המסך המפוצל

הממיר 8/8/11

יומני הערפד, קאסל, בניחוש חוקר, המפץ הגדול, מזל סרטן, סברי מרנן, הפמליה ו-yes מעצבנים

מאת: המערכת

פורסם: 08-08-2011
0 תגובות
10 יומני הערפד עונה 2 פרק 6
פרק עמוס ברגש שהמחיש פעם נוספת כיצד מלבד עלילות המתח המפותלות מדובר פשוט בדרמה מצוינת. בראש ובראשונה עמד החיבור היפה של קרוליין עם אמה, סוף סוף. קנדיס אקולה מופלאה בהעברת רגש, מהניואנסים הכי קטנים, כמו למשל בשיחה של קרוליין עם בוני, ועד לדרמות הגדולות כשנאלצה להפנט את אמה. כתיבה מצוינת (של נשות "המגן" ו"אנג'ל", אליזבת קראפט ושרה פיין) ומשחק באמת משובח. גם פול ווסלי הפגין משחק מעולה בסצנת הפרידה של סטפן ואליינה, והצליח לרומם את הסצינה הזו ולרגש מאוד על אף נוכחותה של נינה דוברב הבלתי נסבלת. הסצנה הסופית מעניינת; כבר כמה זמן, שלא לומר מאז תחילת הסדרה, שדמותו של מאט מיותרת למדי בנוף הכללי. זה גורם לי להאמין שקו העלילה שנפתח עם הסצנה האחרונה אכן יביא למותו, בתואנה של מיצוי הדמות. אם כן, בכך הוא יצטרף לאחותו הטלוויזיונית והשניים יהיו הקבועים היחידים בסדרה שמתו. (yadoo, קפה+טלוויזיה)

8 קאסל עונה 3 פרק 11
פרק סטנדרטי שבו החקירה היא רק תירוץ לאינטראקציה. ואכן, כיף לראות את ההכחשות של אלכסיס ("הי אהבתי את הסרט! אם הייתי רואה אותו. מה שלא קרה"), את כל חילופי התפקידים אחרי שהשחקנית המתלמדת מצטרפת והופכת את קאסל לגלגל שלישי, הגילוי שהיא לא הסטריאוטיפ השטחי שהיא נדמית בהתחלה, הדרך שבה היא הופכת לכפילה של בקט ("בדיוק כמו שחלמתי! אמרתי את זה בקול רם?"), נסיונות הפיתוי הלא-מוצלחים שלה, ואי-הנוחות ההולכת וגוברת של בקט שעוברת גם אל הסובבים אותה ("אנחנו צריכים מילת קוד כדי לדעת איזו בקט להרוג כשצבא המשובטים יתקוף"). אי-הנוחות הזאת היא הדבר הכי מצחיק בפרק, וסטאנה קאטיק עושה עבודה קומית טובה מאד בלהפגין אותה. הטוויסט הסופי שבו הדיאלוג הנדוש והמומצא אשכרה עובד מפי השחקנית היה קצת צפוי מתחילת הסצינה אבל סגר יפה את הפרק. פרק מהנה וקליל במיטב המסורת של הסדרה. (אסף רזון)

7.5 בניחוש חוקר עונה 5 פרק 7
פרק נחמד, לא חורג מגדר הרגיל, פרט להפתעה הקטנה לקראת הסוף, שבה האיש הטוב מתפתה לרגע להיות פושע בעצמו. כרגיל שון וגאס מסתבכים במקרה בפשע ועם הרבה מזל וצירופי מקרים פותרים את התעלומה (חלק מהן מיותרים לגמרי - למה צריך היה חצי פרק וצירוף מקרים כדי לקלוט שהפושע דיבר על בחורה שמחכה לו בחוץ?). אהבתי גם את הביקורת המרומזת (שנשמעת כיום לעתים קרובות) על המצב הכלכלי ומה קורה לאיש הקטן שצריך לטפל בהורים חולים. אבל הכיף הגדול הוא ההופעה של צ'י מקברייד, המצוין תמיד, והאינטראקציה שלו עם גאס ושון. נראה שבמשך הפרקים האחרונים היוצרים קלטו את הטכניקה - שון נהיה מאד מעצבן, השטיקים שלו עם גאס קצת נדושים, והדמויות הקבועות לא יכולות להתעמת איתו יותר מדי - אז מביאים דמות חיצונית שמהווה אנטגוניסט ומתנגדת לו לאורך הפרק והתוצאה קומית ומשובחת. מקווה שזה לא יהפך להיות טריק נדוש מדי ושהסדרה תמשיך להיות כיפית כתמיד. (אסף רזון)

8 המפץ הגדול עונה 4 פרק 18
יחסי פריאה וליאונרד הופכים רציניים (היא שוקלת לעבור באופן קבוע ללוס אנג'לס) והיא עובדת קשה כדי לשנות אותו למישהו שיתאים לה יותר - גם מבחינת לבוש, וגם עם עדשות מגע במקום משקפיים, מה שמוביל להומור פיזי שפחות חביב עלי. במקביל, היא מנסה להיפטר מפני, וליאונרד בסופו של דבר נכנע. אם נקבל בעקבות זאת יותר סצנות של פני עם החברות שלה, אז אני בעד. את הסיפור השני אהבתי יותר, כי הוא השתמש באובססיביות של שלדון בצורה מוצלחת; הווארד מענה את שלדון עם קסם שהוא לא מצליח להבין, ושלדון לאט לאט משתגע בניסיון למצוא טריק שלא קיים. (דורון ז)




