המסך המפוצל

הממיר 6/12/11

עקרות הבית הנואשות חוזרות בעונה חדשה, דקסטר צפויה לעייפה, וגם על סרוגים, שובר שורות ואיך פגשתי את אמא

מאת: המערכת

פורסם: 06-12-2011
19 תגובות


9. עקרות בית נואשות, עונה 8 פרק 1
העונה האחרונה של עקרות בית נואשות התחילה במה שנראה כמו קריצה ברורה לעונה הראשונה שבה מרי אליס שמה קץ לחייה בירייה בראשה לאחר שהיא קבלה מכתב מהסוג שיודע מה היא עשתה בקיץ האחרון. עכשיו נראה כי זה תורן של ארבעת החברות המופתעות דאז לצעוד באותו מסלול, הן קברו את הגופה, הן מסתירות את האמת מכולן (אפילו שכולנו צופים בסדרות מספיק זמן כדי לדעת שסוזן צודקת כשהיא אומרת להן שסודות תמיד מתגלים) ואפילו קיבלנו מכתב שיודע גם הפעם מה עשו בקיץ האחרון. האם יריית הפתיחה של הסדרה היא אות גם ליריית הסיום, או שיסדרו להן סוף טוב יותר (כמו נניח לשלוח את כולן לכלא בסוף העונה...) בכל מקרה גם אם לא ברור עדיין כיצד תגיע לסיומה נואשותן של עקרות הבית מויסטריה ליין, הדרך לשם עדיין מעניינת. ההתמודדות האישית של כל אחת מהבנות עם הרצח מרתקת בפני עצמה, וגם המקום בו מוצא עצמו קרלוס מעורר תהיה ועניין. אם זה ימשיך ככה, הם יכולים להמשיך לעוד עונה... (זלפה)


© ABC Studios


7.5. סרוגים, עונה 3 פרק 7
בפרק שנקרא "בואי כלה" אנו מקבלים את הודיה חוגגת את ה"לא חתונה" שלה, את נתי מתמודד עם היותו רופא כשהוא "לא רופא", את האולפנה מתפללת לשלומה של הודיה החולה "הלא חולה" ואת רעות חוגגת את החופש כתוצאה מהשימוש בסמים "לא סמים". המצב הזה שבו הדמויות כולן מתמודדות עם השדים הלא כל כך אמתיים שלהן היה יכול להיות יפה אלמלא ההרגשה שלי שהיוצרים יצרו "בעיות לא בעיות" רק כדי להמנע מלהתקדם. הודיה מבטלת את החתונה מסיבות לא ברורות רק כדי שהיא ואברי יחזרו למקום שבו אברי הוא האהוב הבלתי מושג, וגם ההשעיה של נתי הסתיימה באופן הצפוי ביותר עם ביטול ההשעיה והירושה שהוא קיבל מהחולה המנוחה. התאכזבתי שהמקום היחידי שבו היה נראה שחולה שמתה 20 דקות אחרי שהיא שוחררה מבית החולים הוא עניין בעל השלכות משמעותיות - נמצא רק בתוך הראש של נתי, ורק לפרק זמן מוגבל. ולמרות כל זאת אהבתי את הסיום של הפרק שבו הודיה, שסוף סוף נראית כאילו היא יודעת מה היא רוצה מעצמה (לפחות זו התחושה שהיא שידרה, אצלה לא באמת אפשר לדעת אף פעם), עומדת בדלת של אברי שלא יודע איך כדאי לו להגיב להצהרות שלה. (אורלי)


