתם בחור מוזר, עכשיו הוא דו-קוטבי. אני מניחה שזה אומר שגם הדמות שלו הולכת להשתנות, אבל אני מקווה שלא יותר מדי. כמו שלא הקצינו את הסרטן עצמו (אלא רק את התגובות של קאת'י), אני מקווה שגם את ההפרעה הדו-קוטבית לא ייקחו למחוזות הביזאר החביבים על תסריטאים. בהרבה דיונים על "האוס" עלתה השאלה איך אפשר לתת לדמות הראשית להשתנות בלי להרוס את הסדרה. אני חושבת שזו דוגמה מצוינת לזה - קאת'י של העונה השנייה היא כאמור לא קאת'י של העונה הראשונה. אבל למרות שהיא בוחרת לעשות דברים שונים מאוד, היא כן עושה אותם באותה דרך. כשהיא מחליטה ללכת על טיפול מסוים היא עושה את זה באותה עקשנות שבה היא שמרה על הסוד שלה, למשל. אני מקווה שגם אצל דמויות אחרות נראה שינוי תוך כדי שמירה על התכונות הבסיסיות (ויהיה מעניין במיוחד לראות מה יקרה לאדם, כי אני בטוחה שהאדישות-לכאורה לא תישאר לנצח). (מורן)



8 אורות ליל שישי עונה 5 פרק 8 
אומרים שהכישלון הוא יתום ולהצלחה אבות רבים, הפרק הזה אכן זכינו לראות את כל אבות של הצלחת הליונס רבים, וינס רב עם לוק, עם ג'ס וכמעט עם כל חברי הקבוצה האחרים, אביו של וינס רב עם המאמן, עוזר המאמן ריגינס רב עם עוזר המאמן השני, ונראה באמת שלו הם היו צריכים גם להשתתף במשחק כלשהו הפרק ולא רק להתעסק בשאלה למי מגיעה התהילה, סיכויי ההצלחה שלהם לא היו גבוהים. המעקב אחרי וינס הפרק גרם לי לחשוב מצד אחד עד היכן הוא התדרדר שהוא מוכן לשקר לגבי התמכרותה של אמו, אחת הנקודות הכי רגישות אצלו כדי לרדוף אחרי מה שהוא מאמין שהוא העתיד שלו, ומצד שני עד כמה אדם כמוהו שלא היה מורגל בהצלחות כאלה, ובחיזור שכזה, לא יכול שלא להתפתות, ולחשוב שכל מי שמעיר לו עושה זאת רק מתוך צרות עין וקנאה, כי באמת שקשה להתווכח עם הצלחה. אהבתי את עלילת מיס טקסס של בקי במיוחד בשל הפרגון של מינדי וחברותיה, וגם את העובדה שבקי שזכתה רק במקום השני ודווקא בגלל המעודדות שלה שנתפסו כחברה לא טובה על ידי השופטים ידעה לקבל את הדברים בחיוך. כאילו אם זה המחיר שהיא צריכה לשלם על החברות אז היא בהחלט מוכנה לשלם באיבוד המקום הראשון. אהבתי מאוד את העלילה של תמי ואפיק התלמידה הסוררת ובמיוחד את השיחה שלהן במסעדה, שהראתה שוב עד כמה תמי יודעת לומר את הדברים הנכונים. לא ציפיתי שדרק בישופ עוזר ההוראה של ג'ולי יפציע הפרק בביתם של תמי ואריק, במיוחד כי לא חשבתי שהוא מסוגל לחשוב על טובתה של ג'ולי יותר מאשר על טובתו, בסוף הוא יצא טיפה פחות נוראי בגלל שהוא חשב גם על טובתה של ג'ולי ולא רק על טובתו, ושכנע אותה לחזור לקולג' כשמה שהוא באמת רוצה זה שתחזור אליו, אבל הפעם ג'ולי עם פניית הפרסה שלה שמחה את ליבי מאוד כשהתברר שהדלת שעליה היא הלכה להתדפק היא דלתו של מאט, לא הייתה דרך טובה מזו לסיים את הפרק. (אורלי)

7 המפץ הגדול עונה 4 פרק 16
הקשר המוזר של הווארד עם אמו מתחיל ליצור בעיות בזוגיות שלו עם ברנדט. כשהיא סוף סוף משכנעת אותו לעבור לגור אתה, היא מגלה שהוא מתייחס לכל הנשים בחייו כמו לאימא שלו, אז הוא עובר דירה בחזרה (ומקורקע על זה שברח מהבית...). בכנות, לא ברור לי איך הוא וברנדט יכולים להמשיך מכאן. הם חזרו לתוכנית של לחכות שאימא שלו תמות? בסיפור השני, פריאה חוזרת לעיר, והיא וליאונרד חוזרים להיות ביחד. מאז שהווארד עם ברנדט, ראג' הרגיש קצת תלוש, אז נחמד לראות קו עלילה שבאמת נותן לו משהו אמיתי לעשות. גם התמיכה של איימי ב-besty שלה הייתה מוצלחת, ושוב די ברור שפני וליאונרד יחזרו בהמשך, ושפריאה כנראה נכתבה בעיקר ככלי שיוביל לתוצאה הזו. (דורון ז)

ציטוט השבוע
קאסל: (דיבורים בסינית).
בקט: סמסטר בחו"ל?
קאסל: לא, תכנית טלויזיה שאהבתי פעם.
(קאסל, תודה לאסף רזון)


מה יהיה לנו השבוע?
25 ביולי עד 1 באוגוסט
ביום חמישי: חיים בלתי צפויים 2 מסתיימת (HOT3)
ביום שבת: הפמליה 8 (yes קומדיה)
ביום ראשון: אורים ותומים מסתיימת (yes דרמה)

יומיות:
חדש: הרווקה 6 ו-טוטאל וויפאאוט 3 (הבריטית) החל מיום שני 1/8 (yes Real)
ש"ח: משחקי הכס החל מיום שני 25/7 (yes אקשן)




מסביב לממיר 
בעין הדג מדווחים ש'בקתה ביער', סרטם הגנוז של דרו גודארד וג'וס ווידון קיבל תאריך הפצה - 13.4.12





רוצים לכתוב לממיר הבא? כתבו לנו
(editor@tve.co.il)