7.5 מזל סרטן עונה 2 פרק 3
הפרק שבו הכול מסתדר בדיוק כמו שצריך. פול, הילדותי ולא מתחשב, הפך לבעל המושלם שדואג לכול, קונה מתנות חמודות ותומך אפילו כשזה אומר בלי סקס. אנדריאה עוברת לגור עם משפחת ג'יימיסון כי ההורים שלה יוצאים לשליחות מיסיונרית בגאנה וכולם ממש מרוצים, בעיקר אדם. שון מאושר לחלוטין עם התרופות. אבל מהר מאוד הכול מתהפך, כצפוי. החלק שבו דברים מסתדרים בצורה קצת יותר אמינה הופך להיות מפגן הסקס של דמויות הסדרה. נראה שככה זה כשדברים מסתדרים... בעיני, הפרק הזה היה פושר לחלוטין. לא פרק רע, בהחלט נהניתי מהצפייה, אבל גם לא טוב כמו רוב הפרקים הקודמים בסדרה. (מורן)


6.5 סברי מרנן פרק 1
הקונספט של הסדרה כפי שהוצג על ידי שידורי קשת וגם נרמז משמה– זוג נשוי שכל שבוע עושה את הקידוש של השבת בבית אחד מהוריו- התפספס לחלוטין בעיניי בפרק הפתיחה. לא היה ברור במיוחד מתי הם הולכים להורים, לשם מה כולם מתכנסים שם בכלל, ומתי הם חוזרים לביתם. לא נראתה ארוחה משותפת, ולא היה קידוש ובכלל היה נראה שהזוג הגיע לבית רק כדי לחתוך משם למקום אחר שאליו הם לא הגיעו בסופו של דבר. השוואת מצלמות האינטרנט להליכים הרפואיים שעושים שימוש במצלמה כדי ליצור את הבסיס לקומדיית הטעויות נראתה מתאמצת מדי, וכך גם ההתרחשויות באגף הבייבי סיטר שניסו אולי לומר משהו על טלנובלת האח הגדול.  מה שכן אהבתי זה את המשחק של יהורם גאון (שהזכיר לי לפרקים את דמותו בקרובים קרובים) ושל רותם אבוהב. ובעיקר אהבתי את הבדיחה של הזו מהגבות וההוא מהירקות ונראה לי שדווקא כשהם לא מתאמצים להגיד משהו יותר מדי גדול הם בהחלט יכולים להיות מצחיקים. (אורלי)   


5 הפמליה עונה 8 פרק 2
עוד פרק סתמי ומיותר שלא מחדש כלום וממחזר חומרים קודמים, עד 3 הדקות האחרונות. סוף כל סוף כל סוף הסתיימה לה אחת ממערכות היחסים הכי מיותרות ולא מעניינות בתולדות הטלוויזיה, חבל רק שזה לא קרה עונה או שתיים (או ארבע) לפני. אני באמת לא מבין למה התסריטאים התקשו להניח למערכת היחסים הלא מעניינת בעליל הזאת? אני מקווה שלא ינסו לדחוף לארי מישהי חדשה בפרק זמן הקצר שנותר לסדרה ויתמקדו בחברות שלו עם וינס והעליה המטאורית ולגמרי לא מופרכת לצמרת עולם הניהול בהוליווד. כמו שכתבתי למעלה, שאר הדברים בפרק לא חידשו כלום. אולי יש פוטנציאל עם העלילה הגם לגמרי לא מופרכת של דרמה וחבר הקאסט שלו שעלולים לסחוט את האולפן אחרי הקרנת מבחן מוצלחת אחת. (תתש)

1 יום שבת, מרתון סרטי פיקסאר במסגרת חודש האנימציה (המבורך!) של חברת yes. חד-האופן המקסים מתגלגל לו בעצב אל פינת החנות ברגע המרגש והעצוב ביותר בסרט המקסים 'חלומו של טד'. אבל פתאום מגיחה משמאל חללית וכמעט מפנצ'רת אותו. משום-מה חברת הלווין חושבת שהודעה על איזו סדרה חדשה היא תירוץ טוב להרוס יצירות אחרות בחוסר-התחשבות משווע. נמאס כבר לומר את זה, אבל זו פשוט השתנה בקשת על הצופים, שהיא בלתי-נסבלת אפילו בערוץ מסחרי, שלא לדבר על ערוץ שבו משלמים בשביל צפיה ללא פרסומות. הלוואי ואנשי משרד התקשורת יתלבשו כבר על הנושא וידבירו אותו פעם אחת ולתמיד. (אסף רזון)

בשבילכם זו טלוויזיה, בשבילנו לוח מודעות

בשולי הממיר
בקומיוניטי אנדי דיק חזר להתארח בתפקיד הטייס הקטן שמשכנע את פירס להמשיך לקחת את משככי הכאבים, ולוואר ברטון (ג'ורדי לה-פורג' ממסע בן כוכבים: הדור הבא) התארח בתפקיד עצמו, אחרי שרק שבוע שעבר הוא הופיע בתפקיד עצמו במפץ הגדול. בארה"ב, אגב, שני הפרקים גם כן שודרו בהפרש של שבוע - רק בסדר הפוך.

