המסך המפוצל

הממיר 3/4/12

אימפריית הטיילת, ספרטקוס: נקמה, מד מן, האוס, צייד עירוני, עקרות בית נואשות, המפץ הגדול, הומלנד ועוד

מאת: המערכת

פורסם: 04-04-2012
4 תגובות

10 אימפריית הטיילת עונה 2 פרק 11

אה, איזה שימוש אירוני במוטו של אוניברסיטת פרינסטון,Dei Sub Numine Viget, " תחת כוח האל היא משגשגת". קשה לי להאמין שהאל מצדד בג'יליאן, שיחד עם בנה סיפקה את הסצנה המטרידה ביותר בסדרה המשופעת בכאלה. גרסה מחורפנת לחלוטין לאדיפוס, הבן שרוצח את אביו ונושא לאשה את אמו, או במקרה של ג'ימי, מזיין אותה. ידענו שג'יליאן שרוטה עמוקות. אי אפשר לא להיות עם הדברים שעברה, אבל לא ידענו עד כמה. היא "פשוט האדם הבודד ביותר בעולם", ג'ימי הוא כל מה שיש לה והיא נתלית בו באופן הכי מזעזע שיש. קשה לי לשפוט את האישה האומללה הזו, שבגיל 13 נאנסה וילדה את ילדה, לפעמים מנשקת לו את הבולבול כשהייתה מחליפה לו. בבגרותו קופצת עליו חצי עירומה ולופתת את רגליה סביבו – מחזה שלא קל לי להסיר מראשי, הפעם הראשונה שבה ראינו אותה – מפתה אותו בשיכרונו, עומדת מהצד ללא מילה כשהוא הולם שוב ושוב בסיכוייו באוניברסיטה, ושנים אחרי כן מעודדת אותו לסיים את העבודה עם הקומודור. קהות הרגשות שלה לנוכח ג'ימי השפוף הייתה מהממת. יושב מולה בנה האבל – אהבת אמת או לא – והיא כבר מנסה להשכיח ממנו ומבנו את זכרה, בדרך לתפוס את מקומה. מכל היבט. להמשך הביקורת (yaddo, קפה + טלוויזיה)

10 ספרטקוס: נקמה עונה 2 פרק 10 (סוף העונה) הפרק כבר זמין לצפייה ביס VOD וישודר השבוע

איך אפשר לעמוד בפני כזה סיום? הרוויה מלאה של צימאון הדם שטופח לאורך כל העונה. "כולנו אלים הלילה הזה, והרומאים יחושו את זעמנו!". כן! אז כן, העונה הזו הייתה פחות טובה מקודמתה, הרבה יותר נמרחת ויותר מדי פומפוזית, אבל מבחינתי הסיום הזה ענה על הציפיות. כמו הפינאלה של העונה הראשונה, גם הפעם זכינו למרחץ דמים מלבב שלא לקח שבויים ולא בחל בצדדים. למעשה, שתי דמויות שחשבנו שאיבדנו אז, מתו הפעם באמת: אשור קיפד את ראשו סוף סוף ולוקרישיה… טוב, לוקרישיה. להמשך הביקורת (yaddo, קפה + טלוויזיה)

9 מד מן עונה 5 פרקים 1,2

כמה טוב לראות שמד מן חזרה. הסדרה המופלאה פתחה את העונה החמישית בפרק פתיחת עונה אופייני – מלא באקספוזיציה, משלים לנו את פערי המידע בשל הזמן שחלף מאז סיום העונה הקודמת באופן איטי ומבלי לזלזל באינטליגנציה של הצופים, נוגע בדמויות באופן עדין ומלמד אותנו כל כך הרבה עליהן בפרק זמן כה קצר ויוצר סצנה אחת בלתי נשכחת (אני לא יכול להפסיק לשיר את ה"זוביזו" הזה!) להמשך הביקורת (איתן גשם)

