המסך המפוצל

וואו, שגעון

כמה מילים והרבה תמונות על כנס עולמות 2012

מאת: roswella ואסף רזון

פורסם: 15-04-2012
4 תגובות

אז מה היה לנו בכנס עולמות? רק יומיים ועדיין כל כך הרבה. היו הרצאות, הופעות, שעשועונים, סדנאות, ושלל חיוכים צ'שייריים על הקירות, בהתאם לנושא הכנס - שגעון.



באולם הקרוי "הפונדק" נפרשו מזרונים על הרצפה, עליהם היה אפשר לשבת (או לשכב, בהתאם למצב ההכרה שלכם באותו רגע), או להסב אל אחד השולחנות ולשחק במשחקי שולחן או מבוכים ודרקונים. בחוץ לחמו בחרבות ושריוני פלסטיק. בפנים ובחוץ היו שלל דוכנים שהציעו מרכולתם, החל מספרים יד שניה, דרך כובעים מסוגננים ועד ציור על ציפורניים.



השעשושעון "101 דרכים לאבד את השפיות" מטעם בוסקו ואחרים התחיל בלהניע את הקהל כולו מקצה אחד של האולם לשני, מה שיצר אנדרמלוסיה מהנה. השאלות היו ניטפיקיות כמו שגיקים אוהבים, והמערכונים כתובים ומשוחקים לעילא ולעילא, והפילו מצחוק על הרצפה שוב ושוב. העלאת The Time Warp בסוף השעשועון בוודאי סיפקה את מי שרגיל להופעות מופע הקולנוע של רוקי בסוף כנסים, כנהוג מימי קדם, וסיימה את השעשועון עם המון אנרגיות חיוביות.



בתמונה, מימין: טליה נירגד חסון, בוריס נפומניאשי, חן שרון, חן פרוהליך. צילום: מעיין גוטרמן


בין הסדנאות השונות היו סדנאות אוריגאמי, תרגום למתחילים, פיתוח רעיונות וכתיבה. וגם סדנה אחת קצת שונה: "זמבב את עצמך" בהנחיית עדי לויה, שלימדה את המשתתפים את רזי ההפיכה לזומבי, כולל איפור מתאים ותנועות מתאימות. ככה זה נראה:



וכמובן, בין לבין גם היו הרצאות על גבי הרצאות מרתקות בנושאי פסיכיאטריה, שגעון, נפש-גוף, ואיך כל זה מופיע במד"ב/פנטזיה החביב עלינו, מבאפי ועד זינה, דרך ד"ר הו והארי פוטר. וגם הרצאת הארד-קור אחת של ד"ר רז דקל על גלגוליה של הפסיכיאטריה בהיסטוריה, בלי אף קשר, אפילו לא קלוש, למד"ב או פנטזיה. היה מרתק והאולם היה מלא.


בתמונה: ד"ר רז דקל מציג שיטות עינויים אמצעי טיפול מקובלים בחולי נפש לפני 200 שנה

איך "Beer Bad" מדגים את התיאוריה של פרויד על האיד והסופר-אגו? איך ערפד שהוא גם פסיכולוג מנתח את התסביכים של באפי? האם ספייק נמצא בפוסט-טראומה ותסביך אדיפאלי? איך החלומות משקפים אלמנטים מן העבר, ההווה והעתיד אצל פיית', ספייק, אנג'ל? כל אלה ועוד נדונו בהרצאה של נדב רזון. בהרצאתה של הדס סלוין הובאה הסוגייה של דואליות גוף ונפש - האם הם אחד או ישויות נפרדות? הנושא הפילוסופי נדון באמצעות דוגמאות מתחום המדע הבדיוני וסדרות טלוויזיה על ערפדים. ונעמי וינר הסבירה לנו למה מאז ומתמיד לאורך ההיסטוריה היה לנו צורך לספר לעצמנו - ולאחרים - סיפורי פנטזיה ומד"ב.


הדס סלוין וחברים


בשעות הבוקר המוקדמות והערב המאוחרות הוקרנו לא מעט סרטים שונים, ביניהם Red: Werewolf Hunter על ציידת אנשי זאב בגילומה של פלישייה דיי הזכורה בחיבה רבה למעריצי ג'וס ווידון מ"פיירפליי" ו"ד"ר הוריבל"; "שטוחלנדיה", סרט מצויר ע"פ ספרו של אדווין א. אבוט; וגם סרט מעריצים בשם "מלחמת הכוכבים: UnCut" שכולו שחזור סרט "מלחמת הכוכבים" ע"י מעריצים.


את הכנס חתם האירוע "מאחורי השירים" שבו בוצעו על הבמה משיריו של סתיו דריימן, שאחראי על מחזות הזמר המופלאים "זומבי.קון 2010" ו"מותו וחייו של ליאם או'לירי". את האירוע הנחה ניר קיטרו - שכיכב בשני המחזות - שהביא סיפורים מאחורי הקלעים ושר חלק נכבד מהשירים. עוד הופיעו: רילי, חן פרוהליך, חן שרון ועפרה יחיאל. היה קסום.



ניר קיטרו, מבצע את השיר "כלום" מתוך זומבי.קון 2010


ואיך היה לכם הכנס?