המסך המפוצל

חדש על המסך - ספטמבר 2011

עונת השידורים נפתחה בימים אלה בארה"ב. עמית ניצן סוקר את הסדרות החדשות שעלו ותעלינה לשידור במהלך חודש ספטמבר

מאת: עמית ניצן

פורסם: 25-09-2011
40 תגובות

ספטמבר הוא החודש הפורה ביותר עבור סדרות טלוויזיה חדשות בארה"ב. מעבר לכמות הסטנדרטית של כ-20 תכניות ריאלטי חדשות עולות החודש לשידור לא פחות מ-20 סדרות מתוסרטות: 12 סדרות דרמה ו-8 קומדיות. מרבית הסדרות והתכניות החדשות עולות לשידור ב-5 הרשתות הארציות המוכרות – ABC, CBS, CW, FOX ו-NBC. זהו החודש הראשון בעונת הסתיו בטלוויזיה, הנפתחת רשמית ב-19 לחודש, יום לאחר טקס האמי המסכם את השנה החולפת. עם זאת, כמיטב המסורת שהחלה בשנים האחרונות העונה נפתחת באופן לא רשמי כבר בשבוע שלפני כן כשרשת CW מעלה את הפרמיירות של הסדרות המובילות שלה בשבוע הזה. מרתון הסדרות החדשות נפתח עם Ringer ששודרה ב- 13 לספטמבר. הקצב הממוצע של סדרה ביום ימשך גם עמוק לתוך אוקטובר, שיכלול מספר דומה של סדרות חדשות כשרשתות הכבלים תצטרפנה לחגיגה. 

 

שם: Ringer
רשת: CW
תאריך: 13/9
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: דרמה
תקציר: שרה מישל גלר (לנצח באפי) חוזרת למסך בתפקיד כפול של תאומות, ברידג'ט ושיבון. ברידג'ט הבורחת מהמאפיה מאמצת את זהותה של אחותה העשירה רק בכדי לגלות שגם לה יש סודות אפלים. עוד בקאסט: נסטור קרבונל ("אבודים”), כריס פולאהה ("חיים בלתי צפויים”) ומייק קולטר ("האישה הטובה”).
דעתי בקצרה: נראה שהסדרה תהיה מתוחכמת יחסית למה שמשודר ב-CW, אך עדין זו סוג של אופרת סבון המצריכה לפחות אחסון חלקי של המוח במקרר לפני הצפייה.

 




 

שם: Up All Night 
רשת: NBC
תאריך: 14/9
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: קומדיה
תקציר: כריסטינה אפלגייט (“נשואים פלוס") מגלמת אם עובדת בעוד בעלה, המגולם על ידי וויל ארנט ("משפחה בהפרעה"),  נשאר בבית בכדי לטפל בתינוקם הראשון. מאיה רודולף ("סאטרדי נייט לייב") מככבת גם כן.
דעתי בקצרה: היא נראית חביבה והמבקרים מסכימים שזו קומדיה מוצלחת עם שחקנים מכובדים, אבל אני חושב שהשיבוץ שבו בחרה הרשת עבורה – בשעה 20:00 מול "אקס פקטור" – עלול לעמוד לה לרועץ (ואולי אפשר לומר באירוניה שהשיבוץ הזה עלול להיות ה"אקס פקטור" של העתיד שלה?...). מצד שני, פרק הפתיחה זכה לאחוזי צפיה נאים מאד, אז מי יודע?...

 




 

שם: Free Agents
רשת: NBC
תאריך: 14/9
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: קומדיה
תקציר: עיבוד לקומדיה בריטית בת אותו שם העוסקת במערכת יחסים הנרקמת בין שני עמיתים לעבודה. בכיכובם של האנק עזריה (“משתגעים מאהבה”), קתרין האן ("ג'ורדן”) ואנטוני הד (“באפי", "מרלין").
דעתי בקצרה: לקומדיה הבריטית לא התחברתי, והיחס שלי לרימייק די פושר. נראית כמו אופציה סבירה לביטול.

 





  
שם: H8R 
רשת: CW
תאריך: 14/9
מספר פרקים: לא פורסם
ז'אנר: ריאליטי
תקציר: סלבס כסנוקי מ"חוף ג'רזי" וקים קרדשיאן מ"משפחת קרדשיאן" נפגשים עם אנשים מהישוב הרוחשים להם שנאה עזה במטרה לשנות את דעתם עליהם. בהנחיית מריו לופז (“הצלצול הגואל").
דעתי בקצרה: עם ציון ממוצע 31 באתר "מטא-קריטיק", התכנית הזו מועמדת רצינית לתואר "הגרועה ביותר העונה". אני מקווה לפחות להנות מלראות את סנוקי בחברת אנשים השונאים אותה.