9 האוס עונה 8 פרק 13

בשני הפרקים הקודמים של האוס הרגשתי תחושה של "כמעט", הם היו יכולים להיות טובים אבל משהו שם היה חסר לי, הפרק עם חקירת הפציעה של צ'ייס נראה לי מתאמץ מדי להיות הפרק "The mistake" מהעונה השנייה, וכושל בכך, והפרק הקודם -"צ'ייס" - היה מתוק, במיוחד כשמשווים לפרקים שמוקדשים לחברי הצוות האחרים, אבל חוסר ההמשכיות בנוגע להתנהלות בין צ'ייס לפארק היה בעוכריו בעיניי. ואילו הפרק הזה של האוס הרגיש לי ממש מעולה כשרגע השיא בעיניי היה כמובן הרגע שבו ווילסון מתחזה לשכן של האוס ונתפס. רגע לפני כן עבר בדעתי שייתכן שזה נראה כאילו האוס, שחשב על כל שאלה אפשרית שהוא יישאל, שכח לפנות לשכניו ולבקש מהם לשתף פעולה עם השקר שלו, ואז גיליתי שהוא לא בדיוק שכח לפנות לשכניו, הוא פשוט חשב על דרך לעקוף את הצורך הזה, ולא הלך לו. אהבתי את העובדה שעכשיו הוא יצטרך לזייף נישואין למשך חצי שנה (זה נראה לי עונש הולם אפילו שלא ממש אמין) ואהבתי גם את סיפורו של החולה השבועי, לא שיש לי מושג אם ייתכן כזה שינוי והשפעת טסטוסטרון על האופי כמו שהוצג במקרה שלו בפרק, אלא בעיקר בגלל שהבחירה שלו בסוף הפרק, הייתה גם בחירה אמיתית- במובן הזה שהוא חי כל אחת מהאופציות במשך כמה שנים לפחות, כך שהוא ידע היטב מה הוא בוחר, וגם הבחירה הנכונה. כי בעיניי לרצות להיות האדם היותר טוב אפילו אם זה אומר יותר קושי היא בחירה נכונה. (אורלי)


 

9 צייד עירוני פרקים 7,8
במהלך הפרק השביעי היה איזשהו רגע שבו כבר חשבתי שהסדרה הופכת עבורי לצפויה מדי, אי הבנות קלישאתיות בגזרה הרומנטית, והצלחות פנומנליות בגזרת הנקמה, אבל אז הכול התנקז פתאום יפה למקום אחר, הצייד העירוני צריך להתמודד עם כישלון, לא כל תכנית גאונית על הנייר הופכת לתכנית גאונית בשטח. החלק של התוכנית שכן עבד, להפוך את בניו המשתמטים של שר ההגנה למתנדבים לצבא, היה מגניב, והעובדה שהכישלון של החלק השני, יצר לצייד עימותים בכל החזיתות החיצוניות (ג'ין פיו שגידל אותו, קים ננה שירתה בו והוא מפחד שאם הוא ימשיך בדרך הנקמה הרי שבתוקף תפקידה כשומרת ראש שר ההגנה אחד משניהם ייפגע, והתובע שגרושתו טיפלה בפצעיו) ושמר על מתח ועניין כמו על תחושת הזדהות עם דמותו. בתו של הנשיא עדיין מעצבנת, אבל במהלך הפרק הבנתי למה היא נראתה לי כל כך מוכרת היא דומה נורא לדרוסילה מבאפי, ויש בהתנהגות שלה גם משהו דרוסילי, רק בלי התירוץ של חוסר השפיות. הנאום של שר ההגנה שדיבר על זה שאין מקום לצדק חברתי כי צריך להשקיע בביטחון הצחיק אותי והעציב אותי כאחד, והסיום של הפרק השמיני הפתיע אותי בחלק המדמם שלו. (אורלי)
 

8 עקרות בית נואשות עונה 8 פרק 18
עולם כמנהגו נוהג בויסטריה ליין. גבי מוצאת את העבודה המושלמת בשבילה, לינט מפעילה שוב את המניפולציות שלה כדי לזכות בטום, בלי לזכור שהמניפולציות הללו היו אלה שהרחיקו אותו ממנה, וברי מתערבת בחיים של אנדרו, שבאמת הרבה זמן לא הגיע לביקור. רנה ובן מתכננים חתונה כאילו שום דבר - חוץ מהצעת נישואין גרועה קודמת- לא רובץ על מצפונם, ורק ילד אחד קטן וזועם, ואשה אחת שלבושה שחורים, מתנהגים כאילו משהו כן קרה ואי אפשר לעבור עליו לסדר היום. ההתנהגות הראשונית של אמ.ג'יי הזכירה לי את "אשרי, יתום אני" של מוטל בן פייסי החזן, שמרגיש שמוותרים לו על כ"כ הרבה דברים רק כי התייתם, אבל הסצנה המופלאה של סוזאן ושלו זורקים צנצנות ריבה על הקיר, הצילה את הפרק משטחיות שאינה במקומה בעיני.
הקשר סביב ברי מתהדק, בעוד שהיא נכנסת לשאננות. סביר להניח שאפשר לסמוך על השוטרים שידאגו לטפל במי שפגעה באחד מהם. אבל איכשהו אני לא דואגת לה. לא נראה לי שקרלוס והחברות שלה יתנו לה ללכת לכלא לבד... (זלפה)
 