צלם: פיני סילוק


7. שובר שורות, עונה 4 פרק 11
וואו. יש מצב שהדקות האחרונות של הפרק הן הדבר הכי היסטרי שראיתי אי פעם בטלוויזיה? הסיקוונס הזה, שמילא את שלוש הדקות האחרונות של הפרק, היה מצד אחד מרעיש וסוחף, אבל מצד שני מוגזם ואפילו מעט מגוחך. טעינת הקטע במוזיקה הפועמת, בחילופי הדברים האמוציונליים של וולט וסקיילר, בזעקה שלו שהפכה לצחוק פרוע, בצלצול הטלפון, בקולה הנסער של מארי במשיבון – באיזשהו שלב זה נראה מופרז. הרי בואו נודה על האמת, מלכתחילה הסיבות להזדעזעות של וולט לא מחזיקות יותר מדי. גאס אמנם איים על משפחתו, קרוב לוודאי הדבר הכי מפחיד שבנאדם יכול לשמוע, אבל הוא גם התחיל את האיום בתנאי "אם תתקרב לג'סי". אז פשוט אל תתקרב לג'סי.


אני לא מקל ראש באימה שנפלה על וולט או שופט את הרציונל שלו, אבל אני גם לא לגמרי מבין מדוע הסדרה נסחפה איתו לקלחת הזו, לתהומות האלה שמרחב הזחילה מתחת לרצפתו מסמל היטב. למרות העובדה שזכינו אגב כך לכמה תמונות נהדרות, בראשן ההתרחקות מוולט (שנראה כמו מת, אגב) בסוף הפרק מלמטה ועד התקרה, לא יכולתי שלא להיות מובך קצת מהבומבסטיות.


בזמן שוולט צוחק את בעתתו, סקיילר מוכיחה שוב שהיא מסוגלת להתעשת, כי מישהו צריך להגן על המשפחה הזו מפני האיש שמגן על המשפחה הזו. היא אמנם לא מודעת לסכנה האפשרית שאורבת להם, אבל היא כובשת את סערת רוחה ועונה לאחותה בקול שקול ומרגיע. זה שוב קורה, האנק שוב סימן לעצמו מטרה על הגב. האיש הזה חריף, רבאק. בעוד האחרים מחסלים זה את זה ומנהלים את שגרת יומם, הוא כבר קולט שהמכבסה מהווה חזית אידיאלית למעבדת הסמים.
עוד רגעים לציון (מדהים כמה רבים כאלה יש בסופי העונות, לעומת היובש המייגע בתחילתן): סוג הדם של ג'סי נמצא גם הוא באוהל הניתוח של גאס. מסתבר סופית שהוא שם בזכות ולא בחסד, וזה עוד לפני התושיה שהפגין באחוזתו של דון אלדיו. ג'סי יוצא מלך שוב כאשר הוא מתריס בפני גאס שאם הוא יהרוג את וולט, יש לו בעיה – הוא עצמו לא יבשל.


הסיפור עם טד בנקי נגמר בקול ענות חלושה של מפרקת שבורה. כשהתחיל קו העלילה הזה כתבתי עליו שהוא יכול להיות מעניין אם יוביל לפוקוס על סקיילר ומשם אל וולט, אבל בדיעבד הוא נראה כמו מריחת זמן שהסתבכה שלא לצורך, ואז נפתרה בדאוס טיפשי אקס מכינה. באורח פלא האיש שילם את חובו ואז מעד ומת, איזה יופי. השורה התחתונה של הסיפור הזה היא הכסף שהעבירה אליו סקיילר ושכעת לא נמצא לרשותו של וולט, אבל אם היו מוותרים על פיתולי הסיפור הזה היו יכולים לגמור אותו בתוך שני פרקים באורח מספק, ואם היו משאירים את בנקי בחיים הייתה חרב נוספת שמונחת על צווארם.
אבל בסדר, בינתיים וולט מורד שוב ושוב על גחונו, והפרק הזה בחר לעשות זאת באופן הכי מובהק וסמלי. הוא חבוט שוב, הפעם בעקבות התאונה שגרם לה, הוא מפוטר, אין לו כסף להימלט, בשלב הזה נראה שהוא חסר אונים. אי לכך הוא ייאלץ לשנות פאזה ואת התוכניות שלו, אולי לחזור לתוכניתו המקורית: השבת מלחמה. עצם העובדה שלגמרי לא ברור מה יהיה עכשיו, הופכת את המשך הסיפור למעניין מאין כמוהו. (yaddo מבלוג קפה+טלוויזיה)


7. איך פגשתי את אמא, עונה 7 פרק 8
שלושה סיפורים היו בפרק הזה: אחד היה מאכזב בעיניי, השני היה חביב והשלישי היה ממש מוצלח.

