המסך המפוצל

הממיר 22/5/12

מד מן, הכל לטובה, יומני הערפד, עקרות בית נואשות בפעם האחרונה, דוקטור הו, משחקי הכס, נקמה, נויורק ועוד

מאת: המערכת

פורסם: 22-05-2012
28 תגובות

 10 מד מן עונה 5 פרק 9

בצירוף מקרים מבדר-משהו, יוצא בימים אלה לבתי הקולנוע הסרט "צללים אפלים" של טים ברטון. הסרט מבוסס על אופרת סבון באותו שם שהחלה ב-1966, וממנה הושאל שם הפרק הנוכחי של "מד מן". אופרת הסבון הזו היא קרוב לוודאי אותה אחת שחברתה של מייגן עשתה עבורה אודישן ולבסוף התקבלה. שם הפרק קולע במיוחד להתמודדויות השונות של הדמויות. כל אחת עם הצללים האישיים שלה, אורבים ומתגנבים כדי להעכיר את חייה. דון ומייגן לא מאפשרים לזה לקרות בזוגיות שלהם. "מייגן היפה", כתב דון בפתק שהשאיר לה, "הלכתי לקנות נורה. כשאחזור אראה אותך טוב יותר". כמה מקסים, כמה הולם לחייהם המשותפים. באו חושך לגרש וחלון להגיף בפני האוויר הרעיל שבחוץ. להמשך (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

10 הכל לטובה עונה 2 פרק 15

תמיד תהיתי איפה שיקגו החורפית ב"סופים שמחים", זו שתמיד היה לי קר רק מלראות אותה ב-"ER", והנה קיבלנו אותה סוף סוף. מסתבר שמקס הופך לדוב בתקופה הזו של השנה, עניין כל כך מטופש אבל גם כל כך משעשע שזכה למיצוי מדויק, עם החיטוט בפח, תעלולי הקרקס והאיסור לדחוף את הדוב (אין מילה עברית טובה יותר ל-poke, נכון?). בכלל, הפרק היה so kewt. אני אוהב כאשר סדרות, במיוחד קומיות, מייסדות מסורות, וסמאקדאון האביב של בראד וג'יין הוא מסורת מוצלחת במיוחד. הן הגיונית, עם חורף כל כך קשה, והן אופטימית כי היא מבשרת את בוא האביב. להמשך (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה). גם פרק 16 קיבל ציון 10 מושלם - לביקורת.

 

 

10 יומני הערפד עונה 3 פרק 2
כמה מהקטעים החזקים ביותר בסדרה הזו הם אלה שנוגעים ליחסים שבין החבר'ס להוריהם. אם בשנה שעברה קרוליין ואמה סיפקו קתרזיס רגשי מטורף, הפעם אלה היו טיילור ואמו שהתקרבו לזה. אמנם לא הייתה כאן הכנה של יחסים בעייתיים כשם שהיה במקרה של קרוליין, אבל לא יכולתי שלא להתרגש מכל קטע הגילוי, כבר מהרגע שבו טיילור אמר לה "את לא יודעת עלי, נכון?" ועד לרגע המרעיש שבו נאלצה לצפות בו הופך בייסורים לזאב. להמשך (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

9 עקרות בית נואשות פרקים 22-23 (סיום הסדרה)

כבר בתחילת הפרק, כשרביעיית הבנות מתנדבת לטפל בגב' מקקלאסקי, הרגשתי שזה הולך להיות פרק טוב ומרגש. ולא התאכזבתי. היו לא מעט טוויסטים שבסופם הגיע ההפי אנד המושלם; ברי משתחררת, טום ולינט מתאחדים, ויסטריה ליין חוגגת. הפרק שאחרי (23) היה כבר הרבה פחות טוב. הוא אמנם הקיף לידה, מוות וחתונה - שלושת הדברים המשמעותיים בחיי כל אדם, אבל עשה את זה בקיטשיות ובאיטיות רבה.