 




 

שם: The Secret Circle
רשת: CW
תאריך: 15/9
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: דרמה
תקציר: סדרת נעורים על טבעית המתבססת על טרילוגית ספרים פרי עטה של הסופרת שכתבה את "יומני הערפד" העוסקת בנערה המגלה כי היא נצר לשושלת מכשפות. בכיכובם של בריט רוברטסון (“חיים בלתי צפויים") וטומס דקר ("קורותיה של שרה קונור”).
דעתי בקצרה: נראית כמו סדרה תאומה ל"יומני הערפד" המכוונת במוצהר לאותו קהל: בנות 18-34. אני מניח שהיא תצליח כמוה, אבל זו לא כוס התה שלי...

 





 

 

 

 

שם: Two Broke Girls
רשת: CBS
תאריך: 19/9
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: קומדיה
תקציר: קאט דנינגס ("הלילה של ניק ונורה") ובת' בהרס מגלמות צמד מלצריות מרוששות החולמות לפתוח יום אחד חנות קאפקייקס משלהן.
דעתי בקצרה: זו אחת מהסדרות שאני הכי מצפה להן בעונת הסתיו הנוכחית. המבקרים אוהבים אותה והשיבוץ שלה בין "איך פגשתי את אימא" ו"שני גברים וחצי" מצוין עבורה. פרק הפתיחה, ששובץ באופן חד פעמי מיד לאחר "שני גברים וחצי" שזכתה לרייטינג מטורף, זכה לאחוזי צפיה מעולים בזכות השיבוץ הזה. השאלה היא האם הסדרה הצליחה רק בזכות ה"מקפצה" המוצלחת או שהיא תוכל לעמוד בזכות עצמה. נחיה ונראה... 

 




 

שם: The Playboy Club
רשת: NBC
תאריך: 19/9
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: דרמה
תקציר: פוליטיקאים, בדרנים, שפנפנות וגנגסטרים בדרמה תקופתית בסגנון "מד מן" הסובבת סביב מועדון פלייבוי בשיקגו של 1963. בכיכובם של אדי סיבריאן (“משמרת שלישית”) ודייוויד קרומהולץ (“מספ7ים”). 
אנקדוטה: במאי הפיילוט ביים גם את הפיילוט של "מד מן".
דעתי בקצרה: הסדרה נשמעת ונראית כמו חיקוי ברמה בינונית של "מד מן". אני די פסימי לגבי הסדרה הזו. אחרי שהתפרסמו נתוני הצפיה בפרק הראשון אני פסימי אפילו יותר... 

 




 

שם: New Girl
רשת: FOX
תאריך: 20/9
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: קומדיה
תקציר: זואי דשנל (“500 ימים עם סאמר”) מגלמת מורה מקסימה וקוורקית העוברת לגור עם שלושה בחורים לאחר שנפרדה מהחבר שלה.
דעתי בקצרה: נראה לי שהתוכנית הזו היא סוג של "המופע של זואי דשאנל" ולכן העיקר הוא האם מוצאים אותה מקסימה או מעצבנת. אני צריך לראות שלושה פרקים בכדי לגבש עמדה כלשהי.

 




 

שם: Unforgettable
רשת: CBS
תאריך: 20/9
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: דרמה
תקציר: פופי מונטגומרי ("ללא עקבות") מגלמת בלשית בעלת זכרון מושלם, עד לרמת הפרט הקטן ביותר.
דעתי בקצרה: המבקרים ואני מסכימים שזו סדרת משטרה גנרית כמוה יש רבות ברשת הזו. מבחינתי אפשר לקרוא לסדרה הזו NCSI: Perfect Memory. לאוהבי הז'אנר.

 




 

שם: Revenge
רשת: ABC
תאריך: 21/9
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: דרמה
תקציר: מהיוצר של "סווינגטאון" מגיע עיבוד טלוויזיוני ל"הרוזן ממונטה כריסטו" בו אמילי ואן קאמפ ("אוורווד", "אחים ואחיות") מאמצת זהות חדשה ושבה לעיירה בה גדלה בהמפטונז במטרה לנקום באלו שפגעו במשפחתה. העלילה נעה קדימה ואחורה בזמן בין ההווה לעבר.
דעתי בקצרה: לפי המבקרים זו אופרת סבון די אפלה. הציפיות שלי לא גבוהות אבל אהבתי את "סווינגטאון" אז אתן לסדרה הזדמנות הוגנת.