8 המפץ הגדול עונה 5 פרק 14
אז הגענו לזה סוף סוף - פני וליאונרד חזרו להיות יחד, והם מחליטים לקחת את העניינים לאט. בעולם של ליאונרד, זה אומר גרסת ניסיון, כמו בתוכנה, ככה שכל אחד מהם יגיש לשני "באגים". פני מתחילה בעדינות עם "דוקטור הו זה לא דייט", אבל זה מתדרדר מהר עם רשימת המכולת של הבאגים שליאונרד מגיש. כמו תמיד, הוא מגזים ("כשאת עם עקבים זה מרגיש כמו עם אימא שלי"? מי אומר כזה דבר?), ואפילו מעליב את האינטליגנציה שלה. שוב. אהבתי את התגובה של פני לרשימה, קיילי קווקו שוב מוכיחה שהיא יכולה להוציא המון צחוקים רק עם הבעה מתוזמנת היטב. בעלילות המשנה, ראג' מנסה לפתח מערכת יחסים עם האייפון החדש שלו (הדמות שלו קצת מתחילה לדכא אותי...), ושלדון ואיימי מצלמים סרטוני אינטרנט על דגלים. אם זו הייתה 'איך פגשתי את אימא" אני בטוח שהיו עולים סרטונים אמיתיים וארוכים יותר לרשת, וחבל שגם כאן לא ניצלו את ההזדמנות. (דורון ז)


 

7 הומלנד עונה 1 פרק 11
נראה לי ש"הומלנד" נפגמה עבורי לנצח. אני רואה את ברודי לומד לתפעל חגורת נפץ ואין למחזה הזה אלא להיות מגוחך ולא אמין. גם ככה כל מה שמניע את ברודי נדמה כעומד על כרעי תרנגולת, אז עכשיו אנחנו אמורים להאמין שמותו של עיסא כל כך השפיע עליו עד שהוא מתכוון למות למען המטרה? עכשיו, כשהוא כבר בחייו האמיתיים, הרחק מבועת השבי? אז מה התוכנית? לנסות להיבחר לתפקיד ציבורי ואגב הקמפיין לשהות לצד הנשיא ויתר שועי ארה"ב, ואז לפוצץ את עצמו? זה יכול להיות רעיון כל כך מגניב אילולא היה דפוק מן היסוד. תכל'ס בהיסטוריה היו מספיק מחבלים מערביים שהזדהו עם טרוריסטים מוסלמיים נקלים והקריבו לשם כך את חייהם, אבל "הומלנד" לא הצליחה – אף כי ניסתה – לשכנע אותי שברודי הוא אחד כזה, ואני רואה בכך כישלון קולוסאלי. הוא בולט במיוחד לאור העובדה שלברודי הוקדש המון זמן בסדרה, ולעומתו איילין, אותה בלונדה טרוריסטית שסול נסע למקסיקו כדי להביאה, נומקה והייתה הגיונית פי כמה עם הרבה פחות זמן מסך. להמשך הביקורת (yaddo, קפה + טלוויזיה)

4 עקרות בית נואשות עונה 8 עד כה

מתי עקרות בית נואשות הפסיקה להיות מוצלחת? אני רואה את העונה האחרונה וזה מרגיש כאילו אני רואה את אותו הפרק שוב ושוב. הן מתחמקות מאשמת הרצח, חושדים בהן ברצח. לינט מסרסת את בעלה, לינט מנסה להחזיר את בעלה. הדמויות כל כך שבלוניות שכבר נגמרו ההעתקים. הכל צפוי וידוע מראש ורק גבי עוד קצת מוצלחת. מתישהו בדרך הארוכה זה כבר מזמן לא זה ואולי אף פעם לא היה. אולי הולידו מחדש את בנות הארבעים פלוס בטלוויזיה (וכמה עצוב שבכלל היה צריך לעשות את זה) אבל בסופו של דבר זו סתם עוד סדרה של גברים שמתיימרים לדבר בקול של נשים ועושים את זה רע. (ע' קווירית)
 

שולי הממיר
 

איך היו נראים החיים ב"איך פגשתי את אמא" אם טד היה גיימר:


תודה לאסף רזון



רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il