 

שוב שקענו לשאלות ותהיות שליוו את הסדרה ונלעסו ללא סוף; לינט והקריירה מול האימהות, אהבות חדשות לנשים בשלות (נו, כמה הגיון יש בניסיון לשדך לך את הרופא המיילד שלך, בזמן שאת כורעת ללדת את ילדו של גבר אחר?) וחיים של פרבר שאפשר להגיד עליו הרבה דברים - אבל משעמם הוא לא. הסוף בו הופיעו כל רוחות הרפאים של הסדרה היה יפה בעיני; סוף שמאפשר הצצה לחיי העתיד של כל עקרות הבית הנואשות ונפרד בזיכרון כל מי שהיה שם קודם.


עם זאת, ההופעה של קת'רין הייתה מיותרת. דנה דילייני יכלה להסתפק בהופעה כרוח. היא לא באמת חסרה שם לאף אחד, וקצת היה מוזר שאם כבר באה, לא הראו שום התייחסות שלה למותו של מייק - הגבר שהייתה משוגעת עליו. הנפנוף שלה בעושרה הזכיר את קתרין שהגיעה לראשונה לויסטרייה ליין. אבל אולי יש מעריצים ששומרים לה חסד נעורים וחיכו לה. משפחת הפרברים התפרקה, אך הסגנון ודרך החיים נותרו בעינם, ויש בסיום חזרה להתחלה ההיא, עם הגעתה של אשת סוד אחרת לויסטריה ליין.

 

אבל בניגוד למרי אליס, שמיד כשהגיעה נתקלה בשכנה חטטנית שניסתה לגלות את סודותיה, לא נראה לי שיש מישהו שאכפת לו מהגברת החדשה שמחביאה קופסה בארון. היי שלום ויסטריה ליין, ושמרי את סודותייך הבאים לעצמך. היו שלום, עקרות בית נואשות. הצלחתם להיות אתנו 8 עונות רצופות, ובד"כ לסקרן, להצחיק, לזעזע וגם לרגש אותנו. הצלחתם גם לעשות מה שלא מעט סדרות נכשלות בו - להיפרד באופן הולם. (זלפה)

לדיון בפורום על הפרק האחרון.

9 דוקטור הו עונה 6 פרק 6
כמו בפרק הקודם, גם הפרק ניכרת התעמקות בדמויות וברורי במיוחד, כשהדבר נעשה כמובן תוך כדי המשך סיפורם של הכפילים המורדים מהפרק שעבר. אבל הפעם יש בפרק התבוננות על הסיפור מזווית קצת שונה: מקור מול כפיל והיחס אל השונה. האם אנחנו מתייחסים אחרת למי שהוא שונה מאתנו ובמיוחד כלפי כאלה שהם בהגדרה פחות בני אדם מאתנו? לאורך כל הפרק הדוקטור מנסה לפשר בין קבוצת הכפילים לקבוצת המקור ועם זאת די ברור שיש לו אג'נדה משלו. להמשך (נעם ברג)

 

9 משחקי הכס עונה 2 פרק 7
זה היה פרק נוסף שעיקרו השהיות, אבל אהבתי אותו. אולי כי הוא טיפל המון בהיסטוריה של הדמויות, ועשה זאת יפה ובצורה שבאמת הקנתה להן נפח. העיסוק בדמיון ובהבדל בין הדמויות השונות בכל הנוגע לכבוד, נעשה היטב. ראשית: הסוף. די ברור שגופות הילדים השרופות שייכות לג'ק ובילי, לא? לא שזה מאוד משנה, מדובר באימג' מזעזע עד מאוד ועדות לאכזריות של שכרון כוח, כל שכרון כוח. דמותו של תיאון עדיין מעניינת אותי מאוד, אני תוהה אם העובדה שהסיט את עיניו מהמראה המזוויע הזה תשנה משהו בהתנהלות שלו, או שזה רק היה רגע חולף של חמלה. להמשך (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

 