בהאוס הופיעו ג'ניפר גריי (ריקוד מושחת) בתפקיד אבי, קייקו אג'נה (לין מבנות גילמור) בתור ד"ר צ'אנג, וייתכן שגם תזהו את שרלין אמויה, וונדי המלצרית מאיך פגשתי את אמא, בתפקיד ד"ר פרייז'ר.


המון הופעות אורח בפרק קומיקון של קליבלנד: הבמאי רוברט רודריגז (גרינדהאוס, סין סיטי), אמילי דשאנל (בונז), קייטי סאקהוף (גלקטיקה), כוכב האקשן דני טרחו (גריינדהאוס, וגם אנריקו בהמלך היל)  ואלייזה דושקו בתפקיד עצמם. ויל פורטה (סאטרדי נייט לייב) בתור החנון הקלינגוני, מארק האמיל (לוק במלחמת הכוכבים), כריס אייזק (המופע של כריס אייזק), ובהופעה מפתיעה וחוצה מגדרים - הקומיק בוק גאיי מהסימפסונים בדיבובו הרגיל של האנק אזריה (האף, משתגעים מאהבה).  

בניחוש חוקר: את הסוהר הקשוח קרג גילם צ'י מקברייד (ווגלר בהאוס, אמרסון קוד בהחיים על פי נד). את האסיר נורתקאט גילם קווין אלחנדרו (חזוז בדם אמיתי, דני רייס בשארק, בניטו בתא רדום). ושותפתו של צ'י, סווזי קורץ (הדודה לילי בהחיים על פי נד, אלכס ריד באחיות ובקרוב במייק ומולי) הופיעה בחוק וסדר- מדור מיוחד שבערוץ 1 כשופטת מושחתת.  בתפקיד הנערה שהוכתה - קארלי שרדר (מלינה בליזי מקגוייר).


בפרק השבוע של חוק וסדר –מדור מיוחד ששודר בלוויין הופיעו פבלו שרייבר (ניק סובוטקה בהסמויה) וקלי רוקה (ד"ר הרון בהאנטומיה של גריי וכמובן האלפרק/ססילי בבאפי). פרק השבוע של חוק וסדר: כוונה פלילית נקרא "איקארוס" וסיפר סיפור המבוסס על אוסף התאונות הטראגי סביב הפקת המחזמר ספיידרמן בניו-יורק. הופיעו בו סינתיה ניקסון (סקס והעיר), כריסטופר מקדונלד (רקס בחוקים שבלב, ברייס בהארון של ורוניקה) וזמרת הרוק פאטי סמית בתור הפרופסורית.

בקאסל לורה פריפון (דונה במופע שנות ה-70) היתה כוכבת הקולנוע שבאה לגלם את בקט ובעצם שיכפלה אותה.
תודה לאסף רזון


השחקנית קתרין ג'וסטן (קארן מקלוקסקי מעקרות בית נואשות, מיס לאנדינגהם מהבית הלבן) קפצה לבקר בתפקיד עצמה בפרק 4788  של היפים והאמיצים וסיפרה על התמודדותה עם מחלת סרטן הריאות שבה חלתה. כמה ימים קודם לכן, במסגרת אותו קו עלילה, הקרינו בסדרה גם את תשדיר השירות שבו קורא יול ברינר לצופים בו להימנע מעישון. (אורלי)

מה יהיה לנו השבוע?
8-15 באוגוסט
ביום שלישי: האחות ג'קי 3 מסתיימת (HOT3)
ביום רביעי: חוק וסדר – כוונה פלילית 10 מסתיימת (yes אקשן)
ביום שבת: קמלוט (yes דרמה)


יומיות
ריאליטי: יופי אמיתי, החל מיום שני (HOT3)
מערכונים: הפרויקט הירוק, החל מיום ראשון 14.8 (קומדי סנטרל)
האוניברסיטה, החל מיום ראשון 14.8 (קומדי סנטרל)
סאות'פארק 14, החל מיום ראשון 14.8 (קומדי סנטרל)


ציטוט השבוע
"אני הצלחתי להוריד אותם ממני אחרי שאמרתי להם שאני לא מסכימה לעשות יס בגלל שהם לא שידרו את הפרק האחרון של בטאלסטאר גלקטיקה ואין לי קלוז'ר בגללם. ואז סיפרתי לנציגה על מה הסדרה כולל פרקים נבחרים. השיחה לקחה לי חצי שעה (לא נתתי לה את האופציה לנתק אפילו) ומאז לא שמעתי מהם"
פלונית מסבירה בפייסבוק כיצד להתמודד עם נציג מכירות נודניק (תודה לאסף רזון)