נתחיל עם האכזבה. הרעיון להחזיר את ה"Slutty Pumpkin" בהחלט נראה במקום. ההופעה שלה בעונות המוקדמות והתגובה של טד כלפיה יצרו תחושה של ציפייה לגבי התממשות הסיפור הזה בעתיד, ובאמת הגיע הזמן לעשות זאת. אבל מעבר לכך עשו יוצרי הסדרה את כל הטעויות האפשריות – הליהוק של קייטי הולמס שידר ניסיון נואש למשוך קהל באמצעות Stunt Casting א-לה בריטני ספירס מהעבר והכימיה בינה לבין ג'וש רנדור לא ממש הייתה קיימת, ולא בגלל שהתסריט דרש מהם להראות חוסר כימיה אלא בשל חוסר כימיה "טבעי". אבל מעבר לכך, התסריט פשוט לא היה מספיק טוב. הרעיון שטד מגלה שהוא סובל מהזוגיות הטריה אבל ממשיך עם זה בעל כורחו רק כדי לגלות בסוף שגם הצד השני היה נתון באותה סיטואציה כל הזמן כבר נלעס בעבר והיה שקוף ומאולץ, מה גם שלא בוצע בצורה אמינה. חבל, כי היה לסיפור הזה פוטנציאל למשהו מצחיק ומעניין יותר.


הסיפור של לילי ו"טפשת ההריון" היה חביב למדי. לא מבריק ולא הותיר עליי חותם מיוחד, אבל בוצע בצורה חמודה ודי משעשעת. אהבתי במיוחד את השימוש בכפלי המשמעויות עם הקונטקסטים המיניים שהיה בוטה מספיק בכדי להצחיק, אבל לא עבר את גבול הטעם הטוב.


© 2011-2012 Twentieth Century Fox Film Corporation. All rights reserved


אבל ההיילייט של הפרק היה, מבחינתי, הגילוי על הפן הקנדי בעברו המשפחתי של בארני. היה ממש כיף לראות את רובין קופצת על המציאה כדי להתעלל בו בכל דרך אפשרית. ולא הייתה לי תחושה שההתנהגות הזאת אינה תואמת את הדמות של רובין – הרי צריך לזכור שבמשך שנים בארני התעמר בה על המוצא הקנדי ודיבר כלפיה בהתנשאות ובזלזול, כך שאפשר בהחלט להבין את הרצון שלה "לנקום" כך. אלה הרגעים בהם הדמות של רובין עובדת באופן הטוב יותר, לטעמי – כשהיא באינטראקציה עם יתר הדמויות (מלבד טד, בד"כ) על רקע אירוע שגורם לה להתפרע ולהסתלבט על האחרים או לחטוף קצת בעצמה, במיוחד על רקע המוצא הקנדי שלה. מעבר לכך, היה עונג צרוף לראות את ניל פטריק האריס במיטבו – כל הפרצופים האומללים שלו, התחינות שלו כלפי רובין שתפסיק ותרד ממנו ובמיוחד, כל הרגעים שבהם הוא מתנהג Over The Top – פשוט פנינה קומית. שני רגעים מוצלחים במיוחד של בארני בפרק: כשהוא מול המראה עם תלבושת ה"מאונטי" והדמעות זולגות מעצמן והבחירה המגוחכת בתחפושת של אפולו קריד מ"רוקי". אהבתי מאד. (איתן גשם)