9 נקמה עונה 1 פרק 13
"נקמה" הופכת יותר ויותר מענגת. נראה לי שלכתו של טיילר פשוט שיפרה אותה. אמנם עברו רק שני פרקים מאז, אבל הוא היה כל כך במובהק החוליה החלשה והבלתי נסבלת של הסדרה, לא קשור לכלום ובעל מניעים לא ברורים ולא רציפים (דבר ששויך לבסוף לעובדה שהוא מטורף, מה שלא הפך את זה למעניין יותר), עד שעם היעלמו נחה על הסדרה אנחת רווחה שמאפשרת לה להיות פחות מוסחת דעת ויותר מרתקת. הפרק המעולה של השבוע הציג משהו מפתיע חדש כמעט בכל סצנה. הגילוי בסוף הפרק הקודם על עובדת היותה של שרלוט בתו של דיוויד קלארק הייתה מפנה קלאסי של אופרות סבון, אבל העיסוק בה השבוע היה מהיר וענייני. לא מרחו אותנו לאורך פרקי פרקים, כל הצדדים (מלבד שרלוט עצמה) כבר יודעים את האמת ועל כולם היא משפיעה. עכשיו אולי אנחנו יכולים להבין מדוע ויקטוריה תמיד ביכרה את דניאל על פני בתה – היא היוותה לה תזכורת תמידית לחטא. במקביל גם קונרד דוחה אותה מעליו, מתקשה להסתכל עליה. שני האופנים שבהם ההורים מתייחסים אל שרלוט נראים לי זרים ולא קשורים אלי, אבל אני מניח שיש כאלה שינהגו כך. מסכנה. להמשך (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

7.5 נויורק פרקים 1,2

קשה לנסות לשפוט סדרה יומית (שאמורה להיות כך על פי התכנון, ולא שמשודרת כך רק בגלל החלטות שיבוץ תמוהות) על פי הפרקים הראשונים שלה. מניסיון העבר יש סדרות שהפרקים הראשונים שלהן מהווים את כל הטוב שבהן ואחר כך מגיעה רק התדרדרות, ויש סדרות שנבנות לאט, והיופי של הפרקים הראשונים מתגלה בהן רק בדיעבד. התחושה שלי לגבי הפרקים הראשונים של סדרת האקשן הישראלית החדשה של יס אומרת שיש שם פוטנציאל, למרות שאם הייתי צריכה להפנות את האצבע לקטעים הרלוונטיים, הם בטח לא היו קשורים לאצבע של יוסי (סליחה הייתי חייבת להגיד את זה...). אני מודה, שאולי בהשפעת "הבורר" הקטע הראשון של הסדרה העביר תחושה מאוד פרודית, כזו שמשדרת שלמרות שאנחנו רואים בקטע רוצח שכיר, ואת יוסי, גיבור הסדרה, שאותו הוא נשלח לרצוח, שום דבר רע באמת לא יקרה שם, כך שמוטיב המתח קצת התפספס, ונשארה רק הסקרנות. גם כשהסתבר לי שמשהו רע אכן קרה שם והבנתי שכנראה קראתי את האווירה לא ממש נכון, זה לא גרם לי לאכפתיות יתר.

 

מה שכן, שמחתי שיחסית לסדרה 'הבורר' שבה הייתה לי בעיה עם הקונספט של מי שמתקרב מהעולם הרגיל אל עולם הפשע וברור שהוא ייגרר אליו בסופו של דבר וזו רק שאלה של זמן עד שה'אסון' יוצג לעינינו, כאן הקונספט הוא של מי שמתרחק מעולם הפשע, שזה כיוון שהוא יותר פתוח לאפשריות בעיניי. משני הפרקים הראשונים אפשר להבין שהמדובר הוא בסוג של סיפור מכירת יוסף מודרני כשאת מצרים מחליפה ארה"ב, (האבא נקרא ג'קי – יעקב, הבן יוסי, האחים רוצים להרוג אותו, אך בסוף במקום זה שולחים אותו לסוג של עבדות בארצות הברית) מעניין אם גם כאן יסתיים הסיפור בסוף דומה לסיפור התנכי.