 




 

שם: אקס פקטור (The X Factor)
רשת: FOX
תאריך: 21/9
מספר פרקים: 26
ז'אנר: ריאליטי
שידור בארץ: HOT3 החל מה-23/9
תקציר: סיימון קאוול ("אמריקן אידול”) ופאולה עבדול ("קליפ עם חתול מצויר”) חוזרים בגירסה האמריקאית לתחרות השירה הבריטית. זמרים בודדים וקבוצות יתחרו בארבע קטגוריות על חוזה בשווי של 5 מיליון דולר.
דעתי בקצרה: אני אוהב את אידול ואת The Voice, וסימון חסר לי. הקהל האמריקאי יאהב את התוכנית הזו, וגם אני.

 




 

 

 

שם: Charlie's Angels
רשת: ABC
תאריך: 22/9
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: דרמה
תקציר: לאחר ההצלחה של "הוואי 5-0” מגיע חידוש נוסף לקלאסיקת סבנטיז. מינקה קלי (“אורות ליל שישי”), אנני אילונסה (“בית חולים כללי") ורייצ'ל טיילור ("האנטומיה של גרי") מככבות כשלוש פושעות לשעבר המועסקות כחוקרות פרטיות עבור מיליונר בלתי נראה.
דעתי בקצרה: המלאכיות משובצות ביום חמישי בשעה 20:00. אשתקד שודרה במשבצת השידור הזו הסדרה הכושלת  My Generation שבוטלה לאחר שני פרקים. אתפלא אם גורל זה לא יחזור גם השנה, ואין לי שום בעיה עם זה. הרייטינג של פרק הפתיחה לא היה טוב וזהו בהחלט סימן לא מעודד עבורה. 

 




 

שם: Person of Interest
רשת: CBS
תאריך: 22/9
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: דרמה
תקציר: בדרמת הפשע מבית היוצר של ג'י ג'י אברהמס מגלמים מייקל אמרסון (“אבודים") וג'יימס קאביזל (“הפסיון של ישו”), בהתאמה, מיליארדר אקצנטרי ומסתורי וסוכן CIA לשעבר הנעזרים בכסף ובטכנולוגיה בכדי לתפוס עבריינים לפני שהם מבצעים את הפשע באמצעות מכונה ייעודית.
דעתי בקצרה: אני בטוח שהמשחק של מייקל אמרסון יהיה נהדר אבל זה נשמע לי כמו עוד סדרה "פרוצדוראלית" טיפוסית של הרשת הזו.

 




 

שם: Whitney
רשת: NBC
תאריך: 22/9
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: קומדיה
תקציר: הקומיקאית וויטני קאמינגס יצרה את הקומדיה הזו, בה היא מגלמת בחורה המנסה לתבל את מערכת היחסים שלה עם בן זוגה מזה חמש שנים.
דעתי בקצרה: קאמינגס היא גם אחת היוצרות של "שתי נשים עניות" שעולה לשידור בעונה הזו בCBS עושה רושם  שכל הקבין של ההומור הלכו דווקא לסדרה ההיא. הסדרה הזו קיבלה, מחד, ביקורות שליליות אוניברסאליות, ומנגד, את המשבצת הטובה ביותר שהרשת יכולה להציע – זו שאחרי "המשרד", אז עתידה לוט בערפל. בינתיים אפשר רק לומר שהרייטינג של הפרק הראשון היה לא רע (השלישי הכי טוב מכל הסדרות של NBC ששודרו באותו שבוע). 

 




 

שם: Prime Suspect
רשת: NBC
תאריך: 22/9
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: דרמה
תקציר: NBC מציגה רימייק משלה לשורת המיני סדרות הבריטית Prime Suspect. מריה בלו ("אי.אר") נכנסת לנעליה של הלן מירן בתפקיד בלשית המנסה לבצע את תפקידה כשהיא מוקפת בחבורת גברים שוביניסטים. עוד מככבים קירק אסבדו (“אוז", “פרינג'”) ובריאן פ. אוביירן (“מילדרד פירס").
דעתי בקצרה: אני אוהב את המקור, ומסמפט את השחקנים אבל בלשית ב"עולם של גברים" נשמע לי מעושה ולא ממש מתאים לשנת2011. נראה שגם הקהל לא ממש התלהב – נתוני הצפיה של הפרמיירה היו חלשים. 

 




 

שם: A Gifted Man
רשת: CBS
תאריך: 23/9
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: דרמה
תקציר: פטריק ווילסון ("מלאכים באמריקה") מגלם מנתח ניו יורקי שחצן אשר התערבות רוחה של גרושתו בחייו גורמת לו לשנות את דרכיו ואת אופיו לטובה. עוד מככבות מרגו מרטינדייל (“צדק פרטי") וג'ולי בנץ (“דקסטר”). את הסדרה יצרה סוזנה גרנט שכתבה את התסריט ל"ארין ברוקוביץ". 
אנקדוטה: פרק הפיילוט בוים על ידי זוכה האוסקר ג'ונתן דמי (“שתיקת הכבשים") שלא ביים פרק טלוויזיוני מזה 24 שנה.
דעתי בקצרה: על פניו זו נראית כמו עוד סדרה טיפוסית של הרשת ("מדיום", "הלוחשת לרוחות", אפילו "מגע של מלאכים") אך הצוות והשחקנים מרשימים מאוד, וגם המבקרים הופתעו לטובה, כולי תקווה שגם אני.