3. דקסטר, עונה 4 פרק 9
וואו! שוק! איזו הפתעה! גלר לא באמת קיים! הנה הגיע הטוויסט המטופש שכולנו ידענו כי (וקיווינו שלא) יגיע. הגמלוניות הזו, שהתבטאה ביתר שאת בניסיון ליצור מתח מרעיש ברגע שבו מגלה דקסטר את גופת גלר, ממחישה את הפער בין הקרדיט שהסדרה נותנת לצופיה ובין הצופים עצמם, שניחשו את העובדה שגלר אינו אמיתי כבר בפרקים הראשונים לעונה. כל זוויות הצילום האלה של מישהו שכאילו עוקב אחרי דקסטר בכנסייה, הכאילו-התחמקויות ברגע האחרון – גיב אס אה ברייק, למען השם. בסדרה טובה הידיעה מראש לא אמורה באמת לפגום ביצירה. כן בהנאה ובחדוות הגילוי, אבל לא ביצירה. כאן העובדה שידעתי שגלר אינו אמיתי רק גרמה לי לבוז לכל כך הרבה אירועים מגוחכים עד מטומטמים שהתרחשו לאורך העונה, מה שהגיע לשיא בפרק הקודם כאשר טראוויס כבל את עצמו בשלשלאות.


אירוני שהעונה הזו רצופה ברטרוספקטיבה – חזרתו של רודי, עימותיו של דקסטר עם הארי, בחינת דברה את חייה במהלך הטיפול הפסיכולוגי – בזמן שההווה כל כך, אבל כל כך, פגום. דקסטר מצד אחד ודב מצד שני מעלים תהיות על עצמם ועל מאפיינים מהותיים בהם, קושיות שאנחנו עצמנו כבר הנחנו בצד אחרי העונות הראשונות, כמו מדוע הארי לא ניסה להרחיק את דקסטר מהאפלה במקום לתעל אותה לכיוון אחר, או כמה מזל מחורבן בגברים יכול להיות לבחורה אחת, ומצד שני כמעט כל שעל עכשווי ב"דקסטר" פשוט לא טוב.


האם העונה ה-12 (היה לא תהיה) תבחן את מהלכיו המטופשים (באתי לכתוב 'חסרי אחריות', אבל הם לא חסרי אחריות, הם מטופשים) של דקסטר בעונה השישית? כלומר, נניח, אם טראוויס מוטל על הרצפה בכנסייה וגלר חמק משם, מה למען השם מוביל את דקסטר לסבור שהוא עשה זאת אל תוך מרתף ששולחן כבד מוטל על פתחו? הוא נכנס פנימה ואז הזיז את השולחן אל הפתח מבחוץ? כמו כן, מדוע הלך דקסטר להזהיר את פרופסור קייסי? אם אזהרתו אכן הייתה צולחת, הוא באמת רצה שקייסי יזכור אותו וידע להצביע עליו כאשר באופן בלתי נמנע המשטרה הייתה נכנסת לסיפור? האם בעונה ה-12 נגלה שעימותיו של דקסטר עם הווייתו כרוצח וכאב הביאה אותו אל פתחו של טמטום זמני?


DEXTER® © 2011 Showtime Networks Inc. All rights reserved


במקביל לדקסטר אנחנו זוכים גם למנות הבלים מהחזית של קווין ובטיסטה, שפתאום הולכים מכות ללא שום קשר למה שראינו עד כה (מה הקטע שקווין מטיח בו את כל החרא הזה?), כמו גם מהחזית של דב והכיסא/שולחן/ווטאבר האלה שלה – לא מצחיק, אם זה מה שזה אמור להיות. פתאום אנחנו גם מגלים שהיד של רוצח משאית הקרח (וואו, זה נשמע ממש מוזר בעברית) נמצאת אצל לואיס באופן הרבה יותר מדי חשוף בזמן שהוא וג'יימי מזדיינים בחדר הסמוך. ב-מ-ק-ר-ה מסוקה שוכר בזה אחר זה שני פסיכו'ז עם אובססיה לרוצח הסדרתי המיתולוגי? מה לעזאזל?