 

אחד הדברים ששעשעו אותי בפרק הראשון היה קשור לדמותו של דגן, שבשעה שהוא הציג את עצמו בפני עורכת הדין (יובל שרף) והיא טענה שהיא מכירה אותו, תהיתי מניין תוך כדי שאני משווה בראשי את דמותה כאן לדמותה ב'סרוגים' רק כדי לגלות כמה דקות אחר כך, שבעולם של הסדרה דווקא דגן הוא זה שמוכר מהסדרה על ה"דוסים" (אורלי)


 

1 האם הבאנרים המקפצים עושים קאמבק, או שהם מעולם לא עזבו?
העובדה שביס שידרו בזמן קרוב כל כך לזמן השידור בארה"ב את פרקי הסיום של עקרות בית נואשות אכן ראויה לשבח, ואף מעודדת את הצפייה בטלוויזיה ולא במחשב, העובדה שבמהלך הפרק הוקרנו על המסך כל מיני באנרים מקפצים ל'יס מתנות' לאירוע כלשהו שלא קלטתי כיוון שבעיקר ניסיתי להתרכז במה שהבאנרים מסתירים, הופכת את הצפייה ה"חוקית" לדי מעצבנת. היה עדיף לו ביס היו מוצאים דרך ל"חגוג" את הצפייה בפרק הסיום, בלי לפגום בצפייה עצמה. (אורלי)

 

מה יהיה לנו השבוע?
22-29 במאי

 

ביום שלישי: על הפנים 3, משועמם 3 (yes Oh)
ביום רביעי: פרויקט מסלול 8 (HOT3)
ביום שבת: שוטרים בדם מסתיימת (Hot Zone)
ביום ראשון הבא: 90210 עונה 4 (HOT3), ביצ'יות מבית טוב (yes דרמה), להיות אנושיים (ארה"ב) 2 (yes אקשן)
ביום שני הבא: הכל לטובה 2 מסתיימת (HOT קומדי סנטרל)
ביום שלישי הבא: הפירמה (yes דרמה)

 

ביצ'יות מבית טוב (GCB)
אמנדה ווגן, שהייתה הנערה המרושעת ומלכת הב'יציות של התיכון בעברה, התאלמנה לאחרונה, ואיבדה את עושרה לאחר שבעלה גנב מליוני דולרים ממשקיעים, נחשף ונהרג בתאונת דרכים יחד עם פילגשו. כעת, 18 שנה לאחר סיום התיכון, היא חוזרת לעיירת הולדתה "היילנד פארק" בדאלאס, יחד עם שני ילדיה המתבגרים, ועוברת לגור עם אימה בת ה-50 ומשהו, ג'יג'י סטופר. עם חזרתה לעיירה אמנדה פוגשת את חברותיה לשעבר, בהן נהגה להתעלל בתיכון. אך בעוד שאמנדה עברה הרבה, התבגרה והשתנתה לטובה, עשתה כברת דרך מאז סיום התיכון ורוצה מאוד להמשיך בחייה, קרלין ושאר הנשים, שכעת שולטות בחייה החברה של העיר, עדיין שומרות לה טינה על העבר, לא מאמינות שהשתנתה, עומדות לסגור איתה חשבונות ולהבריח אותה מהעיר. עם קריסטן צ'נווית ("החיים על פי נד"), מרים שור ("סווינגטאון").

 

 

הפירמה (The Firm)
סדרה חדשה המבוססת על ספרו רב המכר של גרישם "הפירמה". הסדרה, ממשיכה את סיפורו של מיטשל מקדיר ומשפחתו, עשר שנים לאחר ארועי הספר והסרט. כמתמחה צעיר, מיטש הפיל את "בנדיני, למברט, ולוק", משרד עורכי דין יוקרתי ממפסיס, ששימש פנים וחזות למאפיה של שיקאגו. מאז, חייו מעולם לא חזרו להיות מה שהיו קודם. כשהבוס של המאפיה מת בכלא, לאחר עשר שנים קשות בהן נאלצו להישאר בתוכנית להגנת עדים, מיטש, אשתו וביתו, יוצאים מן הבידוד, נחושים להשיב לעצמם את חייהם ועתידם - אך מגלים במהרה שסכנות מעברם עדיין אורבות, ואיומים חדשים נמצאים בכל מקום. עם ג'ולייט לואיס, טרישה הלפר ("בטלסטאר גלקטיקה").

 

מסביב למסך המפוצל


ב"מחוץ לחוק" רועי לוי מתפקד כשופט ומתגלה כטיפוס קשוח למדי. איך הוא מסביר את זה? "כשאני אומר משהו לא מצחיק בתוכנית הומור, כולם בכל זאת צוחקים, ופה אני לא תמיד מנסה להצחיק".

 

(תודה לאסף רזון)

 



 

רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il