 




 

שם: Pan Am
רשת: ABC
תאריך: 25/9
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: דרמה
תקציר: בדומה ל"מועדון הפלייבוי" ול"מד מן" גם זו דרמה תקופתית המתרחשת בשנות ה-60, כאן העלילה עוסקת בדיילות ובטייסים  של חברת התעופה "פן אם". בין חברי הקאסט: כריסטינה ריצ'י ("פחד ותיעוב בלאס וגאס", "מונסטר") ומייק ווגל (“קלוברפילד”).
דעתי בקצרה: היא מנצחת את "מועדון הפלייבוי" בקטגורית החיקוי המוצלח ביותר של "מד מן", אבל צורם לשמוע שהרשת לא מסכימה כלל להציג עישון בסדרה מסיבות חינוכיות. אני על הגדר...

 




 

שם: טרה נובה (Terra Nova)
רשת: FOX
תאריך: 26/9
מספר פרקים: 13
ז'אנר: דרמה
שידור בארץ: yes Action החל מה-27/9
תקציר: סטיבן שפילברג מביא את "פארק היורה" למסך הקטן. ההפקה עמוסת הגרפיקה הממוחשבת שעלתה כ-70 מיליון דולר מספרת על קבוצת חלוצים משנת 2149 החוזרת 85 מיליון שנה בזמן בכדי להציל את כדור הארץ ונאלצים להתמודד עם דינוזאורים מאיימים. 
דעתי בקצרה: נראה שזה יהיה להיט או שזה יהיה פלופ, ואני חושב שזה יהיה להיט. איכות הגרפיקה תהיה כנראה חסרת תקדים בטלוויזיה, אבל בסופו של דבר אני שופט סדרה בעיקר לפי העלילה, ולא ברור עד כמה זו תהיה חזקה ומהימנה.

 




 

שם: Hart of Dixie
רשת: CW
תאריך: 26/9
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: דרמה קומית
תקציר: רייצ'ל בילסון ("האו.סי.") משחקת רופאה צעירה העוברת לעיירה קטנה באלבמה המלאה בדמויות אקצנטריות. הקאסט מונה גם את ג'יימי קינג ("עיר החטאים") וסקוט פורטר ("אורות ליל שישי").
דעתי בקצרה: בילסון לא מהימנה כרופאה, ואני מוצא את הסדרה די רדודה. 

 




 

שם: Suburgatory
רשת: ABC
תאריך: 28/9
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: קומדיה
תקציר: אב חד הורי מעביר את עצמו ואת בתו המתבגרת מהעיר הגדולה לפרברים לאחר שהוא מוצא קונדומים בחדרה. עם ג'רמי סיסטו (“עמוק באדמה”, “חוק וסדר”), ג'יין לוי ("חסרי בושה”) ושריל היינס (“תרגיע”).
דעתי בקצרה: הסדרה נותנת לי וייב של "דריה" והטרילר הצחיק אותי. בעצם, מה אני מבקש מקומדיה? שתצחיק אותי, זה הכל... 

 




 

שם: How to Be a Gentleman
רשת: CBS
תאריך: 29/9
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: קומדיה
תקציר: זוג חברים, קווין דילון (“הפמליה") המגלם בחור מחוספס וקולני ודיוויד הורנסבי ("פילדלפיה זורחת”) המגלם בחור מתורבת ומנומס, מנסים ללמד אחד את השני להיות מעט כמוהם. עוד מככבים מרי לין רייסקוב (“24”) ודייב פולי (“ניוז רדיו").
דעתי בקצרה: הקומדיה הזו נקטלה על ידי המבקרים שכינו אותה "לא מצחיקה" ו"לא מקורית" ולפחות לפי הטריילר אני נאלץ להסכים עימם.

 




 

שם: Jessie
רשת: Disney Channel
תאריך: 30/9
מספר פרקים: 20
ז'אנר: קומדיה
תקציר: דבי ראיין (“החיים היפים על הסיפון”) משחקת נערה בת 18 המגיעה לניו יורק ומוצאת את עצמה חיה בפנטהאוז יוקרתי כאומנת לארבעה ילדים.
דעתי בקצרה: יש תוכניות לילדים שפונות גם למבוגרים. זו לא אחת מהן.

 




 

ולסדרות חודש אוקטובר