נותרו שלושה פרקים לעונה, והנחמה העיקרית היא שהם יחסרו את העלבון הזה של טראוויס/גלר לאינטליגנציה. אני ממש מקווה שנראה איכשהו את הדברים שהובילו למצב של טראוויס, תחילת יחסיו עם גלר, מותו של זה, רציחתה של אחותו וכהנה וכהנה. אם כבר בניתם את זה, לפחות שנקבל עכשיו כמה מהדברים המעניינים שקרו בדרך. (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)




מה יהיה לנו השבוע?
5-12 בדצמבר


ביום שלישי: תמרות עשן 2 מסתיימת (HOT3)
ביום שבת: ריזולי ואיילס 2 (Hot Zone)
ביום ראשון הבא: מקלט באפלה 3 מסתיימת (yes אקשן)
ביו שני הבא: יחפים (HOT3)


יומיות:
חדש: פרינג' 3 החל מיום שלישי (Hot Zone)
חדש: החוק של הארייט החל מיום ראשון הבא (Family/Base)


יחפים. צילום: אוהד רומנו



מסביב למסך המפוצל


צפניה כותב על הדרת נשים בערוץ 24

רשת פוקס הכריזה על לוח השידורים של עונת החורף. במוקד: הסדרה המסקרנת "אלקטרז" מבית היוצר של ג'יי ג'יי אברהמס) תעלה לשידור ב- 16 בינואר בפרק כפול, ולאחר מכן תשובץ בשעה 21:00 אחרי "האוס".

ראיון עם אנה טורב מ"פרינג'"

ואותה אנה טורב קפצה למערכון ב- College Humor







סדרה חדשה של ארון סורקין ("הבית הלבן") על מגישי תכנית חדשות צפויה לעלות לשידור מתישהו בעתיד הקרוב ברשת HBO, וכבר יש לה שם: "Newsroom". קצר וקולע.

למרות כל התלאות כנראה שזה עומד לקרות - הסרט של "24" קורם עור וגידים. התסריט כמעט מוכן, וכעת מדובר על תחילת צילומים בחודש אפריל 2012

שבוע של בשורות טובות ל"קומיוניטי" - הפרק ששודר השבוע זכה לרייטינג הגבוה ביותר של הסדרה בחודשיים האחרונים אחרי נפילה באחוזי הצפיה בה, אתר "הולו" החל לשדר את פרקי הסדרה ברשת האינטרנט בסינדיקציה, והסדרה "וויטני" - שצפויה להישאר על חשבונה בלוח השידורים עם חזרתה של "רוק 30" למרקע - זכתה לרייטינג מאכזב במיוחד השבוע.

רשת CW מפתחת קומדיה חדשה על שתי חברות שגרות תחת אותה קורת גג ומתחזות לזוג לסביות. תככב: שרה רו ("פחות ממושלמת").

שתי ילדות, בנות 12 ו- 10, הצילו את חיי אמן בזכות צפיה בפרק של "האנטומיה של גריי". נו, מי אמר שצפיה ב"האנטומיה" דווקא מסוכנת לבריאות?...

זוג נשוי בצרפת החליט לקרוא לבנם "דיימון" על שם דמותו של הערפד האהוב עליהם מ"יומני הערפד", אבל הרשויות בצרפת לא התרשמו מהמחווה וטענו שמדובר בשם בעל "משמעויות דמוניות", וכעת על בני הזוג להתייצב בבית המשפט ולהסביר את הבחירה שעשו. כל כך קשה היה לקרוא לו "סטפן"?... 

החבובות קפצו לבקר ב"אקס פקטור בריטניה":








וגם: הופרדו בלידתם - גרסת החבובות




רוצים לכתוב לממיר הבא? כתבו לנו


(editor@tve.co.il